Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

waar ik me soms mee moet bezig houden is toch ook niet van de poes hoor.


Baas heeft nieuwe villa gebouwd, 3 verdiepingen, weer iets heel speciaal, met gedeelte onder de grond en dergelijke.

blijkt nu dat er (grondwater?) via zijn muren in sijpelt en vochtige muren.

Heeft hij nu zomaar eventjes de bouwfirma voor de rechter gesleept. En daar stopt het niet bij, nu gaan we blijkbaar ook de stukadoor voor de rechter slepen. En misschien ook nog de architect, want die zit er ook voor iets tussen.

Onze advocaat merkt wel fijntjes op dat, iedereen die we ten onrechte voor de rechter slepen, een schadevergoeding/rechtsplegings vergoeding moeten betalen.

Seriously, ik heb een vermoeden dat hij weer een wespennest heeft ontketend, dat ons uiteindelijk meer geld zal kosten dan dat het iets zal opbrengen :D

maar ondertussen mag ik wel weer heel die zaken van dichtbij bijwonen en opvolgen :scream:
Die hun verantwoordelijkheid start en stopt toch met de afspraken die er gemaakt zijn en of die afspraken dan ook effectief gevolgd zijn.

Die architect zal normaliter zaken hebben voorgeschreven om waterinsijpeling te voorkomen (voorbij injectie van de muren, intering van de muren, voorzien van een drainage)... en als dat allemaal effectief uitgevoerd is en niet in orde dan kan je die architect nog voor de rechter slepen om te zeggen dat zijn concept niet voldoende was. Maar als die dan kan aantonen dat die waterinsijpeling uitzonderlijk is en niet te voorspellen viel dan heb je geen poot om op te staan.

Voor de bouwfirma : als die gedaan heeft wat er hem is opgelegd dan stopt zijn verantwoordelijkheid. Die garandeert op geen enkele wijze dat iets waterdicht is hé. Die bouwt gewoon wat jij hem oplegt te bouwen. Of die moet zaken niet gedaan hebben of onvoldoende die je wel gevraagd hebt.

Voor de stukadoor geldt hetzelfde principe of die moet op het moment dat die begon te stukadoren al gezien hebben dat die muur kleddernat was en dan gebieden de regels van goed vakmanschap nu eenmaal dat die had moeten melden dat dit niet zo'n goed idee was om daarop te stukadoren. En dat hij dat niet zou doen, behalve op expliciet bevel. Als dat expliciet bevel er dan was valt hem niets te maken. Waren er geen aanwijzingen voor die problemen op het moment dat die stukadoor startte, dan valt die ook niets te maken.

De uiteindelijke verantwoordelijke is en blijft de bouwheer. Het is zijn taak om maatregelen te nemen of laten nemen.
 
Het is een heel wespenest, waarbij de één verwijst naar de ander natuurlijk.

Ach ik ga me er niet in verdiepen, de deurwaarders zijn al vertrokken met de dagvaardingen, dus we zien wel hoe het loopt. Leuk vind ik het natuurlijk alles behalve, want dat is van hier naar daar mailen, en dan moeten die in CC staan, maar die andere dan weer niet, want die mogen van niets weten etc; etc;....

we zien wel hoe het loopt. waarschijnlijk net zoals bij de meeste van onze andere zaken: met de neus tegen de (natte) muur.
 
4 weken geleden gesprek gehad met de VP of HR, een aantal punten aangehaald.
Hij zou mij na een week feedback geven. Fastforward vorige week een berichtje gestuurd dat ik wel benieuwd ben naar de feedback die hij mij beloofde.
Maar het is is oorverdovend stil.

Morgen een gesprek met mijn director. Dat ga ik dus wel aanhalen.

Ik weet 100% dat hij met een reden gaat komen zoals: ja ik was aan het wachten op de broker of lease maatschappij etc. Maar dan kunt ge ook een simpele email sturen dat ik nog even moet wachten. Erg onprofessioneel imo.

Positive note: Vandaag aangesproken geweest door een recruiter die mijn pakket wou matchen en zelfs 15% meer zou kunnen geven 😄.
 
Laatst bewerkt:
Positive note: Vandaag aangesproken geweest door een recruiter die mijn pakket wou matchen en zelfs 15% meer zou kunnen geven 😄.
Ik krijg regelmatig recruiters 'over de vloer'. Maar over 't algemeen kom ik zelfs niet tot 'en wa schuift da?'.
Ik heb over 't algemeen toch geen interesse, dus trek ik dat niet al te lang. Zo kort mogelijk eigenlijk.

Maar ik kan mij inbeelden dat uw ingesteldheid helemaal anders staat eens het u écht tegen steekt op uw huidig werk.
Weet wel dat 't gras niet noodzakelijk groener is aan de andere kant natuurlijk. Dus zolang het op 't huidig werk niet tegen steekt (& ge niet het gevoel hebt dat ge bv. grandioos onderbetaald wordt of zoiets), ga ik er persoonlijk niet op in.
 
Ik krijg regelmatig recruiters 'over de vloer'. Maar over 't algemeen kom ik zelfs niet tot 'en wa schuift da?'.
Ik heb over 't algemeen toch geen interesse, dus trek ik dat niet al te lang. Zo kort mogelijk eigenlijk.

Maar ik kan mij inbeelden dat uw ingesteldheid helemaal anders staat eens het u écht tegen steekt op uw huidig werk.
Weet wel dat 't gras niet noodzakelijk groener is aan de andere kant natuurlijk. Dus zolang het op 't huidig werk niet tegen steekt (& ge niet het gevoel hebt dat ge bv. grandioos onderbetaald wordt of zoiets), ga ik er persoonlijk niet op in.
Nee daar heb je gelijk in. Mijn salaris is boven gemiddeld voor mijn ervaring en leeftijd.

Ik krijg wekelijks 2-3 berichtjes waarop ik vaak gewoon niet op antwoord.
Bij deze functie gaat het om een directe concurrent en een interne recruiter die bij het bedrijf zelf werkt. Hij zou op mijn naam gekomen zijn door een referentie.
Soms eens antwoorden wat je momenteel waard bent is geen slecht idee.

Ik zit momenteel goed, ik ga niet weg voor 10% meer. Maar het motiveert mij gewoonweg ook om een deftige woordje te doen met management om mijn gedacht eens goed te zeggen (als ik denk dat ze fout handelen). Soms heb ik het gevoel dat sommige denken dat ze alles mogen.
Realiteit is dat ook de mentaliteit in europa veranderd.

Wij zoeken bijvoorbeeld al 6 maanden iemand voor een technische functie. We hebben in 6 maanden via 2 headhunt kantoren tot nu toe maar 2 sollicitanten gehad. (Wel in functie in Duitsland) waar war on talent technische functies wat groter is denk ik.
 
Wij zoeken bijvoorbeeld al 6 maanden iemand voor een technische functie. We hebben in 6 maanden via 2 headhunt kantoren tot nu toe maar 2 sollicitanten gehad. (Wel in functie in Duitsland) waar war on talent technische functies wat groter is denk ik.
Is hier niet veel beter hoor. Wij zoeken al jaar & dag bijna constant naar nieuw (technisch) talent (enkele andere functies ook, zoals PM, maar effe specifiek over de technische profielen).
Nu zie ik hier voornamelijk schoolverlaters aangenomen worden omdat het vrijwel onmogelijk is om ervaren mensen te vinden.
Heel af & toe krijg je eens iemand die geen absolute junior is, maar niet zo regelmatig.

't Was op een bepaald moment (toch ondertussen al een naar of 5 geleden zeker) zo erg dat ze bij ons in 't buitenland beginnen zoeken zijn.
'k Geloof dat dit ondertussen toch al 10 mensen zijn of zoiets.
 
Ik heb 6 jaar in de verkoop gewerkt en was dat gezaag van klanten kotsbeu.
“Is de nieuwe FIFA al binnen?”

6493593D-1695-4EEE-894A-1197F1FCF40E.jpeg
 
Bij aanwerving melding gekregen dat ik mijn dienstjaren van mijn vorig werk niet mee krijg. Na 5jaar horen dat ik die toch mee zou moeten gekregen hebben. 🤬
 
Bij aanwerving melding gekregen dat ik mijn dienstjaren van mijn vorig werk niet mee krijg. Na 5jaar horen dat ik die toch mee zou moeten gekregen hebben. 🤬
Als men u dat wijs kan maken dat het zo is & voornamelijk als gij het zo aanvaard en uw polleke zet op de stippellijn ... jah ... 'zou moeten gekregen' telt uiteindelijk niet e.
't Is trouwens duidelijk niet waar dat het 'moest', want je hebt ze niet gekregen.

Eerder 'het zou toen gekund hebben' ... moest je wat meer door gedreven hebben (wat je wss zou hebben gedaan indien je beter op de hoogte was v/d regels?).
Anyway ... eentje om in 't achterhoofd te houden voor als je nog eens van werk veranderd.
 
Bij aanwerving melding gekregen dat ik mijn dienstjaren van mijn vorig werk niet mee krijg. Na 5jaar horen dat ik die toch mee zou moeten gekregen hebben. 🤬
Werk je binnen dezelfde groep ofzo want anders moest dat niet echt.

Als het toch dezelfde groep is dan heb je er in principe nog altijd recht op. ( kort door de bochte uitleg weliswaar)
 
Als men u dat wijs kan maken dat het zo is & voornamelijk als gij het zo aanvaard en uw polleke zet op de stippellijn ... jah ... 'zou moeten gekregen' telt uiteindelijk niet e.
't Is trouwens duidelijk niet waar dat het 'moest', want je hebt ze niet gekregen.

Eerder 'het zou toen gekund hebben' ... moest je wat meer door gedreven hebben (wat je wss zou hebben gedaan indien je beter op de hoogte was v/d regels?).
Anyway ... eentje om in 't achterhoofd te houden voor als je nog eens van werk veranderd.
Weet niet hoe het bij jullie gaat. Maar als ik een papier invul om het aan te vragen en deze negatief is. Al men collega's zeggen dat in 2017 de regels veranderd zijn en Ik hier geen aansprak op kon maken dan ga ik er ook vanuit dat het niet gaat.
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg een opmerking vandaag van een klant:

- dit is OK
- dit is OK, als we dit doen (iets wat buiten onze taak valt)
- dit is niet OK, maar ik kan u niet zeggen wat wel OK is, want er is geen min/max gevraagd

"kan je ons de nodige info bezorgen"

Que?
 
Volgende week nog eens een weekje verlof, het is van begin juni geleden. Het is nodig want qua vermoeidheid begin ik er wel door te zitten.

Het is lang geleden dat ik me nog goed gevoeld heb op het werk. Ik begin toch meer en meer te denken om actiever op zoek te gaan naar iets anders.
 
Volgende week nog eens een weekje verlof, het is van begin juni geleden. Het is nodig want qua vermoeidheid begin ik er wel door te zitten.

Het is lang geleden dat ik me nog goed gevoeld heb op het werk. Ik begin toch meer en meer te denken om actiever op zoek te gaan naar iets anders.

Waarom voel je je er niet meer zo goed? Inhoud? Of het verlies van je geliefde manager?
 
Waarom voel je je er niet meer zo goed? Inhoud? Of het verlies van je geliefde manager?
Het zijn verschillende dingen bijeen, maar veel komt terug tot: weinig tot geen communicatie waardoor het vaak helemaal niet duidelijk is wat hun verwachtingen van mij zijn (business analist). k ben iemand die open communiceert en er niet goed tegen kan als ik maar een stukje van de puzzel mee krijg. Ik begrijp graag alles van a-z zodat ik weet waar ik naar toe ben aan het werken/waar mijn werk voor zal worden gebruikt (en ik besef dat ik daar soms te diep in wil gaan), maar dat overzicht krijg ik niet. Ik vraag daar dan ook expliciet naar, maar sinds het verlies van mijn geliefde manager (om het met jouw woorden te zeggen :p) merk ik dat ik geen klankbord meer heb en mijn nieuwe manager vaak ook maar uit de lucht komt vallen.

Beetje de moderne versie van de vervreemding zoals beschreven door Marx, zeker?
 
Terug
Bovenaan