een "ancien" van onze firma, die hem steeds meer en meer permiteert...
das nu al een half jaar dat hij de vrijdag belt "ik weet niet of ik maandag ga komen werken hoor, mijn zoon, dochter, vrouw, stiefzoon, telkens iets anders.... heeft corona".
gelukkig heeft hij z'n mond voorbij gepraat en heeft hij al een boosterprik gekregen.
dus ik wijs hem er op dat sinds 10 januari de regels zijn veranderd, en dat bij ook bij hoogrisico contact gewoon mag komen werken. (voor gevaccineerden met boosterprik)
hij valt precies uit de lucht, en zegt nu "ok dan ga ik een zelf test halen, en steek ik die in de neus van mijn zieke vrouw, en bezorg je het resultaat".
ik zeg neen, dan moet je vervolgens verplicht een PCR test doen in test centra, en ons die bezorgen.
boem telefoon toe. dus we hebben er weer het raden naar of hij af komt maandag....
EDIT: das nog zoiets, werkgever mag niet vragen voor bewijs van vaccinatie van werknemer.
Dus die kerel kan nu gewoon zeggen "ik ben niet gevaccineerd" terwijl hij dat wel is, om zo toch thuis te mogen blijven in quarantaine. ach systeem is zo mank als iets.