Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Eerste dag verlof gisteren.

Dit jaar maar een weekske gehad en toen ook geregeld gewerkt. En net nu branden er een deel appartementen uit in één van m'n blokken. Gelukkig door de collega's wel goed opgevangen maar toch weer leveranciers op m'n gsm en bewoners (niet de getroffenen) via Facebook mij liggen sturen.

En dan natuurlijk besef dat die mensen ff op straat staan en geen fijne thuiskomst gaat zijn want eens terug gak wel moeten werken. (al is 't maar omdak da ni in de collega's hun schoenen kan blijven duwen dan en ik die mensen beter kan helpen)

Gelukkig voor hen wel "maar" huurappartementen en geen echte menselijke schade. Ze worden wel goed opgevangen maar toch... Allee fijn is dat allesbehalve, zeker nu.

En tis misschien egoïstisch nu ff om te zeggen maar ik wil gewoon es een tijdje rust-rust zonder dak aan da werk herinnerd word. En dan de eerste dag is 't weer eens prijs (hoe erg ik t ook vind voor die mensen)
 
Eerste dag verlof gisteren.

Dit jaar maar een weekske gehad en toen ook geregeld gewerkt. En net nu branden er een deel appartementen uit in één van m'n blokken. Gelukkig door de collega's wel goed opgevangen maar toch weer leveranciers op m'n gsm en bewoners (niet de getroffenen) via Facebook mij liggen sturen.

En dan natuurlijk besef dat die mensen ff op straat staan en geen fijne thuiskomst gaat zijn want eens terug gak wel moeten werken. (al is 't maar omdak da ni in de collega's hun schoenen kan blijven duwen dan en ik die mensen beter kan helpen)

Gelukkig voor hen wel "maar" huurappartementen en geen echte menselijke schade. Ze worden wel goed opgevangen maar toch... Allee fijn is dat allesbehalve, zeker nu.

En tis misschien egoïstisch nu ff om te zeggen maar ik wil gewoon es een tijdje rust-rust zonder dak aan da werk herinnerd word. En dan de eerste dag is 't weer eens prijs (hoe erg ik t ook vind voor die mensen)
Erg! En ook niet fijn om zo je tweede dag verlof in te zetten...

Ik zit vandaag alleen op het werk. Letterlijk ALLEEN. Iedereen verlof! Eerste afspraak niet komen opdagen. En volgende twee afspraken hebben afgebeld. En veel valt er hier niet te doen. Hallo woordle en BG. Facebook. Instagram. Vinted. En hln :oi22:
 
Wanneer worden die bureau radiootjes verboden? Ik heb geen zin om uwe MNM en Nostalgie de hele dag te aanhoren. Dat stoort. Iedereen heeft toch ondertussen oortjes of ne koptelefoon ofzo? Ik heb het dan over bureaujobs met nog de hele dag telefoons tussendoor, dus zelf een NC koptelefoon opzetten is omslachtig.
 
Wanneer worden die bureau radiootjes verboden? Ik heb geen zin om uwe MNM en Nostalgie de hele dag te aanhoren. Dat stoort. Iedereen heeft toch ondertussen oortjes of ne koptelefoon ofzo? Ik heb het dan over bureaujobs met nog de hele dag telefoons tussendoor, dus zelf een NC koptelefoon opzetten is omslachtig.
Ah ik ben dus niet de enige die zich daaraan stoort. Hier een landschapsbureau met pakweg een 25-tal plaatsen waarbij er iemand altijd een radio zo luid opzet dat iedereen er van kan "meegenieten". Naar mijn mening hoort zoiets niet thuis op een landschapsbureau, als je muziek wilt zet je zelf een hoofdtelefoon op zodat je niet anderen verplicht om een NC hoofdtelefoon op te zetten.
 
Ik had ooit eens een baas gehad die een stemming organiseerde over de radioposten en dan een planning opmaakte: maandag Q-Music, dinsdag MNM, woensdag Stubru, donderdag radiostilte en vrijdag Klara. :unsure:
 
Na het eerst afschaffen van ( in mijn ogen totaal nutteloze functionerings gesprekken), gaan ze er terug mee beginnen. 🙄 Doe dat met mensen die nog maar pas in het bedrijf werken, daar is dat goed voor, maar niet voor mensen die er al jaren werken. Wat zin heeft dat? Trouwens er wordt toch niets met deze gesprekken gedaan, nutteloze tijdverlies. Trouwens als we het nu nog eens zouden voelen aan ons pree, als het een positief gesprek was? En hoe kan onze verantwoordelijke ons beoordelen als meeste van de tijd in de bureau zit, dan dat men ons bezig ziet tijdens het werk?
 
Laatst bewerkt:
Ik ken er ook doe daar al op gevloekt hebben..

Blijkbaar mochten de meeste die op zo een job day ingetekend hadden wel een hoop jaren anciënniteit meenemen. En wie tegelijk via de website gesolliciteerd hadden niets.


Een kleine tip: ik heb eens horen vallen dat als je bij een goederen SO zou solliciteren de kans bestaat dat zij die boete voor u betalen ;)
I know maar gezien mijn gezinssituatie lukt dit niet anders deed ik het. Nog 5-6jaar te gaan en dan zoek ik iets anders binnen het bedrijf of infrabel.
 
Heel attent dat bedrijven naar elkaar digitale kerstkaarten opsturen. Maar dit is al bij de zoveelste werkgever, waar dat ze gewoon in de prullenmand belanden. Hetzelfde als een nieuwsbrief. Ik ken niemand die dat dat leest.
 
Hetzelfde als een nieuwsbrief. Ik ken niemand die dat dat leest.
Ik merk dat nieuwsbrieven hier wel worden gelezen. Elk kwartaal eentje bij ons en bij de klant (waar ik nu zit) maandelijks.
In zo'n grote bedrijven is dat echt wel interessant om te zien welke nieuwe projecten opgestart worden en wat de huidige status is.

Ik leer daar best wel wat van. Als er bv. een nieuw type technologie wordt gekozen of een project opgestart wordt, die mogelijk een link kan hebben met het mijne.

Fictief voorbeeld: stel je werkt voor GSK in Waver/Rixensart, dan vind ik het persoonlijk heel boeiend om te weten welk nieuw gebouw of technologie er komt, waar ze binnen R&D mee bezig zijn, welke projecten er binnen productie lopen, etc. Je kan onmogelijk in zo'n giga bedrijf van alles op de hoogte zijn, dus dan is zo'n nieuwsbrief welgekomen.

Het hangt volgensmij van de omgeving en de inhoud af. In een kmo waar iedereen elkaar kent.. Ja, dan krijg je met moeite zo'n nieuwsbrief met interessante zaken gevuld.
 
Terug
Bovenaan