Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Soms toch een oogopener, dit topic. Blij dat ze hier niet zagen over IT-materiaal van een paar honderd euro. Iedereen hier heeft drie 34" schermen en kan er nog eens drie voor thuis krijgen ook.
 
6 maand in een andere job en er al totaal op uitgekeken en gedemotiveerd :unsure:
Ik werk aan een project dat voor geen meter loopt : Technisch is het een drama, de communicatie is rampzalig en iedereen die eraan werkt weet dat het een Titanic scenario wordt en toch moeten we verder blijven ploeteren.
Het doet ergens deugd om te lezen dat ze elders dezelfde problemen hebben. 🥲 Je bent niet alleen. :hug:
 
Glimlach of ergernis, i don't know maar ik geef dus geregeld dossiers door die ik al jaren doe omdat ik het te druk heb en die mensen willen bijna allemaal terugkomen. Allee, ben blij dat die zo tevreden waren maar aan de andere kant wel jammer dat sommige collega's het dan verbrodden.
Vaak allemaal gebouwen die op punt staan en quasi geen werk meer is, maar waar na een jaar dan enorme wrevel is omwille van het gebrek aan actie communicatie.
Krijg dan mails als onderstaande bijvoorbeeld, een klant die een collega kent heeft haar deze gemaild om aan de baas te bezorgen.
Vorige week is nog een gebouw vertrokken omdat ik het dossier niet terug nam.
Maar voor mijn eigen gemoedsrust kan ik ook niet alle gebouwen gaan beginnen terugnemen die ik afsta. Ik zit nu al op een niveau dat bijna pre-corona is, toen het mij wat te veel werd.
Dus: blij dat mensen wel echt tevreden zijn, jammer dat dat werk van 10 jaar verloren gaat. Maar ik kan ook niet alles blijven doen.

Als ge het zo goed kunt tov uw peers: waarom begint ge dan niet op uzelf?
 
Als ge het zo goed kunt tov uw peers: waarom begint ge dan niet op uzelf?

Omdat dat een te erge druk zou leggen op m'n privé-leven. Ik zou dan nu al de combinatie werk + studie/stage moeten doen om dat te kunnen.
En ik kan op dit moment niet om om nóg meer bereikbaar te zijn dan ik nu ben.
Ik heb een goeie werkgever, goed loon, ik woon boven mijn kantoor, grotendeels leuke collega's.
Op dit moment heb ik er echt geen zin in
 
Nieuwe functie, dus nieuwe laptop. Beetje vervelend want niet alle programma’s zitten daar standaard op, dus moet altijd bij IT gaan horen om dingen te installeren.

Maar: ik ga van een 17” naar een 13” laptop, en dat scherm is gewoon te klein. Nu hebben we docks op de bureau om 2 externe schermen op aan te sluiten, met de capaciteit om 3 schermen te hebben. Dus ik vraag aan IT of ik een 3e scherm mag, omdat mijn laptopscherm te klein is om echt functioneel te zijn. Geweigerd, policy is 2 externe schermen/persoon. Ze hebben letterlijk 31 ongebruikte tweedehandsschermen op de vensterbank staan, maar het mag niet… 🤬

Er is nog altijd een verschil tussen niet mogen en niet kunnen. 😉

Zon scherm is rap verplaatst.
 
Management insisteert op meer kantoordagen, dat terwijl onze cijfers nog nooit zo goed waren toen we allemaal nog in lockdown modus zaten. En dan met zo'n loze management term afkomen van dat er meer 'synergie' is op kantoor (en onze tijd te verspillen in de file). Al een geluk dat er een krapte op de arbeidsmarkt heerst want anders hadden ze zeker geprobeerd om ons terug fulltime naar kantoor te halen.
 
Hangt af van de job zeker? Hier is het puur voor administratief werk.

Misschien heb ik een verkeerd beeld van wat administratief werk betekent, maar ik gebruik die schermen juist het meest intensief wanneer ik iets van facturatie of controlling moet doen.
Eigenlijk snap ik niet hoe iemand ooit even productief met één scherm kan zijn als met twee schermen. Twee versus drie zal inderdaad wat afhangen van de job/taak.

Waar ik wel kan inkomen is de ‘als je het aan één iemand geeft dan moet al de rest het ook hebben’. Wij zijn gelukkig een klein bedrijf en hebben geen last van zo’n gedrag, niemand gaat prullen bestellen ‘gewoon omdat het kan’.
 
Misschien heb ik een verkeerd beeld van wat administratief werk betekent, maar ik gebruik die schermen juist het meest intensief wanneer ik iets van facturatie of controlling moet doen.
Eigenlijk snap ik niet hoe iemand ooit even productief met één scherm kan zijn als met twee schermen. Twee versus drie zal inderdaad wat afhangen van de job/taak.

Waar ik wel kan inkomen is de ‘als je het aan één iemand geeft dan moet al de rest het ook hebben’. Wij zijn gelukkig een klein bedrijf en hebben geen last van zo’n gedrag, niemand gaat prullen bestellen ‘gewoon omdat het kan’.
Ja, 1 scherm is idd niks. Ik werk nu bij een groot bedrijf en daar kan niemand dat precies verdragen dat een ander iets krijgt en hij/zijn niet. Zelfs als ze dat niet nodig hebben.

Altijd grappig als ze gaan klagen dat ik een iPhone Pro Max heb en zij niet terwijl ik een externe medewerker ben :unsure:
 
Glimlach of ergernis, i don't know maar ik geef dus geregeld dossiers door die ik al jaren doe omdat ik het te druk heb en die mensen willen bijna allemaal terugkomen. Allee, ben blij dat die zo tevreden waren maar aan de andere kant wel jammer dat sommige collega's het dan verbrodden.
Vaak allemaal gebouwen die op punt staan en quasi geen werk meer is, maar waar na een jaar dan enorme wrevel is omwille van het gebrek aan actie communicatie.
Krijg dan mails als onderstaande bijvoorbeeld, een klant die een collega kent heeft haar deze gemaild om aan de baas te bezorgen.
Vorige week is nog een gebouw vertrokken omdat ik het dossier niet terug nam.
Maar voor mijn eigen gemoedsrust kan ik ook niet alle gebouwen gaan beginnen terugnemen die ik afsta. Ik zit nu al op een niveau dat bijna pre-corona is, toen het mij wat te veel werd.
Dus: blij dat mensen wel echt tevreden zijn, jammer dat dat werk van 10 jaar verloren gaat. Maar ik kan ook niet alles blijven doen.

Ja jongens, ik weet niet wat er met collega X aan de hand is maar... Collega X is in zwangerschapsverlof en dus niet op kantoor.
Gisteren bovenop deze bovenstaande mail nog bericht gekregen van een collega dat een klant gebeld had dat ze een deurwaarder gestuurd hadden een maand geleden voor een vergadering om ons als syndicus buiten te zetten maar niets hebben gehoord.
Ik heb die mensen gebeld en die zijn terecht boos dat er geen reactie op is gekomen, dus ik heb die vergadering maar zsm ingepland.
Dan krijg ik vandaag nog deze mail binnen:

Beste



Enkele jaren geleden zijn wij jullie overgestapt met positieve verwachtingen over de samenwerking.
In een eerste fase waren we ook erg tevreden van de samenwerking maar sinds ons dossier opgevolgd wordt door X gaat het van kwaad naar erger.

We zitten momenteel samen met enkele eigenaars. Vooraleer een definitieve beslissing te nemen over de toekomstige samenwerking hadden wij graag even een contact met jou om te bekijken of we de samenwerking terug op de rails kunnen krijgen.
Dit kan eventueel via een teams meeting als dat handiger is om efficiënt te werken. Wij kijken uit naar je reactie.

Op zich is dat wel een goede collega lijkt me altijd. Maar dit zijn toch te veel toevalligheden die nu naar voor komen om zomaar te kunnen laten passeren. Op 6 weken tijd zijn er 4 dossiers bij haar vertrokken waarvan 2 die al jaren bij mij zaten zonder problemen.
 
Urgh, al enkele jaren op rij super lovende evaluaties en de boodschap dat ik echt boven mijn niveau werk. Mijn teamlead en afdelingshoofd willen daar graag een bevordering (overheid) tegenover zetten maar door het vastgeroeste systeem van barema's en diplomavoorwaarden wil dat maar niet lukken ondanks al twee jaar beloftes dat ze er werk van gaan maken. Het is niet echt motiverend om te weten dat je collega's netto €400 meer verdienen terwijl je eigenlijk de zelfde job doet.
 
Ik kan best uit de voeten met mijn 32" 4k scherm... Das 4x 16" full hd eh...
Dat valt nu wel onder 2 schermen lijkt me :biglaugh:

Thuis gebruik ik ook 2x 24", op kantoor is het voor iedereen 1x 24" onder het mom "meer hebt ge niet nodig". Het verschil is wat mij betreft inderdaad duidelijk merkbaar...
 
Ja jongens, ik weet niet wat er met collega X aan de hand is maar... Collega X is in zwangerschapsverlof en dus niet op kantoor.
Gisteren bovenop deze bovenstaande mail nog bericht gekregen van een collega dat een klant gebeld had dat ze een deurwaarder gestuurd hadden een maand geleden voor een vergadering om ons als syndicus buiten te zetten maar niets hebben gehoord.
Ik heb die mensen gebeld en die zijn terecht boos dat er geen reactie op is gekomen, dus ik heb die vergadering maar zsm ingepland.
Dan krijg ik vandaag nog deze mail binnen:



Op zich is dat wel een goede collega lijkt me altijd. Maar dit zijn toch te veel toevalligheden die nu naar voor komen om zomaar te kunnen laten passeren. Op 6 weken tijd zijn er 4 dossiers bij haar vertrokken waarvan 2 die al jaren bij mij zaten zonder problemen.
En heeft er al iemand met X gepraat over die toevalligheden en de daaruit terecht voortvloeiende bezorgdheden? Misschien is ze zich er onvoldoende van bewust of speelt er iets privé?
 
We hebben een mail gekregen van mensen die een projectie verwachten van de te verwachten kosten op onze installatie de komende 20 jaar :o Hoe de fuck kunt ge daar nog maat iets zinnig op zeggen? kan zijn dat er op 20 jaar niks kapot gaan, kan even goed zijn dat er duizenden euro's herstellingen zijn op 20 jaar.
 
En heeft er al iemand met X gepraat over die toevalligheden en de daaruit terecht voortvloeiende bezorgdheden? Misschien is ze zich er onvoldoende van bewust of speelt er iets privé?

We gaan dat na haar bevallingsverlof doen.
Nu is niet echt de moment 😅
Ook naar andere collega's wordt er weinig over gezegd omdat ik best wel geloof dat ze het goed meent en ze zich alles fel aantrekt.
En het is dan niet de bedoeling dat dat nieuw via collega's bij haar doorsijpelt over ontevreden klanten en ze daardoor werkstress krijgt op een moment dat ze echt moet kunnen genieten.
Alleen gewoon jammer dat het nu wel plots veel is en door bovenstaande mij dat extra belast. Want ja iemand moet 't oplossen en ik ben zowat verantwoordelijk.
 
Support geven bij on premise software. Dat gaat altijd via 5 VPN's en nog eens 3 RDS'en. dat samen met niet up to date documentatie en ik ben 2h van mijn dag kwijt met inloggen
 
Urgh, al enkele jaren op rij super lovende evaluaties en de boodschap dat ik echt boven mijn niveau werk. Mijn teamlead en afdelingshoofd willen daar graag een bevordering (overheid) tegenover zetten maar door het vastgeroeste systeem van barema's en diplomavoorwaarden wil dat maar niet lukken ondanks al twee jaar beloftes dat ze er werk van gaan maken. Het is niet echt motiverend om te weten dat je collega's netto €400 meer verdienen terwijl je eigenlijk de zelfde job doet.
vorig jaar ben ik Teamlead geworden van het team waar ik in zat.
Wegens hetzelfde vastgeroeste systeem als waar jij over spreekt krijg ik officieel de functie nog niet.
Ze gingen dat in 2023 oplossen.
Qua verloning hebben ze hier wel iets op gevonden dus dat is wel in orde.
Maar ondertussen is 2023 al 2024 geworden...
 
Terug
Bovenaan