Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Ergernis van de laatste weken: het enorme verschil in competentie en efficiëntie binnen Finance. Sommige collega's zijn spectaculair goed, als er iets moet gedaan worden of aangeleverd worden, is dat altijd snel en in orde. En anderen hebben voor de domste dingen meerdere meetings nodig, of 3 maanden (!) om iets simpel uit te werken waar een grote klant zit op te wachten (want ja, zomervakantie, maandafsluit, elke maand een ander excuus)
 
Ergernis van de laatste weken: het enorme verschil in competentie en efficiëntie binnen Finance. Sommige collega's zijn spectaculair goed, als er iets moet gedaan worden of aangeleverd worden, is dat altijd snel en in orde. En anderen hebben voor de domste dingen meerdere meetings nodig, of 3 maanden (!) om iets simpel uit te werken waar een grote klant zit op te wachten (want ja, zomervakantie, maandafsluit, elke maand een ander excuus)
Weet dat dat ook frustrerend is voor de mensen binnen de Finance afdeling want de incompetente mensen worden evenveel betaald als hunzelf (en voor de competente mensen die anderen opleiden die er niets van snappen, geeft het al helemaal geen voldoening).
 
Ergernis van de laatste weken: het enorme verschil in competentie en efficiëntie binnen Finance. Sommige collega's zijn spectaculair goed, als er iets moet gedaan worden of aangeleverd worden, is dat altijd snel en in orde. En anderen hebben voor de domste dingen meerdere meetings nodig, of 3 maanden (!) om iets simpel uit te werken waar een grote klant zit op te wachten (want ja, zomervakantie, maandafsluit, elke maand een ander excuus)
Waarom zou dit enkel opgaan binnen finance? Dit klinkt gewoon als de realiteit binnen elke sector.
 
Goed. Dan hebben we het probleem gevonden. Tabje openen naast BG en certificaten halen.

Als je je nu al niet goed voelt in je job gaat dat er met de tijd ook niet op beteren.
Ja het ding is dat ik geen ervaring heb voor de job die ik wil en dus door wat jaren support moet spartelen.
Maar aangezien er hier corporate IT is verlopen alle leuke/grote dingen via een helpdesk in India.
Daarmee leer ik ook veel te weinig bij.

Heb jij al geen opleiding/certificaten ivm netwerken? Of welk type job zoek je precies?
Ik heb een opleiding Systeembeheer maarja.
Die doe je niet van dag 1.

Moest die idiote corporate IT hier niet zijn zou dat allemaal best meevallen maar voor elke aanpassing moet ik gewoon een ticket maken en done.
 
Deze week 2 cliënten (OCMW) die dreigen met zelfmoord als ik er niet voor kan zorgen dat er geen inbeslagname komt.

1 we zijn geen bank, ik kan niet toveren als ge pas op het laatste moment tot bij ons komt en niet van de eerste ingebrekestelling dat ge iets niet kunt betalen.

2 bij zelfmoord zit ge altijd met twijfel (bij geldzaken) of cliënten het gebruiken als wapen om iets gedaan te krijgen of dat ge effectief met iemand te maken die zo iets gaat doen. In de laatste situatie kunnen we zelf niet meer doen dan de politie bellen.

Maar hoe dan ook blijf ik wel zitten met wat als...
 
Deze week 2 cliënten (OCMW) die dreigen met zelfmoord als ik er niet voor kan zorgen dat er geen inbeslagname komt.

1 we zijn geen bank, ik kan niet toveren als ge pas op het laatste moment tot bij ons komt en niet van de eerste ingebrekestelling dat ge iets niet kunt betalen.

2 bij zelfmoord zit ge altijd met twijfel (bij geldzaken) of cliënten het gebruiken als wapen om iets gedaan te krijgen of dat ge effectief met iemand te maken die zo iets gaat doen. In de laatste situatie kunnen we zelf niet meer doen dan de politie bellen.

Maar hoe dan ook blijf ik wel zitten met wat als...
Als ze zelfmoord willen plegen is dat vooral iets dat ze zelf willen doen . Daar ga je zelf niet veel aan kunnen veranderen .

Er is in deze niets dat je jezelf kunt verwijten.
 
Als ze zelfmoord willen plegen is dat vooral iets dat ze zelf willen doen . Daar ga je zelf niet veel aan kunnen veranderen .

Er is in deze niets dat je jezelf kunt verwijten.
Rationeel ga ik er zo ook mee om, en uiteindelijk zijn zij nog altijd verantwoordelijk, maar ik heb gekozen om mensen te helpen.

Iemand die zelfmoord pleegt voelt niet echt aan als je iemand hebt geholpen.
 
Werkgever be like:

Beste collega,

We kunnen er niet meer omheen, de komende maanden beloven heel moeilijk te worden door de
stijgende elektriciteits- en gasprijzen.

Maar op ons eigen niveau en als grote Belgische onderneming kunnen we zeker een verschil maken,
namelijk door een concreet engagement aan te gaan om ons energieverbruik te verminderen. Ook op het
vlak van gebouwen kunnen we met z'n allen ons steentje bijdragen.

Om te besparen op het verbruik van aardgas en elektriciteit heeft het Excom beslist om volgende
maatregelen in te voeren:
o Tijdelijke verlaging van de minimumtemperatuur:
- ln de burelen naar 19°C.
- ln de ateliers en werkplaatsen naar 15°C.
- ln de lokalen 3x 8h naar 21°C (hogere concentratie vereist + veiligheidsfunctie).

...

Ondertussen, met raam open:
1665865456692.jpg
 
Krijg ne mail van ne klant dat hij en zijn vrouw corona hebben en niet kunnen komen naar de algemene vergadering van de blok met de vraag wat ze moeten doen.
Ik zeg dat ze dan best een volmacht geven.

Krijg ik ne mail terug dat de vergadering moet geannuleerd worden en dat ik dat maar zeg omdat ik hen niet moet. Want iedereen in de blok gaat ziek zijn door de klink en dat ze anders naar de vrederechter stappen.
Natuurlijk met de nodige uitroeptekens.
 
Krijg ne mail van ne klant dat hij en zijn vrouw corona hebben en niet kunnen komen naar de algemene vergadering van de blok met de vraag wat ze moeten doen.
Ik zeg dat ze dan best een volmacht geven.

Krijg ik ne mail terug dat de vergadering moet geannuleerd worden en dat ik dat maar zeg omdat ik hen niet moet. Want iedereen in de blok gaat ziek zijn door de klink en dat ze anders naar de vrederechter stappen.
Natuurlijk met de nodige uitroeptekens.
"OK boomer".
 
Krijg ne mail van ne klant dat hij en zijn vrouw corona hebben en niet kunnen komen naar de algemene vergadering van de blok met de vraag wat ze moeten doen.
Ik zeg dat ze dan best een volmacht geven.

Krijg ik ne mail terug dat de vergadering moet geannuleerd worden en dat ik dat maar zeg omdat ik hen niet moet. Want iedereen in de blok gaat ziek zijn door de klink en dat ze anders naar de vrederechter stappen.
Natuurlijk met de nodige uitroeptekens.
Beste klant,

Zoals eerder vermeld, kan u een volmacht geven aan een persoon dat fysiek aanwezig kan zijn.
De huidige faciliteiten laten echter niet toe om de vergadering in een hybride vorm te laten doorgaan.

Indien u en de andere eigenaars kunnen overeenkomen om een ruimte te huren, waar de nodige tools aanwezig zijn (camera, intercom), dan ben ik bereid om de meeting in een hybride set-up te organiseren (dit zal verrekend worden via de algemene kosten).

Vertrouwende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Mvg,
kay-gell
 
Badge vergeten, bij het verlaten van een lokaal, om iets uit mijn wagen te halen.

Na 30min telefonisch contact met een dienst die bestaat om deuren van op afstand open te doen, toch maar de raad gekregen om ne collega te bellen.

Van de 10x dat ik voor een deur stond, konde ze mij 2x binnen laten. Wa een klucht.
Nu zit ik hier op mijn gat te wachten
 
Rationeel ga ik er zo ook mee om, en uiteindelijk zijn zij nog altijd verantwoordelijk, maar ik heb gekozen om mensen te helpen.

Iemand die zelfmoord pleegt voelt niet echt aan als je iemand hebt geholpen.

Goh, ook paar keer meegemaakt in een vorige job.
Eerste keer ben je onder de indruk
Tweede keer ben je het al gewend.

Ik beschouwde het als een soort van psychologische chantage :p.

Dan nog van die dingen zoals:
"Door gij krijgen mijn kinderen geen cadeau voor Sinterklaas"

Zult ge ook wel meemaken bij een OCMW :p.
 
BrDQRHD.png


De sh1t die ge blijft tegenkomen in vacatures never ceases to amaze me. (En geen WFH maarja het is een 4/5e functie dus dat is 4 dagen op kantoor en 1 dag thuis zeker? :') )
 
BrDQRHD.png


De sh1t die ge blijft tegenkomen in vacatures never ceases to amaze me. (En geen WFH maarja het is een 4/5e functie dus dat is 4 dagen op kantoor en 1 dag thuis zeker? :') )
Haha, wel even screenshotten als je er toch zou beginnen. Kun je ineens gestaafd reply'en naar je baas die gaat klagen dat je teveel koffiepauzes neemt.
 
Na een overname hebben ze ondertussen al tot drie keer toe mijn vakantie-attest gevraagd van de vorige firma, terwijl ik op mail 1 en 2 telkens mooi heb geantwoord met een bijlage. Nu vragen ze het dus al voor een derde keer. Wat is de bedoeling of zo? Beetje met mijn voeten spelen of zo?
 
Terug
Bovenaan