Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Ik sluit mijn mails meestal ook af met 'Alvast bedankt!'.
Is (in mijn geval) gewoon een automatisme.

Ik ben vandaag de ganse dag bezig met het maken van een 90-tal excel tabbladen met gevoelige informatie, dus heel secuur. Daarna een video maken over het gebruik ervan in 2 talen.

Op het einde van de dag vraagt iemand die er als it-manager zijdelings in betrokken is (dit ooit aangaf die informatie niet uit de database te kunnen halen met zijn dienst), wat ik gedaan heb vandaag. Ik leg hem uit via teams: 'ik heb ...'

Even later een mail van hem met: "project blabla is van groot belang en verdient onze volle aandacht. Dit hebben we gedaan: ik heb ..." MET EXACT DEZELFDE WOORDEN ALS IK HEM SCHREEF VIA TEAMS. Nu lijkt het alsof hij alles zelf gedaan heeft, terwijl hij er niks aan gedaan heeft, zijn teams zelfs weigerde het te doen en hij dus niet meer gedaan heeft dan copy-pasten.

Lul.

Met wat geluk wordt JPV ook nog cynisch.

Zo ooit veel individuen gekend die niets anders deden dan overal info stelen, en verder te verkondigen dat zij het zogenaamd opgelost hadden.

En ja, die komen er ook.

Met wat geluk wordt JPV ook nog cynisch.

Zo ooit veel individuen gekend die niets anders deden dan overal info stelen, en verder te verkondigen dat zij het zogenaamd opgelost hadden.

En ja, die komen er ook.
Met een Cara pils in de hand lukt het wel weer hoor, okdskooler.

Werknemer heeft een diefstal gemeld van cash geld uit portefeuille in locker, fout van hem om niet af te sluiten maar ook triest dat het gebeurd. Morgen leg Ik een papier met de boodschap dat diegene die gestolen heeft de mogelijkheid heeft om het geld in de brievenbus te deponeren.

Dat leeg blik wel trachten plat te knijpen met 1 hand.
Daar ben ik te lui voor.

1652302096307.png

Ik ben vandaag de ganse dag bezig met het maken van een 90-tal excel tabbladen met gevoelige informatie, dus heel secuur. Daarna een video maken over het gebruik ervan in 2 talen.

Op het einde van de dag vraagt iemand die er als it-manager zijdelings in betrokken is (dit ooit aangaf die informatie niet uit de database te kunnen halen met zijn dienst), wat ik gedaan heb vandaag. Ik leg hem uit via teams: 'ik heb ...'

Even later een mail van hem met: "project blabla is van groot belang en verdient onze volle aandacht. Dit hebben we gedaan: ik heb ..." MET EXACT DEZELFDE WOORDEN ALS IK HEM SCHREEF VIA TEAMS. Nu lijkt het alsof hij alles zelf gedaan heeft, terwijl hij er niks aan gedaan heeft, zijn teams zelfs weigerde het te doen en hij dus niet meer gedaan heeft dan copy-pasten.

Lul.
Mail gewoon naar al die mensen met de correctie dat gij dat gedaan hebt. Dan staat die mooi voor schut.
Of een toevallige reply all..

En wie leidde die meeting? Het lijkt me niet de bedoeling dat 1 iemand die er ter info bijzit de hele meeting overneemt (of sterker nog: gewoon kan overnemen)?

In het begin werd die meeting geleid door mijn n+2 (van Operations dus). Maar die heeft het nu te druk en dus is dat een soort zelfsturende meeting geworden. En dat lukt perfect binnen Operations. Maar smijt één rotte appel in de mand en uw ganse mand is verpest.

Ik heb die kerel ook op LinkedIn en hij likete zo'n meme die erop neerkwam dat je als Sales soms eens overweegt om in een ander afdeling van het bedrijf te werken, maar je vervolgens de loonschalen ziet en dan maar vlug terug naar Sales gaat.

Dus ik wil niet weten hoeveel méér die kerel verdient dan mij door een arrogante smoel op te zetten in vergelijking met de verdienste van iemand binnen Operations die ganser dagen zijn best doet om samen te werken. Arrogantie pays off blijkbaar.

Meeting/workshop van 8:30-14 met een klant

Van hun kant:
ziek
nog niet klaar met voorbereidende werk
niks gedaan in de firewall
eigenlijk geen tijd want een andere crisis ergens

Ok dan :unsure:

Meeting na een uur maar opgegeven. eens zien of ze gaan klagen als we ze 5.5 uur aanrekenen

In het begin werd die meeting geleid door mijn n+2 (van Operations dus). Maar die heeft het nu te druk en dus is dat een soort zelfsturende meeting geworden. En dat lukt perfect binnen Operations. Maar smijt één rotte appel in de mand en uw ganse mand is verpest.
Nee, elke vergadering zonder iemand die dat wat kanaliseert, behalve in een tight team die dat gewoon is, is gedoemd te falen.
Heeft niets met rotte appels te maken.
Ik heb die kerel ook op LinkedIn en hij likete zo'n meme die erop neerkwam dat je als Sales soms eens overweegt om in een ander afdeling van het bedrijf te werken, maar je vervolgens de loonschalen ziet en dan maar vlug terug naar Sales gaat.

Dus ik wil niet weten hoeveel méér die kerel verdient dan mij door een arrogante smoel op te zetten in vergelijking met de verdienste van iemand binnen Operations die ganser dagen zijn best doet om samen te werken. Arrogantie pays off blijkbaar.
Kijkt, dit maakt jouw kant van het verhaal er echt niet beter op. Jaloezie is zowat de minst constructieve emotie.

Nieuw volk dat bij elke opmerking of instructie het antwoord "waarom?" geeft. Fucking hell, pak het nu toch eens gewoon aan en doe wat gevraagd wordt ipv altijd tegendraads te willen doen.

Nieuw volk dat bij elke opmerking of instructie het antwoord "waarom?" geeft. Fucking hell, pak het nu toch eens gewoon aan en doe wat gevraagd wordt ipv altijd tegendraads te willen doen.
Lijkt mij dat dit niet altijd een slechte vraag moet zijn?

Dat lijkt mij toch een integraal onderdeel van de opleiding van nieuwe mensen, nl. het uitleggen waarom men iets doet (naast het 'hoe' dit moet gebeuren).
Iemand die telkens moet gezegd worden om iets te doen omdat men niet weet waarom het gebeurd zal nl. nooit zelfstandig kunnen werken.

Nieuwe collega van internationaal die doet alsof wij allemaal idioten en juniors zijn :rolleyes:

Voor alles wat ie wil zeggen maakt ie een filmke hoe we bepaalde dingen moeten doen.
Daarnet stuurde ie een filmpje hoe je regedit opstart op een windows :lol:

Deze morgen vroeg ie iets in de squadchat. Ik geef hem het antwoord en geen reactie. 5 min geleden antwoordt er iemand van zijn peers op global niveau exact hetzelfde antwoord en daar stuurt ie wel een thanks op.

Als ze zo de collegialiteit in de global squads willen bevorderen.. merci.

groeten, de domme belgskes van de affiliate.

Nieuwe collega van internationaal die doet alsof wij allemaal idioten en juniors zijn :rolleyes:

Voor alles wat ie wil zeggen maakt ie een filmke hoe we bepaalde dingen moeten doen.
Daarnet stuurde ie een filmpje hoe je regedit opstart op een windows :laugh:

Deze morgen vroeg ie iets in de squadchat. Ik geef hem het antwoord en geen reactie. 5 min geleden antwoordt er iemand van zijn peers op global niveau exact hetzelfde antwoord en daar stuurt ie wel een thanks op.

Als ze zo de collegialiteit in de global squads willen bevorderen.. merci.

groeten, de domme belgskes van de affiliate.
Misschien even aan hem laten weten dat je met alt-f4 de workflow een stuk sneller maakt in je applicaties.

Lijkt mij dat dit niet altijd een slechte vraag moet zijn?

Dat lijkt mij toch een integraal onderdeel van de opleiding van nieuwe mensen, nl. het uitleggen waarom men iets doet (naast het 'hoe' dit moet gebeuren).
Iemand die telkens moet gezegd worden om iets te doen omdat men niet weet waarom het gebeurd zal nl. nooit zelfstandig kunnen werken.
Absoluut, dat is geen slechte vraag. Echter heb ik dat nu al 3 keer aan dezelfde persoon uitgelegd waarom dat moet. En dan begint dat wel tegen te steken.

En het gaat hier om een "waarom vraag" genre: Waarom zet ik de schoenen in de schoenenkast en niet in de frigo? :unsure:

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan