Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Op zich is al die geheimdoenerij nu ook niet nodig he.

Een andere job willen is geen schande ofzo, ze niet krijgen ook niet.

Je krijgt nu de naam van "andere-job-zoeker".

En dan 🤷‍♂️
Omdat ik ook niet gewoon "een" andere job zoek.
Dit is nu een inhoudelijk interessante vacature waar ik wel voor wil gaan

Je krijgt al snel de naam dan dat je gewoon weg wilt, dat je het beu bent en geen zin meer hebt (kan is ook nog groot dat ze u anders gaan behandelen omdat het u "toch niet meer interesseert")
Terwijl ik niet zomaar weg wil voor eender wat, moest deze vacature er nu niet zijn geweest bleef ik gewoon mijn werk doen
 
Vandaag na mijn shift normaal gezien Medisch Onderzoek. Oké, op zich geen probleem behalve dat ik nergens een mail of een bericht heb gehad waar ik daarvoor precies moet zijn, dat heb ik dus zelf mogen uitvissen en dan kon niemand dat ook nog eens garanderen.

Soit, een uur voor mijn MO kom ik een collega tegen die blijkbaar ook moest gaan na zijn shift, maar die had blijkbaar een mail gekregen met de melding dat het is verplaatst naar morgen. Ik heb geen mail gekregen en nochtans zei die collega dat mijn naam er ook instond, alleen hebben ze die mail gestuurd naar iemand met dezelfde voornaam, maar een andere achternaam. :laugh: :laugh: :laugh:

Bon, ik bel dus naar het Service Center om dat aan te geven en ik leg de situatie uit. Waarop die vrouw mij antwoordde: "en wat verwacht gij nu dat wij gaan doen?" :unsure:

Ahzo, wat een onbeschoft antwoord. Ik heb dan maar geantwoord dat ze een nieuwe mail mogen sturen en deze keer naar de juiste 'Pinkman' en ik heb direct afgelegd. Wtf zeg.
Euuuuuh ... sure. Gij weet dus van niets & gij daagt niet op.
Niemand die kan klagen toch?

Dat die verpleegster of whatever daar dan voor piet snot moest komen (& eventueel moet terug komen als het bedrijf per sé wil dat je dat onderzoek ondergaat) is dan maar hun eigen probleem eh.
 
Afgelopen 4 jaar Service Desk Lead geweest, was het een beetje beu en zeker omdat de kwaliteit van de nieuwe mensen stelselmatig minder wordt terwijl het werk ingewikkelder wordt. Cloud- en OnPrem-services tezamen maakt het echt niet gemakkelijker voor de Service Desk, helaas zorgt dat ervoor dat je tweemaal zoveel werk hebt om alles uitgelegd te krijgen en op te volgen.

Aangegeven intern dat ik iets technischer wil, misschien meer Azure-related omdat onze client toch zwaar aan't inzetten is daarop. Hebben ze daarmee ingestemd en mij op een project gezet waar ik in theorie zou helpen services te verplaatsen van OnPrem naar Azure. In praktijk komt het erop neer dat ik gewoon de administratieve hulp ben geworden van de manager van dat project. Meer dan 1.000 emails verstuurd op paar weken tijd om medewerkers om hun app voorkeuren te vragen, PPT'jes maken, algemeen administratief werk en opvolgingen, etc. Echt nutteloos werk (afin, voor het project niet, voor mij persoonlijk wel).

In het afgelopen jaar wel een aantal certificaten behaald om mij te herorienteren want Service Desk Management is wat mij betreft een doodlopend straatje. Eerst begonnen met het algemene GCE certificaat (Google Cloud Engineer) en ook gekeken (maar niet behaald) naar AZ-104 en AZ-304 (Azure Administrator en Azure Solutions Expert), maar dat was me toch iets te breed en daarvoor is mijn IT-kennis wat te beperkt (ik weet niets van Linux/Bash/Powershell). Dan de Microsoft Fundamentals maar eens gedaan om te kijken of er uberhaupt wel iets is dat me aanstaat, en onlangs de DP-900 Azure Data Fundamentals gedaan. Dat beviel me wel en ik ben sowieso een fan van bezig zijn met Data in het algemeen, heb bij wijze van spreken 20.000 persoonlijke excel lijsten/databases thuis en rapportjes draaien, statistieken bijhouden en grafiekjes maken, waren ook altijd het hoogtepunt van mijn werk in lower management.
Nu via Coursera begonnen met de Google Data Analytics Professional Certificate (waarvan de CIO geloof ik aankondigde dit als equivalent te beschouwen van een Bachelor-diploma bij toekomstige werknemers, en ook andere bedrijven bereid vond dit te sponsoren) en de IBM Data Analyst Professional Certificate. Over 6 maanden zou ik dus SQL, R, Python, Tableau op een vrij goed niveau moeten beheersen met een deftige portfolio (groot deel van de cursussen zijn een focus op het uitbouwen van een portfolio met persoonlijke projecten). Dan nog een tweetal Azure certificaten behalen om aan te tonen bekend te zijn met haar Data Solutions online en ik hoop ofwel intern ofwel extern een data analyst/engineer functie te pakken te kunnen krijgen.

Maar goed, ondertussen doorbijten en secretaresseke spelen.
Hoe is dit afgelopen? Een overstap kunnen maken? Merkte je een meerwaarde van die certificaten?
 
Hoe is dit afgelopen? Een overstap kunnen maken? Merkte je een meerwaarde van die certificaten?

Het certificaat van Google Data Analytics bleek nutteloos want je leerde heel weinig SQL en ik ben op basis daarvan afgehaakt. Wel nog door de andere lessen heen gegaan om de certificaat te halen. Was eigenlijk meer een introductie tot alle tools en je moest wel oefeningen doen maar daarin vroeg men om dingen te doen die je niet gezien had tijdens de normale lessen. Ja jongens, dan ga ik wel achter een cursus waarin men die dingen wel uitlegt. Met dit certificaat zou je een junior role kunnen doen, maar als 35-jarige met 2 kinderen terug onderaan de ladder in een andere bedrijf doe ik niet.
Over die IBM las ik ook soortgelijke kritiek dus niet aan begonnen.

In de tussentijd intern wel een aantal maanden een ander project gedaan (assisteren met virtuele infrastructuur te vervangen/up te daten) waardoor mijn netwerk- en serverkennis wat verbeterd is. Sinds 4 maanden een O-365 rol intern gekregen, onderaan de ladder weliswaar (O-365 Service Desk) maar met behoud van salaris en bonussen dus daar kan ik wel mee leven.

Uiteindelijk een klein anderhalf jaar later is er dus weinig van in huis gekomen van mijn plannen, maar gelukkig intern wel andere kansen gekregen om mijzelf rustig te ontwikkelen.
 
Microsoft Teams is toch wel een zegen en een vloek tegelijk. Een tool om de communicatie en samenwerking te verhogen, maar tegelijkertijd een constante stoorzender :)
 
Onze afwezigheidsregistratietool.
Als je ziekte wil ingeven op een dag die als thuiswerk staat moet je eerst dat thuiswerk annuleren, wachten op goedkeuring van je manager en pas dan kan je je ziekte doorgeven die ook weer moet goedgekeurd worden door je manager.

Gasten, ik ben ziek. Ik heb geen zin in dat soort zever dan.
 
Onze afwezigheidsregistratietool.
Als je ziekte wil ingeven op een dag die als thuiswerk staat moet je eerst dat thuiswerk annuleren, wachten op goedkeuring van je manager en pas dan kan je je ziekte doorgeven die ook weer moet goedgekeurd worden door je manager.

Gasten, ik ben ziek. Ik heb geen zin in dat soort zever dan.
Acerta?
 
Onze afwezigheidsregistratietool.
Als je ziekte wil ingeven op een dag die als thuiswerk staat moet je eerst dat thuiswerk annuleren, wachten op goedkeuring van je manager en pas dan kan je je ziekte doorgeven die ook weer moet goedgekeurd worden door je manager.
Bij ons werkt dit wel goed. Je moet ook alles ingeven (ziekte / thuiswerk / verlof), maar de manager hoeft niets goed te keuren. Zo gaat het vooruit en is het motiverend om het tenminste correct in te vullen.
 
Vrijdagavond om 18u30 telefoon op mijn privé gsm van ne bewoner.

"Ja sorry, dat ik u stoor op ne vrijdagavond"
- "Euh, hoe komt gij aan dit nummer?"
"Via de buurvrouw" (hoe die er aan komt, geen idee)
- "Dit is mijn privé nummer en ik word daar niet op gebeld voor mijn werk. Is het iets dringend?"
"Ja, ze zijn hier van alle materiaal aan het zetten in de tuin, is dat maandag dat ze die plantjes komen zetten? Want wij zijn niet verwittigd, wist jij dat?"
- "Euh, nee niet dat ik weet nee. Maar ik ben dus NIET aan het werk en kan moeilijk van alle 60 gebouwen die ik beheer dat vanbuiten weten, hé? Ik ga u nu laten en gelieve dit nummer nooit meer te bellen".
*blocked*

Meent ge dat nu fucking serieus dat ge zoveel moeite doet om mijne nummer te zoeken om mij op ne vrijdagavond te bellen voor zo een futiliteit? Ffs some people.
 
Vrijdagavond om 18u30 telefoon op mijn privé gsm van ne bewoner.

"Ja sorry, dat ik u stoor op ne vrijdagavond"
- "Euh, hoe komt gij aan dit nummer?"
"Via de buurvrouw" (hoe die er aan komt, geen idee)
- "Dit is mijn privé nummer en ik word daar niet op gebeld voor mijn werk. Is het iets dringend?"
"Ja, ze zijn hier van alle materiaal aan het zetten in de tuin, is dat maandag dat ze die plantjes komen zetten? Want wij zijn niet verwittigd, wist jij dat?"
- "Euh, nee niet dat ik weet nee. Maar ik ben dus NIET aan het werk en kan moeilijk van alle 60 gebouwen die ik beheer dat vanbuiten weten, hé? Ik ga u nu laten en gelieve dit nummer nooit meer te bellen".
*blocked*

Meent ge dat nu fucking serieus dat ge zoveel moeite doet om mijne nummer te zoeken om mij op ne vrijdagavond te bellen voor zo een futiliteit? Ffs some people.
Mijn vrouw staat in het onderwijs en ouders kunnen berichtjes sturen, maar als het in het weekend gebeurt krijgen die eerst een melding dat ze de rust van de leerkrachten moeten respecteren en enkel iets moeten sturen als het HEEL dringend is. Anders krijgen die de optie om een uitgesteld bericht te sturen dat pas maandag om 7u30 wordt doorgestuurd. Vaak sturen die ouders alsnog iets "dringend" door en vaak omwille van futiliteiten. Dat continu bereikbaar zijn is een vergif.
 
Mijn vrouw staat in het onderwijs en ouders kunnen berichtjes sturen, maar als het in het weekend gebeurt krijgen die eerst een melding dat ze de rust van de leerkrachten moeten respecteren en enkel iets moeten sturen als het HEEL dringend is. Anders krijgen die de optie om een uitgesteld bericht te sturen dat pas maandag om 7u30 wordt doorgestuurd. Vaak sturen die ouders alsnog iets "dringend" door en vaak omwille van futiliteiten. Dat continu bereikbaar zijn is een vergif.
Zelfde situatie bij mijn vriendin. Meldingen komen dan toe op haar GSM en ze kan het niet laten om deze te 'negeren' tot maandag als de werkdag begint. Ik herken er mezelf eigenlijk in bij het begin van mijn carrière waarbij ik ook punten wou scoren door op van die onzedige uren/tijdstippen mails te beantwoorden. Ondertussen weet ik wel beter maar als beginnende leerkracht is het niet vanzelfsprekend om dergelijke zaken te negeren tot maandag.
 
Mijn vrouw staat in het onderwijs en ouders kunnen berichtjes sturen, maar als het in het weekend gebeurt krijgen die eerst een melding dat ze de rust van de leerkrachten moeten respecteren en enkel iets moeten sturen als het HEEL dringend is. Anders krijgen die de optie om een uitgesteld bericht te sturen dat pas maandag om 7u30 wordt doorgestuurd. Vaak sturen die ouders alsnog iets "dringend" door en vaak omwille van futiliteiten. Dat continu bereikbaar zijn is een vergif.
Aan de andere kant moeten mensen en zeker scholen ook eens leren communiceren.

Ik merk dat nu ook met de school van de kinderen. Dat zijn futiliteiten maar als je de zaken juist wil doen is dat gewoon irritant.
Stom voorbeeld, daar staat op 'breng een lege confituur pot zonder label mee'. Ok een confituur pot zitten afwassen zodat dat label er deftig af is en het niet meer kleeft voor beide. De week er na staat dat er terug/nog steeds (?) op. Nog 2 potten? Vergeten verwijderen? Wat?

Of gelieve X in de rode map te steken.. er is geen rode map of geen map tout court. Moeten ze het dan hebben of niet?
 
Zelfde situatie bij mijn vriendin. Meldingen komen dan toe op haar GSM en ze kan het niet laten om deze te 'negeren' tot maandag als de werkdag begint. Ik herken er mezelf eigenlijk in bij het begin van mijn carrière waarbij ik ook punten wou scoren door op van die onzedige uren/tijdstippen mails te beantwoorden. Ondertussen weet ik wel beter maar als beginnende leerkracht is het niet vanzelfsprekend om dergelijke zaken te negeren tot maandag.

Ik zou er nog mee kunnen leven als dat ne werk GSM is (er is overigens een noodnummer voor noodgevallen).
Maar dat mensen via-via uwe privé gsm liggen te zoeken vind ik dan nog ne stap erger. Dat ding pak ik altijd vast en als daar iets op binnenkomt verwacht ik niet dat dat van het werk is.
 
Ik werkte vroeger op een planning van vuilniswagens en stond om de x aantal tijd van wacht in het weekend en de week erop. Altijd dolle pret als je om 3u 's nachts telefoon krijgt van Bernard die ziek is. En dan hoorde ik mijn vrouw naast mij mompelen: "Stomme Bernard". Per x aantal "interventies" kregen we wel een premie, dus een kakweek leverde wel een leuke bonus op.
 
Ik werkte vroeger op een planning van vuilniswagens en stond om de x aantal tijd van wacht in het weekend en de week erop. Altijd dolle pret als je om 3u 's nachts telefoon krijgt van Bernard die ziek is. En dan hoorde ik mijn vrouw naast mij mompelen: "Stomme Bernard". Per x aantal "interventies" kregen we wel een premie, dus een kakweek leverde wel een leuke bonus op.
Zo herkenbaar.
Ik werk in de planning in zo een systeem.
Je kan niet geloven voor welke futuliteiten er sommigen op de meest onmogelijke uren bellen.
 
Zo herkenbaar.
Ik werk in de planning in zo een systeem.
Je kan niet geloven voor welke futuliteiten er sommigen op de meest onmogelijke uren bellen.
Of kerels die simpelweg slecht kunnen liegen. Nog eentje: Patrick kon niet komen omdat zijn bomma is overleden. Maar die zat al aan zijn derde bomma. Enfin, misschien dat die vier lesbische bomma's had maar toch ...
 
Vrijdagavond om 18u30 telefoon op mijn privé gsm van ne bewoner.

"Ja sorry, dat ik u stoor op ne vrijdagavond"
- "Euh, hoe komt gij aan dit nummer?"
"Via de buurvrouw" (hoe die er aan komt, geen idee)
- "Dit is mijn privé nummer en ik word daar niet op gebeld voor mijn werk. Is het iets dringend?"
"Ja, ze zijn hier van alle materiaal aan het zetten in de tuin, is dat maandag dat ze die plantjes komen zetten? Want wij zijn niet verwittigd, wist jij dat?"
- "Euh, nee niet dat ik weet nee. Maar ik ben dus NIET aan het werk en kan moeilijk van alle 60 gebouwen die ik beheer dat vanbuiten weten, hé? Ik ga u nu laten en gelieve dit nummer nooit meer te bellen".
*blocked*

Meent ge dat nu fucking serieus dat ge zoveel moeite doet om mijne nummer te zoeken om mij op ne vrijdagavond te bellen voor zo een futiliteit? Ffs some people.
2,5 jaar syndicus geweest en dit klinkt zo herkenbaar. Zou een boek kunnen schrijven over die periode.
 
Microsoft Teams is toch wel een zegen en een vloek tegelijk. Een tool om de communicatie en samenwerking te verhogen, maar tegelijkertijd een constante stoorzender :)

Zo'n goeie tool maar bij ons werkt dat amper. Enkel als je het opent via microsoft edge werkt het (en dan nog is het voor vele mensen onmogelijk om audio/video te doen waardoor die mensen apart moeten inbellen).
De voordelen van in een boomerorganisatie te zitten :love:


We hebben nog wel skype waar ik constant op gestoord word maar dan antwoord ik altijd met 'pls send mail' als het ingewikkeld is
 
Terug
Bovenaan