Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

De eerste nutteloze meeting van 2023 waarin de spreker gewoon de puntjes op de powerpoint aframmelt is ook weer een feit. Dat kon dan weer via e-mail.

Net een onhaalbare KPI in de maag gesplitst gekregen. Compliance-check van attesten moet realtime boven een bepaald percentage zijn… maar wij krijgen, als eigenaar, die attesten maar binnen van de verantwoordelijke als ze vervallen zijn, of bijna vervallen zijn, dus ook al valideren wij ze, het systeem klasseert ze automatisch als “expired”. Nét even uitgerekend en het is onmogelijk om on top te blijven.

Tijd om eens de fouten in hun redenering te dissecteren, en een andere deadline-methode voor te stellen (bvb in 2023 moeten X% van de attesten van 2022 verwerkt zijn)

Launch van nieuwe applicatie.
Paniek en chaos omdat het toch allemaal een beetje anders is dan daarvoor.
En oké, er zijn nog wat issues maar niets blokkerend.
Ook tof als iedereen hetzelfde probleem meldt via ticket, berichten en telefoons via skype, berichten en telefoons via teams, mail. Misschien komt er sebiet ook nog een postduif aangevlogen. Calm the fuck down. :unsure:

Midden november een overplaatsing gevraagd naar een andere locatie. Alle leads waren er akkoord mee maar tot nu toe nog steeds geen beweging erin te zien. Ik had onderhand toch al gehoopt op zijn minst een schatting of datum te weten dat ik ging verplaatst worden.

Mijn huidige locatie begin ik stilaan beu te worden. Er valt hier amper iets te doen, er is geen uitdaging, etc. Ik verveel me hier gewoon een hele dag. Waardoor ik ook weer continu vanalles aan het eten ben puur uit verveling.

Nieuwe badge foto laten maken.

Hoe ik dacht dat ik er op de foto ging uitzien:
Screenshot-2023-01-04-125923.png

Hoe ik er effectief op de foto uitzie:
Screenshot-2023-01-04-125756.png

net een telefoon gehad waar het slachtoffer 25 min heeft zitten klagen dat de overheid een bende dieven zijn. Ik geef de man niet ongelijk ik werk gewoon voor ze, kan er niet veel aan doen....

net een telefoon gehad waar het slachtoffer 25 min heeft zitten klagen dat de overheid een bende dieven zijn. Ik geef de man niet ongelijk ik werk gewoon voor ze, kan er niet veel aan doen....
Soms heb je toch gewoon goesting om dan te vragen. En wat proberen we te bereiken met dit telefoontje 🤷‍♂️

Waarom kunnen mensen zo moeilijk om met verandering?
is er in jullie geval eigenlijk een logische beslissing om de verandering van software op 1 januari te doen? Want dan zijn de mensen niet direct in de stemming om direct nieuwe dingen te leren lijkt me (+ veel volk op vakantie).

Ik vind het altijd vreemd dat zoveel software op een "foute" datum gelanceerd wordt. Behalve als er goeie redenen zijn (reglementering die verandert op 1 januari, boekhoudkundige issues, ...) zou bvb 15 januari al logischer zijn.

is er in jullie geval eigenlijk een logische beslissing om de verandering van software op 1 januari te doen? Want dan zijn de mensen niet direct in de stemming om direct nieuwe dingen te leren lijkt me (+ veel volk op vakantie).

Ik vind het altijd vreemd dat zoveel software op een "foute" datum gelanceerd wordt. Behalve als er goeie redenen zijn (reglementering die verandert op 1 januari, boekhoudkundige issues, ...) zou bvb 15 januari al logischer zijn.
Het feit dat er nog heel veel mensen in verlof zijn maakt dit net wel een goed moment om nu te veranderen.

Maar ik krijg dan letterlijk de melding “ik vind de kleur niet mooi”, “dat wat vroeger links in het midden stond staat nu linksonderaan”… terwijl het vroeger niet intuïtief was en al helemaal niet gebruiksvriendelijk, en dat is er nu wel. Mensen passen zich gewoon niet graag aan en zagen graag.

Het feit dat er nog heel veel mensen in verlof zijn maakt dit net wel een goed moment om nu te veranderen.

Maar ik krijg dan letterlijk de melding “ik vind de kleur niet mooi”, “dat wat vroeger links in het midden stond staat nu linksonderaan”… terwijl het vroeger niet intuïtief was en al helemaal niet gebruiksvriendelijk, en dat is er nu wel. Mensen passen zich gewoon niet graag aan en zagen graag.
Mee eens dat elke verandering moeilijk is. Maar echt waar, het moment van veranderen doet er ook toe.

Wij gaan binnenkort veranderen van een oud DOSscherm (AS/400) naar moderne, met UX/UI-analisten bepaalde layout. Ook dat zal vonken geven :)

Ik heb iemand op onze buitenlandse vestiging op het werk die van mij zaken vraagt met een veel te korte deadline die cruciaal zijn volgens haar. Daarnaast gelooft ze haar eigen leugens, ze heeft dit altijd al lang vooraf eens gemeld in een meeting. Nu vlak voor mijn vakantie ook zo'n geval waardoor ik in mijn vakantie 4u heb moeten inpassen (die ik ofc wel heb gefactureerd). Alles is ook te technisch voor haar dus als ik voorstel om de stappen vooraf uit te schrijven en zelf uit te voeren dan is dit onmogelijk en het zou haar teveel tijdverlies kosten want ze heeft altijd levensbelangrijke meetings. Eenmaal heeft ze zelf een laptop moeten opzetten (wij werken met MS Autopilot), wat betekent dat je gewoon moet aanmelden en daarna de automatische set-up moet afwachten. Dit had haar 3u gekost en ze heeft hiervoor heel belangrijke meetings moeten cancelen. Daarna moest dit altijd vooraf gedaan worden en opgestuurd worden richting haar.

En dat is dan een persoon van HR.
Meerdere personen hebben er al over geklaagd maar binnen management ondernemen ze nog niet meteen iets.

Ze vallen hier weer met de bosjes tegelijk uit. En ik weet het, je mag een ander zijn rekening niet maken. Maar soms heb ik er toch al eens mijn twijfel bij bij sommigen. Dat ze gewoon komedie spelen omdat ze de rest van de week geen zin hebben om te komen werken. :unsure:

Ge hebt er toch hoor.. Zichzelf onmogelijk maken en dan in een calimero rol kruipen en bij iedereen om medelijden smeken

Allé, er mag 3/5 dagen per week van thuis gewerkt worden.
Als ge dan van die 2 dagen op kantoor dan ook nog 1 in een ander kantoor gaan willen werken omdat dat op 10 ipv 15km van thuis ligt..

Maar als ze er op aangesproken worden dat dat misschien niet zo slim om toch wat het contact met het team te behouden en indien ze dit echt willen ze beter hun overplaatsing aanvragen dan is het het wenen en worden ze weggepest

Hier ook ne goeie. Begint altijd om half 9, maar is altijd te laat. In vakantieperiodes moeten er altijd mensen aangeduid worden die om half 9 er zijn zodat ze de deur open doen voor cliënten. 'jama, ik kan er nooit om half 9 zijn met het verkeer he' . Geen kinderen ofzo waardoor vakantie moeilijker zou zijn.

Een product owner die standaard op "busy" staat in teams, zot word ik ervan. Dan kijk ik in zijn kalender: geen meetings, dus hij past manueel zijn status aan. Geen probleem op momenten dat je u echt moet concentreren op iets, maar je kan toch zorgen dat je een beetje aanspreekbaar bent... Emails beantwoordt hij niet, chats leest hij niet, dus ik kan vaak wachten tot ik hem op kantoor zie om hem dan wat te corneren. Ik heb bij hem intussen al geleerd dat ik van alles schriftelijke bevestiging nodig heb, want anders doet hij alsof hij van niets wist. Ik voel me echt alsof ik hem lastig val als ik iets van hem nodig heb dat gewoon tot zijn takenpakket behoort. Ik hoop dat ik niemand van mijn collega's ooit dat gevoel geef.

Terug
Bovenaan