Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Niet eens een persoonlijke frustratie van het werk.

Vriendin had enkele weken geleden bij één van haar klanten gesolliciteerd voor een deeltijdse job in loondienst. Ze had daar vroeger al eens 2x gesolliciteerd toen ze pas afgestudeerd was en de HR vond haar een héél goeie kandidaat, maar de persoon op de afdelingen kozen altijd voor een andere (ze eindigde altijd als voorlaatste op een totaal van +20 mensen).
Omdat de HR haar zo goed vond en ze iemand op zelfstandige basis zochten voor een tijdelijke functie op ene andere afdeling, hebben ze mijn vriendin begin dit jaar gecontacteerd om voor hen te werken (geen enkele test moeten afleggen).

Nu loopt haar job op zelfstandige basis daar binnenkort af en was er binnen haar domein een job in loondienst vrijgekomen. De job was op een andere afdeling, maar wel binnen haar sector. Omdat ze niet 100% zeker was dat de job bij haar zou passen (doelgroep etc) wou ze eens met de vertrekkende persoon een informele meeting om te horen wat de jobinhoud was.
Ze liet in het gesprek vallen "Ik weet niet zeker of de job bij mij past" (maar ik de context "ik weet niet of de job bij mij past, daarmee dat ik eens kom horen wat de jobinhoud is")

Bon, het sollicitatiegesprek zelf was met iemand van die afdeling, de vertrekkende persoon (beetje raar?) en de HR.
De HR koos weer resoluut voor haar, maar blijkbaar heeft de vertrekkende persoon hier een stokje voor gestoken met als argument "x vroeg achter de job in een informele meeting. Vond ik niet ok, want zo had ze een streepje voor en kon ze info van daaruit gebruiken in het sollicitatiegesprek. Daarnaast heeft ze doe uitschijnen dat ze niet zeker wist dat de job iets voor haar was" :wtf:
Dat informele gesprek ging puur over de inhoud van de job, niets meer niets minder. Mijn vriendin is de meest eerlijke persoon die ge kunt vinden..soms zelfs te eerlijk. En ze deed het voor haar eigen, om zeker te zijn dat de jobinhoud 100% bij haar zou passen. Totaal niet met het oog "een streepje voor te hebben".
Is dit nu een gemene streek of hebben ze hier toch een punt?
 
Beetje vreemd dat je bij een afdeling waar ze duidelijk niet gekozen werd, gaat informeren of een job wel past. Het klinkt effectief wel als "ik twijfel of dat wel iets is voor mij [op lange termijn].

Als ze die klant goed kende, zou ze dat toch wel moeten weten op zich al?
 
Beetje vreemd dat je bij een afdeling waar ze duidelijk niet gekozen werd, gaat informeren of een job wel past. Het klinkt effectief wel als "ik twijfel of dat wel iets is voor mij [op lange termijn].

Als ze die klant goed kende, zou ze dat toch wel moeten weten op zich al?
Mag ook niet teveel in detail treden (zal je een Pb sturen over de functie die ze doet en had willen doen).
Probleem bij mijn vriendin is dat ze zich soms te kwetsbaar opstelt en dan te makkelijk zegt wat in haar opkomt.
 
Niet eens een persoonlijke frustratie van het werk.

Vriendin had enkele weken geleden bij één van haar klanten gesolliciteerd voor een deeltijdse job in loondienst. Ze had daar vroeger al eens 2x gesolliciteerd toen ze pas afgestudeerd was en de HR vond haar een héél goeie kandidaat, maar de persoon op de afdelingen kozen altijd voor een andere (ze eindigde altijd als voorlaatste op een totaal van +20 mensen).
Omdat de HR haar zo goed vond en ze iemand op zelfstandige basis zochten voor een tijdelijke functie op ene andere afdeling, hebben ze mijn vriendin begin dit jaar gecontacteerd om voor hen te werken (geen enkele test moeten afleggen).

Nu loopt haar job op zelfstandige basis daar binnenkort af en was er binnen haar domein een job in loondienst vrijgekomen. De job was op een andere afdeling, maar wel binnen haar sector. Omdat ze niet 100% zeker was dat de job bij haar zou passen (doelgroep etc) wou ze eens met de vertrekkende persoon een informele meeting om te horen wat de jobinhoud was.
Ze liet in het gesprek vallen "Ik weet niet zeker of de job bij mij past" (maar ik de context "ik weet niet of de job bij mij past, daarmee dat ik eens kom horen wat de jobinhoud is")

Bon, het sollicitatiegesprek zelf was met iemand van die afdeling, de vertrekkende persoon (beetje raar?) en de HR.
De HR koos weer resoluut voor haar, maar blijkbaar heeft de vertrekkende persoon hier een stokje voor gestoken met als argument "x vroeg achter de job in een informele meeting. Vond ik niet ok, want zo had ze een streepje voor en kon ze info van daaruit gebruiken in het sollicitatiegesprek. Daarnaast heeft ze doe uitschijnen dat ze niet zeker wist dat de job iets voor haar was" :wtf:
Dat informele gesprek ging puur over de inhoud van de job, niets meer niets minder. Mijn vriendin is de meest eerlijke persoon die ge kunt vinden..soms zelfs te eerlijk. En ze deed het voor haar eigen, om zeker te zijn dat de jobinhoud 100% bij haar zou passen. Totaal niet met het oog "een streepje voor te hebben".
Is dit nu een gemene streek of hebben ze hier toch een punt?
Persoonlijk zie ik geen graten in dat informele gesprek. Het toont net dat ze nu ze solliciteert zeker is dat ze het wil doen. Vreemde houding daar.
 
De HR koos weer resoluut voor haar, maar blijkbaar heeft de vertrekkende persoon hier een stokje voor gestoken met als argument "x vroeg achter de job in een informele meeting. Vond ik niet ok, want zo had ze een streepje voor en kon ze info van daaruit gebruiken in het sollicitatiegesprek. Daarnaast heeft ze doe uitschijnen dat ze niet zeker wist dat de job iets voor haar was" :wtf:
Is op zich niet ongewoon om eerst eens te polsen wanneer een open positie je interesseert. Zelf werk ik ook al 12 jaar voor mijn huidige werkgever waar ik reeds 3 keer ben geswitched en ik ben altijd eerst een informeel gesprek aangegaan met de hiring manager (was wel telkens iemand waar ik reeds een geschiedenis mee had) vooraleer officieel te solliciteren.

Dat was dan inderdaad om wat meer details over de functie te weten te komen en na te gaan of ik met mijn profiel wel in aanmerking zou komen omdat ik op papier niet over al de gevraagde qualificaties beschikte.

Misschien is het wel een beetje raar dat ze contact opnam met de vertrekkende persoon zelf. Dat zou ik zelf nooit doen, tenzij ik de persoon bv heel goed zou kennen. Je weet nooit wat de intenties van die persoon zijn (en of je dus een objectief beeld krijgt) en managers zijn (althans bij ons) op dat gebied veel discreter.
 
Schijtdag, twee weken werk door de shitter door een hoop administratieve rompslomp en gewoon de weigering om pragmatisch om te springen met een aantal issues die an sich geen issues hoeven te zijn. Ik begin op een punt te komen dat het eigenlijk van mij niet meer zo verder moet. Ge geeft mensen maanden de tijd om hun opmerkingen op zaken te geven en op het laatste moment moet er nog van alles veranderen.

:angry:
 
ni echt een "ergernis" want het zijn wel interessante, maar voor de nieuw job moet ik "wat" e-learnings volgen

"Tomski, ge zou een paar e-learnings es moeten volgen. Probeer ze er tussen te flansen in uwe overgangsperiode tussen oldjob en newjob."
ok!

ik lijst de e-learning op in onze learning tool, inclusief de prerequisites die overal aan gelinkt zijn.
172 uur aan learnings, I shit you not.

flans dat ergens tussen!

:laugh:

Ah die e-Learnings. Zijn ze bij mij mee gestopt toen ik ze op mijn facturatie begon te zetten. Ah... Je rekent daar prestaties voor aan Avi?

Ja Lydia. Ja.
 
Niet direct geantwoord op ne mail... omdat ik wou verder doen met mn ander werk...
Ik vrees nu voor ne hoop gezaag. 😟


M'n teamleader zend soms ambetante vragen v klanten naar mij, zo echt van die lastige vragen en die schuift ie dan nr mij door.
Probleem is dat die zever mij wa afremt voor mijn dagdagelijks werk dat ik ook moet gedaan hebben natuurlijk.

In de voormiddag had hij wa korte mails gezonden, ik had die nog redelijk snel afgehandeld en was bezig vr m'n grootste dossier en daarna wou ik beginnen met wat anders da de andere baas wou "int begin vd week"... .

Ben vandaag thuis aan het werken en het gaat nog goed vooruit.

Krijg plots weer zo'n mail binnen v teamleader, rond 14u, lijst met dossiers "of ze al dit of da ok" waren. (kan geen details geven hier).
Begreep eerst niet goed wat hij nu weer wou en had er echt geen zin in. Om niet weer te stoppen heb ik die mail efkes genegeerd en gewoon verder gedaan met mn ander werk. Kging dat morgen wel bekijken...:cautious:

Die gast belt me in paniek op om te vragen hoe da zit en waarom ik geen reactie geef.:oops:
Gelukkig had ik snel door wat hij bedoelde en was het iets dat ik al afgehandeld had paar maand geleden.
Kheb vriendelijk gezegd: "aja die mail vanmiddag ja dat was al 3 mnd geleden gedaan ja. Kging morgen daar antwoord op geven.":shy:
Dan zend hij nog ne mail nr mij, dat hij nu eindelijk zelf in de server kon kijken en dat idd gedaan is en ok.

Kheb dan nog eens die eerste mail rustig gelezen en stond, "vandaag laatste kans dit jaar vr die dossiers om dit nog te doen...
Is dit nu gedaan? Kun je even checken?"
Gelukkig ist idd in orde sedert zomervakantie.

Kvoel me nu wel wat geambeteerd hierdoor...
Hopelijk morgen daar geen gezaag over...

Vooral omdat ik al van die andere baas maandag hoop gezaag heb gehad.
Dat was omdat er een bediende die onder mij staat, naar mij kwam met een document waarop die baas wat speciaals had geschreven dat we alle 2 niet goed begrepen. Die baas had dat ingescand in server voor ons, maar er stonden enkel wat percentages op zonder uitleg.
Behalve "aanpassen!!!".
Ik had toen het geniale idee om te gaan vragen hoe ze aan die percentages kwam.
Bad idea want die begon daar hele donderpreek te geven tegen mij.
Die truttebel zend dan daarna nog eens ne mail nr mij met nog wa gepreek en zet nog eens m'n teamlead (die ik vandaag genegeerd heb dus) in cc.

Zal weer leuk zijn morgen.
 
unsure: "hey klant, wij hebben hier een ongedekt potentieel risico van 1 miljoen euro op u, dat vroeger door uw vorige eigenaar gewaarborgd werd. Gelieve met uw nieuwe eigenaar een gelijkaardige waarborg te voorzien aangezien het toch een groot bedrag is... ok thx"
klant: "ik zie niet in waarom jullie 1 miljoen significant vinden"🧐


ok dan
 
unsure: "hey klant, wij hebben hier een ongedekt potentieel risico van 1 miljoen euro op u, dat vroeger door uw vorige eigenaar gewaarborgd werd. Gelieve met uw nieuwe eigenaar een gelijkaardige waarborg te voorzien aangezien het toch een groot bedrag is... ok thx"
klant: "ik zie niet in waarom jullie 1 miljoen significant vinden"🧐


ok dan

Ha, heb jij BG als klant?
 
Respect voor mensen die heel hun carrière in support kunnen werken maar ik word er echt onnozel van.
Ik leer amper iets bij omdat ik ganse dagen van die onnozele kakproblemen met oplossen.

"Mijn muis klikt niet goed meer"
"Het papier van de printer zit vast"
"Mijn programma doet raar"
"Mijn iPhone is traag"
"Mijn toetsenbord staat QWERTY, help"

Dan probeer ik tussendoor wat zelfstudie te doen van boeiende zaken maar ik word gewoon zo vaak gestoord + ik gebruik die dingen dan uiteindelijk ook niet waardoor ik ze vaak vergeet. Echt frustrerend.

En ja, ik besef dat die domme problemen oplossen mijn job is.
 
Respect voor mensen die heel hun carrière in support kunnen werken maar ik word er echt onnozel van.
Ik leer amper iets bij omdat ik ganse dagen van die onnozele kakproblemen met oplossen.

"Mijn muis klikt niet goed meer"
"Het papier van de printer zit vast"
"Mijn programma doet raar"
"Mijn iPhone is traag"
"Mijn toetsenbord staat QWERTY, help"

Dan probeer ik tussendoor wat zelfstudie te doen van boeiende zaken maar ik word gewoon zo vaak gestoord + ik gebruik die dingen dan uiteindelijk ook niet waardoor ik ze vaak vergeet. Echt frustrerend.

En ja, ik besef dat die domme problemen oplossen mijn job is.

Ik heb dat altijd graag gedaan. Maar nu ik een stap hoger gezet heb kan ik me niet voorstellen ooit nog moeten terug te keren.
 
Respect voor mensen die heel hun carrière in support kunnen werken maar ik word er echt onnozel van.
Ik leer amper iets bij omdat ik ganse dagen van die onnozele kakproblemen met oplossen.

"Mijn muis klikt niet goed meer"
"Het papier van de printer zit vast"
"Mijn programma doet raar"
"Mijn iPhone is traag"
"Mijn toetsenbord staat QWERTY, help"

Dan probeer ik tussendoor wat zelfstudie te doen van boeiende zaken maar ik word gewoon zo vaak gestoord + ik gebruik die dingen dan uiteindelijk ook niet waardoor ik ze vaak vergeet. Echt frustrerend.

En ja, ik besef dat die domme problemen oplossen mijn job is.

De vijfde die me met zoiets onnozel zou lastig vallen zou de reden zijn dat ik op staande voet ontslagen zou worden.
 
Ik heb dat altijd graag gedaan. Maar nu ik een stap hoger gezet heb kan ik me niet voorstellen ooit nog moeten terug te keren.
Ik heb 6 jaar in de verkoop gewerkt en was dat gezaag van klanten kotsbeu. Nu doe ik bijna hetzelfde behalve dat ik niks moet verkopen :unsure:

De vijfde die me met zoiets onnozel zou lastig vallen zou de reden zijn dat ik op staande voet ontslagen zou worden.
Is bijna dagelijks...
 
Ik heb 6 jaar in de verkoop gewerkt en was dat gezaag van klanten kotsbeu. Nu doe ik bijna hetzelfde behalve dat ik niks moet verkopen :unsure:


Is bijna dagelijks...

Verkoop is inderdaad een drama qua gezaag en domme vragen van klanten (niet uit eigen ervaring, maar van vrienden die in die sector werken)

Mijn ergernis over onze IT: alles is dichtgetimmerd zodat je zelfs geen printer op het werk kan installeren, en standaard krijg je een laptop zonder printer geïnstalleerd. Dus voor zo'n simpele dingen moeten tickets aangemaakt worden, geen wonder dat dat team verzuipt in het werk.

Dan werken ze nog eens met afgeleefde apparatuur om te besparen - en dan heb ik het niet over duurdere zaken zoals laptops, maar smartphone kabels die dan niet blijken te laden. Heb dan maar zelf 1 gekocht op eigen kosten, als je 3 keer per dag je gsm moet opladen is een werkende kabel wel handig :wtf:
 
Verkoop is inderdaad een drama qua gezaag en domme vragen van klanten (niet uit eigen ervaring, maar van vrienden die in die sector werken)

Mijn ergernis over onze IT: alles is dichtgetimmerd zodat je zelfs geen printer op het werk kan installeren, en standaard krijg je een laptop zonder printer geïnstalleerd. Dus voor zo'n simpele dingen moeten tickets aangemaakt worden, geen wonder dat dat team verzuipt in het werk.

Dan werken ze nog eens met afgeleefde apparatuur om te besparen - en dan heb ik het niet over duurdere zaken zoals laptops, maar smartphone kabels die dan niet blijken te laden. Heb dan maar zelf 1 gekocht op eigen kosten, als je 3 keer per dag je gsm moet opladen is een werkende kabel wel handig :wtf:
Het kutte hier is dat je local IT hebt op de site waar ik werk en dus deel van uit maak. Maar alle grote dingen zitten bij Corporate IT in Hongarije, India, etc... dus als ik iets in AD wil aanpassen of van een mailbox of whatever, moet dat ook allemaal via een ticket...
 
Respect voor mensen die heel hun carrière in support kunnen werken maar ik word er echt onnozel van.
Ik leer amper iets bij omdat ik ganse dagen van die onnozele kakproblemen met oplossen.

"Mijn muis klikt niet goed meer"
"Het papier van de printer zit vast"
"Mijn programma doet raar"
"Mijn iPhone is traag"
"Mijn toetsenbord staat QWERTY, help"

Dan probeer ik tussendoor wat zelfstudie te doen van boeiende zaken maar ik word gewoon zo vaak gestoord + ik gebruik die dingen dan uiteindelijk ook niet waardoor ik ze vaak vergeet. Echt frustrerend.

En ja, ik besef dat die domme problemen oplossen mijn job is.

Waar ik krankjorem van word is wanneer mensen niet leren. Ik kan perfect begrijpen dat iemand een probleem heeft met een computer wat op zicht simpel op te lossen is. Maar wat ik niet begrijp is wanneer mensen drie maanden later hetzelfde probleem hebben ze nog steeds even hulpeloos zijn. Die vorm van institutionele onwil om aan zelfverbetering te doen ga ik nooit begrijpen.
 
Het kutte hier is dat je local IT hebt op de site waar ik werk en dus deel van uit maak. Maar alle grote dingen zitten bij Corporate IT in Hongarije, India, etc... dus als ik iets in AD wil aanpassen of van een mailbox of whatever, moet dat ook allemaal via een ticket...
Yeah ... in vele gevallen hebben wij admin privs op klant omgevingen, maar het gebeurd ook regelmatig dat dit niet het geval is.
Voor soms iets belachelijk simpels als het aanmaken van een application registration moet je dan passeren langs een of andere IT dienst lord knows where.
Iets dat in feite ne minuut duurt ... sleept zo dan dagen aan (zoniet weken).

Ah yes ... support ...
Nu ... 'k heb zelf nog ingesprongen voor support. Ze hadden het support werk verdeeld voor iemand die in zwangerschapsverlof ging.
Ondertussen vele, vele jaren geleden. Elk z'n 2 weken (in rotatie) pakte er support bij.

Still ... da's goed voor efkes, maar inderdaad, sommige dingen werken gewoon op uw systeem. In 't begin is 't nog ca va, maar hoe langer, hoe ambetanter. Ik zou dit ook geen jaren & jaren willen blijven doen.

Mor soit ... to each his own eh.
Ik heb mensen gekend die een 'hogere' (moeilijkere?) positie probeerden, merkten dat het niet lukte & zo uiteindelijk op support beland zijn. Zij hebben de andere kant ervaren, gemerkt dat het niets voor hun was & zijn over 't algemeen content op hun support positie.
 
Het kutte hier is dat je local IT hebt op de site waar ik werk en dus deel van uit maak. Maar alle grote dingen zitten bij Corporate IT in Hongarije, India, etc... dus als ik iets in AD wil aanpassen of van een mailbox of whatever, moet dat ook allemaal via een ticket...
of je werkt bij Global IT en je wordt zot van die kleine prutslandjes zoals België die willen afwijken van de Corporate guidelines :biglaugh:
 
Terug
Bovenaan