Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Bedoel je dan van buiten de provincie?
Neen, gewoon de Nederlandse taal. Onze procedures zijn in het Nederlands, alle instructies, de operatoren verstaan vaak geen Engels en je pikt gewoon veel te weinig op als je de lokale taal niet spreekt. Persoon in kwestie is Franstalig en spreekt maar zwak Engels.
 
Klant vraagt offerte, ik geef offerte. Klant krijgt technische fiche, klant keurt die goed.

Weken later, na levering: "ja product is niet goed want blablabla. Graag een offerte voor aanpassingen".

Offerte opgestuurd... nu vandaag "ja eigenlijk kan dit niet want dit is wel heel duur en blablabla".

Ik snap dat toch niet hoor? Alsof het mijn schuld is dat zij hun TF niet lezen, en bij ingebruikname niet zien dat zij verkeerd installeren?
 
Man, wat een klinkklare onzin. Thuiswerk gaat niet meer verdwijnen, en als een werkgever daar niet mee om kan, zet die zichzelf buitenspel om goed personeel te vinden.

Historisch gezien is thuiswerk in de meeste periodes waarin het doorbrak allemaal weer teruggedraaid zodra het crisis was.

Dus "event" ==> "thuiswerk voor velen" ==> "crisis" ==> "terug naar kantoor".

Ik hoop dat het blijft maar pas bij de volgende crisis en wanneer de werkgever weer aan de macht is zullen we zien hoe blijvend thuiswerk is.
 
Ik begin me steeds meer te ergeren aan de imbeciliteit van de studenten. We zitten met een massale verdomming van de instroom in het hoger onderwijs. De helft zit daar te staren als een snoek en kan nog geen deftige vraag formuleren.

Een greep uit de dommigheid na 6 weken les:

*Meneer wat is massadichtheid?

*Meneer mijn rekenmachine kent geen breuken?

*A=B*C, als A en B gekend zijn, hoe bereken je C?
Student: C=B*A.

Ik heb zin om er eens een paar duidelijk te maken dat ze hier niet op hun plaats zitten en dat er nog veel werk is in de vismijn, in de afvalverwerking of in het slachthuis.
 
Historisch gezien is thuiswerk in de meeste periodes waarin het doorbrak allemaal weer teruggedraaid zodra het crisis was.

Dus "event" ==> "thuiswerk voor velen" ==> "crisis" ==> "terug naar kantoor".

Ik hoop dat het blijft maar pas bij de volgende crisis en wanneer de werkgever weer aan de macht is zullen we zien hoe blijvend thuiswerk is.

Ik denk totaal omgekeerde:
"crisis" -> "Doe meer thuiswerk zodat we geen chauffage en huur moeten betalen". :p
 
*Meneer wat is massadichtheid?
Antwoord : een dikke massa - bodyshaming mag hier nog

*Meneer mijn rekenmachine kent geen breuken?
Tiens de mijne ook niet. Mag ik u vragen om die vraag te stellen aan uw leerkracht wiskunde van het 3de middelbaar.

*A=B*C, als A en B gekend zijn, hoe bereken je C?
Student: C=B*A.
Je kan die vraag stellen aan uw collega die zijn leerkracht gaat bezoeken van het 3de middelbaar

Ik heb zin om er eens een paar duidelijk te maken dat ze hier niet op hun plaats zitten en dat er nog veel werk is in de vismijn, in de afvalverwerking of in het slachthuis.
Is niet nodig, je zegt gewoon dat ze links en rechts van zich moeten kijken en dat volgens de statistieken 1 ervan minstens niet meer terug komt. Daarna zeg je dat als je dergelijke vragen moet beantwoorden dat ze een paar tandjes mogen bijsteken of dat zij tot die statistieken behoren.

Maar dat je wel een ander type vragen verwacht in de toekomst als ze van u ooit een niet belachelijk antwoord willen krijgen.
 
Duitse ambtenarij. Je zou haast rooksignalen richting het oosten moeten uitsturen om daar reactie van te krijgen. Hemeltergend traag en ouderwets.
 
Vorige week gevraagd voor een gesprek tot opslag, na 1,5 jaar zonder opslag. Maar mijn mail wordt maar genegeerd door mijn manager, alle andere mails kunnen wel beantwoord worden. Frustrerend!
 
Ik begin me steeds meer te ergeren aan de imbeciliteit van de studenten. We zitten met een massale verdomming van de instroom in het hoger onderwijs. De helft zit daar te staren als een snoek en kan nog geen deftige vraag formuleren.

Een greep uit de dommigheid na 6 weken les:

*Meneer wat is massadichtheid?

*Meneer mijn rekenmachine kent geen breuken?

*A=B*C, als A en B gekend zijn, hoe bereken je C?
Student: C=B*A.

Ik heb zin om er eens een paar duidelijk te maken dat ze hier niet op hun plaats zitten en dat er nog veel werk is in de vismijn, in de afvalverwerking of in het slachthuis.
Worden rekenmachines daadwerkelijk nog gebruikt op school?
 
*Meneer mijn rekenmachine kent geen breuken?

Ik heb die vraag ook gekregen, maar in het 6de middelbaar.

Dat heeft volgens mij niks met domheid te maken maar eerder met een trend dat rekenen met breuken primeert over werken met komma getallen.

Zo werd er in de school waar ik werkte nooit met komma getallen gewerkt en dat de "_" in een breuk eigenlijk hetzelfde is als "gedeeld door" of "/" wisten ze dus niet.

Zij konden dus ook geen verbanden leggen tussen breuken en komma getallen.

Dusja langs de enige kant spijtig, maar langs de andere kant konden ze wel goed met breuken werken. 🤷‍♂️
 
Is niet nodig, je zegt gewoon dat ze links en rechts van zich moeten kijken en dat volgens de statistieken 1 ervan minstens niet meer terug komt. Daarna zeg je dat als je dergelijke vragen moet beantwoorden dat ze een paar tandjes mogen bijsteken of dat zij tot die statistieken behoren.

Maar dat je wel een ander type vragen verwacht in de toekomst als ze van u ooit een niet belachelijk antwoord willen krijgen.


Daar zit het hem net. Je mag ze nog tegenhouden hogerop laten ze de studenten er toch door. Beginnen aan een graduaatsopleiding = garantie diploma halen.

Worden rekenmachines daadwerkelijk nog gebruikt op school?
Ja, tuurlijk, in de basisvakken. Hoewel de meesten wel hun gsm gebruiken.
 
Een paar dagen verlof hebben op uw werk, ge zijt een halve dag bezig om uw dossiers op orde te hebben en instructies te geven zodat de collega's weten wat er dient te gebeuren als uw cliënten langs komen.

Tijdens uw verlof bedenken wat ge nog allemaal vergeten zijt door te geven en weten dat na uw verlof er nog nieuwe dossiers liggen te wachten, gebouw lopende dossiers poogt nakijken wat er in die 2 dagen is gebeurd enz....
 
Terug
Bovenaan