De ongelooflijke pretentie van mensen echt waar.
Nieuwe eigenaars die verhuren en over elke factuur zeuren. Ze zitten daar nu 2 jaar ofzo in en verstaan niets van hoe een VME werkt. Het enige wat hen interesseert is dat het zo weinig mogelijk kost. En inleven dat bepaalde zaken dringend zijn en niet elke klusjesdienst staat te springen om klusjes te doen in een gebouw dat snappen ze niet.
Nu moet daar dus een bodemonderzoek gebeuren en de EPC van de algemene delen moet opgemaakt. Zijn dus wettelijke zaken waar ik 0.0 aan kan doen.
Ik mail al dat ik voor de EPC 3 offertes heb (bodemonderzoek was eerder al opgestart na communicatie) en of iemand nog een andere firma kent dan wil ik die ook vragen.
Direct ne mail van die eigenaar dat het een schande is dat ze voor "banale" zaken altijd maar moeten betalen. Dat wij als syndicus altijd dezelfde klusjesdienst zouden sturen om hen op kosten te jagen (lees zogezegd geld in ons zakken steken), ... en nog een hoop andere zaken.
Waaronder dat we evenveel geld vragen ondanks dat we niet hebben kunnen vergaderen.
Ik heb geantwoord dat ze moeten stoppen met halve ongefundeerde insinuaties, en dat ze beter onderzoek doen naar de kosten van een appartement voor ze spreken van "banale" onkosten.
En dat hun kostenargument (mbt de vergadering) van ons op 0.0 slaat omdat ikzelf voor waterinfiltraties (veroorzaakt door een gebouw erlangs) zelf 10-talle keren ter plaatse ben geweest en bij de enorme wateroverlast van de zomer zelf uren water heb weggedaan met een aftrekker omdat enkel 2 oudere dames dat deden en alle firma's bezet waren.
En dat de klusjesdienst (die we inderdaad vaak gebruiken omdat die man snel is en goed werkt levert) 0 keer gebruikt is het jaar ervoor, wat ze zouden hebben kunnen weten als ze de facturen bekeken hadden die ze een tijdje terug ontvangen hebben.
Krijg ik ne mail terug van hare papa:
Ik kopieer en plak de beste stukken
"U jobke bestaat eruit , de mensen van de Vme te bedienen met respect voor ieder Zijn mening!!!
Insinueren doen wij niks, luisteren naar de eigenaars is blijkbaar u beste kant niet. Dit is niet de eerste keer dat dit gezegd word van deze veel te duuuuure klusjesdienst. Insinueren en problemen als je dit zo aanvoelt? Dan zit het fout.
banen te leiden MET overleg!!!
Dit is u jobke bij de Syndicus, en behoort tot u rechtstreeks takenpakket.
Voor de rest is het best dat er met elkaar respectvol word omgegaan met respect voor ieder zijn mening!!!"
Heb hem geantwoord dat ik niet meer antwoord als hij op die manier praat. Waarop hij antwoordt dat hij ons mandaat als syndicus niet zal verlengen.
Heb hem daarop veel succes gewenst vermist de 20 andere bewoners al bijna 9 jaar unaniem achter mij staan (wat ook zo is.)
Echt, ik heb zoveel goeie en vriendelijke klanten hé. Maar zo van die zaken blijven toch vaak onnodig lang op mijn maag liggen. Ook al weet ik dat het meestal gewoon dikke eikels zijn met weinig verstand en tact.