Dr. Sheldon Cooper
Well-known member
Mensen durven ook zelf echt niks opzoeken of eens proberen. Vraag me echt af wat die thuis doen als er iets niet werkt.Waar ik krankjorem van word is wanneer mensen niet leren. Ik kan perfect begrijpen dat iemand een probleem heeft met een computer wat op zicht simpel op te lossen is. Maar wat ik niet begrijp is wanneer mensen drie maanden later hetzelfde probleem hebben ze nog steeds even hulpeloos zijn. Die vorm van institutionele onwil om aan zelfverbetering te doen ga ik nooit begrijpen.
Er is hier ook altijd zo'n geit die wanneer ze haar netwerkconnectie verliest, elke keer haar netwerkshares verwijderd

Mja, waar ik werk zijn er 75 shared mailboxen, maar met veelal verschillende benamingen, op verschillende AD locaties en mijn taak is dan om dat netjes te zetten. Maar dat is in de loop van de tijd zo'n soep geworden omdat corp IT soms gewoon maar wat doet. Sommige hebben dan de juiste naam maar is de oude groep dan gezet als members waardoor er twee groepen bestaan, maar die oude groep had dan nog een managersgroep met nog volk in. Dus dan moet ik 3-4 tickets maken om enkel die groepen juist te zetten + overbodige te laten verwijderen. Dan nog vaak een ticket om de naam aan te passen. Dan nog een ticket om de locatie te wijzigen.of je werkt bij Global IT en je wordt zot van die kleine prutslandjes zoals België die willen afwijken van de Corporate guidelines![]()
En 9/10 keer doen ze dat ticket gewoon dicht omdat ik geen owner ben van die groepen

Stel dat ik AD-rechten zou hebben is dat een dagje werk maar nu duurt dat echt weken/maanden + veel wachten en veel frustratie.