Zijn de calls effectief belangrijk? Ik weiger 50% van de calls en in degene die ik wel meedoe zeg ik bijna nooit iets![]()
Al vaak gedacht van mij deze koffietas te bestellen en daar dan heel nonchalant uit te zitten drinken tijdens een call.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zijn de calls effectief belangrijk? Ik weiger 50% van de calls en in degene die ik wel meedoe zeg ik bijna nooit iets![]()
Een beetje de voyeur uithangen dus?Zijn de calls effectief belangrijk? Ik weiger 50% van de calls en in degene die ik wel meedoe zeg ik bijna nooit iets![]()

Goh belangrijk - er kan altijd meer via mail gebeuren natuurlijkZijn de calls effectief belangrijk? Ik weiger 50% van de calls en in degene die ik wel meedoe zeg ik bijna nooit iets![]()
maar dat is vaak ook persoonlijke voorkeur merk ik.
) zijn ook niet standaard hoor, dat hou ik persoonlijk niet vol, vanavond sluit ik rond 18u de laatste call af en zet ik mij gaargekookt in de zetel. Gemiddeld zal zo'n 50% van mijn uren in meeting zijn, wat m.i. ook al meer dan genoeg is (lees: te veel).Na een ontspannend lang weekend die agenda openen en zien dat men die de voorbije dagen voor deze week weer propvol gestampt heeftvan 8u30 tot 18u de ene call na de andere maar hé, hier en daar hebben ze 15 à 30min gelaten zodat ik toch eens wat mails kan beantwoorden ook
Part of my job, maar soms zou ik toch graag eens op pauze duwen, zeker in tijden als deze waar het privé toch lastigere tijden zijn.
In het verlengde: zet blokken in uw agenda op unavailable waar in ge gewoon uw werk doet?Boek fake meetings met collega's die ook eens rust willen.
Ik heb zo 2 dagen per weekIn het verlengde: zet blokken in uw agenda op unavailable waar in ge gewoon uw werk doet?
Ik ben deze strategie al vaker tegengekomen en het werkt absoluut rustgevend voor uw eigen planning.
.Gelukkig zijn webcams bij ons nog niet zo ingeburgerd, en als je met uw persoonlijke laptop werkt is dat ook nog eens geblokkeerdAl vaak gedacht van mij deze koffietas te bestellen en daar dan heel nonchalant uit te zitten drinken tijdens een call.

De manier hoe diensten er alles voor doen om er maar voor te zorgen dat ge zeker ze niet komt storen...95% van de gemeentebesturen: “ah, ge hebt als eigenaar stedenbouwkundige informatie nodig over pand X? Geen probleem, we scannen het in en mailen het je door, we sorteren het ook ineens per jaar”
Anderlecht: “wij vragen 80€ op voorhand te betalen voor wij ook nog maar eraan denken om 1 kaft open doen”
![]()
)Ik heb zo 2 dagen per week.
Die dagen zijn dan voor last minute meetings en admin.

.Ik mis mac-bc. Dan hadden we ondertussen al een epistel van 500 woorden.95% van de gemeentebesturen: “ah, ge hebt als eigenaar stedenbouwkundige informatie nodig over pand X? Geen probleem, we scannen het in en mailen het je door, we sorteren het ook ineens per jaar”
Anderlecht: “wij vragen 80€ op voorhand te betalen voor wij ook nog maar eraan denken om 1 kaft open doen”
![]()
Momenteel weinig last van. Ben wel super bereikbaar daardoor omdat ik weinig meetings heb.Heeft dat dan niet op termijn een tegenovergesteld effect dat niemand je agenda nog gaat respecteren?![]()
).Ik snap u maar niks zo irritant als geconcentreerd aan het werken zijn en dan alles moeten laten vallen omdat iemand anders iets dringend heeft.Veel meeting haters hier en OK, I get it.
Maar 't omgekeerde is ook véél voorkomender geworden onder het voornamelijk 'remote work' concept.
Iedereen heeft Teams & kan chatten a volonté, maar dingen waarvoor je anders gewoon eens 'langs zijn buro passeert' durven nu zoal te escaleren in van die gigantische chat sessies omdat men een Teams 'call' niet opneemt of geen kort meetingske wil schedulen.
Zo ben ik al regelmatig veel méér tijd kwijt geweest aan vanalles & nog wat uit typen terwijl dat wss veel korter kon door een simpele call van een kwartiertje of zoiets. Ik kan wel vrij rap typen, but still.
En niets zo hatelijk als een vraag ontvangen over Teams, antwoorden & nog wat feedback verwachten ... maar telkens een kwartier te moeten wachten op antwoord terug.
Zo een paar keer over & weer en zo verlies ik regelmatig nog éxtra tijd, want 'ik wacht op antwoord', 1 minuut, 2 minuten ... dat komt dan niet ... dus ge zegt van 'F it' & wilt terug aan uw werk beginnen & hupla, 10 minuten later zijn ze er weer.
Dude ... pakt dan gewoon den 'telefoon' op en belt e (e.g. Teams call ... phones are so old school these days).
Die meetings heb ik veel minder voor dan 't ander.
Sowieso, als ik door krijg dat het gaat devolueren in zo'n type wedstrijd ... dan bel ik gewoon & moet men maar call aanvaarden om verder antwoord te krijgen.
Wanneer komt die jongen terug?Ik mis mac-bc. Dan hadden we ondertussen al een epistel van 500 woorden.