Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Wat @Mulan zei + ik zou dat toch eens serieus, objectief en van op een afstand bekijken @coldplayke. Blokkeren op dingen die je vroeger wel kon en/of capabel voor bent... dat doet mij heel hard denken aan de burnout van mijn vriendin. En ik wil hier niet zomaar de diagnose stellen, maar het is op zijn minst een signaal voor iets dat ge moet onderzoeken.

Laat u vooral niet verder afglijden en neem nu actie. Want eens te ver maar beneden, is het extreem moeilijk om terug omhoog te klimmen.
Pak een rustmoment, krijg perspectief, laat u begeleiden, zoek een ander job, babbel uitvoerig met anderen, ga naar de huisarts, whatever, maar pak het aan.
There is no shame in that, en alleen is het moeilijk om dat inzicht te krijgen.
Klopt wat je zegt. Ik heb maandag met mijn manager gesproken. Ze heeft me geprobeerd gerust te stellen, gezegd dat ik goed werk aflever, en dat als iets mislukt, het niet aan een gebrek aan inzet zal hebben gelegen.

Zij zit echter zelf tegen de rand van een burnout (dat zegt ze niet, maar het is heel voelbaar). Toen ik haar gisteren nog eens sprak, kwam ze ondanks dat ik eerder deze week aan de alarmbel had getrokken toch weer met extra werk af, en eigenlijk iets waarvoor weer een product manager (zij dus) verantwoordelijk is. Ik doe nu al een tijd het werk van business analyst, product owner/manager en voor 1 project ben ik nu ook officieus project manager...

Dus ik probeer nu duidelijker afspraken te maken van in het begin over wat ik wel en niet kan doen, maar het stoort mij ook wel dat zij als manager mij in die positie blijft duwen, zelfs nadat ik zei dat ik het niet klaarspeel.
 
Dus ik probeer nu duidelijker afspraken te maken van in het begin over wat ik wel en niet kan doen, maar het stoort mij ook wel dat zij als manager mij in die positie blijft duwen, zelfs nadat ik zei dat ik het niet klaarspeel.
voel je jezelf in staat om een opdracht te weigeren?
 
@coldplayke goed mogelijk dat je eerst langdurig (vb een maand) afwezig zal moeten zijn eer dat kwartje zal vallen.

Jij bent diegene die voor JOU moet zorgen, als je het aankaart maar er niets mee gedaan wordt is het echt geen schande puur uit zelfzorg een stapje terug te zetten of een stap in een andere richting.
Jij weet namelijk helaas uit eerste hand wat 1 van de mogelijke gevolgen kan zijn als de stress je te veel wordt. En hoe langer je wacht met ingrijpen, hoe langer het herstel mocht het fout lopen.

:support:
 
@coldplayke goed mogelijk dat je eerst langdurig (vb een maand) afwezig zal moeten zijn eer dat kwartje zal vallen.

Jij bent diegene die voor JOU moet zorgen, als je het aankaart maar er niets mee gedaan wordt is het echt geen schande puur uit zelfzorg een stapje terug te zetten of een stap in een andere richting.
Jij weet namelijk helaas uit eerste hand wat 1 van de mogelijke gevolgen kan zijn als de stress je te veel wordt. En hoe langer je wacht met ingrijpen, hoe langer het herstel mocht het fout lopen.

:support:
Dat gebeurt wel vaker merk ik, je moet eerst officieel uit vallen voor er begrip komt en dat is echt spijtig. Een situatie zoals die van @coldplayke waarin men gewoon blijft duwen tot het eens barst is typisch en je zal het vooral zelf moeten blijven aangeven en op je strepen staan. Iemand anders zal dat niet voor jou doen.

Het probleem zit 'm ook wel in het feit dat zo'n problemen moeilijk objectief vast te stellen zijn en ergens ook best persoonlijk zijn. De ene persoon is vatbaarder dan de andere en dat maakt het er ook niet makkelijker op om iedereen gelijk te behandelen.
 
voel je jezelf in staat om een opdracht te weigeren?
Moeilijk, zowat mijn grootste angst is mensen teleurstellen. Maar goed, ik ben een volwassene en geen scholier, ik moet daar maar beter mee beginnen omgaan.
Dat gebeurt wel vaker merk ik, je moet eerst officieel uit vallen voor er begrip komt en dat is echt spijtig. Een situatie zoals die van @coldplayke waarin men gewoon blijft duwen tot het eens barst is typisch en je zal het vooral zelf moeten blijven aangeven en op je strepen staan. Iemand anders zal dat niet voor jou doen.

Het probleem zit 'm ook wel in het feit dat zo'n problemen moeilijk objectief vast te stellen zijn en ergens ook best persoonlijk zijn. De ene persoon is vatbaarder dan de andere en dat maakt het er ook niet makkelijker op om iedereen gelijk te behandelen.
Dat is ook zo, ik ben minder stressbestendig dan de gemiddelde persoon, denk ik.
 
Ik lees dit topic nooit, dus ik weet niet of het hier vaak gepost wordt maar...

UW BUREAU AAN EEN EILAND DIENT NIET OM VOLLEDIGE ZOOM MEETINGS ACHTER TE DOEN.
En al zeker niet als ge luid praat.

:mad::mad::mad:
 
Ik lees dit topic nooit, dus ik weet niet of het hier vaak gepost wordt maar...

UW BUREAU AAN EEN EILAND DIENT NIET OM VOLLEDIGE ZOOM MEETINGS ACHTER TE DOEN.
En al zeker niet als ge luid praat.

:mad::mad::mad:
Geef mij dan mijn bureau terug !!!!

Als jij een eilandbureau wil, dan leef je ook maar met de consequenties ervan.
En ik heb er geen last van dat jij uw zoom meeting doet met mijn noise cancellation hoofdtelefoon !!!!!
 
Moeilijk, zowat mijn grootste angst is mensen teleurstellen. Maar goed, ik ben een volwassene en geen scholier, ik moet daar maar beter mee beginnen omgaan.

Dat is ook zo, ik ben minder stressbestendig dan de gemiddelde persoon, denk ik.

Als ik dat mag zeggen, wees niet te hard voor jezelf met van die uitspraken "ik ben een volwassene en geen scholier". Elke mens zit anders in elkaar, sommige stellen inderdaad niet graag teleur en dat is gewoon een deel van je karakter, daarom geen gebrek aan maturiteit. Je kan wel groeien in assertiever worden en/of meer te leren relativeren - en daardoor op de duur gemakkelijker eens nee zeggen of het je minder aantrekken als je iemand teleur moet stellen.
Ik kan er natuurlijk compleet naast zitten, maar het klonk alsof je jezelf een verwijt maakt?

Ik heb ooit eens deze uitdrukking gehoord en ik vind het niet slecht om mezelf daar af en toe aan te herinneren, in die context: "make yourself all honey, and the flies will devour you"
 
Ik lees dit topic nooit, dus ik weet niet of het hier vaak gepost wordt maar...

UW BUREAU AAN EEN EILAND DIENT NIET OM VOLLEDIGE ZOOM MEETINGS ACHTER TE DOEN.
En al zeker niet als ge luid praat.

:mad::mad::mad:
Wij kiezen er zelf niet voor om vast te zitten op een eiland eh. WG's doen dat voor de goeikoop want ze hebben minder ruimte van doen.
Koppel dat aan het verhoogde volume 'remote work' en ge krijgt onherroepelijk meetings via Teams, en regelmatig ... op uw eiland.

Die Teams calls zijn uiteindelijk niet anders dan waar je vroeger een telefoon had staan op dat eiland & je dan een uur aan de telefoon hing.
Ik zelf zet mij ook liever apart zodat ik die stoeme koptelefoon niet moet opzetten weliswaar. Maar in veel gevallen is daar niet echt ad-hoc ruimte voor beschikbaar dus jah ... moet ge maar 'bellen' aan uwen buro.

Meeting rooms boeken van 10 man om een meeting te organiseren met enkel 1 persoon 'in person' & verder 9 man digitaal ... yeah, meestal niet ideaal. Meeting rooms worden eerder geboekt als er effectief 6 man op kantoor zit om in die meeting room te gaan zitten (evt. dan met nog 4 man remote).

Eerlijk ... 'k zou ook liever m'n eigen buro hebben hoor.
Mor soit ... 'k zit weliswaar maar pakweg 1x per week op kantoor, so meh ... I'll live.

Basically ... 't is het 'nieuwe normaal' waar een groot deel van de werk krachten remote werken + WG's die iedereen in 1 ruimte zwieren.
 
Een oplossing die ik hiervoor al gezien heb bij mijn vorige werkgever is enkele kleine meeting rooms voorzien. Wij hadden meeting rooms met 1 tafel met stoel en een docking station met scherm om alleen via remote te vergaderen, tot zalen waar dik 20 man binnen kon.

Ik vond het zelf ook vervelend als ik een meeting deed (met headset) in mijn kantoorruimte die ik deelde met 5 collega's. Ik kan zelf ook niet goed tegen die afleiding dus dat werkt bij mij langs 2 kanten.
 
Ik lees dit topic nooit, dus ik weet niet of het hier vaak gepost wordt maar...

UW BUREAU AAN EEN EILAND DIENT NIET OM VOLLEDIGE ZOOM MEETINGS ACHTER TE DOEN.
En al zeker niet als ge luid praat.

:mad::mad::mad:
Oplossing: voor zo'n collega een kartonnen doos op zijn hoofd zetten.
 
Wij hebben een 5-tal kleine meeting rooms, net ruim genoeg voor met 3 mensen te zitten, met dan nog een hoop grotere meeting rooms.

Bij ons is er ook iemand die elke dag op kantoor zit, en dan de hele dag door meetings aan zijn bureau doet. Op zich stoort mij dat niet zo wanneer ik op kantoor ben - het stoort me wanneer ik thuis zit en met hem een meeting moet doen, want hij heeft een barslechte headset waar je alle achtergrondgeluiden op hoort als hij praat. :p Dus eerder storend voor de mensen die met hem in de meeting zitten, dan voor de mensen die rond hem op kantoor zitten.
 
Een oplossing die ik hiervoor al gezien heb bij mijn vorige werkgever is enkele kleine meeting rooms voorzien. Wij hadden meeting rooms met 1 tafel met stoel en een docking station met scherm om alleen via remote te vergaderen, tot zalen waar dik 20 man binnen kon.

Ik vond het zelf ook vervelend als ik een meeting deed (met headset) in mijn kantoorruimte die ik deelde met 5 collega's. Ik kan zelf ook niet goed tegen die afleiding dus dat werkt bij mij langs 2 kanten.
Naast dit zijn er nog andere oplossing zoals geluidsdichte telefoonhokjes: https://en.mute-labs.com/product/phone-booth?device=c.

Ik zit sinds kort op een andere afdeling en die mensen hier hebben ook wel veel betere discipline op dat valk. Er zijn bepaalde regels die ook wel goed nageleefd worden: dat hoe dieper je zit op de vloer hoe stiller het moet zijn. Helemaal achteraan mag er niets luidop gezegd worden, helemaal vooraan mag je tetteren wat je wil. Ik merk echt niemand die aan zijn bureau zit te bellen of Teams meetings te houden. Altijd in zo'n telefoonhokje of even in aparte meeting ruimte gaan zitten.
 
Naast dit zijn er nog andere oplossing zoals geluidsdichte telefoonhokjes: https://en.mute-labs.com/product/phone-booth?device=c.

Ik zit sinds kort op een andere afdeling en die mensen hier hebben ook wel veel betere discipline op dat valk. Er zijn bepaalde regels die ook wel goed nageleefd worden: dat hoe dieper je zit op de vloer hoe stiller het moet zijn. Helemaal achteraan mag er niets luidop gezegd worden, helemaal vooraan mag je tetteren wat je wil. Ik merk echt niemand die aan zijn bureau zit te bellen of Teams meetings te houden. Altijd in zo'n telefoonhokje of even in aparte meeting ruimte gaan zitten.
Ben eens op een kantoor geweest waar ze een heatmap ontwikkeld hadden op basis van geluidsensoren zodat je altijd kon zien waar het de laatse pakweg 10 minuten luider of stiller was, en je naar gelang een plaats kon kiezen.
 
Geen idee of ik het als ergernis of als win moet zien, maar ik ben een vergeten consultant geworden...
3 weken geleden op bij een nieuwe klant begonnen. Direct te horen gekregen dat het project waarvoor ik aangenomen ben gecancelled is en dat ze nog geen werk voor mij hebben... Maar ze willen ook mijn contract niet opzeggen, want ze willen mijn profiel niet kwijt raken. Dus spendeer ik nu mijn dagen met BeyondGaming en eigen projectjes...
laatste keer dat ik iets van hun gehoord heb, is een week geleden...
 
Terug
Bovenaan