Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

10.000 reply alls met de vraag geen reply all te gebruiken incoming.

Oja, en een hele boel memes erbij ...

waaronder

IF-I-HIT-REPLY-ALL-TO-TELL-PEOPLE-NOT-TO-REPLY-ALL-WILL-IT-STOP-THE-REPLY-ALL.jpg

images

Kan erger, ik moest iets zoeken voor een bepaald pand in Antwerpen, stond het geklasseerd in "Oost Vlaanderen", en dan in de bestandsnaam "Antwperen".

De archivaris in mij pleegde sudoku met een houten paplepel (en ik ben niet eens archivaris).
Sudoku met een paplepel, rekent dat wat makkelijker? Of was seppuku ook verkeerd geklasseerd?

er zijn nog oude de revue gepasseerd

"I dont always reply, but when I do, I hit reply to all"

"everytime you reply to all, a kitten dies"

:lol:

Anderzijds mogen sommige anderen wel eens vàker reply all gebruiken. Vooral in mijn privé-leven bij aannemers mogen ze dat dringend eens leren. Ik zet altijd mijn vrouw in CC en vaak ook de architect. Als er 1/10 aannemers reply all gebruikt zal het veel zijn. En dan mag je nog eens alles beginnen forwarden.

Anderzijds mogen sommige anderen wel eens vàker reply all gebruiken. Vooral in mijn privé-leven bij aannemers mogen ze dat dringend eens leren. Ik zet altijd mijn vrouw in CC en vaak ook de architect. Als er 1/10 aannemers reply all gebruikt zal het veel zijn. En dan mag je nog eens alles beginnen forwarden.
Is mailen met een alias (of nieuw specifiek) e-mailadres waarop een auto-forward zit geen optie?

Het was lang geleden maar ik heb het nog eens helemaal verneukt vandaag. Benieuwd wat dat gaat geven. :woohoo:

Collega's die de hele tijd "narraten" wat ze aan 't doen zijn terwijl ze dat aan 't doen zijn... Precies of ik midden in een documentaire zit.
Heb echt niet de behoefte om constant te horen wanneer je iets kopieert/plakt of op 'enter' drukt. :angry:

collega's die de hele tijd meekijken naar wat ik doe.
om ze te pesten zeg ik luidop wat ik aan het doen ben en doe ik het nog eens extra traag ook. Ik zie ze dan altijd intern sterven hehehe

Die van mij had een lek op haar werk. Syndicus van daar was komen kijken.

Mja ge ziet niks van binnen buiten dat het lekt. Hij was ook best kortaf tegen haar ook. Hij is oa onder het lek gaan staan om dan tot de muur te stappen.
"Dan kan ik aan de dakwerker doorgeven waar het zit ongeveer"

De hoeveelheid verspilde tijd om in uwe auto te stappen, 20 minuten te rijden daar niks nuttig te doen en dan 20 minuten terug te rijden is onvoorstelbaar.
Dat is 0.0 meerwaarde voor die dakwerker, die toch sowieso moet komen en dan zelf op dat moment wel zal zien waar dat lek zit.
Dus ipv een kort mailtje te sturen van 1 minuut zijt ge meer dan een uur kwijt.

Dan zei em nog tegen mijn vriendin voor em vertrok dat em niks kon doen tot hij een officieel mailtje had.
Hij zegt zijn mailadres en ze kende zijn naam omdat hij vroeger syndicus was bij ons, ze vroeg of hij mij niet kende en ineens sloeg heel zijn humeur om en was em de vriendelijkheid zelve :lol:

Hoe sommige mensen zich zoveel onnodig werk aandoen, ik zal het nooit snappen.

Die van mij had een lek op haar werk. Syndicus van daar was komen kijken.

Mja ge ziet niks van binnen buiten dat het lekt. Hij was ook best kortaf tegen haar ook. Hij is oa onder het lek gaan staan om dan tot de muur te stappen.
"Dan kan ik aan de dakwerker doorgeven waar het zit ongeveer"

De hoeveelheid verspilde tijd om in uwe auto te stappen, 20 minuten te rijden daar niks nuttig te doen en dan 20 minuten terug te rijden is onvoorstelbaar.
Dat is 0.0 meerwaarde voor die dakwerker, die toch sowieso moet komen en dan zelf op dat moment wel zal zien waar dat lek zit.
Dus ipv een kort mailtje te sturen van 1 minuut zijt ge meer dan een uur kwijt.

Dan zei em nog tegen mijn vriendin voor em vertrok dat em niks kon doen tot hij een officieel mailtje had.
Hij zegt zijn mailadres en ze kende zijn naam omdat hij vroeger syndicus was bij ons, ze vroeg of hij mij niet kende en ineens sloeg heel zijn humeur om en was em de vriendelijkheid zelve :laugh:

Hoe sommige mensen zich zoveel onnodig werk aandoen, ik zal het nooit snappen.
Dat is enkel en alleen om minder te moeten werken dat mensen zulke dingen doen. Want in uwen auto stappen, wat lanterfanten en zeveren zonder nut dat is wat tijd 'gewerkt'. Dus ge kan zeggen hoe druk ge het hebt zonder iets nuttigs te hebben gedaan.

Planning voor deze week:
2 kasten plaatsen, kableren en aansluiten, Inc bijhorend gootwerk enzo natuurlijk.
Bijhorende kwhmeters idem
Vrijdag zou dat af moeten zijn want dan willen ze de warmtepompen opstarten.
Probleempjes:
Nog geen keuring of fluvius geboekt
3/4de van het materiaal gewoon niet besteld
Plannen zijn onvolledig/onbestaand, bel ik op de baas om te vragen waar onze papieren plannen met alle notities op dan zijn: "Goh, ik hoop thuis, ik ging die nog intekenen zeker? Kijk anders es in de rek of ze daar niet toevallig nog liggen."
Kasten moet ik gewoon volledig demonteren om ze zelfs maar, stukske per stukske, te kunnen dragen tot id kelder.
Ze zijn aant vloeren dus ik kan/mag maar via 1 route de kelder in, natuurlijk ongeveer zo ver om als mogelijk....

Nuja, ik snap dat wel dat ge niet alles deftig voorbereid krijgt als ge zo plots moet beginnen op een werf die ge al 2 weken zijt aant uitstellen....

Nog 16 dagen.... nog 16

Ergernis van enkele jaren geleden.

Baas die op een bepaald moment zei: Om de goeie afloop van de release te vieren dankzij jullie goeie werkkrachten, gaan we eens goed eten tussen 12u en 14u. Jullie verdienen dit!

OK zo gezegd zo gedaan.

Op het einde van het etentje grabbelt iedereen zijn portefeuille en iedereen betaalt afzonderlijk. Niemand had mij dit gezegd. Bleek dat je dat allemaal zelf moest betalen. (Dit is wat mij echt stoorde, anders was ik ook mee gaan vieren, maar ik wil zoiets wel op voorhand weten)

Ik had natuurlijk geen geld bij en geen bankkaart, dus ik moest dat geld eventjes lenen. :S Wil ik later op de namiddag vertrekken naar huis, zegt de baas: Hela ge moet een uur inhalen of langer blijven, want we hebben daarstraks een uur extra middagpauze genomen!

En nu kan ik er ook mee lachen, toen echt wel niet :)

Laatst bewerkt:
Klant waarover ik hier wss al geschreven heb die mij mailde vorige week vrijdag: "het probleem is opgelost dus we verwachten u maandag 13/6 om af te werken".

Denken die nu echt dat wij hier zitten te wachten tot zij sturen? Het zal wss pas voor na het bouwverlof zijn :laugh:

Andere klant vroeg ons om vorige week vrijdag ten laatste af te werken. Ze vragen dat dan een week op voorhand. Ok ja goed, beetje planning schuiven en het kan er tussen. Komen we toe, kunnen we niks doen.

Terug
Bovenaan