cege
Well-known member
You don't know our corporate.Ik maak mijn draw.io diagrammen nu standaard via confluence. Quasi onmogelijk om daar iets kwijt te raken.
Die hebben paar maand geleden een backup moeten restoren van paar dagen geleden. "Sorry for the inconvenience ". 3000 man of zo 4d werk kwijt. En niemand zijn kop die daarvoor rolt...
Kom kom. Helden van de werkvloer. Je kunt thuis wel wat werken. Ipv 3 man aan te steken dat dan weer elk een week thusizit.Ik zit ook al 3 dagen met keelpijn/hoest op het werk. Serieus, als ik daarvoor al ga moeten thuisblijven moet ik half de winter niet komen werken. En er zou al helemaal geen collega naar mij moeten komen met "hier, doe een mondmasker aan", want die heeft juist geen bal over mij te beslissen.
Of ga je iedereen die ook maar een beetje keelpijn, buikpijn, hoofdpijn, etc. heeft enkele dagen thuiszetten?
Daar kreeg ik voor corona al de wiebes van. Een bureau met 4. 1 is ziek en die blijft werken. En 2 weken later is heel die bureau ziek...
Helden van de werkvloer...Als je de hele tijd gaat zitten hoesten en net de griep gehad hebt, ja.
Hier lopen er ook zo rond. Duidelijk nog ziek en toch te snel terug komen werken.
Idem. Corona lijkt precies lang geleden...Er zijn natuurlijk uitzonderingen he. Maar collega x hier heeft griep (gehad), is 3 dagen thuis geweest en zit hier gisteren knalrood, te snotteren en te hoesten en te doen. “Niet in mijn bureau komen, ben nog wat ziek”. Vandaag is ze terug thuis maar zo’n dingen erger ik mij dood aan.
bij ons is er wel goede gewoonte nu. Iedereen komt 3d per week naar kantoor. Als je ziek bent, blijf je thuis.
Ik ben paar weken geleden mijn geduld verloren met onze project mgr uit usa. Die zat in de meeting met 10 man gewoon te bullshitten om aan een planning te raken. "Can we make the 30 June deadline?" Niks planning. En niemand wist wat er nog moest gebeuren van legal stuff of zo. Die zat gewoon random data rond te strooien zonder dat die afgetoetst waren met andere departementen of mensen.Ik ben vandaag voor het eerst in de 7 jaar dat ik voor dit bedrijf werk hoorbaar mijn geduld verloren tijdens een meeting. Ineens ben ik - als business analyst - verantwoordelijk voor het management rond terms & conditions omdat de projectleiding dit over het hoofd heeft gezien en te tam is om ons legal contact aan te spreken hiervoor.![]()
En na 10min heb ik hem moeten onderbroken met de boodschap "stop, I'll make the project planning and send it to the project manager". Onmiddellijk 5 LOL berichten op Teams. 1 week later de Msproject GANTT naar hem doorgestuurd. Maar hij kan het niet openen... topper die gast....
Hebt ge al is nagedacht hoeveel een scherm kost per jaar?
2x niks. Als uw personeelslid 2h per jaar efficiënter is hebt ge dat scherm al dubbel en dik terug gewonnen...
Daar kom ik bij ons ook onnozel van. Ze doen meetings met 10 man van mgmt over de kleur van een logo in een interne template of interne project names "Phoenix of sunset". Lalalalalaa. I don't care.
Maar als je een computer besteld moet je altijd 1 van 100 euro goedkoper pakken dan je initiële bestelling...
)
. Ik hoor zelf werkgevers die zelf doodziek met de griep naar kantoor gaan omdat ze ‘geen tijd’ hebben om uit te zieken, klaag dan niet als uw werknemers hun rechten opeisen en zich onder doktersattest thuis zetten nadat je ze zelf hebt aangestoken.