Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Ik maak mijn draw.io diagrammen nu standaard via confluence. Quasi onmogelijk om daar iets kwijt te raken.
You don't know our corporate.

Die hebben paar maand geleden een backup moeten restoren van paar dagen geleden. "Sorry for the inconvenience ". 3000 man of zo 4d werk kwijt. En niemand zijn kop die daarvoor rolt...
Ik zit ook al 3 dagen met keelpijn/hoest op het werk. Serieus, als ik daarvoor al ga moeten thuisblijven moet ik half de winter niet komen werken. En er zou al helemaal geen collega naar mij moeten komen met "hier, doe een mondmasker aan", want die heeft juist geen bal over mij te beslissen.

Of ga je iedereen die ook maar een beetje keelpijn, buikpijn, hoofdpijn, etc. heeft enkele dagen thuiszetten?
Kom kom. Helden van de werkvloer. Je kunt thuis wel wat werken. Ipv 3 man aan te steken dat dan weer elk een week thusizit.

Daar kreeg ik voor corona al de wiebes van. Een bureau met 4. 1 is ziek en die blijft werken. En 2 weken later is heel die bureau ziek...


Als je de hele tijd gaat zitten hoesten en net de griep gehad hebt, ja.
Hier lopen er ook zo rond. Duidelijk nog ziek en toch te snel terug komen werken.
Helden van de werkvloer...


Er zijn natuurlijk uitzonderingen he. Maar collega x hier heeft griep (gehad), is 3 dagen thuis geweest en zit hier gisteren knalrood, te snotteren en te hoesten en te doen. “Niet in mijn bureau komen, ben nog wat ziek”. Vandaag is ze terug thuis maar zo’n dingen erger ik mij dood aan.
Idem. Corona lijkt precies lang geleden...

bij ons is er wel goede gewoonte nu. Iedereen komt 3d per week naar kantoor. Als je ziek bent, blijf je thuis.
Ik ben vandaag voor het eerst in de 7 jaar dat ik voor dit bedrijf werk hoorbaar mijn geduld verloren tijdens een meeting. Ineens ben ik - als business analyst - verantwoordelijk voor het management rond terms & conditions omdat de projectleiding dit over het hoofd heeft gezien en te tam is om ons legal contact aan te spreken hiervoor. :laugh:
Ik ben paar weken geleden mijn geduld verloren met onze project mgr uit usa. Die zat in de meeting met 10 man gewoon te bullshitten  om aan een planning te raken. "Can we make the 30 June deadline?" Niks planning. En niemand wist wat er nog moest gebeuren van legal stuff of zo. Die zat gewoon random data rond te strooien zonder dat die afgetoetst waren met andere departementen of mensen.

En na 10min heb ik hem moeten onderbroken met de boodschap "stop, I'll make the project planning and send it to the project manager". Onmiddellijk 5 LOL berichten op Teams. 1 week later de Msproject GANTT naar hem doorgestuurd. Maar hij kan het niet openen... topper die gast....


Hebt ge al is nagedacht hoeveel een scherm kost per jaar?

2x niks. Als uw personeelslid 2h per jaar efficiënter is hebt ge dat scherm al dubbel en dik terug gewonnen...

Daar kom ik bij ons ook onnozel van. Ze doen meetings met 10 man van mgmt over de kleur van een logo in een interne template of interne project names "Phoenix of sunset". Lalalalalaa. I don't care.

Maar als je een computer besteld moet je altijd 1 van 100 euro goedkoper pakken dan je initiële bestelling...
 
liever 1 degelijk scherm, dan 3 cheap schermen.
Vooral om focus te houden, met 3 schermen open ben je meer bezig met het zoeken naar het juiste venster?
27 inch is imo ideaal voor software te schrijven.
(thuis wel nog een tweede scherm met persoonlijke desktop PC op aangesloten voor de achtergrond ruis te voorzien :) )
 
Primera upgrade die gisteren ipv 3 uur bijna 8 uur gekost heeft -_- En dan om half 21:30 een telefoontje met 'ja sorry wij hebben net maintenance gehad en wat wachtwoorden aangepast en ik zie nu net dat daardoor alle backups hangen'

Nog eens 2 uur.

Om half 7 deze morgen 'weet gij waarom onze interne documentatie niet werkt?' 'Nee'

En dan sinds 10 uur deze morgen een andere klant, en zeker nog tot een uur of 9 vanavond.

Wordt allemaal wel betaald enzo maar op een bepaald moment begint ge u toch af te vragen of het de stress weekends wel waard is.
 
Zat met covid 90% werkloos thuis?

Je weet dat misschien niet. En ik snap dat. Want je kon dat ook niet zien op die 1 seconde dat je je voordeur open deed om je door een drone gedropte boodschappen binnen te pakken. Maar er zijn best veel mensen die zelfs tijdens corona gewoon, op hun normale werkplek, gewerkt hebben hoor.
 
En wat heeft covid met de huidige situatie te maken? Ik werkte er zelfs nog niet tijdens covid.
Als mensen kunnen werken tijdens een epidemic, dan kun je jezelf isoleren als je een griepje hebt.


Je weet dat misschien niet. En ik snap dat. Want je kon dat ook niet zien op die 1 seconde dat je je voordeur open deed om je door een drone gedropte boodschappen binnen te pakken. Maar er zijn best veel mensen die zelfs tijdens corona gewoon, op hun normale werkplek, gewerkt hebben hoor.
Zie hierboven.
 
Nu iedereen heeft kunnen stoefen in het loontopic is het hier stoefen met het aantal schermen :laugh:
Ik heb een groot scherm voor het werk en mijn laptopscherm met mijn mailbox. Veel meer dan dat en ik zou constant moeten zoeken waar mijn programma's openstaan.
Niks stoefen aan .
Hij vraagt iets en krijgt antwoord van mensen die met meerdere schermen werken .
 
Als mensen kunnen werken tijdens een epidemic, dan kun je jezelf isoleren als je een griepje hebt.
En ook toen kon niet iedereen van thuis uit werken. Dus nee, van thuis uit werken is voor mij niet mogelijk. Is het nu duidelijk genoeg of moet ik er ook een willekeurig foutief Engels woordje bijzetten vooraleer je het wel snapt?
 
Als mensen kunnen werken tijdens een epidemic, dan kun je jezelf isoleren als je een griepje hebt.



Zie hierboven.

Al die uitbraken van covid op al die werkvloeren lijken dat toch wel tegen te spreken.
Maar fijn voor jou dat je veilig in je ivoren toren zit, waar dat allemaal perfect mogelijk is.
 
Djeezes, jongens. Moeilijk begrijpend lezen vandaag.

Ben je ziek, blijf thuis (en werk thuis). Ben je gezond, ga werken.

Tijdens covid kon het 2y lang. Tijdens griep moet het ook kunnen.
 
Je weet dat misschien niet. En ik snap dat. Want je kon dat ook niet zien op die 1 seconde dat je je voordeur open deed om je door een drone gedropte boodschappen binnen te pakken. Maar er zijn best veel mensen die zelfs tijdens corona gewoon, op hun normale werkplek, gewerkt hebben hoor.
Idem, niet iedereen heeft de luxe om dik betaald van thuis te werken.

Je gaat niet veel kunnen winkelen als kassiersters, rekkenvullers thuis zitten ipv in het warenhuis.

Of anders gezegd @cege in uw werkomgeving zal dat kunnen. In sommige zal het moeilijker gaan maar gaat hey nog wel. Echter in sommige andere, waar om het crue, oneerlijk en kort door de bocht te zeggen. Degenen die effectief werken in plaats van op hun lui achterste wat bureaucratisch werk te verzetten zoals de hogervermelde kassier, maar even goed technieker, schoonmaker, productiearbeider, conducteur, buschauffeur, taxirijder, barvrouw, hell zelfs verpleger, chirurg, dokter,... is dat niet echt een optie.

Dus beetje nuance zou dan ook niet slecht zijn eigenlijk.
 
Djeezes, jongens. Moeilijk begrijpend lezen vandaag.

Ben je ziek, blijf thuis (en werk thuis). Ben je gezond, ga werken.

Tijdens covid kon het 2y lang. Tijdens griep moet het ook kunnen.


Maar dat is het net, in heel veel contexten kan dat nu niet en kon dat toen niet.



Op heel veel plaatsen was de praktijk: doe dagelijks een zelftestje en zet een mondmasker op en dan hopen we op het beste. Het kon vroeger ook helemaal niet. Alleen zit jij op een bevoorrechte positie waar de regels perfect konden gevolgd worden en dat ook gebeurde, terwijl dat in de gemiddelde fabriekshal eerder een brede richtlijn was.
 
Ik vind het wel duidelijk dat cege doelt op mensen die bij de verplichte work from home wel thuis konden werken, en dat die dat dus nu ook zouden moeten kunnen. Misschien niet al hun taken even goed, maar ze kunnen wel door blijven werken van thuis uit.
 
Ik vind het wel duidelijk dat cege doelt op mensen die bij de verplichte work from home wel thuis konden werken, en dat die dat dus nu ook zouden moeten kunnen. Misschien niet al hun taken even goed, maar ze kunnen wel door blijven werken van thuis uit.
Inderdaad. Maar jammer genoeg zijn er veel werkplekken waar men weer in hun oude toxische gewoonte is hervallen waarbij collega’s en bazen sceptisch tegenover thuiswerk staan en waar uitzonderlijk wegens een ‘griepke’ of ‘verkoudheid’ langer dan het wekelijks voorziene aantal dagen thuiswerk niet wordt toegestaan/onderling getolereerd. Sommigen gaan dat kunnen, anderen niet. En dan moet de kortzichtige werkgever het extra ziekteverzuim van de rest van zijn team er maar bijnemen ;). Ik hoor zelf werkgevers die zelf doodziek met de griep naar kantoor gaan omdat ze ‘geen tijd’ hebben om uit te zieken, klaag dan niet als uw werknemers hun rechten opeisen en zich onder doktersattest thuis zetten nadat je ze zelf hebt aangestoken.
Men zal het nooit leren.
 
Ergernis van vrijdag nog.
Meeting over paar problemen met collega's gehad met de baas. Die gaan al eens door op café langs het kantoor.
7 pinten op 80 minuten en daarna in zijne auto gestapt. Ik kan daar écht niet goed tegen.

Voor de rest mag ik echt niet klagen hé, maar zo onverantwoord.
 
Ergernis van vrijdag nog.
Meeting over paar problemen met collega's gehad met de baas. Die gaan al eens door op café langs het kantoor.
7 pinten op 80 minuten en daarna in zijne auto gestapt. Ik kan daar écht niet goed tegen.

Voor de rest mag ik echt niet klagen hé, maar zo onverantwoord.
Heb je poging gedaan om hem erop te wijzen of een taxi voorgesteld?
 
Terug
Bovenaan