Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

begin 2022:
ja eind maart 2023 ronden we dit groot project af, en is het go-time!

februari 2022 de eerste vergaderingen met betrokken diensten, mijn deel volledig uiteen gezet, alles kwam goed
Ik doe mijn bestellingen tijdig voor al wat ik nodig heb, hou den bal rollend.
Merk al wel dat sommige mails tot 3x moeten verzonden worden voor ge antwoord krijgt.

September 2022: betrokken dienst krijgt ne nieuwe manager aangesteld, en zijn grootste beslissing: dat project vervroegen we naar 1e week van januari, new year new us, go go go

Ik zeg dat dat voor ons moeilijk word, dat wij bestellingen hebben met 12weken doorlooptijd e.d. , maar wij pushen bij al onze leveranciers langs alle kanten om het nodige gedaan te krijgen.

Leverancier is begin half november ter plaatse, dingen die in februari al aangehaald waren waren nog niet voorzien.
Ik geef da door, ze gaan er de nodige mensen opzetten blabla
da's het een na het ander, nutteloze afspraken allom.

uiteindelijk half december een mailtje van projectcoordinator: ja we gaan het niet halen, het word eind januari.
OK, luxe voor ons.. we krijgen wat extra tijd , maar hebben uiteraard nog andere projecten binnen onze dienst, en vanaf 9 januari zijn die druk bezet, dus tijdens het kerstverlof moeten we voorbereidende werken gaan doen.
2 collega's en leverancier gaan vandaag naar den andere kant van het land om het daar te regelen, komen daar toe:
Geen elektriciteit in de nieuwbouw.
Dat word pas half januari aangesloten.
De kast in de straat heeft zelfs nog geen elektriciteit.

Dat stond op mijn planning van februari dat wij bij de installatie een kast+230V moesten hebben, iedereen beloofd daar dat het in orde is..
En pas ten vroegste over 3 weken is elektriciteit.


Dit is een van mijn eerste grote solo-projecten, en dat word gewoon volledig de grond in geboord door de ongelijke onkunde van een ander.
Dit hebben we nog nooit gezien, en mijnen baas weet ook wel dat ik kort op den bal zit, maar dees had een schone troefkaart moeten zijn in januari, en nu een fait divers dat mij veel te veel tijd en moeite kost.
 
Jira is precies altijd zo'n nest bij mij. Iedere keer ik aan een nieuw project begin, heb ik problemen omdat mijn user rechten niet volledig in orde zijn. De administrator is op verlof en ik vind niemand die het in zijn plaats in orde kan brengen, dus ik zit nu maar wat te macgyveren met epics en stories van iemand anders te klonen en de velden die ik wel kan aanpassen te updaten, zodat ik toch al verder kan. :sop:
 
begin 2022:
ja eind maart 2023 ronden we dit groot project af, en is het go-time!

februari 2022 de eerste vergaderingen met betrokken diensten, mijn deel volledig uiteen gezet, alles kwam goed
Ik doe mijn bestellingen tijdig voor al wat ik nodig heb, hou den bal rollend.
Merk al wel dat sommige mails tot 3x moeten verzonden worden voor ge antwoord krijgt.

September 2022: betrokken dienst krijgt ne nieuwe manager aangesteld, en zijn grootste beslissing: dat project vervroegen we naar 1e week van januari, new year new us, go go go

Ik zeg dat dat voor ons moeilijk word, dat wij bestellingen hebben met 12weken doorlooptijd e.d. , maar wij pushen bij al onze leveranciers langs alle kanten om het nodige gedaan te krijgen.

Leverancier is begin half november ter plaatse, dingen die in februari al aangehaald waren waren nog niet voorzien.
Ik geef da door, ze gaan er de nodige mensen opzetten blabla
da's het een na het ander, nutteloze afspraken allom.

uiteindelijk half december een mailtje van projectcoordinator: ja we gaan het niet halen, het word eind januari.
OK, luxe voor ons.. we krijgen wat extra tijd , maar hebben uiteraard nog andere projecten binnen onze dienst, en vanaf 9 januari zijn die druk bezet, dus tijdens het kerstverlof moeten we voorbereidende werken gaan doen.
2 collega's en leverancier gaan vandaag naar den andere kant van het land om het daar te regelen, komen daar toe:
Geen elektriciteit in de nieuwbouw.
Dat word pas half januari aangesloten.
De kast in de straat heeft zelfs nog geen elektriciteit.

Dat stond op mijn planning van februari dat wij bij de installatie een kast+230V moesten hebben, iedereen beloofd daar dat het in orde is..
En pas ten vroegste over 3 weken is elektriciteit.


Dit is een van mijn eerste grote solo-projecten, en dat word gewoon volledig de grond in geboord door de ongelijke onkunde van een ander.
Dit hebben we nog nooit gezien, en mijnen baas weet ook wel dat ik kort op den bal zit, maar dees had een schone troefkaart moeten zijn in januari, en nu een fait divers dat mij veel te veel tijd en moeite kost.
Heel erg zuur.
Dit zou quasi niet gebeuren in de omgeving/sector waar ik zit.
Daar werk ik uitsluitend samen met capabele project managers/leaders.
 
Ben ik weer helemaal alleen op het werk? Zeker. Zijn er weer annulaties in het midden van de dag? Klinkt waarschijnlijk. Heb ik dan maar pannenkoeken staan bakken in mijn middagpauze van 2u, angstvallig administratieve taken vermijdend? Misschien. 😇

Of hoort dit dan bij werkglimlach van de dag?
 
Liever soms eens te kunnen samenwerken met “idioten” dan met mensen die super bekwaam zijn.
Klinkt raar, maar des te gemakkelijker om jezelf dan wel positief te laten opmerken.
Dan toch graag de nadruk op ‘soms’ 😛.
Ik snap wat je bedoelt maar in het grotere geheel, zet mij maar tussen zeer bekwame mensen zodat ik al die kennis kan absorberen. Never be the smartest person in the room.

Edit: al is het heel af en toe inderdaad wel eens leuk om de slimste te zijn :hurrr: om u meteen erna weer te ergeren, maar soit.
 
Laatst bewerkt:
Liever soms eens te kunnen samenwerken met “idioten” dan met mensen die super bekwaam zijn.
Klinkt raar, maar des te gemakkelijker om jezelf dan wel positief te laten opmerken.
Ik heb 2 maanden geleden nog een project moeten uitvoeren met zo’n idioot. Dat was echt zalig. Ik kon mij op het gemak bezighouden met de server rack en hardware en hij mocht zich bezighouden met wat dozen verzetten en het karton opruimen. :unsure:
 
Ik heb nu al geen goesting in morgen. 1001 keer “beste wensen” en luisteren naar de verhalen van wie wat gedaan heeft. Terwijl mij het echt niet interesseert wat die gedaan hebben.
 
Ik heb nu al geen goesting in morgen. 1001 keer “beste wensen” en luisteren naar de verhalen van wie wat gedaan heeft. Terwijl mij het echt niet interesseert wat die gedaan hebben.

dit :cautious:

Was het goed aan het regenen toen ik vertrok met de step, lekker zeiknat aangekomen. Niemand aanwezig op mijn verdieping, het licht wat nog niet eens aan.

Mailbox gechecked met schrik in het hart, 2 mails maar :clap:
 
We zijn hier al begonnen in de chats met alle nieuwjaarswensen. Daar is maar een emoticon voor 🤮 Gelukkig kan ik dat tijdens het thuiswerken gewoon straal negeren.
 
Hier zit alles en iedereen altijd te klagen dat de koffie degoutant slecht is, ook vaak persoonlijk tegen mij. Het boeit mij allemaal niet, ik drink zelf geen koffie.
 
Klant stuurt me onlangs een digitaal getekend contract door. Volgens onze interne procedure kunnen we dat niet accepteren (... ja ik weet het, wij zijn een oude organisatie met gebrekkige procedures)
Ik stuur dan naar de klant: 'merci voor de scan, maar volgens onze procedure hebben we het origineel nodig met originele 'wet-ink' handtekening.
klant: "jaja, da heb ik ook en net verstuurd naar u"

vandaag komt er een dhl aan met het digitaal document uitgeprint ... direct in de vuilbak dus



@Avondland : niet getriggered voelen he :unsure:
 
Net telefoon gehad zegt die vrouw: meneer neem dit niet verkeerd op maar hoe komt het dat buitenlanders en de niet echte belgen alle voordelen krijgen en ik niet?

euh, ja daar ga ik mij niet over uitspreken maar ik kan de wet niet veranderen dus....

echt waar mensen hebben geen schaamte aan de telefoon
 
Ze hebben hier een nieuwe KPI ingevoerd waarbij ons werk wordt gedubbelchecked door Indiërs, en bij elke faling die ze vinden heeft dat invloed op uw profielscore, en kan dat invloed hebben op uw bonus etc. (let op een faling kan ook een typfout zijn à la 300 ingeven ipv 301 , en dit gaat dan ook over een getal dat je moet opzoeken in een officieel systeem en moet ingeven in een ander officieel systeem...).

Die Indiërs worden dan ook geacht meer kwalitatieve checks te doen over dingen die in het Nederlands en Frans weergegeven worden, dus nu gaan we alles nog eens extra mogen vertalen en verduidelijken :laugh:

Pure kafka :crazy:, en dan zich vragen stellen over waarom zoveel mensen in burnout vallen

Op zich is het voor mij niet een al te groot probleem, maar in ons team zit 20 man waarvan 15 ofzo al 25jaar dezelfde job uitvoeren en in een paar jaar tijd is die job compleet veranderd

update:
de KPI wordt retroactief uitgerold en ik ben "uitgenodigd" voor de eerste "support-call" zodat we kunnen zien waar mijn pijnpunten liggen en waarom ik zoveel falingen heb en hoe ik dit kan verhelpen :lol:
Dan maar lijst gevraagd op basis waarvan ze mij uitnodigen maar natuurlijk geen antwoord 🤷‍♂️
te belachelijk voor woorden. AL meermaals geëscaleerd maar heb het gevoel dat dat escalatiepunt er niks aan doet om te verhelpen. Sta op het punt om de CEO te contacteren over deze bullshit
 
Terug
Bovenaan