Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

De ongelooflijke pretentie van mensen echt waar.

Nieuwe eigenaars die verhuren en over elke factuur zeuren. Ze zitten daar nu 2 jaar ofzo in en verstaan niets van hoe een VME werkt. Het enige wat hen interesseert is dat het zo weinig mogelijk kost. En inleven dat bepaalde zaken dringend zijn en niet elke klusjesdienst staat te springen om klusjes te doen in een gebouw dat snappen ze niet.

Nu moet daar dus een bodemonderzoek gebeuren en de EPC van de algemene delen moet opgemaakt. Zijn dus wettelijke zaken waar ik 0.0 aan kan doen.
Ik mail al dat ik voor de EPC 3 offertes heb (bodemonderzoek was eerder al opgestart na communicatie) en of iemand nog een andere firma kent dan wil ik die ook vragen.

Direct ne mail van die eigenaar dat het een schande is dat ze voor "banale" zaken altijd maar moeten betalen. Dat wij als syndicus altijd dezelfde klusjesdienst zouden sturen om hen op kosten te jagen (lees zogezegd geld in ons zakken steken), ... en nog een hoop andere zaken.
Waaronder dat we evenveel geld vragen ondanks dat we niet hebben kunnen vergaderen.

Ik heb geantwoord dat ze moeten stoppen met halve ongefundeerde insinuaties, en dat ze beter onderzoek doen naar de kosten van een appartement voor ze spreken van "banale" onkosten.
En dat hun kostenargument (mbt de vergadering) van ons op 0.0 slaat omdat ikzelf voor waterinfiltraties (veroorzaakt door een gebouw erlangs) zelf 10-talle keren ter plaatse ben geweest en bij de enorme wateroverlast van de zomer zelf uren water heb weggedaan met een aftrekker omdat enkel 2 oudere dames dat deden en alle firma's bezet waren.
En dat de klusjesdienst (die we inderdaad vaak gebruiken omdat die man snel is en goed werkt levert) 0 keer gebruikt is het jaar ervoor, wat ze zouden hebben kunnen weten als ze de facturen bekeken hadden die ze een tijdje terug ontvangen hebben.

Krijg ik ne mail terug van hare papa:
Ik kopieer en plak de beste stukken

"U jobke bestaat eruit , de mensen van de Vme te bedienen met respect voor ieder Zijn mening!!!
Insinueren doen wij niks, luisteren naar de eigenaars is blijkbaar u beste kant niet. Dit is niet de eerste keer dat dit gezegd word van deze veel te duuuuure klusjesdienst. Insinueren en problemen als je dit zo aanvoelt? Dan zit het fout.
banen te leiden MET overleg!!!

Dit is u jobke bij de Syndicus, en behoort tot u rechtstreeks takenpakket.
Voor de rest is het best dat er met elkaar respectvol word omgegaan met respect voor ieder zijn mening!!!"

Heb hem geantwoord dat ik niet meer antwoord als hij op die manier praat. Waarop hij antwoordt dat hij ons mandaat als syndicus niet zal verlengen.
Heb hem daarop veel succes gewenst vermist de 20 andere bewoners al bijna 9 jaar unaniem achter mij staan (wat ook zo is.)

Echt, ik heb zoveel goeie en vriendelijke klanten hé. Maar zo van die zaken blijven toch vaak onnodig lang op mijn maag liggen. Ook al weet ik dat het meestal gewoon dikke eikels zijn met weinig verstand en tact.
Syndicussen, tis een ras apart! Deze week ook nog eens ten rade gegaan bij onze syndicus. Wij zitten met een redelijk "ambetante" buur die van zichzelf vindt dat hij het uithangbord en unanieme stem van de wijk is (wat niet zo is), en de bouwheer en syndicus elke dag 9 keer opbelt. Nu vond hij dat het grasperkje aan de ingang eigenlijk wegmoest, en dat moest worden volgegoten met houtschors. Hij dus naar de syndicus gebeld met die vraag, en de syndicus heeft dat op maandag laten volstorten (€870) zonder rekening te houden met de meerderheid van eigenaars. Wanneer ik hem dan opbel zegt hij: "ahja, maar heb dat met X afgesproken zo, da's toch gemakkelijker". Ja nee, zo werkt het toch niet?

Syndicussen, tis een ras apart! Deze week ook nog eens ten rade gegaan bij onze syndicus. Wij zitten met een redelijk "ambetante" buur die van zichzelf vindt dat hij het uithangbord en unanieme stem van de wijk is (wat niet zo is), en de bouwheer en syndicus elke dag 9 keer opbelt. Nu vond hij dat het grasperkje aan de ingang eigenlijk wegmoest, en dat moest worden volgegoten met houtschors. Hij dus naar de syndicus gebeld met die vraag, en de syndicus heeft dat op maandag laten volstorten (€870) zonder rekening te houden met de meerderheid van eigenaars. Wanneer ik hem dan opbel zegt hij: "ahja, maar heb dat met X afgesproken zo, da's toch gemakkelijker". Ja nee, zo werkt het toch niet?

Nee dat is inderdaad de bedoeling niet nee.
Puur esthetische werken is aan de VME om te beslissen. Als dat nu een praktische, noodzakelijke reden had dan valt dat wel meestal onder het bedrag waarvoor hij kan beslissen maar dat lijkt me hier niet het geval.

Syndicus is een bijzonder ondankbare job. Je hebt te maken met complexe wetgeving, moet 1000 ballen tegelijk in de lucht houden omdat je een groot klantenbestand (veel eigenaars in veel gebouwen) moet hebben om rendabel te zijn, en nog krijg je veel stront over je heen.

Er zijn er steeds minder die het beroep willen uitoefenen, terwijl de appartementen als paddenstoelen uit de grond rijzen. Daardoor is het een knelpuntenberoep, en dat opent helaas ook de deur voor cowboys die de wet aan hun laars lappen en zo veel mogelijk gebouwen proberen binnen te halen voor een minimum aan dienstverlening.

Ze zouden daar beter hun pollekes kussen als je al tientallen keren bent langs geweest om de problemen aan te pakken. In dit geval is het een extra zure omdat je het volledige gebouw waarschijnlijk niet kan of wil buitengooien omdat de 20 anderen zich wel goed gedragen. Die zijn dan het slachtoffer als er 1 onbeschoft stuk tuig tussen zit.

De ongelooflijke pretentie van mensen echt waar.

Nieuwe eigenaars die verhuren en over elke factuur zeuren. Ze zitten daar nu 2 jaar ofzo in en verstaan niets van hoe een VME werkt. Het enige wat hen interesseert is dat het zo weinig mogelijk kost. En inleven dat bepaalde zaken dringend zijn en niet elke klusjesdienst staat te springen om klusjes te doen in een gebouw dat snappen ze niet.

Nu moet daar dus een bodemonderzoek gebeuren en de EPC van de algemene delen moet opgemaakt. Zijn dus wettelijke zaken waar ik 0.0 aan kan doen.
Ik mail al dat ik voor de EPC 3 offertes heb (bodemonderzoek was eerder al opgestart na communicatie) en of iemand nog een andere firma kent dan wil ik die ook vragen.

Direct ne mail van die eigenaar dat het een schande is dat ze voor "banale" zaken altijd maar moeten betalen. Dat wij als syndicus altijd dezelfde klusjesdienst zouden sturen om hen op kosten te jagen (lees zogezegd geld in ons zakken steken), ... en nog een hoop andere zaken.
Waaronder dat we evenveel geld vragen ondanks dat we niet hebben kunnen vergaderen.

Ik heb geantwoord dat ze moeten stoppen met halve ongefundeerde insinuaties, en dat ze beter onderzoek doen naar de kosten van een appartement voor ze spreken van "banale" onkosten.
En dat hun kostenargument (mbt de vergadering) van ons op 0.0 slaat omdat ikzelf voor waterinfiltraties (veroorzaakt door een gebouw erlangs) zelf 10-talle keren ter plaatse ben geweest en bij de enorme wateroverlast van de zomer zelf uren water heb weggedaan met een aftrekker omdat enkel 2 oudere dames dat deden en alle firma's bezet waren.
En dat de klusjesdienst (die we inderdaad vaak gebruiken omdat die man snel is en goed werkt levert) 0 keer gebruikt is het jaar ervoor, wat ze zouden hebben kunnen weten als ze de facturen bekeken hadden die ze een tijdje terug ontvangen hebben.

Krijg ik ne mail terug van hare papa:
Ik kopieer en plak de beste stukken

"U jobke bestaat eruit , de mensen van de Vme te bedienen met respect voor ieder Zijn mening!!!
Insinueren doen wij niks, luisteren naar de eigenaars is blijkbaar u beste kant niet. Dit is niet de eerste keer dat dit gezegd word van deze veel te duuuuure klusjesdienst. Insinueren en problemen als je dit zo aanvoelt? Dan zit het fout.
banen te leiden MET overleg!!!

Dit is u jobke bij de Syndicus, en behoort tot u rechtstreeks takenpakket.
Voor de rest is het best dat er met elkaar respectvol word omgegaan met respect voor ieder zijn mening!!!"

Heb hem geantwoord dat ik niet meer antwoord als hij op die manier praat. Waarop hij antwoordt dat hij ons mandaat als syndicus niet zal verlengen.
Heb hem daarop veel succes gewenst vermist de 20 andere bewoners al bijna 9 jaar unaniem achter mij staan (wat ook zo is.)

Echt, ik heb zoveel goeie en vriendelijke klanten hé. Maar zo van die zaken blijven toch vaak onnodig lang op mijn maag liggen. Ook al weet ik dat het meestal gewoon dikke eikels zijn met weinig verstand en tact.
Hé gast, uw jobKE is wel om respectvol om te gaan met de mensen.

:laugh: wat een pretentie van die mensen zeg. Nu goed, eerlijk, ik zou dat tijdens de volgende vergadering eens voorlezen en in het gezicht zeggen dat je daarvan niet gediend bent. Dat soort mensen kalmeert meestal vrij snel als ze eens publiekelijk op hun plaats worden gezet.

enne ? was ze op tijd ?
Ze was 30min te laat. Mijn collega (een vroegere interne die nu externe zelfstandige is, maar 80% voor ons werkt) heeft 99% van de meeting gesproken en haar toch duidelijk gemaakt dat er veel meer structuur moet zijn. Op een gegeven moment dacht ik "Amaai, ge voelt totaal niet aan dat zij manager is. Ze staat daar precies als een geslagen hondje deel te nemen aan de meeting".

Ze komt smorgens laat toe, gaat vroeg weg ed==> Geeft onze afdeling een slechte reputatie tov de rest.
Ze is 3 dagen vroeger gekomen...en vandaag...was ze weer laat...
Wij organiseren geregeld events waarbij fotomateriaal cruciaal is om mensen aan te trekken...komt ze daar pas na het event mee af ed.

De meeting moest maar 1u duren, het heeft 3-4u geduurd.

Syndicus is een bijzonder ondankbare job. Je hebt te maken met complexe wetgeving, moet 1000 ballen tegelijk in de lucht houden omdat je een groot klantenbestand (veel eigenaars in veel gebouwen) moet hebben om rendabel te zijn, en nog krijg je veel stront over je heen.

Er zijn er steeds minder die het beroep willen uitoefenen, terwijl de appartementen als paddenstoelen uit de grond rijzen. Daardoor is het een knelpuntenberoep, en dat opent helaas ook de deur voor cowboys die de wet aan hun laars lappen en zo veel mogelijk gebouwen proberen binnen te halen voor een minimum aan dienstverlening.

Ze zouden daar beter hun pollekes kussen als je al tientallen keren bent langs geweest om de problemen aan te pakken. In dit geval is het een extra zure omdat je het volledige gebouw waarschijnlijk niet kan of wil buitengooien omdat de 20 anderen zich wel goed gedragen. Die zijn dan het slachtoffer als er 1 onbeschoft stuk tuig tussen zit.

Ja, daarom dat ik nu ook gewoon wat "arroganter" terug doe tegen de mensen. En ik zeg dat ook vaak letterlijk se.
Kijk maar eens rond hoeveel gebouwen er zijn en kijk dan maar eens hoeveel syndici.
Zoek maar iemand anders als ge denkt dat het daar beter is, niemand staat echt te springen om gebouwen met veel werk en moeilijke mensen in.

Dat gaat nog problemen geven voor oudere gebouwen op termijn, eerlijk gezegd. Veel werk aan, vaak weinig centen,... daar gaan er nog een heel deel van onbeheerd worden binnen x-aantal jaar.
Logisch, ik doe ook liever een proper gebouw van 10-15 jaar oud met fijne mensen ipv "oude nest" met gierige pinnen waar ge handenvol offertes moet opvragen en veel schades hebt.

Hé gast, uw jobKE is wel om respectvol om te gaan met de mensen.

:laugh: wat een pretentie van die mensen zeg. Nu goed, eerlijk, ik zou dat tijdens de volgende vergadering eens voorlezen en in het gezicht zeggen dat je daarvan niet gediend bent. Dat soort mensen kalmeert meestal vrij snel als ze eens publiekelijk op hun plaats worden gezet.

Ja, dat is nog wel een strak plan eigenlijk om dat voor te lezen :rofl:

Laatst bewerkt:
En ik zie/hoor de laatste 5 jaar gelijk al maar 1 keer/jaar iemand v/d Syndic (op de algemene vergadering, die met de Corona afgelast geweest is dan nog).
Eerst volgende keer zal dit jaar dan ergens zijn ... na gelijk 2j zeker.

Ik heb een automatisch antwoord staan op mijn rechtstreekse telefoon lijn met de boodschap dat ze moeten bellen naar het algemene support nummer.
Vandaag belt er ene op 4 minuten 3 keer naar mijn rechtstreeks nummer en een uur later nog eens
Begint me daarna aan te spreken via Teams Chat en omdat ik blijkbaar niet snel genoeg antwoordde, stuurde hij via mail een screenshot van de chat.
Op zijn mail heb ik dan nog eens gereplyed met de boodschap van het algemene support nummer te bellen.

Wat later belt hij dan naar het support nummer en begint hij te zagen, waarom kan ik u niet rechtstreeks bellen?

En probeer de dt fouten en de vele andere ook in de verf te zetten tijdens het voorlezen. Die vent komt al zo achterlijk over als een plank. 'U jobke' en nog geen zin later 'wederzijds respect'.

Inderdaad, de intelligentie druipt er noch in toon noch in schrijfkunst van af.
Had de baas ook mee in cc gezet. Die belde mij net en zei dat ik toch jobke nr 1 van hem ben. Da vond ik wel lief :lol:

Eens gaan klappen met de vakbond vandaag, een madam die maar enkel zo'n zaken behandelt. Ik had me goed voorbereid en heb ook een filmpje kunnen tonen van een feit (die ze slim genoeg maandag nog zelf hebben gestuurd als natrappen), die vond alles toch wel al extreme vormen aannemen. Nu is het nog een dikke week afwachten wat mijn baas gaat doen, maar sowieso zal mijn ziekte al verlengd worden en dan kunnen we met de vakbond nog eens een exit-strategie bespreken.

Het tempo waaraan mensen, de laatste tijd ook met jaren ervaring, hier vertrekken is echt ongezien. We kunnen onderhand met de collega's een "vertrekbingo" organiseren. Uiteraard wordt dat dan nog niet eens deftig gecommuniceerd, maar hoor je dat via via in de wandelgangen. We hebben reeds een aantal maand een nieuwe directeur, maar daaraan werken (of uberhaupt iets doen - we hebben nog niets qua veranderingen gemerkt tenzij dit jaar met vanalles te laat zijn), ho maar...

Het tempo waaraan mensen, de laatste tijd ook met jaren ervaring, hier vertrekken is echt ongezien. We kunnen onderhand met de collega's een "vertrekbingo" organiseren. Uiteraard wordt dat dan nog niet eens deftig gecommuniceerd, maar hoor je dat via via in de wandelgangen. We hebben reeds een aantal maand een nieuwe directeur, maar daaraan werken (of uberhaupt iets doen - we hebben nog niets qua veranderingen gemerkt tenzij dit jaar met vanalles te laat zijn), ho maar...

Is bij ons ook. Veel mensen die met heel de covidperiode ingezien hebben wat belangrijk is.

boven budget.... serieus boven budget...:oink:
Ligt het aan corona /oorlog en de prijzen of ligt het aan de projectleider die 2 verdiepen als 0m² in gegeven heeft in zijn voorontwerpraming.... :unsure:
Twee opties...
1) op zoek naar 2 miljoen euro
2) de project lead met een potje vaseline het laten gaan uitleggen aan de bouwheer. (bukt u maar voorover meneer)

ik verkies optie twee.

Is bij ons ook. Veel mensen die met heel de covidperiode ingezien hebben wat belangrijk is.
Bij ons ook (grootbank). Enorm groot verloop ineens op bepaalde sleutelposities en dan zijn het nog allemaal mensen met veel ervaring in die sleutelposities. Op Linkedin zie ik dat ze dan nu effectief iets heel anders doen, dus ik denk dat een gewaarwording door Corona er zeker voor iets tussen zit.

Ik ben onboarding trainer voor de nieuwe mensen om ze wegwijs te maken in onze IT (local & clientside) en het is soms werkelijk ontmoedigend dat je zoveel tijd en effort in die mensen steekt om ze dan een jaar later weer te zien vertrekken.

Tijdens het zoeken naar vacatures, mijn eigen job tegengekomen, sinds vandaag online. Mijn probleem over hoe ik uiteindelijk ga moeten vertrekken, lijkt me dus opgelost. :unsure:
Een kameraad heeft zo tijdens de eerste lockdown in de krant ontdekt dat hij zijn job kwijt kwas. Zijn baas stond met een stukje in de krant dat ze na de lockdown het restaurant gingen omgooien en gingen stoppen met hun wijnhandel, en hij was daar sommelier. Hij wist dus al snel hoe laat het was.

Een kameraad heeft zo tijdens de eerste lockdown in de krant ontdekt dat hij zijn job kwijt kwas. Zijn baas stond met een stukje in de krant dat ze na de lockdown het restaurant gingen omgooien en gingen stoppen met hun wijnhandel, en hij was daar sommelier. Hij wist dus al snel hoe laat het was.
Ook sympathiek. Als je dat op tijd weet, kan je iets anders beginnen zoeken.

Dat heeft me ook al gefrustreerd. Nieuwe mensen die starten worden luidkeels aangekondigd en moeten zichzelf voorstellen, maar als er iemand vertrekt moet dit precies worden doodgezwegen en mag vooral niemand dat weten. Ergens miss ook wel logisch dat je niet staat te roepen als er iemand vertrekt, maar gewoon een algemene communicatie mag toch wel gebeuren vind ik.

Terug
Bovenaan