Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Ik ben al 3 weken aan het zagen om een black friday pricing te krijgen zodat ik folders etc kan afspreken met alle klanten. Vorige week eindelijk rond geraakt, alle flyers ingevuld, orders opgehaald, afin, goed gewerkt.

Krijgen we vandaag een bericht dat we per 1 oktober alle prijzen met 10% gaan optrekken :wallbash: En uiteraard is het mijn probleem om uit te leggen, ik had het maar moeten voorzien >.<
 
Ik ben al 3 weken aan het zagen om een black friday pricing te krijgen zodat ik folders etc kan afspreken met alle klanten. Vorige week eindelijk rond geraakt, alle flyers ingevuld, orders opgehaald, afin, goed gewerkt.

Krijgen we vandaag een bericht dat we per 1 oktober alle prijzen met 10% gaan optrekken :wallbash: En uiteraard is het mijn probleem om uit te leggen, ik had het maar moeten voorzien >.<
Toch simpel in het vervolg: 25% korting op de dan geldende prijs ipv die prijs vast te leggen!

Een mail dat ik doelstellingen van dit jaar moet indienen, het is al voorbij halfweg en ik haat dat. Ik wil gewoon wat geld verdienen, liefst zoveel mogelijk met zo weinig mogelijk inspanning :unsure:
 
Kleine ergernis:

Ik werk sinds deze zomer als gedetacheerde bij een ander bedrijf, waar ik 40hr/week aanwezig ben op kantoor (op een open bureau naast de gang, dus vol in't zicht). Het is vakantieperiode en er is daar sowieso een cultuur van 50% van de tijd thuiswerk, dus iedere dag is er een nieuwe garde die op kantoor verschijnt.

Nu, HR van dat bedrijf heeft de policy om geen verwelkomingsmail te sturen als er iemand nieuw komt werken die niet op de eigen payroll staat. Fair enough, ik ben technisch gesproken een extern iemand, maar wel iemand die bij de helft van de afdelingen informatie moet gaan halen om mijn werk te kunnen doen, plus ik heb wel een gewone badge + interne email + teams. Zoals een échte werknemer dus, maar dan op factuur. Plus ik zit er ook iedere dag, de hele dag.

Dus nu verlies ik gemakkelijk anderhalf uur per dag met mezelf steeds weer voor te stellen bij iemand nieuw, te zeggen waar ik vandaan kom, waar ik zit, wat mijn taken zijn en waarom ik de info van persoon X of Y nodig heb (pasop, ze zijn allemaal heel vriendelijk en meewerkend hoor). Of dan ben ik aan het werken, en dan zie ik zo iemand wat draaien op de gang, en als ik dan opkijk is het van: "ik deeeeenk dat wij elkaar nog niet gezien hebben, en u bent?", waarna het riedeltje weer van voorafaan begint.

Al die plaisanterietjes konden gewoon verholpen worden als HR een mailtje had gestuurd naar de hele groep van "Hallo, vanaf -datum- hebben we iemand nieuw aanwezig op kantoor, hij heet X, werkt voor Y en zit op dienst Z om te helpen met de projecten voor A, B & C".

Soit, ik word gewoon per uur betaald, en de teamleads weten dat ik al ettelijke uren verloren ben door telkens weer mezelf te moeten voorstellen.



Voor de rest absolute topjob hoor!
 
Laatst bewerkt:
Dat is echt typisch hoe veel bedrijven met externen omgaan.

Anderzijds vind ik die welkomstmails ook nogal cheesy. In sommige bedrijven moet je dan zelf een bijpassend tekstje over jezelf schrijven om je menselijke kant en hobby's te tonen. F*ck dat zeg, dan ben ik nog liever de anonieme externe.
 
Dat is echt typisch hoe veel bedrijven met externen omgaan.

Anderzijds vind ik die welkomstmails ook nogal cheesy. In sommige bedrijven moet je dan zelf een bijpassend tekstje over jezelf schrijven om je menselijke kant en hobby's te tonen. F*ck dat zeg, dan ben ik nog liever de anonieme externe.
Op mijn vorig werk kreeg ik op mijn eerste dag een rondleiding door het gebouw. Was op zich goed bedoeld, maar je ziet daar dan zó veel mensen dat je die direct vergeten bent.
Soit, ik kom met die van de personeelsdienst op een grote afdeling.

"Kom shellshock, draait u eens goed rond zodat iedereen u eens goed kan zien".
Naïve, jonge ik deed dat dan ook nog. Het ging allemaal zo snel :sop:
 
We hebben hier ongeveer het omgekeerde meegemaakt. Een tijd terug werd een interne, die een dik jaar eerder een grote promotie maakte en toen aan heel de zetel (500-1000 wn) moest voorgesteld worden via mail en persoonlijk dag kwam zeggen tegen iedereen, al buitengesmeten en had die zelfs een proces aan het been wegens heel zware fouten. :crazy:

Het grappige is dat ik na een heel kort contact na die promotie als vooroordeel had dat het een complete miscast was, omdat die persoon totaal onprofessioneel overkwam op sommige vlakken.
 
Op mijn vorig werk kreeg ik op mijn eerste dag een rondleiding door het gebouw. Was op zich goed bedoeld, maar je ziet daar dan zó veel mensen dat je die direct vergeten bent.
Dit was een van de terugkerende tenenkrullende momenten die ik meegemaakt heb als externe consultant.

Op je eerste dag in een nieuw bedrijf moet je ook kunnen aanvoelen hoe ze elkaar daar begroeten, om meteen te kunnen integreren door hetzelfde te doen en geen awkward situaties te creëren. Zeker in Wallonië voelen ze zich aangevallen als je niet de hele kantoorruimte uitgebreid begroet, een hand en een kus geeft, en een praatje slaat.

Ik werd voornamelijk ingezet voor projecten van korte duur (dagen/weken), en dan nog vonden sommige klanten het absoluut nodig om mij aan een hele verdieping te introduceren en iedereen een hand te geven.

Het eerste wat ik daarna deed was naar de toiletten spurten om mijn handen te wassen. Voor een introvert met smetvrees is dit gedoe een absolute nachtmerrie. Laat mij gerust verdomme, ik kom hier om te werken en niet om vrienden te maken!

Op den duur heb ik geleerd om enkel mijn contactpersoon te begroeten, en indien het IT-team klein was, net ook nog die mensen. En bij het vertrekken ook gewoon even aankondigen en zwaaien in plaats van terug de hele rondje handjes geven te doen.
 
Dit was een van de terugkerende tenenkrullende momenten die ik meegemaakt heb als externe consultant.

Op je eerste dag in een nieuw bedrijf moet je ook kunnen aanvoelen hoe ze elkaar daar begroeten, om meteen te kunnen integreren door hetzelfde te doen en geen awkward situaties te creëren. Zeker in Wallonië voelen ze zich aangevallen als je niet de hele kantoorruimte uitgebreid begroet, een hand en een kus geeft, en een praatje slaat.

Ik werd voornamelijk ingezet voor projecten van korte duur (dagen/weken), en dan nog vonden sommige klanten het absoluut nodig om mij aan een hele verdieping te introduceren en iedereen een hand te geven.

Het eerste wat ik daarna deed was naar de toiletten spurten om mijn handen te wassen. Voor een introvert met smetvrees is dit gedoe een absolute nachtmerrie. Laat mij gerust verdomme, ik kom hier om te werken en niet om vrienden te maken!

Op den duur heb ik geleerd om enkel mijn contactpersoon te begroeten, en indien het IT-team klein was, net ook nog die mensen. En bij het vertrekken ook gewoon even aankondigen en zwaaien in plaats van terug de hele rondje handjes geven te doen.

Ik ben blij dat dat gelebber sinds corona helemaal weg is bij ons.
 
Bij ons was er een bizarre situatie waarbij de helft een hand gaf en de andere helft niet (door het samenvoegen van twee locaties).
Sinds Corona is dat opgelost en wordt er geen hand meer gegeven.
 
Hier zit zo een secretaresse in hetzelfde open office en die zit gvd constant te facetimen met haar ma die op de kindjes is aan het letten. IRRITANTE TRUT NIEMAND HEEFT INTERESSE IN UW LEVEN HIER GA BUITEN BELLEN :angry:
 
Hier zit zo een secretaresse in hetzelfde open office en die zit gvd constant te facetimen met haar ma die op de kindjes is aan het letten. IRRITANTE TRUT NIEMAND HEEFT INTERESSE IN UW LEVEN HIER GA BUITEN BELLEN :angry:
Ge moet dat niet tegen ons zeggen he, zeg het tegen haar.
Ale is nog te zien of zij wel oortjes in heeft of niet, maar zonee zou ik dat wel zeggen als mij dat stoort.
Haar horen praten heb je natuurlijk altijd of het dan zakelijk of prive is.
 
Ge moet dat niet tegen ons zeggen he, zeg het tegen haar.
Ale is nog te zien of zij wel oortjes in heeft of niet, maar zonee zou ik dat wel zeggen als mij dat stoort.
Haar horen praten heb je natuurlijk altijd of het dan zakelijk of prive is.
Niks van ik ben naar huis, ze kan de boom in!
 
Bij ons was er een bizarre situatie waarbij de helft een hand gaf en de andere helft niet (door het samenvoegen van twee locaties).
Sinds Corona is dat opgelost en wordt er geen hand meer gegeven.
Dat is geen oplossing he :p Op een vorige job deden wij dat ook altijd, hand geven aan iedereen. Was raar om ineens ergens te komen waar dat niet standaard was.
 
Hier zit zo een secretaresse in hetzelfde open office en die zit gvd constant te facetimen met haar ma die op de kindjes is aan het letten. IRRITANTE TRUT NIEMAND HEEFT INTERESSE IN UW LEVEN HIER GA BUITEN BELLEN :angry:
Vroeger had ik een vaste plaats tegenover iemand die bijna elke dag 20 minuten met zijn moeder belde. Met de vaste telefoon aan zijn bureau. En dan 20 minuten lang zijn ma uitkafferen.

Ook een paar keer gehad dat hij er niet was, ik zijn telefoon opnam en dat menske dan met mij een babbel wou slaan. :lol:
 
Vreemd dat er nog zoveel mensen op de bureau moeten gaan zitten, thuiswerk zou nu toch ondertussen wat meer ingeburgerd moeten zijn.

Bij ons is het meestal max 2 dagen in de week naar de bureau. En elke afdeling heeft andere dagen van de week dus als je naar de bureau gaat heb je meer dan genoeg plaats om ver genoeg van andere collegas te zitten zodat ze u niet heel dag zitten te irriteren lol
 
Hier hebben we 6 werkposten waarvan ik er 3 kan. (1 mag ik niet wegens "boven mijn niveau" terwijl ik dat 10j gedaan heb op een andere locatie, en ondertussen aan het wachten ben op m'n overplaatsing naar een andere dienst voor een functie van dat niveau, maar soit) en 2 waarvoor het de moeite niet meer is dat ik ze nog leer (reken 20 dagen opleiding per werkpost).

Nu kwam vorige week onze dienstrooster uit voor oktober, blijkt dat ze mij 4 dagen op 1 van die 2 werkposten gezet hebben die ik niet ken. Ik mail naar de planners dat ik die posten niet ken. Krijg een mail terug met excuses, en enkele wissels. Maar bij die wissels zetten ze mij dan 2 dagen op die andere post die ik niet ken :laugh:
Dus nog maar eens teruggemaild, en nu is alles toch in orde 😂



Verder dus nog steeds aan het wachten op mijn nieuwe job.
Gesolliciteerd begin maart
Gesprek half mei
Bevestiging dat ik aangenomen ben eind mei
Officieel gestart in nieuwe functie 1/06
Effectieve startdatum nieuwe functie: onbekend
 
Terug
Bovenaan