Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Zo'n verhalen vind ik altijd frappant. Niet zozeer over wat het gaat, maar dat ge als bedrijf u zo laat 'kennen' door te profiteren met die 2uur. Mogelijks ben ik mis, maar ik kan mij moeilijk inbeelden dat er een oorlog wordt gewonnen met die 2 uurkes extra waarbij men profiteert. Terwijl dit ongetwijfeld veel wrevel en gezever met zich meebrengt.
Dat dit wat wrevel met zich mee brengt is duidelijk, want het komt om de zoveel tijd wel eens naar boven tussen de collega's, dus weet je wel dat je de enige niet bent die het niet correct vindt.

Maar aan de WG kant denk ik dat dit wel wat opbrengt hoor. Da's 12d extra werk & dus omzet + 12d minder verlof dat je moet 'betalen' per WN.
Zeker aan de opbrengst kant zal dit snel door tikken aan X-honderd EUR omzet per dag.

Op een basis van slechts 20d verlof is dat dan 60% meer verlof per WN. En snel enkele 100K EUR omzet.

Dit zal klinken als een first world problem, maar onze smartphone policy zegt dat vervanging pas na 4 jaar mogelijk is.
Wat in het verleden altijd prima was, alleen met de laatste iOS updates vreet mijn iphone nu zoveel batterijen dat ik dagelijks moet laden (OK) maar ook momenten heb dat ik tijdens telefonische vergaderingen meer batterij verlies dan ik via een USB kabel kan bijladen - al helemaal als ik mobiel internet op verplaatsing moet gebruiken. Echt stom van halverwege zo'n vergadering te moeten zeggen dat ik de slides niet meer kan volgen wegens te snel leeglopende batterij, voor die €400 die zo'n smartphone kost :wtf:

Dit zal klinken als een first world problem, maar onze smartphone policy zegt dat vervanging pas na 4 jaar mogelijk is.
Wat in het verleden altijd prima was, alleen met de laatste iOS updates vreet mijn iphone nu zoveel batterijen dat ik dagelijks moet laden (OK) maar ook momenten heb dat ik tijdens telefonische vergaderingen meer batterij verlies dan ik via een USB kabel kan bijladen - al helemaal als ik mobiel internet op verplaatsing moet gebruiken. Echt stom van halverwege zo'n vergadering te moeten zeggen dat ik de slides niet meer kan volgen wegens te snel leeglopende batterij, voor die €400 die zo'n smartphone kost :wtf:
En wat zegt uw ""battery health" momenteel? Het lijkt me toch logisch dat, los van de policy, als een toestel niet meer naar behoren functioneert, het hersteld of vervangen wordt?

En wat zegt uw ""battery health" momenteel? Het lijkt me toch logisch dat, los van de policy, als een toestel niet meer naar behoren functioneert, het hersteld of vervangen wordt?
Goh ... is 400 gelijk niet wat weinig tegenwoordig?

Kost een nieuw flagship toestel tegenwoordig niet tegen de 1000 EUR en meer?

En meer. Zag dat Samsung nu zelfs al smartphones van 1900€ had...goed zot ha
Dat zal die Galaxy Fold zijn. Dat zijn early adopter, fancy, gimmicky toestellen natuurlijk.
Mor idd, da's enkel voor mensen met heel veel geld op overschot of tech enthousiastelingen die per sé eens iets totaal anders willen & telkens 't nieuwste speeltje willen.

Dit lijkt meer een probleem met de batterij zelf, zoals @Leclerc zegt, dus best laten herstellen. Dit staat imho los van de 'vervanging na 4 jaar'.
Want stel dat deze defect gaat door iets anders? dan zit je de tussentijd zonder toestel?

Maar een vergadering via uw gsm volgen, geen laptop hiervoor?

idem hier.

Tenzij bij verlies (1 keer om de x aantal tijd, ik zou moeten kijken), dan mag je sneller dan 3 jaar (bij ons 3j dus).

Heb zo een collega die op 8 jaar tijd al twee keer zijn toestel is kwijtgespeeld, laatste keer laat ons zeggen in verdachte omstandigheden (in toilet gevallen, maar nooit bewijs van geleverd).

Het zou toch dom zijn om maar 4 dagen de week te werken? Dan verliest ge maandelijks 4 maaltijdcheques (1x/week).
En maakt werken ook toch mega omslachtig als ge samenwerkt met collega's. "Kunde dat tegen morgen doen, het is super dringend!...oei shit, just gij werkt maar 4 dagen"
Dat laatste hebt ge toch continu voor met mensen die deeltijds werken of verlof nemen?

Dat laatste hebt ge toch continu voor met mensen die deeltijds werken of verlof nemen?
Wij hebben ook een development team waar mensen in zitten die deeltijds werken. We hebben bv. iemand die de woensdag nooit werkt & indien dat geweten is kan daar rond gepland worden.
Ik heb over de jaren al veel mensen geweten die op d'een of d'ander manier bepaalde dagen niet werkten en iedereen schikt zich daar dan gewoon naar (van collega's tot bedrijven waar we mee samen werken zoals klanten & leveranciers).

Dus ja, dat lukt over 't algemeen wel.
Soms is het weliswaar eens ambetant als je iets snel gedaan wilt krijgen, mor soit. It is what it is.

Als iedereen op 't goe vallen't uit ineens een random dag thuis gaat blijven daarentegen ... dat zou niet evident zijn.

En dan heb je zo soms van die overheidsleveranciers waar men 50, 60 of meer dagen verlof heeft. Da's een PAK lastiger dan weten dat die mens gewoon dag-x v/d week niet werkt hoor.
Zeker als hun vervangers oftewel van niets op de hoogte zijn of gewoonweg niet bestaan.

Mijn eerste werkgever was ook zo.. kreeg als starter een hoog loon...ik wist ook ineens waarom. 38u was eigenlijk +45u..geen adv ed.
In de Werkgever zijn ogen was het extra uren presteren in het hoger loon berekend (tov concurrenten).

Ik heb dat ook lange tijd gedacht bij een WG waar we 50+ uren presteerden ipv de contractuele 38. Nu doe ik exact 38 uur + 6 ADV dagen op een ander voor meer loon. :')

Mijn eerste werkgever was ook zo.. kreeg als starter een hoog loon...ik wist ook ineens waarom. 38u was eigenlijk +45u..geen adv ed.
In de Werkgever zijn ogen was het extra uren presteren in het hoger loon berekend (tov concurrenten).
En geloof me vrij..veel geklaag en gezaag, maar veel mensen bleven.."We krijgen op een ander zo geen hoog loon". Meeste profielen waren daar wel ongeschoolden., dus veel onderhandelingsmarge was er spijtig genoeg niet voor die mensen als die ergens anders werk zochten. En de baas wist dat ook.
Ook ooit zo geweten dat er een goeie werknemer (hoog geschoold) ambras had met de grote baas en dacht te vertrekken (en al iets concreet had). Het ging hem enkel om de sfeer, niet om het geld. Die werkgever letterlijk "Kom..zeg maar hoeveel ge moet hebben, ik geef u da direct! Iedereen is om te kopen met geld"
Die centen doen toch veel hoor. Ik zit hier zelf in een toxische/stressvolle omgeving maar de beslissing om naar een andere functie/dienst te gaan was toch niet simpel. De enige reden die de beslissing moeilijk maakte zijn de centen. Ik heb beslist maar dat betekent enkele 100'n euro's inboeten in ruil voor minder stress/werkuren en meer werkplezier. Als ze hier afkomen met zen promotie weet ik al dat ik terug ga twijfelen.

Die centen doen toch veel hoor. Ik zit hier zelf in een toxische/stressvolle omgeving maar de beslissing om naar een andere functie/dienst te gaan was toch niet simpel. De enige reden die de beslissing moeilijk maakte zijn de centen. Ik heb beslist maar dat betekent enkele 100'n euro's inboeten in ruil voor minder stress/werkuren en meer werkplezier. Als ze hier afkomen met zen promotie weet ik al dat ik terug ga twijfelen.
Ik heb nog vrienden die voor dezelfde dilemma's hebben gestaan :)

Man, gaat er hier nog iemand zijn telefoon opnemen vandaag of is er een soort collectief verlof waar ik niet van weet? Jesus. Zo gaat niets vooruit. Iedereen kan wel eens in meeting of bespreking zitten, maar als je dan niet over de middag of 's avonds eens terugbelt is dat echt om de muren van op te lopen. Maar goed, ik las ergens in de krant dat de generatie achter mij zijn telefoon niet meer durft opnemen zeker? :sarcastic: Daar gaan we ver mee geraken, met zo'n mentaliteit.

Bestaat er ergens een timetracking post: "telefoontjes doen, maar ze nemen allemaal niet op, dus blijf ik in rondjes draaien"? Neen zeker?

Man, gaat er hier nog iemand zijn telefoon opnemen vandaag of is er een soort collectief verlof waar ik niet van weet? Jesus. Zo gaat niets vooruit. Iedereen kan wel eens in meeting of bespreking zitten, maar als je dan niet over de middag of 's avonds eens terugbelt is dat echt om de muren van op te lopen. Maar goed, ik las ergens in de krant dat de generatie achter mij zijn telefoon niet meer durft opnemen zeker? :sarcastic: Daar gaan we ver mee geraken, met zo'n mentaliteit.
Was jij niet vorige week geïrriteerd omdat je 8 telefoontjes tijdens je ontbijt kreeg? :)

Terug
Bovenaan