Ik begin de incompetentie of kwaadwillendheid bij ons kotsbeu te worden. Blij dat ik binnenkort enkele weken op verlof ben
1. Vergadering over een zijproject met enkele teamleden, de N+1 en de N+3
Ging echt als volgt
Teamleader: Ja helaas begin ik met slechts nieuws, X gaat ons binnenkort verlaten dus de workload zal iets meer worden voor ieder van jullie. We gaan moeten zien of er versterking kan komen en wanneer
Collega: In mijn team zijn er wel geïntreseerde die dit graag willen mee doen
Teamleader: Ja maar zij hebben helaas geen opleiding gehad
Ik: In mijn team zitten nog 2 mensen die wel een opleiding hebben gehad en dus bijgevolg meteen ingeschakeld kunnen worden
Teamleader: Ja ik weet dat er wel wat frustratie zit waarom sommige zijn moeten instappen en sommige niet, maar zoals ik dus zei we zullen moeten zien en even deze periode doorspartelen
Euhm wtf, ik geef gewoon de oplossing tot uw probleem hé, uiteraard gaat er nu wel frustratie komen.
En dan verbaasd zijn dat mijn verdere bijdrage aan het gesprek dicht bij 0,0 blijft of heel cynisch is
2. Enkele weken terug stuurt de directeur (N+4 of +5, geen idee hoeveel er nog boven mij zitten, hoge chef in elk geval) mij om te zeggen dat ze op een andere locatie 1 dag iemand te kort komen en vraagt of ik daar wil gaan inspringen
Ik zeg ja geen probleem, maar ik sta die dag wel op de planning bij dat zijproject
Hij: "Geen enkel probleem, we regelen dat wel"
Dus ik ga er vanuit: zij regelen dat wel, ik moet niks meer doen
Dag zelf ben ik ter plaatse, doe gewoon mijn job en ik zie opeens in teams allemaal meldingen verschijnen hoe het kan dat het zo druk is, dat het in het 100 aan het lopen is etc etc
Kwart na 10 opeens die teamleader "Seg Silence, gij staat op op de planning, ik zie dat gij er niet zijt, wat zijt gij aan het doen jong?"
Dus ik zeg ik ben er niet, mij werd gevraagd om op locatie x te gaan helpen door de grote baas
"En dat kan niet, het is uw plicht om mij te verwittigen als ge niet kunt, ik maak uw planning dus ik ben uw baas"
Oké mailtje naar die teamleader met de printscreen van die vraag van de directeur.
Directeur in CC, mijn chef in CC en N+2 en N+3, de ganse bataclan nog net niet de minister

Dat IK niet verantwoordelijk ben voor HUN miscommunicatie en ik hier zeker niet op moet aangepakt worden en dat ze de volgende keer allemaal hun plan kunnen trekken en ik me nog enkel focus en bezig hou met mijn kerntaken
Toch een reactie gekregen van de directeur dat hij mea culpa sloeg en het zijn fout was want hij was het helemaal vergeten (positief vond ik) en "trek het u maar niet aan"
Nee vriend, heel tof opeens n deel naar uw kop krijgen, trek het u niet aan