Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Waar ik krankjorem van word is wanneer mensen niet leren. Ik kan perfect begrijpen dat iemand een probleem heeft met een computer wat op zicht simpel op te lossen is. Maar wat ik niet begrijp is wanneer mensen drie maanden later hetzelfde probleem hebben ze nog steeds even hulpeloos zijn. Die vorm van institutionele onwil om aan zelfverbetering te doen ga ik nooit begrijpen.
Mensen durven ook zelf echt niks opzoeken of eens proberen. Vraag me echt af wat die thuis doen als er iets niet werkt.
Er is hier ook altijd zo'n geit die wanneer ze haar netwerkconnectie verliest, elke keer haar netwerkshares verwijderd :sop:

of je werkt bij Global IT en je wordt zot van die kleine prutslandjes zoals België die willen afwijken van de Corporate guidelines :biglaugh:
Mja, waar ik werk zijn er 75 shared mailboxen, maar met veelal verschillende benamingen, op verschillende AD locaties en mijn taak is dan om dat netjes te zetten. Maar dat is in de loop van de tijd zo'n soep geworden omdat corp IT soms gewoon maar wat doet. Sommige hebben dan de juiste naam maar is de oude groep dan gezet als members waardoor er twee groepen bestaan, maar die oude groep had dan nog een managersgroep met nog volk in. Dus dan moet ik 3-4 tickets maken om enkel die groepen juist te zetten + overbodige te laten verwijderen. Dan nog vaak een ticket om de naam aan te passen. Dan nog een ticket om de locatie te wijzigen.

En 9/10 keer doen ze dat ticket gewoon dicht omdat ik geen owner ben van die groepen :unsure:
Stel dat ik AD-rechten zou hebben is dat een dagje werk maar nu duurt dat echt weken/maanden + veel wachten en veel frustratie.
 
Mensen durven ook zelf echt niks opzoeken of eens proberen. Vraag me echt af wat die thuis doen als er iets niet werkt.
Er is hier ook altijd zo'n geit die wanneer ze haar netwerkconnectie verliest, elke keer haar netwerkshares verwijderd :sop:


Mja, waar ik werk zijn er 75 shared mailboxen, maar met veelal verschillende benamingen, op verschillende AD locaties en mijn taak is dan om dat netjes te zetten. Maar dat is in de loop van de tijd zo'n soep geworden omdat corp IT soms gewoon maar wat doet. Sommige hebben dan de juiste naam maar is de oude groep dan gezet als members waardoor er twee groepen bestaan, maar die oude groep had dan nog een managersgroep met nog volk in. Dus dan moet ik 3-4 tickets maken om enkel die groepen juist te zetten + overbodige te laten verwijderen. Dan nog vaak een ticket om de naam aan te passen. Dan nog een ticket om de locatie te wijzigen.

En 9/10 keer doen ze dat ticket gewoon dicht omdat ik geen owner ben van die groepen :unsure:
Stel dat ik AD-rechten zou hebben is dat een dagje werk maar nu duurt dat echt weken/maanden + veel wachten en veel frustratie.

Een mens zou bijna verlangen naar een poort die blijft open staan zodat je eens iets anders kan doen.
 
Mensen durven ook zelf echt niks opzoeken of eens proberen. Vraag me echt af wat die thuis doen als er iets niet werkt.

Wordt dan ook niet altijd geapprecieerd natuurlijk. Ik heb ooit aan de helpdesk proberen te vertellen wat ik zelf al allemaal geprobeerd had en heb als antwoord gekregen: "Ja, allez ge hebt dus zelf al zitten prutsen en ik mag het gaan oplossen."
Met als uiteindelijk verder verloop dat de dingen die ik zelf al gefixed had gekregen ook niet meer werkten en ik 2 weken heb mogen wachten tot iemand van de 2de lijn het heeft opgelost.
 
Mensen durven ook zelf echt niks opzoeken of eens proberen. Vraag me echt af wat die thuis doen als er iets niet werkt.
De thuissituatie is vaak helemaal anders met rechten en toestemmingen.

Op een vreemde omgeving ga ik ook niet zomaar dingen zelf proberen. Zelfs al werkte ik zelf in IT.
De kans dat je toch stuit op één of andere blokkering is groot en als dat gelogd wordt, is het nog eens jouw schuld.

En voor velen digibeten is de angst om iets mis te doen groot en vragen ze het liever aan een expert.

(ik zou nu ook wel geen stomme tickets loggen, maar dat terzijde)
 
Ik bedoel natuurlijk iets onnozels opzoeken als een toetsenbord dat in QWERTY staat of een headset die niet werkt in Teams ofzo.
Eens naar de instellingen kijken bijvoorbeeld. Hoe vaak ik gewoon de source van audio moet aanpassen of alt + shift moet duwen hier.
Niet te doen.
 
Ik bedoel natuurlijk iets onnozels opzoeken als een toetsenbord dat in QWERTY staat of een headset die niet werkt in Teams ofzo.
Eens naar de instellingen kijken bijvoorbeeld. Hoe vaak ik gewoon de source van audio moet aanpassen of alt + shift moet duwen hier.
Niet te doen.

Wij hebben hier 10x per dag dat ons toetsenbord naar QWERTY verspringt zonder enige reden.
En IT maar zeggen "verander het gewoon terug bro"

misschien moeten ze een fix opzetten waardoor het in eerste instantie niet verspringt? :unsure:
 
Wij hebben hier 10x per dag dat ons toetsenbord naar QWERTY verspringt zonder enige reden.
En IT maar zeggen "verander het gewoon terug bro"

misschien moeten ze een fix opzetten waardoor het in eerste instantie niet verspringt? :unsure:
Simpel hoor: gewoon alle toetsenborden uit het systeem wissen. Dan werkt die switch niet meer.
 
Waar ik krankjorem van word is wanneer mensen niet leren. Ik kan perfect begrijpen dat iemand een probleem heeft met een computer wat op zicht simpel op te lossen is. Maar wat ik niet begrijp is wanneer mensen drie maanden later hetzelfde probleem hebben ze nog steeds even hulpeloos zijn. Die vorm van institutionele onwil om aan zelfverbetering te doen ga ik nooit begrijpen.
Mja, laat ons eerlijk zijn: In elke Windows moet je opnieuw op zoek gaan waar het nu weer te vinden is.
Zoals je keyboard van qwerty naar azerty.

Als je daar nu een handleiding van maakt, dan is elke windows opnieuw anders.
 
Mja, laat ons eerlijk zijn: In elke Windows moet je opnieuw op zoek gaan waar het nu weer te vinden is.
Zoals je keyboard van qwerty naar azerty.

Als je daar nu een handleiding van maakt, dan is elke windows opnieuw anders.
Het is een ruwe schets, maar zoiets dus?

619MoNj7X6L.jpg
 
Ik kan de frustratie volledig begrijpen, maar zoals ik altijd tegen nieuwe mensen zeg bij ons: Die mensen moeten enkel alleen hun taak kunnen uitvoeren op de pc. Het is uw job om ervoor te zorgen dat die pc werkt. Een user moet niet weten hoe ze een command prompt open doen, hoe ze een netwerk drive moeten mappen, hoe ze een printer moeten toevoegen,...
 
Ik kan de frustratie volledig begrijpen, maar zoals ik altijd tegen nieuwe mensen zeg bij ons: Die mensen moeten enkel alleen hun taak kunnen uitvoeren op de pc. Het is uw job om ervoor te zorgen dat die pc werkt. Een user moet niet weten hoe ze een command prompt open doen, hoe ze een netwerk drive moeten mappen, hoe ze een printer moeten toevoegen,...
Dat zijn ook de dingen niet die mij storen en die verwacht ik ook niet. Gewoon godganse dagen dat gezaag voor de minste prul.
Maar mijn frustratie was gewoon dat ik echt weg wil uit de rol die ik heb, maar daarvoor moet ik ervaring opdoen en ik heb momenteel niet het gevoel dat ik veel bijleer.
 
en enkele maanden terug was je nog zo fier als een gieter met dat werk.. (en dat je weg was bij GM)

anyway, dan moet je dringend ander werk zoeken hé
 
waar ik me soms mee moet bezig houden is toch ook niet van de poes hoor.


Baas heeft nieuwe villa gebouwd, 3 verdiepingen, weer iets heel speciaal, met gedeelte onder de grond en dergelijke.

blijkt nu dat er (grondwater?) via zijn muren in sijpelt en vochtige muren.

Heeft hij nu zomaar eventjes de bouwfirma voor de rechter gesleept. En daar stopt het niet bij, nu gaan we blijkbaar ook de stukadoor voor de rechter slepen. En misschien ook nog de architect, want die zit er ook voor iets tussen.

Onze advocaat merkt wel fijntjes op dat, iedereen die we ten onrechte voor de rechter slepen, een schadevergoeding/rechtsplegings vergoeding moeten betalen.

Seriously, ik heb een vermoeden dat hij weer een wespennest heeft ontketend, dat ons uiteindelijk meer geld zal kosten dan dat het iets zal opbrengen :D

maar ondertussen mag ik wel weer heel die zaken van dichtbij bijwonen en opvolgen :scream:
 
Terug
Bovenaan