gumball4000
Well-known member
Niet eens een persoonlijke frustratie van het werk.
Vriendin had enkele weken geleden bij één van haar klanten gesolliciteerd voor een deeltijdse job in loondienst. Ze had daar vroeger al eens 2x gesolliciteerd toen ze pas afgestudeerd was en de HR vond haar een héél goeie kandidaat, maar de persoon op de afdelingen kozen altijd voor een andere (ze eindigde altijd als voorlaatste op een totaal van +20 mensen).
Omdat de HR haar zo goed vond en ze iemand op zelfstandige basis zochten voor een tijdelijke functie op ene andere afdeling, hebben ze mijn vriendin begin dit jaar gecontacteerd om voor hen te werken (geen enkele test moeten afleggen).
Nu loopt haar job op zelfstandige basis daar binnenkort af en was er binnen haar domein een job in loondienst vrijgekomen. De job was op een andere afdeling, maar wel binnen haar sector. Omdat ze niet 100% zeker was dat de job bij haar zou passen (doelgroep etc) wou ze eens met de vertrekkende persoon een informele meeting om te horen wat de jobinhoud was.
Ze liet in het gesprek vallen "Ik weet niet zeker of de job bij mij past" (maar ik de context "ik weet niet of de job bij mij past, daarmee dat ik eens kom horen wat de jobinhoud is")
Bon, het sollicitatiegesprek zelf was met iemand van die afdeling, de vertrekkende persoon (beetje raar?) en de HR.
De HR koos weer resoluut voor haar, maar blijkbaar heeft de vertrekkende persoon hier een stokje voor gestoken met als argument "x vroeg achter de job in een informele meeting. Vond ik niet ok, want zo had ze een streepje voor en kon ze info van daaruit gebruiken in het sollicitatiegesprek. Daarnaast heeft ze doe uitschijnen dat ze niet zeker wist dat de job iets voor haar was"
Dat informele gesprek ging puur over de inhoud van de job, niets meer niets minder. Mijn vriendin is de meest eerlijke persoon die ge kunt vinden..soms zelfs te eerlijk. En ze deed het voor haar eigen, om zeker te zijn dat de jobinhoud 100% bij haar zou passen. Totaal niet met het oog "een streepje voor te hebben".
Is dit nu een gemene streek of hebben ze hier toch een punt?
Vriendin had enkele weken geleden bij één van haar klanten gesolliciteerd voor een deeltijdse job in loondienst. Ze had daar vroeger al eens 2x gesolliciteerd toen ze pas afgestudeerd was en de HR vond haar een héél goeie kandidaat, maar de persoon op de afdelingen kozen altijd voor een andere (ze eindigde altijd als voorlaatste op een totaal van +20 mensen).
Omdat de HR haar zo goed vond en ze iemand op zelfstandige basis zochten voor een tijdelijke functie op ene andere afdeling, hebben ze mijn vriendin begin dit jaar gecontacteerd om voor hen te werken (geen enkele test moeten afleggen).
Nu loopt haar job op zelfstandige basis daar binnenkort af en was er binnen haar domein een job in loondienst vrijgekomen. De job was op een andere afdeling, maar wel binnen haar sector. Omdat ze niet 100% zeker was dat de job bij haar zou passen (doelgroep etc) wou ze eens met de vertrekkende persoon een informele meeting om te horen wat de jobinhoud was.
Ze liet in het gesprek vallen "Ik weet niet zeker of de job bij mij past" (maar ik de context "ik weet niet of de job bij mij past, daarmee dat ik eens kom horen wat de jobinhoud is")
Bon, het sollicitatiegesprek zelf was met iemand van die afdeling, de vertrekkende persoon (beetje raar?) en de HR.
De HR koos weer resoluut voor haar, maar blijkbaar heeft de vertrekkende persoon hier een stokje voor gestoken met als argument "x vroeg achter de job in een informele meeting. Vond ik niet ok, want zo had ze een streepje voor en kon ze info van daaruit gebruiken in het sollicitatiegesprek. Daarnaast heeft ze doe uitschijnen dat ze niet zeker wist dat de job iets voor haar was"
Dat informele gesprek ging puur over de inhoud van de job, niets meer niets minder. Mijn vriendin is de meest eerlijke persoon die ge kunt vinden..soms zelfs te eerlijk. En ze deed het voor haar eigen, om zeker te zijn dat de jobinhoud 100% bij haar zou passen. Totaal niet met het oog "een streepje voor te hebben".
Is dit nu een gemene streek of hebben ze hier toch een punt?








