Ja maar geen meneren.Hoezo, zitten hier dan niet alleen directeurs en kaderleden?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja maar geen meneren.Hoezo, zitten hier dan niet alleen directeurs en kaderleden?
Ik had er zelfs eentje die stond op "mevrouw de directeur" want directrice vond ze niet oké!Noemen medewerkers van een school de directeur dan werkelijk “meneer de directeur” wanneer er geen leerlingen bij zijn? Klinkt echt uit de periode van Daens ofzo![]()

Woké!Ik had er zelfs eentje die stond op "mevrouw de directeur" want directrice vond ze niet oké!![]()
Meneer de directrice zou wel progressief zijnIk had er zelfs eentje die stond op "mevrouw de directeur" want directrice vond ze niet oké!![]()

en er wordt verwacht dat we minstens drie dagen per week naar kantoor komen, waarvan per afdeling één verplichte dag (teamoverleg enzo). In het gedeelte waar ik zit, komen verschillende afdelingen. Er is maar 80 of 75% capaciteit voorzien, want ja, mensen die 4/5 of halftijds werken.
"
"Met Corona hadden we dit ook, maar nu zijn ze daar van afgestapt. Gevolg => free for all en degene die wat later toekomen -omdat ze de kinderen naar school moeten brengen bv- zijn royaal gesjareld.Wij hebben ook flexplekken, maar je moet telkens opnieuw op voorhand een specifieke bureau boeken via een onlinetool. Dat werkt goed, maar het is soms wel coördineren om samen met je team te kunnen zitten.
Een collega deed ooit eens de uitleg dat het vervrouwelijken van titels eerder seksistisch was (ja, denk ervan wat je wil). De titel is 'directeur' dus 'mevrouw de directeur' past dus wel binnen die gedachte. Dat directrice veel makkelijker bekt, vergeten we dan maar even.Ik had er zelfs eentje die stond op "mevrouw de directeur" want directrice vond ze niet oké!![]()

Same here! Van m’n vast plekske aan de schuifraam met uitzicht op de vijver blijven ze af!hier ook flexplekken, behalve voor IT, wij hebben onze vaste hoek
juicht en danst!
Classic Americans. Ik heb op een vorig project nog met amerikanen moeten samenwerken. Heel herkenbaar. Ook verplicht altijd eerst 10min small talk als je een meeting hebt met een amerikaan(se).Ik assisteer de laatste tijd op een project waar een hoop Amerikanen zitten. Het project loopt naar mijn aanvoelen voor geen meter, maar iedereen zit elkaar gewoon te bestoeffen: 'This is great', 'Amazing job guys', 'keep this flow going'.
Je zou op den duur Nederlanders beginnen missen die gewoon vlakaf zeggen dat het op niets trekt. Daar geraak je tenminste nog ergens mee
Soms vind ik dat ik in een kleuterschool sta.
Ok dan.Ugh. Ben ook geen fan van flexplekken, maar wat een kutmentaliteit ook om dan toch nog plekken te willen claimen. Dinges had er dan maar vroeger moeten zijn of moet maar een reserveringssysteem gaan bepleiten bij het management. En zoniet moet dinges zelf maar flexibel zijn en twintig stappen meer zetten naar de fax."Ah, gade gij daar zitten?"
"Euh ja. Ik zat daar gisteren ook. Ik heb hier al een paar keer gezeten en dat beviel me wel."
"Tja, normaal zit dinges daar. Die zit daar altijd op dinsdag en woensdag, want dat de enige plaats die naast een faxtoestel zit en hij heeft dat nodig voor zijn werk. Sommige klanten werken daar nog mee."
Zo herkenbaar, zo'n klassiek gevolg van de forwardcultuur. Mensen die hun job uitsluitend bestaat uit e-mails reminden en doorsturen zouden er gewoon uit moeten gaan.Dus jouw team heeft maanden (!) achterstand. Ik probeer te helpen door snel mensen op te leiden om deze weg te werken. Als dank krijg ik nu op enkele dagen tijd een hoop rappels in m'n mailbox met de mededeling dat ik deze dossiers best zelf verwerk omdat ik in de opleiding nog niet tot die gevallen gekomen ben, waardoor m'n eigen werk moet blijven liggen?Ok dan.
Geen verlof meer nemen!Ugh, uw eerste werkdag na een weekje vakantie. Dat is toch altijd opnieuw de hel hé? Je zou het ontzien om vakantie te nemen.
De avond ervoor al eens diagonaal door je mailbox gaan om je een beetje te kunnen voorbereiden op de meeting van de volgende ochtend om 8u30. Dan begin je half voorbereid aan die meeting (je kon namelijk niemand meer contacteren de avond ervoor), terwijl je langs alle zijden (Telefonisch, via Teams en nog het meest hatelijke: via Whatsapp) wordt aangevallen door een bende strontvliegen op stront omdat je terug bent. Wat verwachten ze nu? Dat ik belangrijke updates kan geven nadat ik 1 minuut opnieuw aan het werk ben na een week verlof? Wat voor logica is dat eigenlijk?! Vraag je op woensdagmorgen ook een update wanneer je elkaar dinsdagavond nog gesproken hebt? Neen toch?
Chill the fuck down gasten. Jezus.
Typisch projectwerk: alles loopt door tijdens uw afwezigheid waardoor je precies geen verlof mag nemen. Daarom benijd ik mensen die in de zorgsector werken, die in de bouw werken (daar hebben project managers, projectleiders, ... tenminste vaste bouwverloven waarbij alles stil ligt), etc.