Nrt
Well-known member
Wilt gij nu zeggen dat IT'ers alleen filmpjes kijken?Ik heb echt geen goesting om te werkenIk ga mij hier ergens verstoppen denk ik met mijn laptop en koptelefoon.
Oftewel, den it'er uithangen dus![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wilt gij nu zeggen dat IT'ers alleen filmpjes kijken?Ik heb echt geen goesting om te werkenIk ga mij hier ergens verstoppen denk ik met mijn laptop en koptelefoon.
Oftewel, den it'er uithangen dus![]()
JaWilt gij nu zeggen dat IT'ers alleen filmpjes kijken?

Ondertussen toegang gekregen op mijn oud account tot het einde van de dag dus ik ben nu belangrijkste documenten aan het overzetten.Ja dat eerste stukje was maar om te lachen hooromdat ik dat zelf vaak terug zie komen. Mensen krijgen ongelimiteerde cloud opslag, weigeren jarenlang hun bestanden veilig te stellen, pc crashed volledig of gaat stuk en dan komen ze af met “joma, daar staan bestanden op die ik nodig heb!”
Maar ik ben alvast benieuwd naar het vervolg van uw avontuur![]()
Dus in de praktijk zijt ge geen hol met die achterstallige dagen?Zonet ook eens naar mijn achterstallige dagen gekeken.
Als ik dit jaar nog al mijn verlof + achterstallige dagen wil opnemen heb ik al 3 dagen te veel gewerkt.
En ze laten uitbetalen mag niet wegens geen budget.
Het zou 10 miljoen € kosten om elke werknemer zijn achterstallige dagen te laten uitbetalen.
Het zou een leuke f*ck you naar m'n huidige bazen zijn als ik al die dagen nu zou kunnen opnemen. Maar helaas is dat niet mogelijk omdat ik die dagen zelf niet kan vragen. Het management beslist wanneer die dagen opgenomen worden.
Dus in de praktijk zijt ge geen hol met die achterstallige dagen?
Bij ons is dat zelfde. Nu proberen ze ons ne lease fiets te verkopen door ons enkele verlofdagen op te geven.Zonet ook eens naar mijn achterstallige dagen gekeken.
Als ik dit jaar nog al mijn verlof + achterstallige dagen wil opnemen heb ik al 3 dagen te veel gewerkt.
Het zou 10 miljoen € kosten om elke werknemer zijn achterstallige dagen te laten uitbetalen.
Het zou een leuke f*ck you naar m'n huidige bazen zijn als ik al die dagen nu zou kunnen opnemen. Maar helaas is dat niet mogelijk omdat ik die dagen zelf niet kan vragen. Het management beslist wanneer die dagen opgenomen worden.

Ah echt bij ons kunnen we max 35kd's overzetten rest moet op zijn.Niet echt, inderdaad. Tenzij we plots aan genoeg personeel geraken, dan kunnen die dagen opgenomen worden. Maar uiteraard niet op de interessante momenten (zomer, vakanties, feestdagen,...)
Die dagen zijn wel onbeperkt overdraagbaar. Veel (oudere) collega's spaarden die bewust zoveel mogelijk op om zo tot enkele jaren vroeger "op pensioen" te kunnen gaan.
KD's zijn idd max 35 dagen. CX/CV's zijn onbeperkt.Ah echt bij ons kunnen we max 35kd's overzetten rest moet op zijn.
Ik had geantwoord, oke meesteres Elke.......
Eerste reactie "Ik had graag dat u mij aansprak met Meester"....
Zonet ook eens naar mijn achterstallige dagen gekeken.
Wat gebeurt daarmee als ge ontslag neemt / krijgt ?Niet echt, inderdaad. Tenzij we plots aan genoeg personeel geraken, dan kunnen die dagen opgenomen worden. Maar uiteraard niet op de interessante momenten (zomer, vakanties, feestdagen,...)
Die dagen zijn wel onbeperkt overdraagbaar. Veel (oudere) collega's spaarden die bewust zoveel mogelijk op om zo tot enkele jaren vroeger "op pensioen" te kunnen gaan.
Dan moeten die wel uitbetaald wordenWat gebeurt daarmee als ge ontslag neemt / krijgt ?
Stevig, dus als ge ontslag neemt / krijgt, krijgt ge nog even een "bonus" uitbetaald van ~100 dagen loon.Dan moeten die wel uitbetaald worden
Werkgever kan nu eenmaal niet veel verlof geven, maar de toekenning van dat verlof zo beperkt maken zonder gevolgen te dragen als iemand daarom opstaptStevig, dus als ge ontslag neemt / krijgt, krijgt ge nog even een "bonus" uitbetaald van ~100 dagen loon.
Het is iedere dag koers. Tour de France is bezig.Nagenoeg elk gesprek hier gaat over koers en coureurs.
Was er een koers dit weekend? Ik heb er geen gedacht van maar die praat begint te irriteren.
Nagenoeg elk gesprek hier gaat over koers en coureurs.
.Ik heb zo het werk van 12 jaar voor mij geërfd. Die database is op sommige vlakken echt een vuilbak. Klanten die er 5 keer in zitten, projecten die er 5 keer in zitten, projecten met klinkende namen als "project te Gent". Als je daarin oudere projecten moet zoeken ben je echt soms gejost. Of in plaats van zich aan de lijst postcodes te houden die er in zit (die zeer uitgebreid is), zelf verkeerde postcodes uitvinden of per ongeluk aanmaken met fouten in.Dienen van den bureau die ipv een bestaande klanten fiche te selecteren een compleet nieuwe fiche maakt met een onbestaande klant en adres, dan zijn telefoon niet op pakt, en dan boos wordt als ik hem der op wijs dat mis is..
Op mijn vorig werk was dat zo. Niet normaal wat sommigen uitgeven. Fietsje van 5k+, 2 jaar mee bollen, verkopen voor 1.5k of zo, en terug ene van 5k kopen.Alsook duizenden euro's uitgeven aan een fietske dat 100gram minder weegt, maar zelf dat pintje of pak friet laten? No way josé.
Goh ... ik had indertijd bij m'n eerste WG nochtans ook nog héél wat 'extra verlof' staan. Toen ik vertrok ben ik gaan navragen hoeveel & men wou mij dat op 't secretariaat gerust wijs maken.Werkgever kan nu eenmaal niet veel verlof geven, maar de toekenning van dat verlof zo beperkt maken zonder gevolgen te dragen als iemand daarom opstapt