Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

om 7u30 s'morgens, ik blij dat ik even alleen was op kantoor en op die manier lekker kon doorwerken. Komt er even later een collega binnengestormd :

collega: goedemorgen Beffer! (toegegeven, ik vond haar iets te vrolijk naar mijn goesting op dat uur van de dag)
Beffer: morgen
collega: amaai, je bent weer zo stil? slecht geslapen fwa?
Beffer: tef fuck, ik probeer gewoon door te werken en ik heb mijn eerst koffie nog niet uit
collega: ok dan sorry, het was niet kwalijk bedoeld
Beffer: non taken, maar ik voel me even niet in een "singing in the rain" mood, neem het aub niet persoonlijk

Het heeft wel iets van het begin van een goeie porno. Maar dat zal door je nickname komen.
 
Na 3 weken verlof mijn wachtwoord moeten veranderen en outlook wou het niet pakken, dus ik kon geen mails sturen/ontvangen. Ticketje geopend met de duidelijke mededeling dat ik niets kon ontvangen/versturen.

Gelukkig heb ik snel een antwoord gekregen met de oplossing. Via mail... Dwaze Poolse helpdesk :unsure: al een chance dat HR in cc stond en die hier recht tegenover mij zitten ipv thuis aan het werken zijn.
 
Alé aflevering 728196462 van de manager:

Komt een (ex)collega binnen. Die persoon heeft op 1-1,5jr tijd haar moeder, vader en partner verloren en is na al die ellende nog ontslagen geweest door te slechte prestaties. Haar vader is 1-2mnd geleden heen gegaan.
Bon, die zit met mn manager te praten en zegt "ja denk dat ik genoeg tegenslag gehad heb de laatste jaren"
Antwoord manager (kid you not): "ja ha, het geluk dat ge hebt is dat er niemand meer overblijft. Dus tis niet dat ge nog een naaste kunt verliezen" :wtf:
Een collega en die manager lagen strike...die vrouw lachte groen..
Kzat daar zo van "wow..droom ik hier nu of ben ik ni goed wakker..hebk da nu echt gehoord?"
 
Alé aflevering 728196462 van de manager:

Komt een (ex)collega binnen. Die persoon heeft op 1-1,5jr tijd haar moeder, vader en partner verloren en is na al die ellende nog ontslagen geweest door te slechte prestaties. Haar vader is 1-2mnd geleden heen gegaan.
Bon, die zit met mn manager te praten en zegt "ja denk dat ik genoeg tegenslag gehad heb de laatste jaren"
Antwoord manager (kid you not): "ja ha, het geluk dat ge hebt is dat er niemand meer overblijft. Dus tis niet dat ge nog een naaste kunt verliezen" :wtf:
Een collega en die manager lagen strike...die vrouw lachte groen..
Kzat daar zo van "wow..droom ik hier nu of ben ik ni goed wakker..hebk da nu echt gehoord?"
You ain't nothing but a number! (proven, time & time again) :rolleyes:
 
You ain't nothing but a number! (proven, time & time again) :rolleyes:
Idd.
En dan de manier van medeleven..da wijf denkt alleen maar aan zichzelf en aan geld. Ben zo op een punt gekomen dat ik al een week dagelijks op Linkedin naar vacatures zoek.
Niet omdat mn huidige job ni leuk is..maar het is door mn manager. Die haar gedrag gewoon..
Golddigger, totaal geen empathie met mensen en productiviteit gewoon ondermaats. Mn (externe) collega en ik vangen alles op.
En weet ge wat ze nu al 2u bezig is? Openlijk aant zoeken naar een baksteen voornhaar eigen bouw: op websites kijken, leveranciers bellen etc. En dit allemala gedurende de werkuren..
 
ni echt een "ergernis" want het zijn wel interessante, maar voor de nieuw job moet ik "wat" e-learnings volgen

"Tomski, ge zou een paar e-learnings es moeten volgen. Probeer ze er tussen te flansen in uwe overgangsperiode tussen oldjob en newjob."
ok!

ik lijst de e-learning op in onze learning tool, inclusief de prerequisites die overal aan gelinkt zijn.
172 uur aan learnings, I shit you not.

flans dat ergens tussen!

:lol:
 
ni echt een "ergernis" want het zijn wel interessante, maar voor de nieuw job moet ik "wat" e-learnings volgen

"Tomski, ge zou een paar e-learnings es moeten volgen. Probeer ze er tussen te flansen in uwe overgangsperiode tussen oldjob en newjob."
ok!

ik lijst de e-learning op in onze learning tool, inclusief de prerequisites die overal aan gelinkt zijn.
172 uur aan learnings, I shit you not.

flans dat ergens tussen!

:lol:
Een dag telt 24 uur !!!! Dus na 11 dagen, allez laat ons menselijk zijn 22 dagen is dat in the pocket.
 
Idd.
En dan de manier van medeleven..da wijf denkt alleen maar aan zichzelf en aan geld. Ben zo op een punt gekomen dat ik al een week dagelijks op Linkedin naar vacatures zoek.
Niet omdat mn huidige job ni leuk is..maar het is door mn manager. Die haar gedrag gewoon..
Golddigger, totaal geen empathie met mensen en productiviteit gewoon ondermaats. Mn (externe) collega en ik vangen alles op.
En weet ge wat ze nu al 2u bezig is? Openlijk aant zoeken naar een baksteen voornhaar eigen bouw: op websites kijken, leveranciers bellen etc. En dit allemala gedurende de werkuren..
Zou je dit toch niet eens allemaal doorgeven aan haar manager? Het kan toch niet dat die totaal niet weet wat voor iemand in zijn/haar team zit?
 
Alé aflevering 728196462 van de manager:

Komt een (ex)collega binnen. Die persoon heeft op 1-1,5jr tijd haar moeder, vader en partner verloren en is na al die ellende nog ontslagen geweest door te slechte prestaties. Haar vader is 1-2mnd geleden heen gegaan.
Bon, die zit met mn manager te praten en zegt "ja denk dat ik genoeg tegenslag gehad heb de laatste jaren"
Antwoord manager (kid you not): "ja ha, het geluk dat ge hebt is dat er niemand meer overblijft. Dus tis niet dat ge nog een naaste kunt verliezen" :wtf:
Een collega en die manager lagen strike...die vrouw lachte groen..
Kzat daar zo van "wow..droom ik hier nu of ben ik ni goed wakker..hebk da nu echt gehoord?"
Wow. Zijn zaken die ik louter in mijn hoofd verzin, maar uiteindelijk niet zeg.😅
 
lol, leuke job in mijn linkedin vandaag...

een "engineer" functie, fulltime.

de enige 2 tasks in de jobdescription:
  • Review of web browsers usage including different use cases;
  • Prepare a strategic document with the new Browser strategy that has to be accepted by other ICT Architecture team members.

ziet er een zware carrière uit. :lol:
 
lol, leuke job in mijn linkedin vandaag...

een "engineer" functie, fulltime.

de enige 2 tasks in de jobdescription:
  • Review of web browsers usage including different use cases;
  • Prepare a strategic document with the new Browser strategy that has to be accepted by other ICT Architecture team members.

ziet er een zware carrière uit. :lol:

Als ambtenaar zijnde ben ik het niet eens met je sarcasme.
 
Zou je dit toch niet eens allemaal doorgeven aan haar manager? Het kan toch niet dat die totaal niet weet wat voor iemand in zijn/haar team zit?
Haar "manager" is eigenlijk de Algemeen Directeur (of eventueel de CEO).
Nu met de Algemeen Directeur heb ik een goeie band. De CEO is zo'n onvoorspelbaar type.
Hogerop weten ze wel dat ze heel chaotisch is in haar job. Als we meetings hebben waar mn manager heel chaotisch is en niet vooruit gaat, kijkt de Algemeen Directeur naar mij van "my god..tgaat hier ni vooruit".
De CEO zou eens bij andere collega's de opmerking gegeven hebben "seg X mag wel eens vroeger beginnen en later vertrekken". Maar heb geen idee waarom ze het haar ni direct zeggen.
En daarmee dat ik het wat gevoelig vind.. waarom "beschermen" ze haar?
Of wachten ze tot ze een fout maakt zodat ze haar buiten kunnen smijten? Het ding is dat ge bij ons geen waarschuwing krijgt. Ge kunt ineens buiten vliegen omdat ze uw gedrag kotsbeu zijn geworden.

Vandaag getimed hoeveel tijd ze voor haar privé bezig was. Van 11u tot 15u dus..met mss 5-10min voor het werk bezig tussenin. Ze was zelfs op de site van een fabrikant via nen tool een route aant uitstippelen die ze morgen zou doen om te kijken naar realisaties van gevelmateriaal.

En het andere ding is: zij is de enige die mij beoordeelt. Kwil ni dat het dan ooit zou uitkomen dat ik de "verklikker" ben.
Tis gewoon hatelijk, ik doe mn job graag maar haar gedrag haalt mn motivatie naar beneden.
Heb tegen de Algemeen D al eens gezegd dat ik onze afdeling ondermaats vond presteren en ik nood had aan meer uitdaging.
 
Haar "manager" is eigenlijk de Algemeen Directeur (of eventueel de CEO).
Nu met de Algemeen Directeur heb ik een goeie band. De CEO is zo'n onvoorspelbaar type.
Hogerop weten ze wel dat ze heel chaotisch is in haar job. Als we meetings hebben waar mn manager heel chaotisch is en niet vooruit gaat, kijkt de Algemeen Directeur naar mij van "my god..tgaat hier ni vooruit".
De CEO zou eens bij andere collega's de opmerking gegeven hebben "seg X mag wel eens vroeger beginnen en later vertrekken". Maar heb geen idee waarom ze het haar ni direct zeggen.
En daarmee dat ik het wat gevoelig vind.. waarom "beschermen" ze haar?
Of wachten ze tot ze een fout maakt zodat ze haar buiten kunnen smijten? Het ding is dat ge bij ons geen waarschuwing krijgt. Ge kunt ineens buiten vliegen omdat ze uw gedrag kotsbeu zijn geworden.

Vandaag getimed hoeveel tijd ze voor haar privé bezig was. Van 11u tot 15u dus..met mss 5-10min voor het werk bezig tussenin. Ze was zelfs op de site van een fabrikant via nen tool een route aant uitstippelen die ze morgen zou doen om te kijken naar realisaties van gevelmateriaal.

En het andere ding is: zij is de enige die mij beoordeelt. Kwil ni dat het dan ooit zou uitkomen dat ik de "verklikker" ben.
Tis gewoon hatelijk, ik doe mn job graag maar haar gedrag haalt mn motivatie naar beneden.
Heb tegen de Algemeen D al eens gezegd dat ik onze afdeling ondermaats vond presteren en ik nood had aan meer uitdaging.
Ik weet niet hoeveel vertrouwen je hebt in het vertrouwen dat je CEO heeft in jou.
Ik heb ooit tegen de COO van de groep volgende gevleugelde woorden gezegd
"Ik wil over 3-6 maand een andere manager. En als dat niet hier is, dan zoek ik me zelf een andere manager"

"Ik regel dat voor je" was 't antwoord.
 
Ik weet niet hoeveel vertrouwen je hebt in het vertrouwen dat je CEO heeft in jou.
Ik heb ooit tegen de COO van de groep volgende gevleugelde woorden gezegd
"Ik wil over 3-6 maand een andere manager. En als dat niet hier is, dan zoek ik me zelf een andere manager"

"Ik regel dat voor je" was 't antwoord.
En wie werd er uiteindelijk buitengeflikkerd? Jij of die manager?
 
Goed even mijn verhaal... Sorry voor de ongetwijfeld lange tekst.
Ik ben al 14 jaar werkzaam bij de firma.. Veel meegemaakt en altijd goed in het team gelegen. Een sector waar veel geroddeld wordt en achterklap dagelijkse kost is... Zoals in veel sectoren vermoed ik.

Echter heb ik 3 jaar geleden iets serieus meegemaakt op mijn werk wat een zware impact op mij had. Mijn werkgever heeft mij compleet in de steek gelaten en dit heeft als gevolg gehad dat er bij mij persoonlijk toch iets gebroken was.

Ik ben altijd blijven werken ookal had ik het mentaal moeilijk om recht te krabbelen. Ik heb van mijn teamleider de vraag gekregen om tijdelijk (max 2 maanden) gekoppeld te worden aan een collega die volgens mijn baas ging vertrekken. Uit barmhartigheid om het team te helpen heb ik hierin toegestemd. Echter kwam ik te weten dat die collega helemaal niet ging vertrekken maar zij zo slecht was dat niemand met haar wou werken. Ik voelde mij dus lichtelijk verraden door mijn baas.

Ik heb het 18 maanden volgehouden met die collega tot ik er compleet onder door zat. Kort nadien heb ik een arbeidsongeval gehad waarbij ik ondertussen al 5 maanden thuis zit na voorlopig al 2 operaties te ondergaan.

Tijdens die 5 maanden heb ik niemand van mijn werk gehoord... Bazen die mij zelfs nog mailen om een probleem op te lossen terwijl ik al maanden in de lappenmand lig. Geen bemoedigende woorden of enig teken dat ik daar gemist wordt.

Vandaag kwam ik erachter dat mijn plekje in mijn team achter mijn rug verkocht werd... Omdat ik volgens mijn baas er te lang over doe om terug te keren na mijn ongeval. (ik moet nog een 3e keer geopereerd worden volgende maand). Uiteraard heb ik dat excuus via de telefoon mogen horen, hij is slim genoeg om zoiets niet op mail te zetten.

Dit kwam natuurlijk hard binnen na 14 jaar... Ik heb mezelf steeds achteruit geschoven voor de dienst en de collega's.. Tot je zelf in nood zit en er niemand naar u omkijkt.


Ach sorry voor het lange lezen.
Ik probeer het positief te bekijken en te denken dat het mss tijd wordt om mijn carrière een andere wending te geven.
Ok even een update.. Ik heb komende week een afspraak bij de dienst welzijn op het werk om eens te gaan praten over heel de situatie en het wegpest gedrag. Hoe langer ik thuis zit om te herstellen van mijn arbeidsongeval hoe minder ik zin heb om effectief terug te keren naar mijn oude dienst.


Ik krijg daar enorm veel stress van en pieker er enorm over. Jammer dat ik me met zo'n dingen moet bezig houden in mijn herstel.

Mijn directe collega's zijn echt het typevoorbeeld van de school bully.. Elkaar constant afbreken en vernederen... En mijn baas doet vrolijk mee.

En als je dan in hun vizier komt ben je al op voorhand verloren.
 
Ok even een update.. Ik heb komende week een afspraak bij de dienst welzijn op het werk om eens te gaan praten over heel de situatie en het wegpest gedrag. Hoe langer ik thuis zit om te herstellen van mijn arbeidsongeval hoe minder ik zin heb om effectief terug te keren naar mijn oude dienst.


Ik krijg daar enorm veel stress van en pieker er enorm over. Jammer dat ik me met zo'n dingen moet bezig houden in mijn herstel.

Mijn directe collega's zijn echt het typevoorbeeld van de school bully.. Elkaar constant afbreken en vernederen... En mijn baas doet vrolijk mee.

En als je dan in hun vizier komt ben je al op voorhand verloren.

Als je u die mentaliteit kan kweken dan ga je werken met de glimlach. Their insults are like I'm rubber, you're glue.
 

Als je u die mentaliteit kan kweken dan ga je werken met de glimlach. Their insults are like I'm rubber, you're glue.
Ik doe zeker mijn best... Ik ben momenteel nog enkele maanden buiten strijd wss... Ik had maanden terug mijn vakantie geboekt voor binnen enkele weken... Zal ik ook wel commentaar op krijgen wss... Wetende dat dit allemaal aangevraagd is via het werk en de werkgever toestemming heeft gegeven voor mijn vakantie.


Ik snap wel dat de werkgever wil weten of je met een kapotte rug niet op ski latten gaat staan dus alle begrip voor.
 
Terug
Bovenaan