Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Dat heeft me ook al gefrustreerd. Nieuwe mensen die starten worden luidkeels aangekondigd en moeten zichzelf voorstellen, maar als er iemand vertrekt moet dit precies worden doodgezwegen en mag vooral niemand dat weten. Ergens miss ook wel logisch dat je niet staat te roepen als er iemand vertrekt, maar gewoon een algemene communicatie mag toch wel gebeuren vind ik.
Bij ons wordt het uiteindelijk wel gecommuniceerd. Maar da's dan zo'n random mini-mailtje v/d patron, letterlijk de dag dat die mens z'n laatste dag heeft ingezet.
So yeah ... dat wordt zo gelijk ook zo lang mogelijk onder 't matje geschoven.

Nu is 't wel zo dat onder corona, er mensen zijn waarvan ik 't mailtje zien passeren heb ... waarvan ik zoiets had van 'Wie dadde?!?'.

Dat gaat nog problemen geven voor oudere gebouwen op termijn, eerlijk gezegd. Veel werk aan, vaak weinig centen,... daar gaan er nog een heel deel van onbeheerd worden binnen x-aantal jaar.
Logisch, ik doe ook liever een proper gebouw van 10-15 jaar oud met fijne mensen ipv "oude nest" met gierige pinnen waar ge handenvol offertes moet opvragen en veel schades hebt.
Bwa dan nog. Zelfs in beheerde gebouwen zijn zaken niet in orde. Wij komen voor een bepaald deel ook in veel appartementsgebouwen voor onderhoud, en we komen echt regelmatig dingen tegen waar geen 10-20 jaar naar gekeken is.
Gisteren een offerte gemaakt voor vervanging van systemen uit de jaren 80 of zo. Waarschijnlijk al 20 jaar kapot.

Het tempo waaraan mensen, de laatste tijd ook met jaren ervaring, hier vertrekken is echt ongezien. We kunnen onderhand met de collega's een "vertrekbingo" organiseren. Uiteraard wordt dat dan nog niet eens deftig gecommuniceerd, maar hoor je dat via via in de wandelgangen. We hebben reeds een aantal maand een nieuwe directeur, maar daaraan werken (of uberhaupt iets doen - we hebben nog niets qua veranderingen gemerkt tenzij dit jaar met vanalles te laat zijn), ho maar...
Ik werk nu goed 2 jaar in deze branche. Bij een leverancier van ons is elke account manager het afgelopen jaar vetrokken. Daar zaten ook mensen bij met jaren ervaring. Echt ongelooflijk. Blijkbaar is er nieuw bestuur en gaat alles naar de kloten.

Doe ik ook. Ajuinen snijden aan mijn bureau en dan vooral hopen dat er geen videocall binnenkomt. :unsure:

Doodleuk gaan winkelen tijdens mijn thuiswerkuren zou ik wel echt niet durven, amai (en al zeker niet toegeven :tongue: ). Zoiets zou hooguit één keer door de vingers gezien worden door mijn teamleader denk ik, al zegt de policy strikt genomen wel dat we onze thuiswerkdagen naar eigen goeddunken mogen invullen zolang het aantal uren gepresteerd wordt.
Ik ga af en toe wel eens langs de bakker of de Okay voor iets kleins op te pikken.
Is bij ons ook geen probleem: gewoon in Teams even zeggen: ik ga effe een brood halen is voldoende. De wekelijkse inkopen ga ik ni doen, dan ben ik te veel tijd kwijt maar die 10 minuutjes (die ik meestal ook gewoon inhaal) da's dus geen issue bij ons.

Het tempo waaraan mensen, de laatste tijd ook met jaren ervaring, hier vertrekken is echt ongezien. We kunnen onderhand met de collega's een "vertrekbingo" organiseren. Uiteraard wordt dat dan nog niet eens deftig gecommuniceerd, maar hoor je dat via via in de wandelgangen. We hebben reeds een aantal maand een nieuwe directeur, maar daaraan werken (of uberhaupt iets doen - we hebben nog niets qua veranderingen gemerkt tenzij dit jaar met vanalles te laat zijn), ho maar...
Idem bij ons. Zo wordt al eens aan de koffiemachine gepraat in den aard van: 'op wie zet jij uw geld deze maand?'

Volk verlaat de firma in alle stilte en er wordt niets gecommuniceerd. Nieuwe collega's worden als goden ontvangen en krijgen in alles hun zin, ook al zijn er enkele serieus onbekwaam voor hun functie.

Het begint erg te worden. Ze vinden geen volk. Sommigen profiteren daar serieus van aangezien de directie niemand op de vingers wil tikken uit schrik dat ze zouden vertrekken.

Dik half jaar geleden intern van job veranderd. Nog steeds af en toe mensen die mij contacteren ivm iets dat ik voor hen 1-2 jaar geleden gedaan hebben en ze hebben nu "iets soortgelijks dat moet gebeuren". Dan moet ik telkens uitleggen dat ik nu voor team X werk en ze contact moeten opnemen met team Y.

Vandaag weer zo ene, en dan antwoordt die nog terug "en wie is dan de manager van dat team Y?" Dit terwijl je hiervoor gewoon de org chart kan consulteren. Sommige mensen moet je toch altijd alles op een schoteltje presenteren... 0,0 eigen initiatief of denkvermogen. Maar de people pleaser dat ik ben, zal ik daar straks wsl wel gewoon weer netjes op antwoorden wanneer mijn ergernis terug wat gaan liggen is :sop:

Dik half jaar geleden intern van job veranderd. Nog steeds af en toe mensen die mij contacteren ivm iets dat ik voor hen 1-2 jaar geleden gedaan hebben en ze hebben nu "iets soortgelijks dat moet gebeuren". Dan moet ik telkens uitleggen dat ik nu voor team X werk en ze contact moeten opnemen met team Y.

Vandaag weer zo ene, en dan antwoordt die nog terug "en wie is dan de manager van dat team Y?" Dit terwijl je hiervoor gewoon de org chart kan consulteren. Sommige mensen moet je toch altijd alles op een schoteltje presenteren... 0,0 eigen initiatief of denkvermogen. Maar de people pleaser dat ik ben, zal ik daar straks wsl wel gewoon weer netjes op antwoorden wanneer mijn ergernis terug wat gaan liggen is :sop:

zo herkenbaar :lol:

Toen ik 5-6jr terug van werk veranderde, had ik in mijn laatste week nog een nieuwe klant aangebracht, alle offertes via mail gestuurd nr de baas enzo, ... Krijg ik 4mnd later een sms om te vragen of ik nog wist wie die klant was, want hij had dat per ongeluk gewist in zijn mails en wou die klant terugbellen om alles nog eens opnieuw te doen qua offertes. :')

Ik ben onboarding trainer voor de nieuwe mensen om ze wegwijs te maken in onze IT (local & clientside) en het is soms werkelijk ontmoedigend dat je zoveel tijd en effort in die mensen steekt om ze dan een jaar later weer te zien vertrekken.

Maar als die terug vertrekken. Straalt dat dan eigenlijk wel goed af op die onboarding trainer ?
Want zo on board zijn die dan nu toch ook weer niet...

Gohja flexibiliteit komt ergens van 2 kanten. Als je verwacht dat je s'avonds om 19u nog inbelt op een meeting (zonder vergoeding van overuren), dan moet het ook kunnen dat je 's morgens als je niets anders te doen hebt uw boodschappen doet. Dat is denk ik net het grote voordeel van heel het thuiswerkgebeuren, ik heb geregeld meetings met advocaten/consultants in de States/Azië, heb al vaker gedacht hoe eenvoudiger het voor hun vandaag is om rustig van thuis uit om 6u 's morgens of 22u 's avonds hun tijd in te bellen daar waar die vroeger ongetwijfeld heel die periode op kantoor spendeerden.
Mijn vriend heeft hier vanmorgen de wekelijkse boodschappen gedaan maar die gaat komend weekend onvergoed doorwerken (migratieweekend). Output en aantal gepresteerde uren lijkt mij in sommige jobs het voornaamste dan continu beschikbaar te zijn.

Idem bij ons. Zo wordt al eens aan de koffiemachine gepraat in den aard van: 'op wie zet jij uw geld deze maand?'

Volk verlaat de firma in alle stilte en er wordt niets gecommuniceerd. Nieuwe collega's worden als goden ontvangen en krijgen in alles hun zin, ook al zijn er enkele serieus onbekwaam voor hun functie.

Het begint erg te worden. Ze vinden geen volk. Sommigen profiteren daar serieus van aangezien de directie niemand op de vingers wil tikken uit schrik dat ze zouden vertrekken.

En dat stimuleert net de grote uitstroom bij anderen. Het is door de grote corona-war-on-talent dat je vandaag mooie loonsprongen kan maken. Meesten redeneren 'eens hoger loon verworven gaan anderen bij een volgende sprong alvast niet minder bieden'.

Weer 3 a 4 jonge mannen van buitenlandse afkomst die het weer gingen riskeren.
Oversteken terwijl ik de auto's voorrang geef. Deze keer was het prijs, de auto in kwestie was er een van de politie.
De agenten reden wel verder, na een lichte claxon. Een andere agent te voet heeft hen even ferm de les gespeld.
Dat is nu toch al dik 6 weken, bijna elke dag dat dat groepje ons komt ambeteren.

Weer 3 a 4 jonge mannen van buitenlandse afkomst die het weer gingen riskeren.
Oversteken terwijl ik de auto's voorrang geef. Deze keer was het prijs, de auto in kwestie was er een van de politie.
De agenten reden wel verder, na een lichte claxon. Een andere agent te voet heeft hen even ferm de les gespeld.
Dat is nu toch al dik 6 weken, bijna elke dag dat dat groepje ons komt ambeteren.
Euh wat is je job misschien?

Gemachtigd opzichter.
Klopt volledig, in tijdelijke dienst weliswaar.
De donderdagse markt is altijd een drukte, maar dat valt meestal wel mee.
Ik informeer ook mensen, daarom is het wel handig van veel te leren via horen en zien.
Deze avond nog verschillende mensen die ons straal negeren. Ze zouden zo onder een bus of auto lopen of fietsen.
Moeders met heel kleine kinderen die totaal niet opletten wat hun spruiten aan het doen zijn.
Ik mag er niet aan denken dat er een aanrijding gebeurd voor mijn neus.

Laatst bewerkt door een moderator:
We zijn al maandenlang ziekte v collega's aan het opvangen. Overuren, lange reeksen, ... . Als ik dan in een gesprek met directie benoem dat ze in noodgevallen misschien ook even kunnen inspringen, krijg ik als antwoord dat dat hun job niet is. Als ik mijn uren voor deze maand gedaan heb, ga ik ook eens zeggen dat de rest van de dagen mijn job niet is. Ik gok dat ik er over een dag of 10 al wel zal zijn.

Nieuwe collega die vlak naast mij zit op bureau die constant stikende winden laat vliegen. Stank is niet te harden. Echt waar, heb je dan echt geen schaamte om de hele tijd te zitten schijten en anderen in de stank laten zitten? Werk maar twee dagen per week op kantoor en elke keer is het van dat. Zal er ook wel voor zorgen dat hij een naam krijgt op kantoor. Één ongelukje, ok, maar dit ik niet normaal en totaal respectloos.

Laatst bewerkt:
Nieuwe collega die vlak naast mij zit op bureau die constant stikende winden laat vliegen. Stank is niet te harden. Echt waar, heb je dan echt geen schaamte om de hele tijd te zitten schijten en anderen in de stank laten zitten? Werk maar twee dagen per week op kantoor en elke keer is het van dat. Zal er ook wel voor zorgen dat hij een naam krijgt op kantoor. Één ongelukje, ok, maar dit ik niet normaal en totaal respectloos.
Die mens heeft misschien darmproblemen waardoor hij er niks kan aan doen.
Of is het meer met zo een vettig lachje na elke scheet :unsure:

Die mens heeft misschien darmproblemen waardoor hij er niks kan aan doen.
Of is het meer met zo een vettig lachje na elke scheet :unsure:
Dat hij dan naar het toilet gaat om te gaan ontluchten. Of nog beter, fulltime van thuis werkt. Kan hij zijn protten laten vliegen zoveel hij wil (ocharme die vrouw). Zat gisteren in het midden van een videocall en rook plots alweer een enorme strontlucht waardoor ik bijna moest kokhalzen. Die geur zat bijna de hele avond in mijn neus ook nog een. Degoutant. Weet nog niet over ik dit ga aanpakken, ofwel spreek ik hem er over aan (maar hoe?) ofwel vertel ik het aan de kuisvrouwen zodat heel het bedrijf het te weten komt en hij een bijnaam krijgt. Laatste ga ik sowieso doen, denk ik.:evil:

Terug
Bovenaan