Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Bon, we gaan met t werk meedoen aan ne spartacus run. Tof enzo, maar nu heeft mijn collega een t-shirt in maat L voor mij besteld. Gaat dus te groot zijn. Ipv dat gewoon eens te vragen.

En zo is die communicatie dus iedere keer weer he. Nihil. Of weken later en dan moet alles ineens dringend. :D
 
Well sure, that's the basics. Onthoudt maar eens een tekenreeks van random whatevers, 12 karakters lang.
Maar elke keer (elke maand) iets nieuws gaan uit vinden vergeet je toch welke woorden ge daar 'op die moment' uit uw botten geslagen hebt. Laat staan welke nummertjes & special chars ge op dat moment in gedachten had.
Hotten2#0totten#2tentententoonsteling#2
 
Het Zweedse (of is het het Noorse) systeem waarbij boetes geschaald worden aan de inkomens, dat zou al veel oplossen. Is daar voor privépersonen, als je dat nu invoert voor bedrijven: "inbreuk X: y% van de jaarlijkse omzet".
Dat laatste zou jammer genoeg niet goed werken. Er zijn bedrijven die heel grote omzetten halen, maar relatief kleine marges hebben (bvb autoverkopers of verkopers van huizen) er zijn evengoed bedrijven met kleine omzetten maar gigantische marges (bvb zelfstandige IT'ers)
 
Het tweede. Hoorde dat er informeel een akkoord is. Maar het staat nog niet op papier ...
zijn ze echt wel rap mee :D

68 % van de 18+ bevolking heeft reeds een uitnodiging gehad voor hun prik (cijfers van eergisteren).
 
Je weet het evengoed als ik: time to bring out the tactical nuke:

90f3c2b9fca4f1efa215f680ba2114e1.jpg

 
Niet exact op het werk maar werk-gerelateerd: op misschien een jaar tijd 3 verschillende mensen van 1 recruitment agency die mij contacteren, vragen naar mijn CV en een intake interview willen doen. De derde heb ik toch doorverwezen naar haar collega en haar baas, ik kan zo bezig blijven en ik moet nog de eerste relevante vacature zien die ze me kunnen voorstellen... Interne communicatie = nul daar.
 
Gisteren hadden we een tussentijdse retrospective van een project dat heel stroef verloopt. Ik voelde me na die retrospective eigenlijk tamelijk goed omdat ik mooie feedback had gekregen van de developers, waarin ze zeiden dat ze tevreden zijn van mijn analyses en dat de requirements duidelijk zijn voor hen.

Mijn werkdag van vandaag heb ik dan weer belabberd afgesloten met een andere meeting waarin ineens weer van bovenaf een andere richting wordt ingeslagen en ik het gevoel heb dat we alles van tafel kunnen vegen en opnieuw beginnen. Terwijl ik al 4 maanden lange dagen klop tsjokvol met meetings die nu allemaal weer eens verloren moeite leken omdat de leiders boven ons te weinig communiceren en tunnelvisie hebben. Het gebeurt dat projecten van koers veranderen en ik ben ook geen fan van de sunk cost fallacy, maar het gaat telkens om "cruciale" info die we maanden geleden al hebben geescaleerd en waar toen niets mee is gebeurd.

Volgende week heb ik een week verlof, maar ze hebben alle meetings die dan ingepland waren gewoon met een week opgeschoven omdat ze willen dat ik overal bij ben. Mijn manager zegt dat ik het als een teken van vertrouwen moet zien, maar ik snap niet dat ze zelf niet beseffen dat het niet oké is dat de beslissingen weer met een week gaan worden uitgesteld omdat ochottekes een klein visje als ik op verlof is. Ik voorzie genoeg documentatie, handovers, communiceer open over alles, escaleer meteen, ... juist zodat ze niet afhankelijk zijn van enkel mij.
 
haha, ik vraag aan iemand om "rechts op zijn startknop te klikken" (om te zien welke windows hij heeft onder system)

da gaat ni!

hoe da gaat ni?

nee, mijn startknop staat links.

:unsure:

:laugh:
 
Mijn ergernis is eentje die velen waarschijnlijk al hebben meegemaakt, zeker als je voor een KMO werkt.
Managers of CEO die zich moeien met bepaalde zaken waarvan ze zelf geen kennis hebben en die de processen moeilijker maken of waardoor projecten uitlopen. Als je dan wil communiceren met hen dan is er bijna nooit tijd en moet je een meeting inplannen voor 3 weken verder waardoor weer zaken vertraging oplopen.
 
Mijn grootst mogelijke ergernis is waarheid geworden. De ambetante dag is eindelijk aangebroken.
Verplicht worden om op te dagen voor die achterlijke, kleuter toestanden die ze 'teambuilding (oefeningen)' noemen.

't Is al cringe genoeg om die op LinkedIn te zien passeren. 't Is een ramp om ook nog eens praktisch verplicht te worden om er voor op te dagen.
Ik heb nog nooit zo weinig goesting gehad om in de wagen te stappen.

Pfffft ... I'm an old man dudes, not a friggin' toddler!
 
haha, ik vraag aan iemand om "rechts op zijn startknop te klikken" (om te zien welke windows hij heeft onder system)

da gaat ni!

hoe da gaat ni?

nee, mijn startknop staat links.

:unsure:

:laugh:
Ik zou dan ook “rechts klikken op uw startknop”. Of “rechtermuisklikken op uw startknop”.

Toen ik uw post eerst las, vond ik het ook maar verwarrend.
 
Met IT'ers heb ik geen compassie :laugh: (ben er zelf eentje hoor en die statement is ook overdreven) maar systeembeheerders zouden de werkervaring voor eindgebruikers zo aangenaam mogelijk moeten maken (rekening houdend met security natuurlijk). Er zijn studies die aantonen dat die complexe vereisten zelden bijdragen tot een veiligere omgeving en dat dat zelfs het omgekeerde effect wordt bereikt. Context is natuurlijk ook van toepassing...
Ni helemaal waar. Lengte is belangrijker dan complexiteit maar die laatste mag je niet zo maar overboord gooien.
Het dodelijkst is het regelmatig laten hernieuwen van paswoorden. Mensen zijn dan veel sneller geneigd een logica in hun paswoord te steken:
Je kan het ook baseren op de frequentie van wijziging:
Q12022wachtwoord
Q22022...

Januari2022zwachtwoord
Febr...

Hier is het 1 cijfer, 1 speciaal karakter en 14 karakters lang.

Ik snap dat dus ook niet. Verplicht mensen desnoods om een passphrase te maken zonder speciale karakters. Een paswoord zoals "Ikneukjullieallemaaldemoeder" is superveilig, onthoud je voor je leven en moet je dus niet opschrijven...
Maar dat je met een teken en cijfer ook perfect hoor. Mensen hebben gewoon weinig verbeelding :p Het beste is iets totaal willekeurig maar zoals gezegd: lengte > complexiteit. Je kan ook perfect spaties gebruiken fyi. Dus "Ik neuk en 69 jullie allemaal de moeder" en ge hebt al iets dat vrij veilig zit.
 
/half met werk te maken want het gaat om een huurwagen van werk.

Ik had een maand lang een huurwagen die ik had gewisseld voor een andere wegens te klein. In juli gewisseld.
Maand geleden boeten ontvangen in België. Vorig week nog eentje in Nederland (€230) van de auto waarmee ik al ruim 2 maanden niet meer mee rijd.
2x contact gehad met hun om het recht te zetten. Ook boete moeten betwisten in België. Paar telefoontjes gedaan…

Vandaag weer eens gebeld.
Blijkbaar weten ze niet aan wie ze auto hebben verhuurd. Ze vroegen aan wie ik de auto heb meegegeven…
Zou mij niet verbazen dat die nu ergens gebruikt word in het drugsmilieu en op mijn naam staat…
 
Gisteren hadden we een tussentijdse retrospective van een project dat heel stroef verloopt. Ik voelde me na die retrospective eigenlijk tamelijk goed omdat ik mooie feedback had gekregen van de developers, waarin ze zeiden dat ze tevreden zijn van mijn analyses en dat de requirements duidelijk zijn voor hen.

Mijn werkdag van vandaag heb ik dan weer belabberd afgesloten met een andere meeting waarin ineens weer van bovenaf een andere richting wordt ingeslagen en ik het gevoel heb dat we alles van tafel kunnen vegen en opnieuw beginnen. Terwijl ik al 4 maanden lange dagen klop tsjokvol met meetings die nu allemaal weer eens verloren moeite leken omdat de leiders boven ons te weinig communiceren en tunnelvisie hebben. Het gebeurt dat projecten van koers veranderen en ik ben ook geen fan van de sunk cost fallacy, maar het gaat telkens om "cruciale" info die we maanden geleden al hebben geescaleerd en waar toen niets mee is gebeurd.

Volgende week heb ik een week verlof, maar ze hebben alle meetings die dan ingepland waren gewoon met een week opgeschoven omdat ze willen dat ik overal bij ben. Mijn manager zegt dat ik het als een teken van vertrouwen moet zien, maar ik snap niet dat ze zelf niet beseffen dat het niet oké is dat de beslissingen weer met een week gaan worden uitgesteld omdat ochottekes een klein visje als ik op verlof is. Ik voorzie genoeg documentatie, handovers, communiceer open over alles, escaleer meteen, ... juist zodat ze niet afhankelijk zijn van enkel mij.
Is op veel plaatsen gewoon zo.

Een management dat gewoon vervreemd is van de vloer.

Geen kat leest jouw documentatie en handovers. Ja het was allemaal werk voor niets.
Het interesseert hun geen hol, en het zou enige inspanning vergen. Waarom inspannen als ze u hebben?

Je wordt/bent de speelbal van het management naar wie ze hun werk kunnen doorschuiven.
Daarom dat ze u er graag bij hebben. Al paaiend brengt men dat aan uiteraard.
Zelf weten ze wsl nooit waar het echt over gaat.

Niet verschieten, mocht de boel drastisch ontploffen eens, en als er een schuldige moet gevonden worden, dat ze tevens bij u uitkomen.

Als je meent dat ze evenveel of zelfs meer om het project geven dan u. Nee.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou dan ook “rechts klikken op uw startknop”. Of “rechtermuisklikken op uw startknop”.

Toen ik uw post eerst las, vond ik het ook maar verwarrend.

ja twas rapper gezegd zo, "klik nekeer rechts op uwe startknop en kiest system in die menu die verschijnt"
 
ex werknemer had hier zijn bedrijfswagen achter gelaten.
zag er al ermarmelijk uit, dus conform de car policy hebben we geld van zijn laatste loon afgehouden.


Zopas naar de autokeuring geweest er mee.... afgekeurd. blijkbaar air bag ook getoucheerd. Zal dus nog een hoop extra kosten, en meneer is uit dienst ondertussen....
Gerechtelijk zal het ook nie veel uit maken, want zit al in collectieve schuldbemiddeling. jeezes.
 
Terug
Bovenaan