Ik heb de indruk dat je vooral door eigen persoonlijkheidstrekken het uzelf onterecht moeilijk maakt. Ik ben ook zo geweest, ik heb ook zo over mij laten lopen met alle gevolgen van dien (ook brandend maagzuur die continu leidde tot angina's omdat het mijn keel dermate geïrriteerd werd, migraine, niet de aangenaamste persoon thuis etc).
Het voorbeeld waar ik zelf nog steeds razend van word: ik was 1 van de vroege vogels op kantoor om de files voor te zijn, ik ontbeet bewust niet thuis want 15 min thuis ontbijten vertaalde zich in 30 min extra in de wagen aanschuiven. Ik was daardoor een uur voor de anderen op kantoor, ik naam mijn voorgemaakt ontbijt voor mijn pc en nam alvast mijn mails door. Tegen dat de rest arriveerde was mijn mailbox uitgekuist en kon ik alvast aan het 'echte werk' beginnen. Ik had geen 9 to 5 en zat meer na 5 nog op kantoor dan thuis (onbetaald, soms zelf dagen tot middernacht). Ik had van director de opmerking gekregen dat we geen kantine waren en ik thuis moest ontbijten en daar maar vroeger voor moest opstaan. Ik frustreerde mij dood in die opmerking, wetende dat de rest veel later arriveerden om gelijk of zelf voor mij naar huis te vertrekken. Ik ben uit pure colère mijn wagen dan 's morgens voor zijn kantoor beginnen parkeren en nam mijn ontbijt in de wagen. Soms zou ik een vlieg willen zijn om te gaan kijken hoe die vandaag omgaat met de flexibiliteit van homeworking, dien mens is zo'n controlefreak dat die gegarandeerd zichzelf opvreet aan de vrijheid die zijn medewerkers vandaag hebben. Meeste ex-collega's zitten er vandaag ook al lang niet meer, heb er geen zicht op

. Het laatste jaar dat ik er zat zijn daar wel op een team van 24, 3 mensen in burn-out gevallen

.
Als je in zo'n omgeving wil overleven ga je nonchalanter moeten zijn en het durven loslaten. Als je dat niet kan, zoek loopbaanbegeleiding en een job die wel bij u past. Ik heb via de VDAB loonbaancheques indertijd ook loopbaanbegeleiding gedaan, daar kwam steevast uit dat mijn werkomgeving op elk mogelijk vlak met mijn basiswaarden botste. Ik heb voor mezelf een werkomgeving gecreëerd die werkt. En dat is nog altijd met de nodige valkuilen, je hebt uw persoonlijkheid en die verander je niet van vandaag op morgen (vb ik moet er echt op letten dat ik niet te zorgzaam tegenover collega's word en teveel zaken die 100% hun verantwoordelijkheid zijn naar mij toetrek, ik moet durven afblokken en mijn hulp beperken tot het strikt noodzakelijke/begeleiding).
Je moet durven uw werkomgeving loslaten en soms is dat misschien een stap terugnemen en uzelf tevreden stellen met een lagere verloning. Maar gegarandeerd gaat die stap op termijn zich vertalen in een betere verloning. Want zoals je nu bezig bent, steef je recht op een burn-out af en daar is niemand bij gebaat.