Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

sommige klanten kunnen toch echt wel wispelturig zijn:
poort aan de ene kant van de muur
of nee, aan de andere kant
of nee, toch aan de ene kant
of nee toch maar aan de andere kant
de dagopening mag wat breder
of nee doe maar hoger.
kdenk dat ik al 10 versies heb gemaakt en nog is het niet goed, want de architect wil nu weer een hogere dagopening terwijl dat gewoon niet meer gaat omdat de poort dan los door het betonnen gewelf zou moeten gaan. Ergste is dat ge dat dus niet uitgelegd krijgt. Ik dacht dat ge voor architect toch redelijk wat ruimtelijk inzicht moest hebben, maar deze weet precies zelfs niet hoe een poort werkt en dat als ge iets open doet, het gewoon een andere positie in neemt en niet door een magisch portaal verdwijnt.
 
sommige klanten kunnen toch echt wel wispelturig zijn:
poort aan de ene kant van de muur
of nee, aan de andere kant
of nee, toch aan de ene kant
of nee toch maar aan de andere kant
de dagopening mag wat breder
of nee doe maar hoger.
kdenk dat ik al 10 versies heb gemaakt en nog is het niet goed, want de architect wil nu weer een hogere dagopening terwijl dat gewoon niet meer gaat omdat de poort dan los door het betonnen gewelf zou moeten gaan. Ergste is dat ge dat dus niet uitgelegd krijgt. Ik dacht dat ge voor architect toch redelijk wat ruimtelijk inzicht moest hebben, maar deze weet precies zelfs niet hoe een poort werkt en dat als ge iets open doet, het gewoon een andere positie in neemt en niet door een magisch portaal verdwijnt.

@Dr. Sheldon Cooper zou zoiets niet voorhebben als klant.
 
Nog een goeie

Gunther (de baas van Business): Makila?
Ik: Ja?
Gunther: Je hebt 'x' niet goed getest! Dat is nu stuk op produktie!
Ik: Hier is de documentatie inclusief screenshots wat ik getest heb.

Gunther: Ah je geeft dus toe dat je dit foutief getest hebt. Uw testen en screenshots bewijzen dit!
Waarom heb je dan het woordje: 'Passed' erbij gezet?

Ik: Zo stond het in de analyse dat dit zo moest werken, dus ja ik heb dit dan goedgekeurd.
Gunther: Die analyse is fout! Geef uw TA onder zijn kloten! Hij had dit moeten gezien hebben!

Ik tegen de TA: Wie heeft u de analyse (lang geleden) met u doorgenomen in detail?
TA: De Gunther. :unsure:

Gunther met iedereen in CC na een discussie met de TA: Onzin, de TA liegt! Ik heb hem dat allemaal niet gezegd.
TA boos terug, met iedereen in CC: Hier zijn de emails met de uitleg van onze goeie vriend Gunther. :evil:
(mails van een jaar geleden)

Gunther: *stilte* :tongue:
 
Glimlach of ergernis, i don't know maar ik geef dus geregeld dossiers door die ik al jaren doe omdat ik het te druk heb en die mensen willen bijna allemaal terugkomen. Allee, ben blij dat die zo tevreden waren maar aan de andere kant wel jammer dat sommige collega's het dan verbrodden.
Vaak allemaal gebouwen die op punt staan en quasi geen werk meer is, maar waar na een jaar dan enorme wrevel is omwille van het gebrek aan actie communicatie.
Krijg dan mails als onderstaande bijvoorbeeld, een klant die een collega kent heeft haar deze gemaild om aan de baas te bezorgen.
Vorige week is nog een gebouw vertrokken omdat ik het dossier niet terug nam.
Maar voor mijn eigen gemoedsrust kan ik ook niet alle gebouwen gaan beginnen terugnemen die ik afsta. Ik zit nu al op een niveau dat bijna pre-corona is, toen het mij wat te veel werd.
Dus: blij dat mensen wel echt tevreden zijn, jammer dat dat werk van 10 jaar verloren gaat. Maar ik kan ook niet alles blijven doen.

We zijn reeds jaren klant bij jullie maar de laatste tijd zijn we niet meer zo tevreden en dan meer bepaald over onze dossier beheerder.

Sinds enkele jaren heeft X het van Kay-gell overgenomen en de kwaliteit van de ondersteuning is er enorm op achteruit gegaan.

We hebben als eens bij Kay-gell gevraagd of hij ons dossier niet opnieuw wou overnemen, maar dit was niet mogelijk.

Afgelopen maand hebben we onze jaarlijkse vergadering gehad met X.
Er waren op voorhand een aantal punten doorgegeven.

De agenda was echter exact dezelfde agenda als vorig jaar met toevoeging van een paar punten. Alle punten van vorig jaar waren echter afgesloten en hoorden niet thuis op deze nieuwe agenda.
De punten die echter wel actie vereisten waren niet behandeld door X. [enzo verder]
 
Na een langdurige afwezigheid eindelijk terug gaan werken. Nog paar shiften op mijn oude dienst tot ik binnenkort vertrek naar mijn nieuw werk.

Ik wou perse nog terug naar mijn oude dienst om mijn baas te confronteren met zijn achterbaks gedoe tijdens mijn afwezigheid. Resultaat? Mijn baas blijft sinds ik terug ben altijd op zijn kantoor en de ene keer dat hij mij toch tegenkwam maakte hij rechtsomkeer en liep nog sneller weg dan een konijn op de plein.

Alle collega's die achter mijn rug bezig waren tijdens mijn afwezigheid doen plots poeslief in mijn gezicht. Wat een hypocriete boel toch.
 
6 maand in een andere job en er al totaal op uitgekeken en gedemotiveerd :unsure:
Ik werk aan een project dat voor geen meter loopt : Technisch is het een drama, de communicatie is rampzalig en iedereen die eraan werkt weet dat het een Titanic scenario wordt en toch moeten we verder blijven ploeteren.
 
Ik heb hier ene en die begint met G'morgen.

Dát is pas storend.
haha, recent ook een klant gehad die begint zijn mails met G'morgen en G'middag en dan zoveel mogelijk afkortingen in de mail zelf: dd, e.e.a., ... maar dan ook zoveel mogelijk foute interpunctie zoals 'Vraag; Verwacht je nog iets?'
Echt, sommige mensen zijn zo nonchalant in hun mails.
 
Nieuwe functie, dus nieuwe laptop. Beetje vervelend want niet alle programma’s zitten daar standaard op, dus moet altijd bij IT gaan horen om dingen te installeren.

Maar: ik ga van een 17” naar een 13” laptop, en dat scherm is gewoon te klein. Nu hebben we docks op de bureau om 2 externe schermen op aan te sluiten, met de capaciteit om 3 schermen te hebben. Dus ik vraag aan IT of ik een 3e scherm mag, omdat mijn laptopscherm te klein is om echt functioneel te zijn. Geweigerd, policy is 2 externe schermen/persoon. Ze hebben letterlijk 31 ongebruikte tweedehandsschermen op de vensterbank staan, maar het mag niet… 🤬
 
Nieuwe functie, dus nieuwe laptop. Beetje vervelend want niet alle programma’s zitten daar standaard op, dus moet altijd bij IT gaan horen om dingen te installeren.

Maar: ik ga van een 17” naar een 13” laptop, en dat scherm is gewoon te klein. Nu hebben we docks op de bureau om 2 externe schermen op aan te sluiten, met de capaciteit om 3 schermen te hebben. Dus ik vraag aan IT of ik een 3e scherm mag, omdat mijn laptopscherm te klein is om echt functioneel te zijn. Geweigerd, policy is 2 externe schermen/persoon. Ze hebben letterlijk 31 schermen op de vensterbank staan, maar het mag niet… 🤬
De schermen op m'n buro op kantoor is een van dé redenen waarom ik veel liever thuis werk.
Hier heb ik 1 scherm, thuis heb ik er 2 (+ 't scherm v/d laptop (17") natuurlijk).

Nu ben ik wel al bij veel bedrijven geweest & terwijl ik zeker al op locaties geweest ben waar je 2 schermen kreeg ... heb ik ook vaak geweten dat dit niet het geval was.
Indien het 'flex-desk' gedoe is dan is het nog erger, want je kán zelfs niets 'persoonlijk' proberen regelen.

En ja ... ik kan zeker die extra scherm ruimte bezigen.
 
Yuuuuuu de manneeeeee!

Beter zo? :devilish:

Nee, liever dit 😋

62dd7339-cda4-45ef-8c26-0785267f9e8d_text.gif
 
Nieuwe functie, dus nieuwe laptop. Beetje vervelend want niet alle programma’s zitten daar standaard op, dus moet altijd bij IT gaan horen om dingen te installeren.

Maar: ik ga van een 17” naar een 13” laptop, en dat scherm is gewoon te klein. Nu hebben we docks op de bureau om 2 externe schermen op aan te sluiten, met de capaciteit om 3 schermen te hebben. Dus ik vraag aan IT of ik een 3e scherm mag, omdat mijn laptopscherm te klein is om echt functioneel te zijn. Geweigerd, policy is 2 externe schermen/persoon. Ze hebben letterlijk 31 ongebruikte tweedehandsschermen op de vensterbank staan, maar het mag niet… 🤬
Omdat als ze jou 3 schermen geven, ze iedereen 3 schermen moeten geven. Is bij mij ook een droge nee hoor.
 
Hebt ge al is nagedacht hoeveel een scherm kost per jaar?

2x niks. Als uw personeelslid 2h per jaar efficiënter is hebt ge dat scherm al dubbel en dik terug gewonnen...
Als je die toer op gaat kan je beginnen met een heleboel dingen te verbieden om efficientie te verhogen. Geen idee trouwens hoe jij op 2 uur/jaar een scherm wil bijverdienen.

Laat eens de IT dienst van een middelgroot bedrijf overal een extra scherm zetten. Buiten de kost en de moeite is dat gewoon ook onnozel en kan niet elk toestel bvb drie externe schermen aan.

Geen idee hoe het bij de meeste mensen op het werk eraan toe gaat maar waar ik werk… als 1 iemand iets krijgt staat gegarandeerd 75% van het verdiep in de maand erna aan mijn bureau/op teams/via ticket te zagen om hetzelfde. Gaande van een laptop en een scherm tot een platter toetsenbord en een laptopstand.

Mensen krijgen nu standaard 2x22” ipv 19” voordien en zelfs zoiets is een giga drama. “Waarom krijgt x zo’n schermen en ik niet? Wanneer krijgen wij ook die schermen?”

Los van wat ik denk is dat ook gewoon een standaard policy (waar ik niks mee te maken heb btw) die ik overal al gezien heb.
 
Terug
Bovenaan