Nog eens klagen over m'n nieuwe functie die maar uitblijft..
Sinds 1/06/22 ben ik dus geslaagd en aangesteld voor interne promotie naar een andere directie en naar een dagdienst ipv ploegen. Maar tot op vandaag nog geen enkel uitzicht over wanneer ik in m'n nieuwe functie ga kunnen starten. Afgelopen dinsdag met mijn directe leidinggevende gepraat en hij heeft me voor het eerst gefeliciteerd met m'n nieuwe functie. Heeft zich ook geëxcuseerd dat ik wordt tegengehouden maar dat hij niet anders kan. (We zitten met 10 FTE's tekort en de ene na de andere vertrekt terwijl er quasi geen instroom van nieuwe krachten is). Hij kon me dus ook geen verdere info geven over wanneer ik zou kunnen gaan.
Sinds 1/09/22 krijg ik daar maandelijks een premie voor (ong 650€ bruto per maand).
Vanaf 1/12/22 krijg ik daarbovenop nog eens 10,5€ interimvergoeding* per dag dat ik werk. (+ Ong 20€ als ik in het weekend de vroege heb omdat ik dan officieel niet met de trein op m'n werk geraak)
(Vanaf 1/06/22 wordt dit verdubbeld)
*Die interimvergoeding (+eigen gebruik auto) krijg ik nu ook omdat ik op plaats B werk terwijl m'n werkplaats plek A is. Maar binnen een maand verhuizen we allemaal naar plek A dus zou dit vervallen.
Maar vandaag is me iets ter ore gekomen. Blijkbaar zou ik al vanaf 1/06/22 moeten betaald worden volgens mijn nieuwe graad.
Die nieuwe graad is 550€ bruto meer per maand + alle premies (nacht, zaterdag, zondag,...) Zijn ook hoger.
Ik heb hierdoor naar schatting een 400€ per maand minder gekregen dan wat ik zou moeten gekregen hebben.
Gelukkig kan dit rechtgezet worden, maar het toont nog maar eens dat als je er bij ons niet zelf achter zit dat je veel kan mislopen.
Ik heb zeker 5 collega's er op gewezen dat zij ook recht hebben op een "interimvergoeding" omdat ze officieel op plaats A werken, maar in werkelijkheid op plaats B. we mogen gelukkig tot 5j teruggaan om die vergoeding aan te vragen. 1 collega gaat zo, dankzij mij, ongeveer 10.000€ krijgen. Geld waar hij de afgelopen 5 jaar recht op had maar dat niet eens wist. (Bij de anderen is het minder).
Ik ga toch een procentje "finder's fee" vragen denk ik
Ik hoop wel dat ze dit snel doen zodat de rechtzetting op mijn loon van december al kan gebeuren.
In december laat ik een hoop achterstallige verlofdagen (compensatieverlof) uitbetalen. En dat zou 1000€ netto schelen aan m'n huidig loon tov het loon dat ik zou moeten hebben. En ik weet niet of dat achteraf nog recht te zetten is. Want dat is een heel uitzonderlijk iets.
En toch een glimlach, als alles klopt en op tijd in orde gezet wordt ga ik op 30/12 een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel dikke loonfiche hebben, dan ga ik toch even komen stoffen in de brutoloon-topic

.
En dezelfde dag worden mijn belastingen ook nog eens teruggestort.
En om toch met een ergernis af te sluiten: mijn ouderschapsverlof zit er zo goed als op. Vanaf januari werk ik na 4-5 jaar terug full-time...