Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

https://www.linkedin.com/jobs/view/...rAb2Fjhir07NUPR1Svh0h1IxD1S6L8mLS7eeLArx7EflI

đź”´

Zoals ne... senior accountant dus eigenlijk?

SAP-kennis en junior pay :rofl:

Geen euro te veel dus.

Wow ne fiets

Ja superleuk je vrijetijd moeten doorbrengen met collega's... en dan nog eens mogen wedijveren om Star Of The Month te mogen zijn. :rofl:

Wat is dat met die afterwork zever waar ze tegenwoordig proberen mee uit te pakken? Als er een paar plezante collega's zijn gaat ge toch gewoon los van al die anderen iets drinken na het werk zeker.

Bij de grootste bank van België. De mailboxen worden overgezet naar exchange online, maar klaarblijkelijk is dat te veel moeite voor de QA-omgeving. Oplossing: alle mailboxen op de QA-omgeving moeten opnieuw worden aangemaakt, de oude worden gewist. Wat een circus.

https://www.linkedin.com/jobs/view/...rAb2Fjhir07NUPR1Svh0h1IxD1S6L8mLS7eeLArx7EflI

đź”´

Zoals ne... senior accountant dus eigenlijk?

SAP-kennis en junior pay :rofl:

Geen euro te veel dus.

Wow ne fiets

Ja superleuk je vrijetijd moeten doorbrengen met collega's... en dan nog eens mogen wedijveren om Star Of The Month te mogen zijn. :rofl:
Holy shit, hoe zuur kunt ge eigenlijk zijn? Ik vermoed dat niemand met een pistool tegen uw hoofd zou staan zodat ge mee moet gaan paddelen met uw collega's hoor...

Aaaah de hippe HR man is gevonden.
Zit niet bepaald in HR, ik begrijp alleen niet hoe gefrustreerd je kan zijn doordat er optionele activiteiten zijn waaraan je kan meedoen na de werkuren... Moesten die zaken verplicht zijn begrijp ik het nog maar optionele activiteiten?!?!

Om daar dan aanstoot aan te nemen is een niveau van bitterheid dat ik hopelijk nooit zal meemaken. Maar geen probleem, wees gerust gefrustreerd en vreet uw kas op doordat andere mensen iets doen wat jij niet wilt :eek:

Zit niet bepaald in HR, ik begrijp alleen niet hoe gefrustreerd je kan zijn doordat er optionele activiteiten zijn waaraan je kan meedoen na de werkuren... Moesten die zaken verplicht zijn begrijp ik het nog maar optionele activiteiten?!?!
Vaak zijn 'optionele' activiteiten helemaal niet optioneel en wordt er verwacht dat je hier aan mee doet.

@Zalenski heeft hier wel een punt imo.

Optioneel kan wel zijn, maar dan scheef bekeken worden omdat je niet meedoet aan zo’n shit zeker.

Ik stel me dan ook wel voor dat dit dan ook zo’n boites zijn waar alles rozengeur en maneschijn is en lala-land en van die toestanden.

Nuja, ik werk al 13 jaar met als enige collega mijn baas waarmee het nu wel zeer goed klikt.
Een omgeving met meerdere collega’s zou voor mij dan ook pure horror zijn, ik ben die rust veel te hard gewoon :p

Het is iets meer dan een jaar dat we nu een deeltijdse freelancer hebben en ik ben al content wanneer die er niet is, kan ik tenminste rustig en ongestoord werken :unsure:

Scheef bekeken worden omdat je niet meegaat zou inderdaad dwaas zijn, maar is daar dan echt zo'n risico op? Zoveel managers met tijd teveel?

Allez als ik bij ons kijk worden er hopen zaken georganiseerd door de mensen zelf, als er dan wekelijks of maandelijks iets centraal zou georganiseerd worden verwacht ik dat dit populair zou zijn. Natuurlijk hangt het af van de leeftijd, een jonger persoon zonder veel verantwoordelijkheid op privévlak vs iemand met een gezin. Maar ik volg @Vega nu wel dat verzuurd en asociaal zijn de norm niet is hoor.

wij merken dat die optionele activiteiten vooral bij jongere mensen (geen kinderen of relatie) goed liggen (en men er zelfs naar vraagt op sollicitatiegesprekken, wat wij als WG doen na de uren).

Eens mensen een gezin hebben kunnen die activiteiten hen echt wel gestolen worden, op enkelingen na die dat zien als enerzijds carrière-planning en netwerken of anderzijds gewoon heel sociaal of ook wel de mensen zonder gezin.

Ik denk dat je wel niet mag onderschatten dat vooral bij kleinere teams of bedrijven de druk om eraan deel te nemen eerder hoog is.
Stel je werkt in een verzekeringskantoor van 12 man en het is de ene keer een BBQ na de uren en de andere keer gaan muurklimmen in het weekend, mijn ervaring leert dat de meeste werknemers hier niet voor staan te springen.

Pas op, het is allemaal goedbedoeld, maar of de deelnemers er allemaal van harte zijn of met de juiste bedoelingen? Ik weet het niet zo.

Als je andere mensen dan diegenen op uw werkplek kan ontmoeten kan ik er de meerwaarde nog van inzien (je kan al eens iets meer verdragen van iemand die je IRL zag), maar stel dat je hele dagen op een eiland zit met 10 man en dan nog eens met dezelfde 10 man na de uren samen dingen doen?

En het zijn niet de managers die bijhouden wie wel of niet komt. Het zijn vaak de directe collega’s die het allemaal netjes bijhouden en er vanalles achter zoeken.

Doet me denken aan deze, wel in Frankrijk https://www.hln.be/buitenland/frans...lagen-omdat-hij-niet-genoeg-fun-was~ad1813cb/

Zelf ben ik ook zo'n 'verzuurde' werknemer. Ik doe mijn werk (meestal) graag en probeer een aangename collega te zijn (zitten met 12 man aan 1 lange bureau), maar om 17u wil ik naar huis om m'n liefste te zien en te ontspannen. Ik heb echt geen behoefte aan activiteiten met collega's buiten de uren, zeker geen sportieve activiteiten. :p
Ik heb het persoonlijk dus ook niet zo voor vacatures die een werkomgeving eerder als een familie of fun experience beschrijven. Kheb al genoeg ervaring in m'n leven om te weten dat het meestal maar een dun laagje glitter is.

Concreet vb: op de dienst waar ik werk is er nul druk om mee te doen aan die dingen: resultaat : 50/60% gaat mee, afwisselend wie. En we doen amper iets.
Ik ben leidinggevende op mijn dienst en wie niet mee wil, so be it. Ik ga er u niet minder graag voor hebben. Of ook niet méér als je wel meegaat. Want ik haal er de mouwvegers direct uit zonder dit te zeggen luidop.

Andere dienst (zelfde werk) doen vaker iets, maar iedereen die niet mee kan wordt actief benaderd door de leidinggevende, er wordt op ingepraat direct en indirect. Kortom: druk.
Resultaat: 90/100% gaat mee. Maar voor mij is dit fake boel.

Guess What: ik kreeg de vraag van HR waarom de participatiegraad van mijn dienst lager ligt en of dat aan sfeer was gelegen ? Haha. Man man ik wist niet wat ik hoorde.

Liever met de helft die wel meewil dan druk opleggen zodat iedereen meegaat. Maar men pronkt graag naar buiten toe met hele voltallige teams die na hun uren leuke dingen doen blijkbaar.

Dat ze het dan maar tijdens de werkuren doen.
Dan moet je bij de overheid gaan.

Daar is het allemaal tijdens de uren.

Valt me hier wel op.

Beste is dat dat je vaak de rest van de dag gewoon vrij hebt :D
(En als ze dan geen vrij krijgen, nou niet dat ze dan nog veel doen :ROFLMAO: )

--
Al die stomme teamevents na de uren waar ze tegenwoordig mee uitpakken.
Wordt precies wel een pest ja.
Nu, het moet ergens wel werken zekers. Ook allemaal in het kader van war for talent.
Maar voor mij is dat pure horror.

Ik heb wat ex-collega's (van de 1001 consultants die passeerden) op mijn fb en linkedin, en ik zie die dat aan een lopende band promoten. Sjonges toch. Precies sektegedrag.
Ook berichten van die bedrijven zelf krijg je dan binnen, en van andere bedrijven dan ook.

Ook al de sportprestaties bijhouden en delen want samen voor #hetFitsteBedrijf.
Als ze weten dat je veel sport komen ze natuurlijk aankloppen.
Je kan "nee" zeggen, maar dan blijven ze het u er wel inwrijven uiteraard, bij een 2de nee ben je heus ergens verbrand, maar u geen illusie.
(Zo van alé als die kleine moeite er niet vanaf kan...)

Ik zie sommigen dan ook hun sportprestaties posten op fb. Geen probleem, maar daar staan dan een hoop tags bij waaronder ook de naam van hun bedrijf, wtf. Zo precies van "samen mogelijk gemaakt".
#naamBedrijf

En dan krijgen die ook sportcadeaus van dat bedrijf. De zoveelste drinkbus waar je nadien al een hele collectie van hebt, eindigend in de vuilbak.
Een t-shirt met het logo van het bedrijf er in het groot op.
Of zelfs al schoenen zien passeren met de naam van het bedrijf op. Wtf, schoenen zijn specifiek en moeten deftig zijn.
Brol waar je wsl niet mee bent.

Maar bovenal:
#fakeBlijvenLachen

Laatst bewerkt:
Uiteindelijk is't ook gewoon moeilijk om goed te doen voor iedereen he.
Paar voorbeelden van bij ons op't werk:

- In januari/februari werd er altijd een drink georganiseerd met hapjes in de kantine van ons bedrijf. Meestal begon dit om 15u.
De klagers: "als je laat begint heb je weer profijt en moet je veel minder lang werken" + "dat is het of wat, een onnozele drink in een kantine".

- Dit jaar was er een echt feestje gepland in een naburig gelegen hotel inclusief hapjes en dj tot 's nachts.
De klagers: "pff dat begint pas om 20u, wat doe je dat in tussentijd" + "een dj, oudere mensen tellen weer niet mee, 't moet weer boenke boenke muziek zijn".

- Meestal krijgen we ook een nieuwjaarskadootje. Vroeger vaak 2 flessen wijn.
De klagers: "alcohol in deze tijden, dat kan niet meer".
Dit jaar was er een pakketje met een boek, kaarsen en chocolade.
De klagers: "wat voor een jeannetten kado is dat".

Het gaat toch nooit mogelijk zijn om voor iedereen goed te doen. Sommige mensen appreciëren gewoon ook werkelijk niets.

Ik ga mee naar bijna elk bedrijfsevent en spreek ook privé met sommige collega's af, maar zo'n zaken zet je toch niet als troef op een vacature?
Star of the month en lunchwandelingen :wtf:

Vaak zijn 'optionele' activiteiten helemaal niet optioneel en wordt er verwacht dat je hier aan mee doet.

@Zalenski heeft hier wel een punt imo.

Optioneel kan wel zijn, maar dan scheef bekeken worden omdat je niet meedoet aan zo’n shit zeker.

Ik stel me dan ook wel voor dat dit dan ook zo’n boites zijn waar alles rozengeur en maneschijn is en lala-land en van die toestanden.

Nuja, ik werk al 13 jaar met als enige collega mijn baas waarmee het nu wel zeer goed klikt.
Een omgeving met meerdere collega’s zou voor mij dan ook pure horror zijn, ik ben die rust veel te hard gewoon :p

Het is iets meer dan een jaar dat we nu een deeltijdse freelancer hebben en ik ben al content wanneer die er niet is, kan ik tenminste rustig en ongestoord werken :unsure:

wij merken dat die optionele activiteiten vooral bij jongere mensen (geen kinderen of relatie) goed liggen (en men er zelfs naar vraagt op sollicitatiegesprekken, wat wij als WG doen na de uren).

Eens mensen een gezin hebben kunnen die activiteiten hen echt wel gestolen worden, op enkelingen na die dat zien als enerzijds carrière-planning en netwerken of anderzijds gewoon heel sociaal of ook wel de mensen zonder gezin.

Ik denk dat je wel niet mag onderschatten dat vooral bij kleinere teams of bedrijven de druk om eraan deel te nemen eerder hoog is.
Stel je werkt in een verzekeringskantoor van 12 man en het is de ene keer een BBQ na de uren en de andere keer gaan muurklimmen in het weekend, mijn ervaring leert dat de meeste werknemers hier niet voor staan te springen.

Pas op, het is allemaal goedbedoeld, maar of de deelnemers er allemaal van harte zijn of met de juiste bedoelingen? Ik weet het niet zo.

Als je andere mensen dan diegenen op uw werkplek kan ontmoeten kan ik er de meerwaarde nog van inzien (je kan al eens iets meer verdragen van iemand die je IRL zag), maar stel dat je hele dagen op een eiland zit met 10 man en dan nog eens met dezelfde 10 man na de uren samen dingen doen?

En het zijn niet de managers die bijhouden wie wel of niet komt. Het zijn vaak de directe collega’s die het allemaal netjes bijhouden en er vanalles achter zoeken.
Zijn dit allemaal niet schoolvoorbeelden van toxische werkplekken? Geviseerd worden omdat je een optionele activiteit buiten de werkuren niet meedoet? Met alle respect maar als je hier zo depri van wordt dat je de mensen die ervoor kiezen om die optionele activiteiten wel mee te doen wat belachelijk gaat maken zit het toch wel écht diep, is het dan niet gewoon tijd om van werkomgeving te veranderen? Het zou in geen 100 jaar een verschil mogen uitmaken of je ervoor kiest om een optionele activiteit wel of niet mee te doen. Heeft je leidinggevende er een probleem mee, dan is dat zijn/haar probleem. Heeft "HR" daar een probleem mee, dan is dat hun probleem. Als je je daar vervolgens zo hard aan stoort is het gewoon tijd om een andere job te zoeken.

Als we op kantoor iets organiseren wordt iedereen uitgenodigd en wie wel mee gaat is prima, wie niet meegaat is ook prima. Sommige collega's (die altijd meegaan) hebben een betere band met elkaar en zien elkaar ook privé omdat het vrienden zijn geworden, ook dat is prima. Zij die niet meegaan hebben daar geen nood aan, als iemand de thuisblijvers zou belachelijk maken of zou pushen van toch mee te gaan ook al willen ze dat niet zullen we direct met genoeg mensen duidelijk maken dat dat niet hoort.

Omgekeerd ook, als de thuisblijvers de meegaanders wat zouden belachelijk maken dan zouden (allicht diezelfde) genoeg collega's ook direct zeggen dat ook dat niet hoort...

Leef en laat leven, jezes...

Laatst bewerkt:
Het gaat toch nooit mogelijk zijn om voor iedereen goed te doen. Sommige mensen appreciëren gewoon ook werkelijk niets.

We leven nog altijd in België, hier moet altijd geklaagd worden.

Op elk werk zitten er trouwens beroepsklagers waar niks goed voor is.

Dat zijn eigenlijk gefrustreerde mensen die van werk horen te veranderen maar het niet doen/durven.

Dat zijn eigenlijk gefrustreerde mensen die van werk horen te veranderen maar het niet doen/durven.

Ooit eens zo een chronische klager ontslagen. Alles was verkeerd, werkgever deed niks goed etc.

Maand na ontslag kregen we mail van die persoon met de vraag om terug te komen want “het was nooit zo bedoeld en persoon had ingezien dat het elders niet beter was”.

Natuurlijk neen gezegd.

Ondertussen vernomen dat de persoon aan mindere voorwaarden elders werkt én verder van huis.
Tja, sommige mensen passen beter op met hun geklaag en gezaag.

Terug
Bovenaan