Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Iemand op het werk haar .pst archive van de voorbije 19 jaar kwijt.
Ik heb in het magazijn nog haar pc van 2 jaar geleden staan dus ik wil daar even op kijken of er nog iets op staat.
Toestel zit natuurlijk niet meer in het domein en reintegration in AD kan maar tot 45 dagen na removal.
Helpdesk heeft natuurlijk een maintenance wachtwoord dus ik maak een incident aan, leg de situatie uit met de vraag of ze mij local admin credentials kunnen geven.

Indiër 1: let me rdp the computer
ik: gaat niet want niet domain joined, zit niet op het netwerk, etc.
Indiër: give me the name
ik: stond in het ticket maar hier [computernaam]
Indiër: I cannot find the computer
ik: zoals ik al zei, niet domain joined, ik heb gewoon local admin credentials nodig, zoals beschreven
Indiër: stuurt ISL link
ik: ...
Indiër: click please
ik: leg weer heel die situatie uit
Indiër: can you send me the name of the computer:
ik: zwans
Indiër: I dont see the computer in the system

Dit is zo'n 30 minuten over en weer gegaan waarna hij credentials gegeven heeft voor mijn eigen laptop :unsure:
 
Bij ons is onze helpdesk een tijd terug gecentraliseerd naar Madrid en moeten we nu voor elk (lokaal) probleem een ticket loggen. Probleem is enkel dat als je niet snel genoeg (lees: binnen de minuut) uw ticket doorspeelt naar de lokale IT, je direct de ene na de andere IT'er vanuit Madrid aan de lijn krijgt om je probleem op te lossen. Gelukkig geen Indiërs, maar ne Brit met een plat Liverpools dialect waar je niets van begrijpt gaat ook moeizaam ze.
 
Ik word er echt zot van dat wij hier echt niks zelf mogen doen.
Precies of we allemaal in een bus zitten met een Indiër zonder rijbewijs achter het stuur.
Tbh voelt dat echt aan alsof ik telkens tegen een slecht gecodeerde A.I. zit te praten.
Je kan gemakkelijk het wachtwoord van een local user resetten. Snelle Google kan je meer vertellen :)
 
Iemand op het werk haar .pst archive van de voorbije 19 jaar kwijt.
Ik heb in het magazijn nog haar pc van 2 jaar geleden staan dus ik wil daar even op kijken of er nog iets op staat.
Toestel zit natuurlijk niet meer in het domein en reintegration in AD kan maar tot 45 dagen na removal.
Helpdesk heeft natuurlijk een maintenance wachtwoord dus ik maak een incident aan, leg de situatie uit met de vraag of ze mij local admin credentials kunnen geven.

Indiër 1: let me rdp the computer
ik: gaat niet want niet domain joined, zit niet op het netwerk, etc.
Indiër: give me the name
ik: stond in het ticket maar hier [computernaam]
Indiër: I cannot find the computer
ik: zoals ik al zei, niet domain joined, ik heb gewoon local admin credentials nodig, zoals beschreven
Indiër: stuurt ISL link
ik: ...
Indiër: click please
ik: leg weer heel die situatie uit
Indiër: can you send me the name of the computer:
ik: zwans
Indiër: I dont see the computer in the system

Dit is zo'n 30 minuten over en weer gegaan waarna hij credentials gegeven heeft voor mijn eigen laptop :unsure:
Colruyt Group zeker? :lol:
 
Iemand op het werk haar .pst archive van de voorbije 19 jaar kwijt.
Ik heb in het magazijn nog haar pc van 2 jaar geleden staan dus ik wil daar even op kijken of er nog iets op staat.
Toestel zit natuurlijk niet meer in het domein en reintegration in AD kan maar tot 45 dagen na removal.
Helpdesk heeft natuurlijk een maintenance wachtwoord dus ik maak een incident aan, leg de situatie uit met de vraag of ze mij local admin credentials kunnen geven.

Indiër 1: let me rdp the computer
ik: gaat niet want niet domain joined, zit niet op het netwerk, etc.
Indiër: give me the name
ik: stond in het ticket maar hier [computernaam]
Indiër: I cannot find the computer
ik: zoals ik al zei, niet domain joined, ik heb gewoon local admin credentials nodig, zoals beschreven
Indiër: stuurt ISL link
ik: ...
Indiër: click please
ik: leg weer heel die situatie uit
Indiër: can you send me the name of the computer:
ik: zwans
Indiër: I dont see the computer in the system

Dit is zo'n 30 minuten over en weer gegaan waarna hij credentials gegeven heeft voor mijn eigen laptop :unsure:
But has he provided good customer service?
 
Onze agile coach heeft vandaag een hoop recurring meetings ingepland. Sprint planning meeting, sprint review meeting, retrospective, .... Dit naast een al bestaande daily sync van 20-30min. Wanneer kunnen we nog werken?
Die agile zever kan toch ook de boom in vind ik. Wij krijgen zo regelmatig melding bij samenwerkingen 'wij werken agile'. 't Is nu niet dat mij al een verschil opgevallen is dat alles dan zoveel beter of sneller gaat.
 
Die agile zever kan toch ook de boom in vind ik. Wij krijgen zo regelmatig melding bij samenwerkingen 'wij werken agile'. 't Is nu niet dat mij al een verschil opgevallen is dat alles dan zoveel beter of sneller gaat.

Agile in tijden van personeelstekorten.
Ideale weg naar burn-out.
 
Onze agile coach heeft vandaag een hoop recurring meetings ingepland. Sprint planning meeting, sprint review meeting, retrospective, .... Dit naast een al bestaande daily sync van 20-30min. Wanneer kunnen we nog werken?
Die planning/review/retro/ zijn toch maar om de maand ofzo?
 
We zijn hier bezig een intern opleidingsprogramma aan het uittekenen voor nieuwe medewerkers. Ik mag heel de IT kant uitleggen, een uur of twee babbelen over wachtwoordpolicy, 2FA, Teams, thuiswerk, GDPR en zo verder. Er wordt samengezeten om een programma samen te stellen en de inhoud vast te leggen. Heel efficiënt is dat overleg al niet, er wordt meer gediscussieerd over allerhande processen die in vraag worden gesteld omdat ze aan bod komen in een opleiding in plaats van over de inhoud van die opleidingen. Kort daarna krijg ik dan van de collega die dat opleidingsprogramma coördineert een invite voor een eerste opleidingssessie binnen een kleine twee weken. Okeeee, had misschien de timing eerst eens afgetoetst in dat overleg in plaats van te lullen over processen en eens gepolst of dat in mijn planning past. Ik kan met gemak een paar uur uit de losse pols het één en ander vertellen maar heb toch liever wat tijd om dat grondig voor te bereiden en een samenhangend verhaal te brengen :unsure:
 
Niet noodzakelijk ergernis op het werk, maar ik krijg van mijn familie/vrienden steeds te horen dat mijn huidige functie onder mijn capaciteiten ligt omdat ik nog geen 'managementrol' heb.

Aan de andere kant wel enorm tevreden met mijn job en er is veel ruimte voor eigen invulling + veel verantwoordelijkheden vis-à-vis externen/klanten.
Binnen mijn bedrijf is het wel zo dat er weinig tot geen ruimte is om te promoveren, gewoon al omdat de gemiddelde anciënniteit 20 jaar is en omdat de managementpostjes al 10+ jaar in dezelfde handen zijn van mensen die zelf ook niet verder kunnen groeien :unsure:
Of ik moet naar het buitenland gaan, waar ik geen zin in heb.
 
Niet noodzakelijk ergernis op het werk, maar ik krijg van mijn familie/vrienden steeds te horen dat mijn huidige functie onder mijn capaciteiten ligt omdat ik nog geen 'managementrol' heb.

Aan de andere kant wel enorm tevreden met mijn job en er is veel ruimte voor eigen invulling + veel verantwoordelijkheden vis-à-vis externen/klanten.
Binnen mijn bedrijf is het wel zo dat er weinig tot geen ruimte is om te promoveren, gewoon al omdat de gemiddelde anciënniteit 20 jaar is en omdat de managementpostjes al 10+ jaar in dezelfde handen zijn van mensen die zelf ook niet verder kunnen groeien :unsure:
Of ik moet naar het buitenland gaan, waar ik geen zin in heb.
Niet iedereen moet manager worden. In enkele bedrijven zijn er expert tracks die gelijk lopen met managers qua level en salarispakket.
 
Niet iedereen moet manager worden. In enkele bedrijven zijn er expert tracks die gelijk lopen met managers qua level en salarispakket.

Inderdaad. En daarnaast kan je je ook de vraag stellen of je boven een bepaald niveau wil doorgroeien, niet iedereen neemt graag een management rol op, inhoudelijk is dat iets anders dan een expert rol...

Naar het buitenland gaan is in veel bedrijven trouwens niet meer zo aantrekkelijk als vroeger: over het algemeen zijn die voorwaarden de laatste X jaar vaak verminderd en ik hoor toch veel mensen klagen bij hun terugkeer naar België na een paar jaar werken in het buitenland dat ze in het bedrijf een positie aangeboden krijgen die niet anders / beter / hoger is dan wanneer ze gewoon in België waren gebleven.
 
Niet iedereen moet manager worden. In enkele bedrijven zijn er expert tracks die gelijk lopen met managers qua level en salarispakket.
yep, bij mij bijvoorbeeld -> heb zeer duidelijk aangegeven dat het mij niet interesseert om een team aan te sturen, dat heeft nog nooit een promotie of loonsverhoging in de weg gestaan.

maar in sé is het heel herkenbaar wat je zegt want ik herken wel de reacties van de ruimere familie -> die kijken op naar mijn zus die wel manager is maar zo'n 30% minder verdient ... but I couldn't care less, ik heb een fijne uitdagende job, verdien goed mijn boterham en hoef niet te dealen met het gezever van direct reports en alle miserie die daarbij komt kijken. (been there, done that, never again :wink: )
 
Colruyt Group zeker? :laugh:
Tata Consultancy Services :puke:
But has he provided good customer service?
Stahp
Nog altijd niks anders op ‘t oog?
RD wou mij nu doorschuiven naar Junior System Engineer maar om die job te doen weet ik echt nog niet genoeg. Dus afgesproken dat ik nog tot na de zomer bij mijn huidige klant blijf en intussen zoveel mogelijk opleidingen volg. Gaat me ergens wel spijten want nu werk ik op 2 minuten van waar ik woon, collega's zijn heel plezant, mijn broer werkt hier, etc. Het werk is gewoon heel oninteressant en niet waar ik naartoe wil.
 
Terug
Bovenaan