Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Consultants (lees: pas afgestudeerden) die via hun ‘pooierbedrijf’ aangenomen worden en dan door hun interne leidinggevende in uw projectteam worden gedropt. Ze kennen niks, ze kunnen niks, de meesten doen niks en ze kosten handenvol geld. Als ze daarnaast nog de lokale taal niet machtig zijn wordt het helemaal een frustratie.
Zinloze tijds- en geldbesteding.
En dan nog eens dat hun toegangen voor geen meter in orde zijn.
Mag je dan ook nog eens regelen.

Idd, ook vaak meegemaakt in een vrij ver verleden.
Zelfs 2 dagen op voorhand aangekondigd: "ja je krijgt wat consultants bij." *drop en trek uw plan er mee*

Geld cashen via die mannen is het enige wat die bazen interesseert.
Bazen die als externe in het organogram staan, met hun eigen bedrijfjes achterliggend.
 
Twee nieuwe laptops gedeployed, maar via die PPKG van dat bedrijf hier, wijzigt de login background mee met de fase waarin de deployment zit.
Nu voor een of andere reden keert die terug en blijft die staan op FINALIZING INSTALLATION terwijl alles 100% klaar is én werkt.

Indiër van de helpdesk: Please start over and reprovision the devices.
Jow, ik begin heus niet opnieuw door die zever :sop: Bam meteen die tickets gesloten als solved.

Gisteren iemand die een 365 blocked error had omdat ze op de hoofdzetel met de Azure groups aan het prutsen zijn.
Indiër van de helpdesk gooit als "oplossing" haar laptop uit AD
"Please reprovision the device".

Ik ga echt blij zijn als ik ergens werk waar geen fucking Corporate IT uit Sjakkamakka zit.
 
Intern gesolliciteerd op een andere functie (stond ook open voor externen)
Maar de te kennen materie voor de 1e test is anders in de vacature dan in het document dat ze hebben doorgemaild

Ik dacht dan bel ik even die contactpersoon om zeker te zijn
Krijg ik een franstalige aan de lijn "Aah nee sorry ik kan u niet helpen, ze hebben het foute telefoonnummer bij de vacature gezet"
Ik vraag of ze dan weet wat het correcte nummer is "Nee sorry geen idee, daag"

IK kan die persoon als interne nu nog wel bereiken, maar voor een externe is dat toch helemaal onmogelijk.
 
Ik moet straks nog 2 workshops van 60 en 90 minuten leiden waarvoor ik nog steeds niet goed weet hoe ik ze ga aanpakken.

Ik ben precies totaal niet stressbestendig meer, continu verlammende paniek die ik voel. En ik denk meer en meer dat het gewoon aan mezelf ligt en niet in de eerste plaats aan het werk, wat het nog frustrerender maakt.
 
Ik moet straks nog 2 workshops van 60 en 90 minuten leiden waarvoor ik nog steeds niet goed weet hoe ik ze ga aanpakken.

Ik ben precies totaal niet stressbestendig meer, continu verlammende paniek die ik voel. En ik denk meer en meer dat het gewoon aan mezelf ligt en niet in de eerste plaats aan het werk, wat het nog frustrerender maakt.
Je geeft al langer aan dat je én niet meer super op je plek zit op je werk én dat je onvoldoende rust kan nemen omwille van internationaal vs jouw eigen ochtendritme. Onderschat die factoren niet op je stressbestendigheid en het vermogen tot creatief denken. :support:
 
Maar ge kunt er wel LoL + LoL = hihi mee maken! :love:
En belangrijker, je wil niet dat ze in de smartphone die ze mogen gebruiken de volledige cursus inclusief oefeningen met oplossingen in een wordfile gooien en consulteerbaar maken.

Dus redelijk logisch dat je geen gsm mag gebruiken. Toch zolang die rekenmachine geen scherm heeft uitgebreider als degene van onze vroegere rekenmachientjes en/of linux of zo kan draaien waarna men evengoed word kan installeren.
 
Twee nieuwe laptops gedeployed, maar via die PPKG van dat bedrijf hier, wijzigt de login background mee met de fase waarin de deployment zit.
Nu voor een of andere reden keert die terug en blijft die staan op FINALIZING INSTALLATION terwijl alles 100% klaar is én werkt.

Indiër van de helpdesk: Please start over and reprovision the devices.
Jow, ik begin heus niet opnieuw door die zever :sop: Bam meteen die tickets gesloten als solved.

Gisteren iemand die een 365 blocked error had omdat ze op de hoofdzetel met de Azure groups aan het prutsen zijn.
Indiër van de helpdesk gooit als "oplossing" haar laptop uit AD
"Please reprovision the device".

Ik ga echt blij zijn als ik ergens werk waar geen fucking Corporate IT uit Sjakkamakka zit.
Dude da zou mij serieus tegen steken als dat mijne laptop zou zijn.

Ik ben zo na de 'basis provisioning' nl. nog minimum 1 volledige dag (non-billable) bezig om gewoon de basis functionaliteiten die ik van doen heb, om m'n werk te doen, terug te installeren en configureren (ik ben LocalAdmin op m'n machine).
Laat staan al de 'save local' stuff dat in WinOS opgeslagen zit e.d.

Als ik een nieuwe laptop krijg voel ik dat over 't algemeen nog dagen eer alles terug loopt 'zoals de vorige'.

Nog erger ... als het een Auth probleem is dat ervoor zorgt dat den boel 'kapot' is dan moet ik nog eens m'n lokale schijf gaan archiveren om files over te zetten (die ik niet meer naar de servers gesynct ga kunnen krijgen, bv. via OneDrive, maar even goed gelijk wat nog allemaal).

Nuja ... mss dat dit voor 'n groot bedrijf zoiets is van 'meh, who gives a damn'.
 
Die mensen van de externe helpdesk die stoppen gewoon met zoeken en die zeggen meteen van redeployen.
Ik ben daar ook altijd een hele tijd mee bezig om alles terug te updaten, al die files over te zetten, die programma's te installeren.
Echt verschrikkelijk saai werk ook. De eigenaar van de laptop kan dan ook niet echt verder werken want op onze tijdelijke laptops staan enkel basics.
 
IK kan die persoon als interne nu nog wel bereiken, maar voor een externe is dat toch helemaal onmogelijk.
Goed nieuws toch? Dat maakt het voor externen misschien bijna onmogelijk om in aanmerking te komen, dus als je intern geen concurrentie hebt ben je automatisch dé geknipte kandidaat voor die vacature.
 
Goed nieuws toch? Dat maakt het voor externen misschien bijna onmogelijk om in aanmerking te komen, dus als je intern geen concurrentie hebt ben je automatisch dé geknipte kandidaat voor die vacature.

Was ik ook aan het denken 😁
Uiteraard goed nieuws, was het niet dat het antwoord van de contact persoon het volgende was:
"Euhm, WAARSCHIJNLIJK is dan de vacature fout en NORMAAL GEZIEN is de doorgezonden documentatie wat je moet kennen"
Intussen dat extra hoofdstuk maar online opgezocht voor de zekerheid en erbij gestoken om te bekijken. Ik ken dat intussen

Mijn ergernis was eigenlijk hoe onbeholpen of onbekwaam ze zijn om zelfs maar een vacature online te zetten
Toppunt was dan nog dat ze wist dat het telefoonnummer in de vacature niet correct was maar "Het is nu zo en we kunnen dat niet meer aanpassen"
 
No offense, maar dat klinkt echt als een fantastische organisatie om voor te werken. Mijn goesting zou rap over zijn na zo'n indruk, zeker als externe.
 
Intern gesolliciteerd op een andere functie (stond ook open voor externen)
Maar de te kennen materie voor de 1e test is anders in de vacature dan in het document dat ze hebben doorgemaild

Ik dacht dan bel ik even die contactpersoon om zeker te zijn
Krijg ik een franstalige aan de lijn "Aah nee sorry ik kan u niet helpen, ze hebben het foute telefoonnummer bij de vacature gezet"
Ik vraag of ze dan weet wat het correcte nummer is "Nee sorry geen idee, daag"

IK kan die persoon als interne nu nog wel bereiken, maar voor een externe is dat toch helemaal onmogelijk.
Goed voor uw kansen wel!

OT: we hebben een klant die een extra werk heeft, dat via onze leverancier is binnen gekomen. Is onze leverancier er toch niet in geslaagd om ons een verkeerd voorstel te doen. Mannekes toch.
 
Ik moet straks nog 2 workshops van 60 en 90 minuten leiden waarvoor ik nog steeds niet goed weet hoe ik ze ga aanpakken.

Ik ben precies totaal niet stressbestendig meer, continu verlammende paniek die ik voel. En ik denk meer en meer dat het gewoon aan mezelf ligt en niet in de eerste plaats aan het werk, wat het nog frustrerender maakt.
Gezou denken dat Casio en Texas instrument sterke lobby hebben gevoerd in de tijd.
 
Ik moet straks nog 2 workshops van 60 en 90 minuten leiden waarvoor ik nog steeds niet goed weet hoe ik ze ga aanpakken.

Ik ben precies totaal niet stressbestendig meer, continu verlammende paniek die ik voel. En ik denk meer en meer dat het gewoon aan mezelf ligt en niet in de eerste plaats aan het werk, wat het nog frustrerender maakt.
Wat @Mulan zei + ik zou dat toch eens serieus, objectief en van op een afstand bekijken @coldplayke. Blokkeren op dingen die je vroeger wel kon en/of capabel voor bent... dat doet mij heel hard denken aan de burnout van mijn vriendin. En ik wil hier niet zomaar de diagnose stellen, maar het is op zijn minst een signaal voor iets dat ge moet onderzoeken.

Laat u vooral niet verder afglijden en neem nu actie. Want eens te ver maar beneden, is het extreem moeilijk om terug omhoog te klimmen.
Pak een rustmoment, krijg perspectief, laat u begeleiden, zoek een ander job, babbel uitvoerig met anderen, ga naar de huisarts, whatever, maar pak het aan.
There is no shame in that, en alleen is het moeilijk om dat inzicht te krijgen.
 
Terug
Bovenaan