Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Vorige vrijdag, mijn werkgever wil via Teams een evaluatie doen. All good, maar mijn manager boekt dat altijd van 16u tot 17u, terwijl ik altijd rond 16u/16u30 naar huis ga. Bon, geen probleem, ik ben dan wat later begonnen. (had trouwens al de voorbije 3 evaluaties aangegeven dat dat voor mij niet goed uit kwam maar oké.)

Meeting Room geboekt op het werk, mijn agenda leeg gemaakt. 5 minuten voor die Teams call moet beginnen krijg ik een annulatie en een nieuw verzoek voor vandaag :sop: Opnieuw van 16 tot 17 -_-

Dan vandaag weer same shit, 20 minuten voor die call een annulatie en een verzoek voor morgen. I'm sure dat hij wel zijn reden heeft om te cancelen maar echt frustrerend dat ik telkens speciaal later begin, waar ik zelf echt geen hol aan heb, om dan uiteindelijk gewoon langer op het werk te moeten zitten.

/rant
 
Vorige vrijdag, mijn werkgever wil via Teams een evaluatie doen. All good, maar mijn manager boekt dat altijd van 16u tot 17u, terwijl ik altijd rond 16u/16u30 naar huis ga. Bon, geen probleem, ik ben dan wat later begonnen. (had trouwens al de voorbije 3 evaluaties aangegeven dat dat voor mij niet goed uit kwam maar oké.)

Meeting Room geboekt op het werk, mijn agenda leeg gemaakt. 5 minuten voor die Teams call moet beginnen krijg ik een annulatie en een nieuw verzoek voor vandaag :sop: Opnieuw van 16 tot 17 -_-

Dan vandaag weer same shit, 20 minuten voor die call een annulatie en een verzoek voor morgen. I'm sure dat hij wel zijn reden heeft om te cancelen maar echt frustrerend dat ik telkens speciaal later begin, waar ik zelf echt geen hol aan heb, om dan uiteindelijk gewoon langer op het werk te moeten zitten.

/rant
Volgende keer annuleren met de reden dat je dan niet aan het werk bent .
 
Vorige vrijdag, mijn werkgever wil via Teams een evaluatie doen. All good, maar mijn manager boekt dat altijd van 16u tot 17u, terwijl ik altijd rond 16u/16u30 naar huis ga. Bon, geen probleem, ik ben dan wat later begonnen. (had trouwens al de voorbije 3 evaluaties aangegeven dat dat voor mij niet goed uit kwam maar oké.)

Meeting Room geboekt op het werk, mijn agenda leeg gemaakt. 5 minuten voor die Teams call moet beginnen krijg ik een annulatie en een nieuw verzoek voor vandaag :sop: Opnieuw van 16 tot 17 -_-

Dan vandaag weer same shit, 20 minuten voor die call een annulatie en een verzoek voor morgen. I'm sure dat hij wel zijn reden heeft om te cancelen maar echt frustrerend dat ik telkens speciaal later begin, waar ik zelf echt geen hol aan heb, om dan uiteindelijk gewoon langer op het werk te moeten zitten.

/rant
Ik ben zelf leidinggevende en het is ook wel eens voorgevallen dat ik last minute zo'n evaluatie verplaats naar een ander moment.
Maar ik zeg er altijd bij waarom en dat ze een tegenvoorstel mogen doen als het hen niet past. Mijn agenda is altijd up to date.

Verder ken ik mijn werknemers en weet ik ongeveer wie vroeg start of vertrekt, in productie zit, testen uitvoert, etc. Jammer dat ze er bij u geen rekening mee houden.
 
Aaaaargh ... wat een gezever weer. Iets ingepland om 16u. Dan blijkt dat ik dat ineens maar om 18u mag doen.
Dan om 18u komt manager ineens af met 'ja, maar ik moet dat & 't gindse nog doen vooraleer ge moogt starten'. Dan begint het al e.

Neen, dat duurt geen 5 minuten. Geen 15 minuten. 19u15 ---> ge moogt beginnen.
Pfffft, morgen dan maar? ---> Neje, da MOET vandaag.

Erger nog ... dat ding dat om 18u dan ineens nog moest kon al dik op voorhand zijn gedaan geweest. Pakweg gisteren of whenever.

En kijkt ... nu is 't >20u & 'k zit ier weer.
Van heel den dag nog ni gegeten & 't zal weer voor weet ik veel wanneer worden.
 
Ik ben zelf leidinggevende en het is ook wel eens voorgevallen dat ik last minute zo'n evaluatie verplaats naar een ander moment.
Maar ik zeg er altijd bij waarom en dat ze een tegenvoorstel mogen doen als het hen niet past. Mijn agenda is altijd up to date.

Verder ken ik mijn werknemers en weet ik ongeveer wie vroeg start of vertrekt, in productie zit, testen uitvoert, etc. Jammer dat ze er bij u geen rekening mee houden.
Is gewoon ook dat het élke keer is. Na 4-5 keer heb ik daar niet zoveel begrip meer voor
 
Ik herken me heel erg in je zorgen - ik ben namelijk zelf geen technisch-onderbouwde business analist en heb daardoor regelmatig ook last van imposter syndrome. Maar er zijn zoveel "smaken" in business analyse dat dat eigenlijk niet per se een mankement moet zijn. Alle technische kennis die je hebt is absoluut een meerwaarde, maar je kan echt wel al een goede analyst zijn als je erin slaagt de noden van je stakeholders op zo'n manier te vertalen dat de technische profielen begrijpen wat ze moeten maken - het hoe leer je gaandeweg wel meer over bij zodat je mogelijke vragen van IT beter begrijpt en kan beantwoorden. Zelf aanbevelingen doen over implementaties is vaak niet echt gewenst bij de ITers (zoals TheKillingGoku al aangaf), maar ze hebben wel graag dat je kan inschatten wat wel/niet technisch haalbaar is. Als business analist kan je je van in het begin vooral onderscheiden door grondige domeinkennis te hebben; die technische kennis komt wel.

Via Cevora heb ik een paar cursussen gevolgd. Die waren niet allemaal even bruikbaar (bv. een inleidende cursus tot data science was écht wel heel erg oppervlakkig, maar eigenlijk had ik daar niet veel meer van mogen verwachten gezien het maar 4 dagen in beslag nam), maar de opleidingen SQL en BPMN via Cevora zaten wel goed ineen en daar heb ik al veel aan gehad op de werkvloer.

Zolang je de basis dingen als user stories / use cases / BPMN onder de knie hebt, en snel nieuwe processen kan doorgronden, kom je al een heel eind. :p
Technische IT heeft er over het algemeen een hekel aan als er een business analyst komt wijsneuzen over hun technische implementaties. Zo ook eens iemand bij de DBA'ers binnengegaan met een A4tje met allerlei krabbels en lijnen om te laten zien hoe ze best hun database tabellen moeten aanmaken, die was toch ook veel rapper terug buiten dan hij was binnengekomen.
 
Dat klein verlet zal er trouwens, met instemming van de werkgevers, komen, zo leert me een collega :).
Bedoel je hiermee enkel als ze er specifiek mee instemmen of dat het er komt omdat de werkgevers er achter staan?
En wanneer zou het er komen? Want bij ons is het voorlopig niet en vragen ze om eigen verlof er voor op te nemen (als de tijdsloten slecht uitkomen, wat bij velen zo is).
 
Ik geef het op, mijn paswoord hangt nu thuis op een post-it aan mijn computer, en ook in mijn GSM gestoken.
10 keer geprobeerd om een variant op mijn vorig paswoord te verzinnen, maar alles wordt blijkbaar geweigerd, moet iets totaal nieuw zijn. Zelfs het gebruik van hetzelfde speciale teken werd precies geweigerd.
 
Ik geef het op, mijn paswoord hangt nu thuis op een post-it aan mijn computer, en ook in mijn GSM gestoken.
10 keer geprobeerd om een variant op mijn vorig paswoord te verzinnen, maar alles wordt blijkbaar geweigerd, moet iets totaal nieuw zijn. Zelfs het gebruik van hetzelfde speciale teken werd precies geweigerd.
Al eens een wachtwoordmanager geprobeerd? Bitwarden of Lastpass bijvoorbeeld. Toch een stuk veiliger dan een post-it.
 
Laatst bewerkt:
Ik persoonlijk heb toch ook, een jaar of 2 geleden, gewoon de sprong gemaakt.

Afgestapt van het hergebruiken van wachtwoorden langs alle kanten en afgestapt v/d browsers hun built-in password manager (tof als ge maar 1 browser bezigt, maar als ge zowel Chrome, FF & IE/Edge bezigt ... not so much).
Nu werkt mijne pw manager ook op de verschillende mobile browsers & zelfs in apps (bv. een Yelo TV of Colruyt Xtra of zoiets op mijne GSM).

Uiteindelijk dan gegaan voor Dashlane. Eigenlijk wel content van, maar 't was wel een v/d duurdere op de markt.
Free version beschikbaar sure, maar die is ni echt nuttig want veel te beperkt.

Nuja ... de VPN die mee in 't abbo zit is op zich al duurder dan Dashlane zelf. Go figure. :oops:
 
Ik geef het op, mijn paswoord hangt nu thuis op een post-it aan mijn computer, en ook in mijn GSM gestoken.
10 keer geprobeerd om een variant op mijn vorig paswoord te verzinnen, maar alles wordt blijkbaar geweigerd, moet iets totaal nieuw zijn. Zelfs het gebruik van hetzelfde speciale teken werd precies geweigerd.
Het makkelijkste om te onthouden zijn worden of samenstelligen bv paardrijden123 of ikrijpaard123.
 
Het makkelijkste om te onthouden zijn worden of samenstelligen bv paardrijden123 of ikrijpaard123.
Well sure, that's the basics. Onthoudt maar eens een tekenreeks van random whatevers, 12 karakters lang.
Maar elke keer (elke maand) iets nieuws gaan uit vinden vergeet je toch welke woorden ge daar 'op die moment' uit uw botten geslagen hebt. Laat staan welke nummertjes & special chars ge op dat moment in gedachten had.
 
Terug
Bovenaan