Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Zo in de vakantiemaanden merk ik dat ik eigenlijk te weinig te doen heb om enthousiast te blijven.
Ben bewust van job verandert om minder te werken en meer tijd voor mijn gezin te hebben, en dat is ook echt wel beter. Maar mijn werk krijg ik zo in deze periode op een tweetal uurtjes per dag gedaan en dan zit ik hier wat . Tijdens de gewone maanden is dit natuurlijk beter maar nu sinds 15 juli is het hier echt wel een traag kabbelend beekje geworden. Bore-out here I come... :D
Je kan misschien de dt-regels eens studeren in uw vrije tijd? :unsure:
 
Toch wel een rare reactie. Wie gaat er nu een loonsverhoging weigeren, hoe klein die ook is. Miss ff leuk om de moraalridder uit te hangen, uiteindelijk ben jij de enige persoon die er nadeel van ondervindt, precies of jouw werkgever hier wakker van ligt.
Da's waarschijnlijk het type persoon dat denkt dat ze bij een opslag minder gaan verdienen (die het concept progressieve belastingen niet kennen) :unsure:
 
Da's waarschijnlijk het type persoon dat denkt dat ze bij een opslag minder gaan verdienen (die het concept progressieve belastingen niet kennen) :unsure:
Dit type persoon laat zich niet beledigen. En nogmaals nen € per volledig gewerkte dag is geen opslag, maar een almoesje. Opslag is wat er per uur bij komt bij mij. Trouwens was niet de enige die zijn beklag had gedaan. Zelf de andere werknemers (zorg en verpleegkundigen) die meer dan ons kregen vonden dat niet kunnen. Zelfs de mensen op het secretariaat kregen maar 1,12€ netto aan maaltijd cheques.
 
Dit type persoon laat zich niet beledigen. En nogmaals nen € per volledig gewerkte dag is geen opslag, maar een almoesje. Opslag is wat er per uur bij komt bij mij. Trouwens was niet de enige die zijn beklag had gedaan. Zelf de andere werknemers (zorg en verpleegkundigen) die meer dan ons kregen vonden dat niet kunnen. Zelfs de mensen op het secretariaat kregen maar 1,12€ netto aan maaltijd cheques.
De opslag is dan ook 1 euro en de index.

Ik weet dat dat zo niet aanvoelt. Maar het is wel de realiteit. Aangezien men met die kost van die index nu eenmaal rekening houdt in het budget dat ter beschikking is voor opslag.
 
De opslag is dan ook 1 euro en de index.

Ik weet dat dat zo niet aanvoelt. Maar het is wel de realiteit. Aangezien men met die kost van die index nu eenmaal rekening houdt in het budget dat ter beschikking is voor opslag.
Budget dat grotendeels naar interimmers gaat en nutteloze dingen; Pas op heb niets tegen iemand die bij de interim werkt, Maar je weet goe genoeg dat iemand aannemen via de interim niet goedkoop is. Als ze al eens zorgen dat hun vast personeel die nooit ziek is, die er altijd staat als men ze nodig heeft, wat meer met respect behandelen dan moet men geen ander volk zoeken omdat hun vast personeel het aftrapt.
Ach 2 jaar geleden werd het woonzorgcentrum verkocht aan een Frans privé bedrijf ( die over heel België verschillende woonzorgcentra heeft). En stilletjes aan is het van kwaad naar erger geworden. Enkele maanden geleden is zelf een hele nachtploeg het afgebold. Een ploeg die er al jaren werkte.
 
Laatst bewerkt:
Budget dat grotendeels naar interimmers gaat en nutteloze dingen; Pas op heb niets tegen iemand die bij de interim werkt, Maar je weet goe genoeg dat iemand aannemen via de interim niet goedkoop is. Als ze al eens zorgen dat hun vast personeel die nooit ziek is, die er altijd staat als men ze nodig heeft, wat meer met respect behandelen dan moet men geen ander volk zoeken omdat hun vast personeel het aftrapt.

En dat is dus zever hé. Want uiteindelijk, als ze u meer gingen betalen, dan was dat ok voor nu. Voor volgend jaar, of zelfs nog voor het jaar erop. Maar het jaar daarna (of pas het jaar daarna) was de opmerking er toch gewoon dat het te weinig was.

Daarnaast vergeet je 1 belangrijk ding. Als je dat geld niet aan de kant zette voor die interimmers dan had je gewoon al dat werk op uw eigen kunnen doen, handen te kort, waardoor uw vast volk het ook afbolde. Nu is het waarschijnlijk al zwaar genoeg, zonder die interimmers was het nog erger.

Uiteindelijk, en dat heb je zelf ook al bevestigd, op het moment dat je ergens anders beter kunt verdienen en het een deftige job is, dan ben jij ook ribbedebie ongeacht of ze u nu ipv 1.15 extra aan maaltijdcheques, u hetzelfde als de verpleegsters zouden gegeven hebben. Respect heeft een impact dat ga ik niet weerleggen. Maar dat gaat hen niet redden... aangezien ze niet aan het personeel kunnen geraken voor een normale bezetting (verloning elders die beter is), en dan er maar goed en zo kwaad zich er moeten doorworstelen met interimmers. Wat ook geen sinecure is.
 
Iemand die een kom eiwit al een paar weken laat staan in de 'keuken', geen idee waar het eigeel naartoe is aangezien je hier niets kan koken.
Ondertussen vormt er zich al nieuw leven op.
 
Geld = respect. En mijn werkgever heeft veel respect voor mij :biglaugh:

Gisteren zat hier een vriendin van mijn vrouw te zagen dat ze een mooie opslag gekregen heeft, maar niet de titel, want bijna bejaarde incompetente collega heeft die functietitel en er kunnen er natuurlijk geen 2 zijn….

‘’ik wil wel die titel he’’ Dat er velen zijn die wel een mooie titel krijgen en verantwoordelijkheid maar niet de correcte verloning kwam niet in haar op.
Dat gemasturbeer op titels is fantastisch. Bij mij staat er nog altijd junior voor mijn titel maar verdien meer als een bepaalde senior (want die is te bang om opslag te vragen).
 
Achterlijke interne verplichte training die niet eens relevant is voor mijn functie...
Moet minstens 80% halen en er wordt niet eens feedback gegeven over welke vraag fout was beantwoord.
Daarnaast veel meer focus op semantiek in plaats van kennis


Een van de vragen (waarvan meerdere opties aangevinkt kunnen worden):
Welke kost(en) is/zijn van toepassing bij verkoop van financiële instrumenten?
- produktkost
- servicekost
- kost
 
Terug
Bovenaan