Werken wij in hetzelfde bedrijf? Voor elke scheet maken ze precies ne "slide deck".Bij ons al lang ingeburgerd.
"Here's the deck", met als bijlage een ppt van 2 slides waarvan 1 'thank you'.

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Werken wij in hetzelfde bedrijf? Voor elke scheet maken ze precies ne "slide deck".Bij ons al lang ingeburgerd.
"Here's the deck", met als bijlage een ppt van 2 slides waarvan 1 'thank you'.

Toch ook een term die ik al 10 jaar niet meer gehoord heb20/30 jaar terug zeker, als het effectief nog een 'pak slides' was.
Da's hoe lang het geleden moet zijn dat ik die term nog gehoord heb.
.

Een outlook/teams meeting kun je toch gewoon met een paar muisklikken verplaatsen? Of gebruiken jullie nog postduiven om iedereen een uitnodiging te bezorgen.Vanmiddag een meeting met een 10-tal stakeholders waarvan ik de facto organisator ben, maar door historische redenen (van voor de projectoverdracht naar mij) is een andere partij de Outlook-organisator van de meeting.
Nog een andere partij, de protaganist in dit verhaal, is vanmorgen plots tot het besef gekomen dat hij de meeting niet kan bijwonen waardoor het weinig nut heeft om de meeting te laten doorgaan.
Man, ik ben alweer meer dan een uur bezig om iedereen op de hoogte te brengen, nieuwe datum af te stemmen, telefoons te beantwoorden, ene die helemaal uit de lucht komt vallen, onderlinge miscommunicaties die ik terug moet rechttrekken, ... Dat is al langer dan wat de eigenlijke duurtijd van die meeting zou geweest zijn.
1) Van dergelijk inefficiënt, administratief geklooi word ik gewoon horendol
2) De last-minute afzegger van de meeting mag wat mij betreft een nieuwe organiseren. Maar ja, als simpele Project Manager kan ik dat niet zeggen tegen een CEO.
3) Ik kan niets boeken onder "verplaatsen van meetings omdat een mongool het nodig vindt om last-minute te cancelen". Ook niets onder "verplaatsen van meetings" tout court. En mocht het nog zo zijn, dan zou geen hond geloven dat zoiets meer dan een uur kan duren. En toch is het zo. Zal ik alvast mijn call-history opslaan en afdrukken, voor het geval daar vragen over komen zodat ik alles kan reconstrueren?
En zo vliegt de tijd weer voorbij.
Enkel als organizer eh. Als gewone invitee kan je declinen of een nieuw tijdslot 'voorstellen' na uwen decline, that's pretty much it.Een outlook/teams meeting kun je toch gewoon met een paar muisklikken verplaatsen? Of gebruiken jullie nog postduiven om iedereen een uitnodiging te bezorgen.
Hier is vorige week een nieuwe director aangewaaid (mijn n+3).
Van de week een mail van zeker 2 A4 pagina's om zichzelf voor te stellen. Hij begint met zijn professionele geschiedenis te schetsen... ok interessant zeker? Daarna gaat hij over naar mumbo jumbo zoals dat hij nooit een slechte dag heeft en altijd positief is... ok dat zullen we nog wel zien zeker?
Dan nog heelder paragrafen waar hij plots begint over dat hij aan racen doet, al kampioenschappen heeft gewonnen, hij doet triatlons, ...
OK tof voor eens over te babbelen als we mekaar eens aan het koffiemachien tegenkomen, maar waarom val je mij daar nu mee lastig in mijn mailbox? Ik heb al genoeg lectuur hoor
![]()

Wanneer zijn mensen een powerpoint een "slide deck" beginnen noemen?![]()
Heeft de CEO geen assistent(e) aan wie je kon vragen om meeting te verzetten?Vanmiddag een meeting met een 10-tal stakeholders waarvan ik de facto organisator ben, maar door historische redenen (van voor de projectoverdracht naar mij) is een andere partij de Outlook-organisator van de meeting.
Nog een andere partij, de protaganist in dit verhaal, is vanmorgen plots tot het besef gekomen dat hij de meeting niet kan bijwonen waardoor het weinig nut heeft om de meeting te laten doorgaan.
Man, ik ben alweer meer dan een uur bezig om iedereen op de hoogte te brengen, nieuwe datum af te stemmen, telefoons te beantwoorden, ene die helemaal uit de lucht komt vallen, onderlinge miscommunicaties die ik terug moet rechttrekken, ... Dat is al langer dan wat de eigenlijke duurtijd van die meeting zou geweest zijn.
1) Van dergelijk inefficiënt, administratief geklooi word ik gewoon horendol
2) De last-minute afzegger van de meeting mag wat mij betreft een nieuwe organiseren. Maar ja, als simpele Project Manager kan ik dat niet zeggen tegen een CEO.
3) Ik kan niets boeken onder "verplaatsen van meetings omdat een mongool het nodig vindt om last-minute te cancelen". Ook niets onder "verplaatsen van meetings" tout court. En mocht het nog zo zijn, dan zou geen hond geloven dat zoiets meer dan een uur kan duren. En toch is het zo. Zal ik alvast mijn call-history opslaan en afdrukken, voor het geval daar vragen over komen zodat ik alles kan reconstrueren?
En zo vliegt de tijd weer voorbij.
Ja, Mac blijkbaarHeeft de CEO geen assistent(e) aan wie je kon vragen om meeting te verzetten?

Het helpt niet dat onze 2 meest dominante bedrijfskleuren paars en groen zijn. :v
Onze wiskundeleerkracht had een extern display voor de grafische rekenmachine, dat ze op de retroprojector kon leggen om haar scherm te projecteren. Da was toen het coolste ding ever.Pas op of ik leg u op mijne retroprojector!
Ik maak graag analyses maar telkens als het op het punt kom om mijn vol emmertje aan bevindingen en aanbevelingen in een presenteerbare vorm uit te gieten, merk ik weer hoe slecht ik ben in dingen op een visueel aantrekkelijke en overzichtelijke manier vorm te geven. Dat is een onderschat talent.
Het helpt niet dat onze 2 meest dominante bedrijfskleuren paars en groen zijn. :v