Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Er is nu eenmaal een drempel waar je over moet in brutoloon vanwege de loonbonus. Eenmaal je boven de 2700 zit zal je terug meer overhouden bij een stijging.
€600 is ook niet niets en geeft je een beter uitgangspunt bii een volgende promotie of jobhop.
Vergeet ook bv de index niet, per 2% stijging heb je met €600 meer al €12 die je extra uitloopt. Dat tikt ook wel aan in de loop der jaren, zeker in jaren zoals 2021 en 2022.
- inclusief al je premies (zoals vakantiegeld)
- je “pensioen”
- cumulatieve effecten zoals hierboven beschreven
- in de veronderstelling dat dit verschil veroorzaakt wordt door netto-regelingen en overheidsmaatregelen: zekerheid. Want beide kunnen veranderen terwijl je brutoloon constant is

Ik blijf het altijd frappant vinden dat mensen zeggen maar “x euro per maand meer”. Met alle “… as a service” heb je stiekem redelijk wat terugkerende kosten lopen, en daar helpen die x euro in de maand mee.

Vul voor x=50€ in en je kan elke maand in een bescheiden brasserie met 2 een keer gaan eten. Ik ga daarvoor miss niet van een leuke naar een andere job gaan, maar ik zou het ook niet minimaliseren.

de dag beginnen mer Certificate errors.
Op het eerste zicht iets van proximus; als we wisselen naar Telenet alles wel OK precies.
nog iemand last van ondervonden?

ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID
Issuer: Cisco Umbrella Secondary SubCA ION-SG
Expires 28 FEB

Allez nog eens een stakingsaanzegging. Ik krijg er hoe langer hoe meer een Renault Vilvoorde gevoel bij.
Vakbonden zijn precies voeling met realiteit nogal kwijt; deeltijds werken met volledig behoud van loon. :wtf:
En extra verlofdagen. Want 70 is niet genoeg.

Allez nog eens een stakingsaanzegging. Ik krijg er hoe langer hoe meer een Renault Vilvoorde gevoel bij.
Vakbonden zijn precies voeling met realiteit nogal kwijt; deeltijds werken met volledig behoud van loon. :wtf:
En extra verlofdagen. Want 70 is niet genoeg.
Wat zijn hun argumenten hiervoor?

Nieuw hoofdstuk op het werk.
Kleine opfrissing: manager die denkt dat werk een kermis is waar ge binnen- en buiten gaat wanneef ge wilt en altijd en overal te laat kunt zijn. Niemand weet wat ze eigenlijk doet en ze heeft een zeer povere kennis van zaken. Gisteren was ze niet aanwezig en mn collega is naar de Algemeen Directeur gestapt en gezegd dat het welletjes was. Dat ze als manager totaal geen leiderschap toont, altijd te laat komt,...
Vandaag moest ze naar ne klant (toevallig kameraad van mij)..was ze 30min te laat op afspraak.
Ze kan ook zelf nooit beslissingen nemen ed. Komt intern 1u te laat op meetings met de directie ed.

Mn collega wil sebiet een algemene meeting organiseren om alles op een rijtje te zetten incl ne "seg manager, ge moogt ook eens op tijd komen. Ge haalt de reputatie van ons bedrijf en de afdeling naar beneden. En het werk dat we leveren is ondermaats door een gebrek aan leiderschap"
Ben benieuwd hoe da gaat aflopen... Meeting is om 13u...manager is er nog steeds niet..

Kleine opfrissing: manager die denkt dat werk een kermis is waar ge binnen- en buiten gaat wanneef ge wilt en altijd en overal te laat kunt zijn. Niemand weet wat ze eigenlijk doet en ze heeft een zeer povere kennis van zaken. Gisteren was ze niet aanwezig en mn collega is naar de Algemeen Directeur gestapt en gezegd dat het welletjes was. Dat ze als manager totaal geen leiderschap toont, altijd te laat komt,...
Vandaag moest ze naar ne klant (toevallig kameraad van mij)..was ze 30min te laat op afspraak.
Ze kan ook zelf nooit beslissingen nemen ed. Komt intern 1u te laat op meetings met de directie ed.

Mn collega wil sebiet een algemene meeting organiseren om alles op een rijtje te zetten incl ne "seg manager, ge moogt ook eens op tijd komen. Ge haalt de reputatie van ons bedrijf en de afdeling naar beneden. En het werk dat we leveren is ondermaats door een gebrek aan leiderschap"
Ben benieuwd hoe da gaat aflopen... Meeting is om 13u...manager is er nog steeds niet..
enne ? was ze op tijd ?

De brulaap waarover ik het een tijdje geleden had, is anderhalve week rustig gebleven nadat hij bij de directie is moeten gaan.
Vandaag zat het er dus weer op. Er is een nieuwe jongen begonnen, schoolverlater en wat verlegen, maar wel een goeie werker. Ik stond vandaag bij die jongen om hem wat wegwijs te maken in bepaalde zaken en plots komt marginaalmans wat roepen en tieren dat we meer moeten werken en minder praten. Hij heeft niets te zeggen, en is een van diegene die het meeste tijd verliest met rondwandelen en praten, maar bon. Terwijl ons praten tijdens het werken was, puur om die jongen wat losser te krijgen, want lijkt me uiteindelijk wel iemand die in de groep zal passen eens hij zich goed voelt.
Nu, vond mijn reactie vandaag best wel goed. Vooral de nieuwe wat beschermd en (alweer) de volledige lading verwijten opgevangen, maar goed. Ik heb bij het vertrekken vanavond nog snel even de bureau van de grote baas binnengegaan, gezegd wat er gebeurd is en ik dit weekend ga beslissen wat mijn eigen oplossing is. Nu ga ik het dus even laten bekoelen in mijn hoofd, maar de kans dat ik maandag niet ga zeggen dat ik er mee stop is klein.

“Work/life balans”
Ok. Maar je moet toch niet voltijds betaald worden om deeltijds te gaan werken. Is dat niet wat vreemd vanuit het standpunt van een werkgever? Wat met de mensen die effectief voltijds werken, die krijgen dan verbeterde voorwaarden?
Serieus kostelijk grapje voor de werkgever.

Ok. Maar je moet toch niet voltijds betaald worden om deeltijds te gaan werken. Is dat niet wat vreemd vanuit het standpunt van een werkgever? Wat met de mensen die effectief voltijds werken, die krijgen dan verbeterde voorwaarden?
Serieus kostelijk grapje voor de werkgever.
Daarom ook dat ze er niet in mee willen gaan hè 🤓

Bestaat er eigenlijk geen mogelijkheid om te stoppen zonder opzeg? De baas is op de hoogte van de situatie, net als de vakbond. Ik wil gewoon niet meer gaan maandag, of het is om te zeggen dat ik niet meer ga. Dat ik een bepaalde tijd geschorst wordt bij de rva zal me aan mijn reet roesten, maar blijkbaar moet je dan ook een vergoeding betalen aan je werkgever. Gezien de situatie lijkt er me toch ergens wel iets te zijn dat in mijn voordeel speelt? Of is de wet echt zo vreselijk slecht dat het slachtoffer nog eens dubbel mag afzien?

Bestaat er eigenlijk geen mogelijkheid om te stoppen zonder opzeg? De baas is op de hoogte van de situatie, net als de vakbond. Ik wil gewoon niet meer gaan maandag, of het is om te zeggen dat ik niet meer ga. Dat ik een bepaalde tijd geschorst wordt bij de rva zal me aan mijn reet roesten, maar blijkbaar moet je dan ook een vergoeding betalen aan je werkgever. Gezien de situatie lijkt er me toch ergens wel iets te zijn dat in mijn voordeel speelt? Of is de wet echt zo vreselijk slecht dat het slachtoffer nog eens dubbel mag afzien?
Afhankelijk van de sector lukt het soms wel als je beweert ander werk te hebben na je opzeg en bij de vraag “welke firma” heel vaag blijft (en insinueert dat je bij een directe concurrent gaat werken). Dan hoef je soms niet meer te gaan.

Pb.

Afhankelijk van de sector lukt het soms wel als je beweert ander werk te hebben na je opzeg en bij de vraag “welke firma” heel vaag blijft (en insinueert dat je bij een directe concurrent gaat werken). Dan hoef je soms niet meer te gaan.
Mja, bij ons zal dat niet lukken. Ik moet er weg, nu. Als ik een maand geen inkomen krijg en pas daarna dopgeld of nieuw werk heb, interesseert me niet meer, maar een boete betalen om opzeg niet te doen interesseert me des te meer.

Na al je verhalen krijg ik meer en meer de indruk dat er wel eens een zware alcoholverslaving achter zou kunnen zitten waardoor ze gewoon niet meer professioneel kan functioneren?

Je kan in uw ontslagbrief vragen of ze akkoord gaan zonder opzeg.

En als zij dat goedkeuren...

Nu ik vermoed dat ze er dus niet zomaar mee akkoord zullen gaan...

Schrijf die brief al uit.
En zet er expliciet bij wegens persoonlijke redenen geen opzegtermijn gewenst.
Schuif die brief onder hun neus.
Je kan altijd proberen.

Laatst bewerkt:
Mensen die nog liever stilstaan in hun job (dan hoeven ze niet uit hun comfortzone te komen), dan meegaan in een groei-traject dat voor 80% is uitgewerkt en waar die andere 20% nog dient uitgewerkt te worden.

Reactie is dan dat ze er zich niet comfortabel bij voelen.

Hoog tijd dat er nog eens een recessie komt. Want de attitude van veel werknemers door de schaarste aan personeel begint zielig te worden.

Mja, bij ons zal dat niet lukken. Ik moet er weg, nu. Als ik een maand geen inkomen krijg en pas daarna dopgeld of nieuw werk heb, interesseert me niet meer, maar een boete betalen om opzeg niet te doen interesseert me des te meer.
Naar de dokter gaan en heel het verhaal doen. Dan ga je direct een maand krijgen en je vraagt via de arbeidsgeneesheer medisch ontslag. Dan kun je stempelen.

Terug
Bovenaan