Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Zeg gaf aan geen commentaar want ik weet niet wat er in uw opzegbrief staat

Maar laten we zeggen dat ze dit ook al met een andere collega heeft gedaan en die is toen op staande voet ontslaan
Dan nog ontkent ze nergens dat ze niet vind dat er pestgedrag was.

Als iemand tegen mij zegt, dit had je moeten zien aankomen. En dan wanneer ik dan letterlijk de reden geef, dat ik haar zou pesten, en haar enige antwoord is geen commentaar.

Maar in de verste verte geen enkele ontkenning.

Dan bevestigd die persoon juist dat voor haar dat gedrag er was.

Dus uw conclusie die jij maakt klopt op die manier dan niet.

Dan nog ontkent ze nergens dat ze niet vind dat er pestgedrag was.

Als iemand tegen mij zegt, dit had je moeten zien aankomen. En dan wanneer ik dan letterlijk de reden geef, dat ik haar zou pesten, en haar enige antwoord is geen commentaar.

Maar in de verste verte geen enkele ontkenning.

Dan bevestigd die persoon juist dat voor haar dat gedrag er was.

Dus uw conclusie die jij maakt klopt op die manier dan niet.
Waarschijnlijk en ben ik op dit moment te emotioneel om het op uw manier dit te zien.

Waarschijnlijk en ben ik op dit moment te emotioneel om het op uw manier dit te zien.
Proberen van u af te zetten, niet alle collega's zijn vrienden en zelfs die je als vriend aanschouwd zijn dit niet (altijd). Heb ik jammer genoeg ook aan de lijve mogen ondervinden.

Mijn verhaal staat hier ook ergens, komt erop neer dat ineens een collega schriftelijk wilt verklaringen afleggen tegen mij, wel pas na mijn effectief ontslag. En dergelijke zever.

Ooit lopen zo een mensen wel zelf eens heel hard met hun neus tegen de muur. Hopelijk rapper dan later.

Jammer dat ander mensen daar intussen het slachtoffer van zijn.

Op de werkvloer sta je er helemaal alleen voor, punt.
Iedereen is iemand die u potentieel kan kloten, en het ook zal doen als hij/zij er enig voordeel uithaalt.

Je kan mss tijdens de luch vrolijk bijpraten over vanalles wat, alsof jullie goede vrienden zijn.
Maar als tijdens een evaluatiegesprek schuld dient afgeschoven te worden, word je niet gespaard.

Ben je te goed in uw werk, kom je mss ook al in het vizier van sommigen.

And so on.

Ooit eens ene zijn functioneringsgesprek horen houden, ik stond achter een hoek toevallig.
Man man, wat een geslijm en doen alsof hem niets kan verweten worden. (Was niet tegen mij gericht of zo, maar god...hij goed de rest slecht)

Zo werkt het, the end.

Ooit veel veel valsaards tegengekomen.
En als net afgestudeerd braaf manneke zitten ze als wolven gereed, zo van die kunnen we nog extra liggen hebben in ons eigen voordeel.

Op de werkvloer sta je er helemaal alleen voor, punt.
Iedereen is iemand die u potentieel kan kloten, en het ook zal doen als hij/zij er enig voordeel uithaalt.

Je kan mss tijdens de luch vrolijk bijpraten over vanalles wat, alsof jullie goede vrienden zijn.
Maar als tijdens een evaluatiegesprek schuld dient afgeschoven te worden, word je niet gespaard.

Ben je te goed in uw werk, kom je mss ook al in het vizier van sommigen.

And so on.

Ooit eens ene zijn functioneringsgesprek horen houden, ik stond achter een hoek toevallig.
Man man, wat een geslijm en doen alsof hem niets kan verweten worden. (Was niet tegen mij gericht of zo, maar god...hij goed de rest slecht)

Zo werkt het, the end.

Ooit veel veel valsaards tegengekomen.
En als net afgestudeerd braaf manneke zitten ze als wolven gereed, zo van die kunnen we nog extra liggen hebben in ons eigen voordeel.
Ik zal zeker niet ontkennen dat dit niet gebeurd, maar als leidinggevende kies ik toch duidelijk een andere weg. Ik kijk heel snel door mensen die aan het slijmen zijn, dat zou bij mij niet werken. Je mag wel met goede argumenten afkomen in de genre van: "Ik heb een project van 2milj. euro binnen budget en op tijd afgeleverd." of "Ik heb bijgedragen aan het efficiënter maken van een productielijn (bv. verhoging efficiëntie met 30%)".

Slecht praten over collega's.. dan moet je met verdomd goede argumenten afkomen en dit op een goede manier brengen, want dat pik ik niet zomaar.

Ik probeer steeds zo integer mogelijk te handelen en iedereen zo gelijk mogelijk te behandelen. Ik zal zeker niet iemand kloten om daar zelf voordeel uit te halen. Tot nu toe lijkt mijn aanpak te werken. Geen vertrekkers of klagers gehad in mijn team afgelopen jaar. Het voordeel is wel dat ik zelf mijn team mag samenstellen en daar tijdens de interviews specifiek op selecteer :cool:

Ex-collega stuurde me of ik eens wou informeren naar onze eindejaarspremie. Enige die m wél al kreeg, was de poetsvrouw, alsook de enige die in dienst blijft van de "oude garde". De ontslagnemende en de ontslagene waren ze toevallig "vergeten"... 🙄
Dus 3 weken nadat ik hen had gezegd dat ze die wettelijk wél moeten uitbetalen volgens de vakbond (aka @JPV ) aan ons, krijg ik "ze zijn de berekening aan het maken" als antwoord.
Insert virtuele middenvinger.

Slecht praten over collega's.. dan moet je met verdomd goede argumenten afkomen en dit op een goede manier brengen, want dat pik ik niet zomaar.

Zijn meestal toxische mensen die ook over de leidinggevende slecht praten.

Een veelgebruikte taktiek is ook slecht praten over anderen zodat de focus niet op henzelf komt te liggen.

Ik noem dat de “scheet-taktiek”. Je laat zelf een scheet en roept dan “wie heeft er hier een scheet gelaten”?.

Maar ja, werkvloer is ook veel politiek en toneel spelen.

Laatst bewerkt:
Dat poppenspel van die klaagt over die en die klaagt over die. Is gewoon erg toxic. Maar soms heb ik het gevoel dat de beste poppenkast spelers het verste geraken, en daardoor de niet spelers demotiveren of zorgen dat ze vertrekken. Ik ben zo blij dat ik dat momenteel nog niet heb gezien op mijn huidige werkgever.

Dat poppenspel van die klaagt over die en die klaagt over die. Is gewoon erg toxic. Maar soms heb ik het gevoel dat de beste poppenkast spelers het verste geraken, en daardoor de niet spelers demotiveren of zorgen dat ze vertrekken. Ik ben zo blij dat ik dat momenteel nog niet heb gezien op mijn huidige werkgever.
Dat is ook zo, met poppenkast kom je het verste.

Overacteren, open happiness fakeshit, overal wat informatie stelen en dit doorspelen alsof jij het hebt opgelost.

De werker blijft achter met de shit.

Overacteren, open happiness fakeshit, overal wat informatie stelen en dit doorspelen alsof jij het hebt opgelost.

Hier was er telkens een prachtig staaltje van fake plezier wanneer het internationale teammeeting was met de manager van de manager. (Elke zes maanden)

Ze vertelde dan elke keer opnieuw dezelfde mop om het ijs te breken en dan zaten er een paar om ter hardst te lachen alsof ze ze voor het eerst hoorden.

De mop zelf:

Mijn man klaagt altijd dat ik teveel shop, dat dat teveel kost en dat ik beter een hobby zou zoeken. Ik zeg dan altijd schatje shoppen is mijn hobby

Bij ons zit er zelfs ene die, wanneer het vriest, vroeger naar de firma komt om een baantje vanaf de parkeerplaats van de baas naar de voordeur te maken door zout te strooien.

Dat is geen 'gatlekken' meer, dat is uw tong er gewoon los induwen.

Diezelfde persoon zal ook altijd lachen in uw gezicht, maar eens gedraaid steken er al 6 messen in.

Nu, door de jaren is die al serieus door de mand gevallen bij collega's. Op personeelsfeesten staat die dan ook altijd alleen. Niemand die er medelijden mee heeft.

Bij ons zit er zelfs ene die, wanneer het vriest, vroeger naar de firma komt om een baantje vanaf de parkeerplaats van de baas naar de voordeur te maken door zout te strooien.

Dat is geen 'gatlekken' meer, dat is uw tong er gewoon los induwen.

Diezelfde persoon zal ook altijd lachen in uw gezicht, maar eens gedraaid steken er al 6 messen in.

Nu, door de jaren is die al serieus door de mand gevallen bij collega's. Op personeelsfeesten staat die dan ook altijd alleen. Niemand die er medelijden mee heeft.
Een goeie manager besteedt daar geen extra aandacht aan. Ik had ook ooit een collega die op de verjaardag van zijn eerste jaar in dienst koffiekoeken meehad voor het team (dat vond ik al raar voor zo'n "aangelegenheid"), maar dan aparte luxe pateekes en een dessert glaasje voor de manager had voorzien. Die heeft gewoon een normale koek gepakt en de rest laten staan.

Een goeie manager besteedt daar geen extra aandacht aan. Ik had ook ooit een collega die op de verjaardag van zijn eerste jaar in dienst koffiekoeken meehad voor het team (dat vond ik al raar voor zo'n "aangelegenheid"), maar dan aparte luxe pateekes en een dessert glaasje voor de manager had voorzien. Die heeft gewoon een normale koek gepakt en de rest laten staan.
Maar wie heeft dan de pateekes opgegeten? :thinking:

Elke fucking keer hetzelfde gezever als het gaat over uw rechten als werknemer hier.

Ik vraag aan hoe ik mijn sollicitatie verlof moet inplannen/aanvragen krijg ik als antwoord hoeveel dagen ik krijg en dan blijkt dat ik recht heb op het dubbel volgens de vakbond.

Maar nog altijd geen antwoord hoe ik het moet aanvragen.

Ik hoop echt dat ik hier eerder weg ben dan tegen het einde van mijn opzeg....

Daar is geen speciale aanvraag voor ofzo, als je dat bedoelt? Gewoon aanvragen zoals je gewoon velof aanvraagt. Je wel houden aan de regels binnen je opzegtermijn, natuurlijk.
Basically:
  • Je volgt geen outplacementbegeleiding en hebt een opzegtermijn van 26 weken, of minder.
    Dan krijg je één dag (of twee halve dagen) sollicitatieverlof per week gedurende heel je opzegtermijn.
  • Je volgt geen outplacementbegeleiding en hebt een opzegtermijn van meer dan 26 weken.
    Dan krijg je tijdens de eerste weken van je opzegtermijn een halve dag sollicitatieverlof per week. Vanaf de laatste 26 weken heb je recht op één dag (of twee halve dagen) per week.
  • Je volgt outplacementbegeleiding.
    Dan mag je gedurende de volledige duur van je opzeg één dag (of twee halve dagen) per week afwezig zijn. Opgelet: je moet de outplacementbegeleiding wel tijdens je sollicitatieverlof volgen. Ze komt er dus niet bovenop.

Smartphone van het werk gekregen. Ik vond het al irritant dat de security policy me verplichtte om telkens te moeten inloggen met een pincode terwijl ik de optie "vegen" veel beter vind, maar nu wil de security policy ook nog dat ik om de zoveel tijd mijn pincode vervang. Dit keer mét een letter zodat het ingaveveld een stuk kleiner wordt omdat er ook het ganse alfabet bij moet in plaats van enkel een numpad. Volgende keer vragen naar een gsm die mijn vingerafdruk kan scannen.

Die irritatie kan ik doortrekken naar de regelmatige vraag naar paswoordaanpassingen op de laptop. Veiligheid, blablabla, ik snap dat ergens wel. Maar op den duur is je inspiratie op en begin je die paswoorden te noteren op een post-it wat ook niet de bedoeling is.

Ik klink als een oude vent, niet?

Terug
Bovenaan