Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Vanmiddag een meeting met een 10-tal stakeholders waarvan ik de facto organisator ben, maar door historische redenen (van voor de projectoverdracht naar mij) is een andere partij de Outlook-organisator van de meeting.

Nog een andere partij, de protaganist in dit verhaal, is vanmorgen plots tot het besef gekomen dat hij de meeting niet kan bijwonen waardoor het weinig nut heeft om de meeting te laten doorgaan.

Man, ik ben alweer meer dan een uur bezig om iedereen op de hoogte te brengen, nieuwe datum af te stemmen, telefoons te beantwoorden, ene die helemaal uit de lucht komt vallen, onderlinge miscommunicaties die ik terug moet rechttrekken, ... Dat is al langer dan wat de eigenlijke duurtijd van die meeting zou geweest zijn. :sarcastic:

1) Van dergelijk inefficiënt, administratief geklooi word ik gewoon horendol
2) De last-minute afzegger van de meeting mag wat mij betreft een nieuwe organiseren. Maar ja, als simpele Project Manager kan ik dat niet zeggen tegen een CEO.
3) Ik kan niets boeken onder "verplaatsen van meetings omdat een mongool het nodig vindt om last-minute te cancelen". Ook niets onder "verplaatsen van meetings" tout court. En mocht het nog zo zijn, dan zou geen hond geloven dat zoiets meer dan een uur kan duren. En toch is het zo. Zal ik alvast mijn call-history opslaan en afdrukken, voor het geval daar vragen over komen zodat ik alles kan reconstrueren? :sarcastic:

En zo vliegt de tijd weer voorbij.

Jaag je u daar telkens niet teveel in op terwijl dat misschien absoluut niet nodig is en geëist wordt?
Indien wel, zoek je dan niet beter een andere job waar dit niet het geval is?

Kan ook zijn dat je boven uw niveau aan het spelen bent en véél gelukkiger zou zijn in een job met een pak minder verantwoordelijkheid...

Werken om te leven >< leven om te werken.

Ik krijg een mail dat ik een poort tekening moet aanpassen. Kast op de bijgevoegde pdf staat aan de andere kant. Ik begin die te verzetten en alles aan te passen. Op het einde lees ik de mail nog eens. Kast moet links komen. Wtf, op de doorsnede staat ze rechts. Dan valt m'n frank dat de poort ook naar de achterkant van de muur moet waardoor de doorsnede in spiegelbeeld staat en er eigenlijk niets veranderd moest worden buiten de dikte van een kolom op m'n tekening. 1h of work down the drain.
Het is duidelijk dat ik deze morgen het concentratievermogen van een goudvis had.

Ik ben toch dikwijls zelf de bron van m'n ergernis heb ik gemerkt.

Vanmiddag een meeting met een 10-tal stakeholders waarvan ik de facto organisator ben, maar door historische redenen (van voor de projectoverdracht naar mij) is een andere partij de Outlook-organisator van de meeting.

Nog een andere partij, de protaganist in dit verhaal, is vanmorgen plots tot het besef gekomen dat hij de meeting niet kan bijwonen waardoor het weinig nut heeft om de meeting te laten doorgaan.

Man, ik ben alweer meer dan een uur bezig om iedereen op de hoogte te brengen, nieuwe datum af te stemmen, telefoons te beantwoorden, ene die helemaal uit de lucht komt vallen, onderlinge miscommunicaties die ik terug moet rechttrekken, ... Dat is al langer dan wat de eigenlijke duurtijd van die meeting zou geweest zijn. :sarcastic:

2) De last-minute afzegger van de meeting mag wat mij betreft een nieuwe organiseren. Maar ja, als simpele Project Manager kan ik dat niet zeggen tegen een CEO.
3) Ik kan niets boeken onder "verplaatsen van meetings omdat een mongool het nodig vindt om last-minute te cancelen". Ook niets onder "verplaatsen van meetings" tout court. En mocht het nog zo zijn, dan zou geen hond geloven dat zoiets meer dan een uur kan duren. En toch is het zo. Zal ik alvast mijn call-history opslaan en afdrukken, voor het geval daar vragen over komen zodat ik alles kan reconstrueren? :sarcastic:

Een outlook/teams meeting kun je toch gewoon met een paar muisklikken verplaatsen? Of gebruiken jullie nog postduiven om iedereen een uitnodiging te bezorgen.

Regionale sales manager stuurt een Excel bestand met een offerte berekening voor een klant in "mijn" land, met bemerking dat de recente dieselprijs verhoging van 22% is verrekend in de laatste versie.

Ik antwoord kort met "De stijging was 28 ipv 22%, van prijs x naar y/liter. In de berekening van de trucking sheet staat het wel reeds goed."

Meteen bericht via Teams "Wat betekent XX?", XX zijnde een interne truck afkorting die we al jaren gebruiken. O.a. in een wekelijkse update die hij nota bene zelf in elkaar heeft gestoken. Vervolgens nog de vraag "Dus het staat al goed in de Excel sheet?".

Op zich geen erg, maar zo krijg ik wel dagelijks vragen (meestal telefonisch) over de simpelste zaken die letterlijk in een e-mail stonden of reeds eerder besproken waren. Precies of er blijft nooit iets hangen.

PS: Als het pro forma was ging ik niet speciaal over het fout vermelde % beginnen. Die prijs is door de overheid vastgelegd dus is voor iedereen hetzelfde, en de stijging wordt als argument naar de klant toe gebruikt voor een aanpassing van onze verkoopprijs. Beetje knullig als er dan een fout getal staat.

Een outlook/teams meeting kun je toch gewoon met een paar muisklikken verplaatsen? Of gebruiken jullie nog postduiven om iedereen een uitnodiging te bezorgen.
Enkel als organizer eh. Als gewone invitee kan je declinen of een nieuw tijdslot 'voorstellen' na uwen decline, that's pretty much it.

Je hebt wel iedere invitee z'n mail adres, dus je zou een mail naar iedereen kunnen sturen ipv iedereen individueel te bellen natuurlijk.

Hier is vorige week een nieuwe director aangewaaid (mijn n+3).

Van de week een mail van zeker 2 A4 pagina's om zichzelf voor te stellen. Hij begint met zijn professionele geschiedenis te schetsen... ok interessant zeker? Daarna gaat hij over naar mumbo jumbo zoals dat hij nooit een slechte dag heeft en altijd positief is... ok dat zullen we nog wel zien zeker? :devilish:

Dan nog heelder paragrafen waar hij plots begint over dat hij aan racen doet, al kampioenschappen heeft gewonnen, hij doet triatlons, ...

OK tof voor eens over te babbelen als we mekaar eens aan het koffiemachien tegenkomen, maar waarom val je mij daar nu mee lastig in mijn mailbox? Ik heb al genoeg lectuur hoor :unsure:

giphy-downsized-large.gif

Ondertussen een maand gepasseerd sinds onze nieuwe "work hard play hard" director is komen aanwaaien. Sindsdien niets meer van gehoord tot hij vorige week random om 3AM eens "een update" in the departementale teams chat kwam zetten. Bericht waar 2 keer niks in stond, maar misschien was het gewoon om een statement te maken dat hij dag en nacht werkt? Sindsdien ook een aantal mensen die zo om 6AM of 9PM "hallo" komen zeggen. Als ik dit soort onzin zie, dan pak ik meestal mijn cozy dekentje en zak popcorn en ga ik lekker even cringen. Heerlijk toch dat gratis entertainment :laugh:

Heeft de CEO geen assistent(e) aan wie je kon vragen om meeting te verzetten?

Ik maak graag analyses maar telkens als het op het punt komt om mijn vol emmertje aan bevindingen en aanbevelingen in een presenteerbare vorm uit te gieten, merk ik weer hoe slecht ik ben in dingen op een visueel aantrekkelijke en overzichtelijke manier vorm te geven. Dat is een onderschat talent.

Het helpt niet dat onze 2 meest dominante bedrijfskleuren paars en groen zijn. :v

Ik maak graag analyses maar telkens als het op het punt kom om mijn vol emmertje aan bevindingen en aanbevelingen in een presenteerbare vorm uit te gieten, merk ik weer hoe slecht ik ben in dingen op een visueel aantrekkelijke en overzichtelijke manier vorm te geven. Dat is een onderschat talent.

Het helpt niet dat onze 2 meest dominante bedrijfskleuren paars en groen zijn. :v

Inderdaad een onderschat talent maar je kan dat wel leren of je laten inspireren door goede voorbeelden, en toch een serieuze stap vooruit zetten zonder rocket science.
Toch als het over overzichtelijk gaat. Visueel aantrekkelijk vind ik een kunst op zich en een niveau hoger gegrepen :)

Als het een (magere) troost is: wij hebben maar 1 bedrijfskleur om mee te spelen (in 3 verschillende tinten die wel héél erg op elkaar lijken).
Of consulting firma's waar de bedrijfskleur om de 3-4 jaar wisselt en ze zich mogen amuseren met kleuren om wat ouder materiaal te kunnen hergebruiken omdat de slide masters niet vlot van het ene schema naar het andere overgaan.

Fuck maat, die senior die mij "ondersteunt" en die zichzelf zo graag hoort praten begint echt zwaar op mijn systeem te werken.

Die kerel zit mij constant op te bellen, mij te storen, ... met allerlei onnozele details om zich interessant te maken terwijl hij niet eens lijkt te beseffen dat we met man en macht aan het vechten zijn om een hoofdtaak op tijd rond te krijgen. :wtf:

En als ik daar dan iets over zeg, dan gaat het van "Hola hola, opletten hoor, dat is ook belangrijk hoor!" + weer een hele uitleg. Fuck man, hij heeft echt geen idee. De drang om de telefoon toe te smijten en vlug verder te werken aan de deadline is echt gigantisch groot. Ik ontplof binnenin van frustratie.

De tijd dat hij over zijn details aan het lullen is, over hoe ik het moet doen, ... zou hij beter gewoon steken in effectief iets uitvoeren. Gewoon een mailtje à la: "Hier, mac-bc, ik ben al begonnen aan [detail-document x] want dat zal straks ook belangrijk zijn. Vul jij nog de nodige parameters verder aan, dan kan je het al doorsturen." Maar doe iets uitvoerend aub!

Ik heb uitgelegd in mijn thread wat de school van mijn man uitspookt. Nu hoor ik van het ACV (want ik wist dit niet) dat de dagen waarop hij online les geeft *niet* mogen doorgegeven worden als ziektedagen. Máár de school doet dit dus wél want ‘uw online les geef je uit dienstbaarheid voor de school’.
Ik spoog dus bijna mijn koffie uit. Maar mijn man heeft pijn en is gewoon uitgeput dus er zit echt geen ‘fight’ in. Ik ben zo ongelofelijk boos maar ik heb geen idee hoe ik die school kan verslaan.

Opgestaan om 4u30 en ik ga pas terug thuis zijn om 22u30. :woohoo:
Normaal geef ik geen overuren door voor weekdagen maar dit is toch iets te gortig om het zo te laten.

Terug
Bovenaan