Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Heb je effectief iets moeten aanpassen aan dat voorstel of gewoon even gekeken en gezegd "dit is in orde" ?
Ik heb gewoon gekeken, de ene was minderjarig gewoon vakantiejob, de andere was nog maar net afgestudeerd en paar maand gaan weken en kreeg haar bedrijfsvoorheffing terug. Heb niet eens hun ID kaarten gevraagd of zo. Wel a de moeder kort gevraagd: hebben ze lening, speciale zaken te melden? Nee, ok dan.
Mja dit ziet er ok uit, gewoon laten doorgaan. Die 2 enveloppes heb ik dan gewoon teruggegeven.

10 min geregistreerd in tijdsregistratie onder "diversen" document opgezocht, op naam vd ouders...

Tja tis niet helemaal netjes v mij tov mijn baas, maar volgende maal zal ik onmiddelijk zeggen, eigenlijk is dit aparte aangifte en hebben we instructies van bovenaf hier 250 eur voor te rekenen...

Laatst bewerkt:
Die tijdsregistratie hangt ook mijn voeten uit om ontopic te gaan.

Laatst kreeg ik de opmerking dat ik zoveel mogelijk op de klant moet zetten.
Indien ik een algemene mail naar de klanten stuurde die altijd aan de late kant met hun papieren voor de btw-aangifte waren zette ik dat op niet-factureerbaar.

Dat mag niet meer, als er 10 klanten die mail krijgen dan moet ik mijn tijdsregistratie verdelen over die 10 klanten.
Right, ik zal mij ermee bezig houden om overal 1 minuut te vermelden, dan ben ik langer met die shit bezig dan met die mail :wallbash:
Hier ook veel miserie met tijdsregistratie, de minimum die je kan invullen is 10 min. Je kan dus niet minder dan 10 min invullen op een dossier.
Ook zo'n toestanden dat ik in halfuur 6 mensen opgebeld heb ivm bepaalde zaken, wat ik dan doe is op de grootste 3 tijdsregistratie invullen.
En probeer dan de volgende maal op te letten dat ik niet terug op dezelfde namen de tijd plak.

Vroeger werkten ze met vaste bedragen, vb 400 euro per kwartaal en als er dan 4 uur werk of 6 uur werk was dat was al geen probleem.
Voor speciale zaken werd er extra gerekend.
Nu is het per uur gerekend en krijgen we steeds gezaag "waarom duurt dit zo lang?" "Hoe komt dat je daar zo lang aan zit?".
Das constant iemand met een chronometer die naast U staat, verschrikkelijk vind ik da.

Men gaat daar niet aan beginnen zonder offerte/affichering of kort mailtje met vermelding van de prijs. Is een duidelijk omschreven deontologische regel.
Je hebt hier zeker gelijk in, maar het probleem is dat ik niet lang mag stil staan en tijd mag verliezen aan zo'n "pruts".
Khad al à 2 mensen gevraagd, wat moet ik hiermee doen = tijdsverlies.
De mensen hadden allemaal wel ne mail gekregen maar ja, hoeveel lezen da.
Maar het is wel juist wat je zegt.

Ze gaven alle 4 aan dat het een ramp is om personeel te vinden.

Sociaal incapabele kantoordirecteur: neemt groene schoolverlater aan; wil die vanaf dag 1, 8 uur billable laten draaien zonder interne opleiding
Groene schoolverlater: °verdrinkt°
Sociaal incapabele kantoordirecteur: ik vind geen goed personeel

repeat x 1000

Klant: Seg unsure ik heb iets naar rusland geëxporteerd maar dat geld komt niet op mijn rekening.
Unsure: ahja volgens google en eu website is da bedrijf gesanctioneerd.
Klant: tis altijd hetzelfde met jullie he, altijd moeilijk doen. Wat moet ik nu doen om mijn geld te krijgen?! :angry:

Tough shit m8, niet mijn probleem
Iedereen die iets of wat nieuws volgt, weet dit toch? Wtf zelfs haha.. als ge weet dat er een conflict is met dat land, zoek het dan even uit eh

Serieus; Ik heb in de fiscale sector gewerkt en ik kreeg eens een telefoon voor een ontvoering. Dan stel ik toch ook de vraag: "Wat verwacht je hier van mij? "
"Is het losgeld fiscaal aftrekbaar"?
Maar ohwee over juridische/fiscale materie.
Miserie met hun huurcontract, miserie met de flikken, miserie met hun ziekteuitkering, miserie met hun exvrouw, miserie met de rechter, miserie met hun verblijfsvergunning, burenruzie,..
Je krijgt het allemaal terwijl je maar bijvoorbeeld enkel iets kent over belastingen. :p
Maar de kans is groot dat je voor 95% van hun vragen wel gemakkelijk en betrouwbaar het antwoord kan vinden (sounds like BG tot me ;)).

Ik vind dat nu ook niet zo onlogisch, ik kreeg op mijn werk, toen ik vroeger nog eerstelijnshulp deed, ook vragen over vanalles en nog wat. Mensen weten vaak nog minder bij wie ze hulp moeten vragen dan wat het antwoord is op de vraag.

Nieuwe dag, nieuwe ergernis

Naar aanleiding van vertrek van een collega een nieuwe taak erbij gekregen in het takenpakket.
Maandag zeg ik nog "ik had toch graag eens samen gezeten met de collega die dit al doet om te weten welke accenten zij legt want theorie - praktijk is nie altijd hetzelfde bij ons"
- Dat is in dit geval niet nodig, ge krijgt toegang tot de sharepoint, daar staan standaard documenten en de hele instructies, lees daar maar en begin op uw gemak

Zo gezegd, zo gedaan. Maandag een ganse dag mee bezig geweest
Gisteren was die collega er dan wel, krijg meteen een mail "Seg Silence, ik zie dat ge al die documenten een foutieve naam hebt gegeven, let daar in het vervolg mee op want zo is het enorm onoverzichtelijk aan het worden"
:wtf:
In die instructie staat duidelijk "documenten die binnen komen geeft ge een nieuwe naam met YY_MM_DD" (de datum dat het binnenkomt)

AAAH NEENEE wij doen dat anders. (WTF) Wij geven dat een datum als het buiten gaat en behandeld is. Dus als dat binnenkomt laat ik die document naam nie beginnen met de datum, anders moet ik die allemaal aanpassen als het buiten gaat

En als ge gene datum zet moet ge de document naam toch ook aanpassen ? of vergis ik mij

Doodse stilte

Hey, ben jij mij?

"Ja, 't protocol staat op de sharepoint"

* volgt protocol tot op de letter *

"Huh, nee, dat moet deze nomenclatuur volgen, ahja, en eigenlijk hebben we tekeningen van dit, dat zus en zo nodig, ja, we hebben de opdrachtfiche nog niet aangepast... Hoe, dat is allemaal al klaar volgens initiële fiche? Ja maak een duplicaat en maak dan volgens de nieuwe fiche" :wallbash:

Nieuwe dag, nieuwe ergernis

Naar aanleiding van vertrek van een collega een nieuwe taak erbij gekregen in het takenpakket.
Maandag zeg ik nog "ik had toch graag eens samen gezeten met de collega die dit al doet om te weten welke accenten zij legt want theorie - praktijk is nie altijd hetzelfde bij ons"
- Dat is in dit geval niet nodig, ge krijgt toegang tot de sharepoint, daar staan standaard documenten en de hele instructies, lees daar maar en begin op uw gemak

Zo gezegd, zo gedaan. Maandag een ganse dag mee bezig geweest
Gisteren was die collega er dan wel, krijg meteen een mail "Seg Silence, ik zie dat ge al die documenten een foutieve naam hebt gegeven, let daar in het vervolg mee op want zo is het enorm onoverzichtelijk aan het worden"
:wtf:
In die instructie staat duidelijk "documenten die binnen komen geeft ge een nieuwe naam met YY_MM_DD" (de datum dat het binnenkomt)

AAAH NEENEE wij doen dat anders. (WTF) Wij geven dat een datum als het buiten gaat en behandeld is. Dus als dat binnenkomt laat ik die document naam nie beginnen met de datum, anders moet ik die allemaal aanpassen als het buiten gaat

En als ge gene datum zet moet ge de document naam toch ook aanpassen ? of vergis ik mij

Doodse stilte

jullie geven tenminste een datum aan documenten
hier is het allerlei documenten gewoon dumpen in folders zonder deftige naam te geven :mad:
mijn autisme kan dat niet aan

Vrijdag is mijn laatste werkdag voor mijn huidige werkgever.

Vandaag mail van chef: "zeg, wie gaat er u eigenlijk vervangen volgende week?"

Euh... Niemand? Is dat uw werk niet om dat te regelen?

hier is het allerlei documenten gewoon dumpen in folders zonder deftige naam te geven
Dat wordt mijn werk voor na de zomer: men heeft mij ingehuurd om een volledig archief (zowel papier als digitaal) te inventariseren en er een nomenclatuur op toe te passen. Ik heb er nu al zin in (nee: echt!)

Al maanden volg ik vergaderingen op met een externe partner. Telkens stellen ze dezelfde vragen en geef ik hetzelfde -voor hun teleurstellende- antwoord, maar willen ze dit gewoon niet horen. Vandaag sluit toevallig één van mijn leidinggevende aan en komen deze vragen weer aan bod. Leidinggevende geeft exact hetzelfde antwoord als mij.
Reactie: "ah ja, dan is dat eindelijk duidelijk nu, we gaan ermee aan de slag."
:wallbash:

Ik ben enkele weken diensthoofd wegens verlof van de chef.

Er zijn er hier enkele hun soep aan het uitscheppen: volgens de kalender aanwezig op het werk maar in de verste verte niet te bespeuren.
Ik neem akte en de rekening volgt later wel :unsure:

Dat wordt mijn werk voor na de zomer: men heeft mij ingehuurd om een volledig archief (zowel papier als digitaal) te inventariseren en er een nomenclatuur op toe te passen. Ik heb er nu al zin in (nee: echt!)
nice
hoe krijgt ge zo'n job? :unsure:
al naamgevingconventie op het ook? :unsure:

Een nieuwe laptop gekregen, da's toch ook altijd een soep...

En de helpdesk bellen kan niet, want Teams staat er (nog) niet op. :wallbash:

Edit: Teams zelf kunnen installeren - groter probleem nu, ik heb een muis, toetsenbord en een hoofdtelefoon met USB en maar 2 poorten, om nog maar te zwijgen dat ik mijn tweede scherm niet aangesloten krijg.

Laatst bewerkt:
dan heb je *misschien* toch gewoon een hdmi-poort op uw nieuwe laptop waar ge uw 2de scherm kunt insteken? naast uw 2 usb-poorten...

Terug
Bovenaan