Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Tweede scherm, tweede scherm? Ik heb hier nen overhead projector en drie vastbenoemnde ambtenaren die live op een plastieken vel aan het overtekenen zijn.
 
Ik heb hier op kantoor een oud scherm via VGA, wijsneus. Die poort zit niet op de nieuwe laptop.
Oh, I feel your pain. Gelukkig hebben wij op elke flex desk 27" 1080p monitors. En dan zijn er nog die klagen dat het "maar" 27" is en geen 4K.
 
Een beetje gelinkt aan die ergernis rond een 2e scherm: bij ons hebben ze een nieuw systeem opgezet in vergaderzalen voor videoconferentie en om te projecteren op een groot scherm.
In plaats van een simpel systeem met een kabel, of een toestelletje dat je via USB aan je laptop connecteert, is dat een heel gedoe met een afstandsbediening én tablet om te bedienen, via bluetooth en dat blijkt voor veel laptops in de praktijk gewoon niet te marcheren. Hij vindt het scherm maar er wordt niets geprojecteerd.

Weer een dure te complexe oplossing, terwijl er al tientallen jaren simpele systemen zijn die gewoon werken :)
 
Een beetje gelinkt aan die ergernis rond een 2e scherm: bij ons hebben ze een nieuw systeem opgezet in vergaderzalen voor videoconferentie en om te projecteren op een groot scherm.
In plaats van een simpel systeem met een kabel, of een toestelletje dat je via USB aan je laptop connecteert, is dat een heel gedoe met een afstandsbediening én tablet om te bedienen, via bluetooth en dat blijkt voor veel laptops in de praktijk gewoon niet te marcheren. Hij vindt het scherm maar er wordt niets geprojecteerd.

Weer een dure te complexe oplossing, terwijl er al tientallen jaren simpele systemen zijn die gewoon werken :)

Bij ons hebben ze ook een (waarschijnlijk duur) systeem van Logitech, maar het is een zaligheid om meet te werken. In elke meeting room hangen 2 tv's & een camera/mic. Je moet gewoon met 1 laptop de room binnenbellen, en dan gaan met die banaan.

Ik was eerst niet zo'n believer van hybride werken, maar met deftige software lukt het wel vrij vlot moet ik zeggen...
 
Als het werkt, zijn zulke dingen schitterend (wij hebben een vergelijkbaar systeem met inbellen in lokalen). Als het niet werkt... Wij hebben al eens een vergadering gehad waarbij we beeld hadden via het systeem, en geluid via een whatsapp groepsgesprek op een bluetoothspeaker. Blijft grappig, super HD beeld, en dan geluid alsof het 1965 was :D.
 
Tweede scherm, tweede scherm? Ik heb hier nen overhead projector en drie vastbenoemnde ambtenaren die live op een plastieken vel aan het overtekenen zijn.
En ik zit hier schoon met een oude (bijna 20 jaar oude) 15" LCD monitor die al 3 jaar niet meer werkt :unsure:

Nieuwe laptop -> 2 normale USB poorten
Extern toetsenbord + muis + hoofdtelefoon hebben elk een USB-aansluiting nodig

-Hmmmm, dus met een hub is dat opgelost - kan ik er zo ene krijgen?
*Ah neen, dat doen we niet meer sinds we overgestapt zijn naar deze modellen

-_-
 
dat van dat toetsenbord en muis is toch vrij simpel op te lossen, op een laptop? of mis ik iets? (scherm ook he, maar daar kan ik snappen dat ge een groter nodig hebt)
allez, ik heb mijn laptop vrij mobiel nodig (wordt regelmatig van lokaal gewisseld op een shift), dus al die randapparatuur zit daarvoor gewoon in de weg, dus misschien ben ik wel een wijsneus, maar dat lijken mij echt geen onoverkomelijke problemen
 
Als het werkt, zijn zulke dingen schitterend (wij hebben een vergelijkbaar systeem met inbellen in lokalen). Als het niet werkt... Wij hebben al eens een vergadering gehad waarbij we beeld hadden via het systeem, en geluid via een whatsapp groepsgesprek op een bluetoothspeaker. Blijft grappig, super HD beeld, en dan geluid alsof het 1965 was :D.

Dan heb ik het liever omgekeerd.

Mensen willen dan altijd een gigantisch scherm en HD-kwaliteit, maar voor het geluid zijn ze dan tevreden met het ingebouwd Made in China microfoontje van € 5. Terwijl bij een vergadering toch vooral het geluid belangrijk is.
Op een vorige job (en zelfs pre-corona) mocht ik ooit eens de vergaderzaal opnieuw uitrusten met apparatuur. Heb toen steevast voor de Sennheiser TeamConnect wireless gekozen. :love: :love: Dan begrijp je elkaar tenminste.
 
Externen die een hoop (zoals gewoonlijk verwachte) kloterij achter laten.
Waarop deze het maar mag fixen met het idee van ik had het beter meteen direct zelf gedaan.


Werk dat vaak niet doorkomt.
Een analist, of wat zijn taak eigenlijk ook is, op zijn ambtenaars klaagt dat hij het zo zwaar heeft. Goed maar vertel het weer geen 2 uren aan een stuk, en we hebben het al zo vaak gehoord.
Als hij eens binnenkomt, is het al vaak na 10 uur, 's middags zie je ze uiteraard minstens een uur niet.


Is uiteindelijk ook maar mediator met wat er bovenaan allemaal zit. De echte ambtenarij, eindeloze praatbarakken die nooit tot een consensus kunnen komen.
(Mijn god, ooit al bij in een paar van zulke meetings gezeten. Het onmogelijke bovenop het onmogelijke. Lucht, en dan weer terugkomen op wat ze voorheen beslist hebben en alles betwisten, waarop de notities worden bovengehaald. Opgesteld precies door een kleuter, geen enkele samenhang, alles door elkaar waardoor ze er zelf niet aan uit kunnen.
Weet dat zulke notities dan ook vaak dienen als analyse document voor de mensen onderaan die er uiteraard helemaal niet aan uit kunnen.

Teksten meermaals gedupliceerd in 1 doc, met datums erbij die niet in volgorde staan. Hier en daar iets in kleur aangeduid dat dan van betekenis moet zijn voor de andere partij.)

Dus ook dikwijls met de vingers draaien.
Maar niet erg zekers.
Ik zal thuis wel betaald met overheidsgeld klusjes uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Mijn eerste week van 3 weken verlof is bijna om.

Elke dag om 5.30 opgestaan om op het werk nog wat leveringen te gaan helpen om daarna te gaan verbouwen voor mezelf.

De verbouwing schuift niet op naar mijn zin. Straks heb ik heel mijn verlof gewerkt + augustus word de drukste maand van het jaar op het werk en ik weet nu al dat ik er vermoeid aan begin…
 
Bij ons hebben ze ook een (waarschijnlijk duur) systeem van Logitech, maar het is een zaligheid om meet te werken. In elke meeting room hangen 2 tv's & een camera/mic. Je moet gewoon met 1 laptop de room binnenbellen, en dan gaan met die banaan.

Ik was eerst niet zo'n believer van hybride werken, maar met deftige software lukt het wel vrij vlot moet ik zeggen...
Hier zijn we omgeschakeld naar Barco's.
Dat is toch wel een heel gemak hoor, zijn investering meer dan waard.
gewoon dongle insteken en op de ronde knop drukken om te presenteren. speakers/microfoon van de zaal word automatisch opgepikt en weinig problemen mee (buiten die externe eikels met hun "superieure" macbooks durven nogal eens moeite hebben :') )
 
Mijn eerste week van 3 weken verlof is bijna om.

Elke dag om 5.30 opgestaan om op het werk nog wat leveringen te gaan helpen om daarna te gaan verbouwen voor mezelf.

De verbouwing schuift niet op naar mijn zin. Straks heb ik heel mijn verlof gewerkt + augustus word de drukste maand van het jaar op het werk en ik weet nu al dat ik er vermoeid aan begin…
Nooit beginnen aan in je verlof te gaan werken. Zijn de eerste die ooit een burn out krijgen. En vaak word je er niet meer voor geapprecieerd dan degene die het niet doen.

En ga er eens een dag of 3 tussenuit. Als je terug bent ga je veel productiever zijn dan dat je oververmoeid blijft doordoen.
 
Vandaag mail gekregen van iemand met de meest Duitse naam ooit, en dan ook nog eens gothisch lettertype in de handtekening 😅

🙋‍♂️🙋‍♂️🙋‍♂️🙋‍♂️
 
Terug
Bovenaan