Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Merci heb een opzeg periode gekregen van 4 maanden en 27 weken, heb wel even tijd.
Is er eigenlijk vraag naar uw expertise ?

Ik zie eigenlijk niet direct in waar dat interessant zou kunnen zijn behalve bij een huurdersbond ( naar de eigenaarsbond gaan gaat vloeken :p). Daarnaast kan ik mij moeilijk inbeelden dat je aan 2500€ bruto of zo wilt gaan starten (als je u heroriënteert)

Er zijn nog mogelijkheden buiten de huurdersbond (mijn huidig werk) sociale huisvestingsmaatschappijen, svk's. Overheid bij Wonen Vlaanderen of het VMSW.

Als sociaal assistent kan in ook terecht bij Caw's, OCMW's, buurtopbouw werkingen enz, waar mijn kennis een grote meerwaarde heeft.

Heroriënteren kan idd enkel met behoud van loon, heb 4 kinderen.

Er zijn nog mogelijkheden buiten de huurdersbond (mijn huidig werk) sociale huisvestingsmaatschappijen, svk's. Overheid bij Wonen Vlaanderen of het VMSW.

Als sociaal assistent kan in ook terecht bij Caw's, OCMW's, buurtopbouw werkingen enz, waar mijn kennis een grote meerwaarde heeft.

Heroriënteren kan idd enkel met behoud van loon, heb 4 kinderen.

Bij SVK ken ik wel wat mensen hier in Hasselt, dat lijken me wel leuke mensen.
Hacosi heb je ook nog. Iemand die ik ken is daar wel pas vertrokken, die was daar ook niet meer zo amused. Al is dat moeilijk in te schatten of zoiets klopt.

Bij SVK ken ik wel wat mensen hier in Hasselt, dat lijken me wel leuke mensen.
Hacosi heb je ook nog. Iemand die ik ken is daar wel pas vertrokken, die was daar ook niet meer zo amused. Al is dat moeilijk in te schatten of zoiets klopt.
Cordium is er ook nog, en heb bij al die maatschappijen contacten, ex collegas werken daar en ze zijn allemaal op de hoogte hoe het er bij ons aan toegaat.

Komt wel goed

Interimmers die een uur te laat komen opdagen. Je legt uit wat ze moeten doen , doet het enkele keren voor. Krijg je van die ongeïnteresseerde blikken en de opmerking dat em geen zin heeft in werk maar dat de RVA hem zo een beetje verplicht als hij z'n uitkering niet wil verliezen.
Top motivatie ! Neemt z'n eerste pauze , na 15 min komt er iemand aan mij vragen waar deze persoon is. Ik ga em zoeken , nergens te vinden. Is blijkbaar gewoon naar huis gegaan zonder boe of ba. Niemand die van iets weet. Ik bel naar het interimbureau , oj a , mijnheer X heeft ons juist gebelt om te melden dat hij het werk maar niets vind maar dat hij vanaf nu donderdag wel terug beschikbaar is. Yeah right.
Is spijtig genoeg bijna dagelijkse kost. Ik vraag me soms echt af wat sommige mensen bezield. Geen zin om te studeren , geen zin om te werken , na 2 uur vertrekken na wat rondgehangen te hebben maar wel van hunne tak komen maken omdat ze vandaag maar voor de helft vd dag betaald worden. Echt gebeurt . Ocharmkes mijn pensioen binnen 20 jaar.
Hij kon misschien niet om met d/t-fouten? :)

Hij kon misschien niet om met d/t-fouten? :)
Eerder met verheven volk dat neerkijkt op het plebs dat gebelt met een t schrijft.
Al een geluk dat mijn zoon Keano heet ( of was het Kylian) en daar later mee uitgelachen gaat worden.
Kwestie van de aandacht op z'n naam te vestigen en niet op z'n zwakke beheersing van het Nederlands.
Iets wat ongetwijfeld vaststaat aangezien de taalpolitie tegen dan via DNA zulks plebs kan opsporen.

"Zeg kay-gell, wij oudjes eisen dat we fysiek vergaderen met onze blok."

Kay-gell: "Nee, dat mag niet. Dat is wettelijk verboden"
Oudjes: "Ja, maar dat is wettelijk verplicht"
Kay-gell: "Nee, dat is niet waar. De wetgever voorziet dat alles voorlopig zo mag doorlopen tot we meer weten"
Oudjes: "Ja, maar doe dat dan in een grote zaal hé" :wallbash:

"Zeg kay-gell, wij oudjes eisen dat we fysiek vergaderen met onze blok."

Kay-gell: "Nee, dat mag niet. Dat is wettelijk verboden"
Oudjes: "Ja, maar dat is wettelijk verplicht"
Kay-gell: "Nee, dat is niet waar. De wetgever voorziet dat alles voorlopig zo mag doorlopen tot we meer weten"
Oudjes: "Ja, maar doe dat dan in een grote zaal hé" :wallbash:
Ze zouden beter een wet maken dat die vergaderingen gelimiteerd zijn tot 1, max 2u. Laatste keer dat ik ben gegaan voor het appartement dat ik verhuur - ECHT GEBEURD - :

Mijn huurder heeft een hond. Is een gelijkvloers appartement, met tuin. Ik kan dat niet verbieden. Uiteraard gezegd dat ze moet opletten qua geluid en drollen enzovoort. Op die vergadering zegt de buurvrouw van het achterliggende appartement met tuin: "zeg, kunnen wij hier afspreken dat die hond een muilkorf aandoet als hij buiten gaat? (IN ZIJN EIGEN TUIN HE) Sinds die daar zit durf ik 's avonds 't straat ni meer op!"

Op zo'n moment gaat mijn bloeddruk al omhoog. Ik voelde me eerst wat schuldig, dacht oei, die zal misschien wat blaffen soms, zal het haar melden. Tot diezelfde dame in kwestie bij het puntje "kuisploeg" zei: ja zeg, die hebben daar met een speciaal product gekuist en ik kan sindsdien ni meer goed ademen. Kunde da eens onderzoeken?

Daarna eiste ze een grote vuilbak voor de deur, dat ze haar gras daar kan insmijten als ze dat maait. Enfin, de syndicus, het kost mij fameus veel geld ieder trimester, maar toch wel respect, want ik zou er zelf niet mee omkunnen met die vergaderingen. Sindsdien ga ik ook niet meer, ze hebben mijn nummer, als er iets is moeten ze maar bellen.

Het valt me ook op hoe dat voor sommige oudjes (ja, sorry, maar da's enkel met ouderen) echt het jaarlijks uitstapje is. Komen ze daar met een dossier toe van 450 pagina's van alles wat ze willen bespreken, vallen ze die gast van de syndicus al aan voor de vergadering begint. Enfin, in de gloria kan daar écht inspiratie uit opdoen.

Ze zouden beter een wet maken dat die vergaderingen gelimiteerd zijn tot 1, max 2u. Laatste keer dat ik ben gegaan voor het appartement dat ik verhuur - ECHT GEBEURD - :

Mijn huurder heeft een hond. Is een gelijkvloers appartement, met tuin. Ik kan dat niet verbieden. Uiteraard gezegd dat ze moet opletten qua geluid en drollen enzovoort. Op die vergadering zegt de buurvrouw van het achterliggende appartement met tuin: "zeg, kunnen wij hier afspreken dat die hond een muilkorf aandoet als hij buiten gaat? (IN ZIJN EIGEN TUIN HE) Sinds die daar zit durf ik 's avonds 't straat ni meer op!"

Op zo'n moment gaat mijn bloeddruk al omhoog. Ik voelde me eerst wat schuldig, dacht oei, die zal misschien wat blaffen soms, zal het haar melden. Tot diezelfde dame in kwestie bij het puntje "kuisploeg" zei: ja zeg, die hebben daar met een speciaal product gekuist en ik kan sindsdien ni meer goed ademen. Kunde da eens onderzoeken?

Daarna eiste ze een grote vuilbak voor de deur, dat ze haar gras daar kan insmijten als ze dat maait. Enfin, de syndicus, het kost mij fameus veel geld ieder trimester, maar toch wel respect, want ik zou er zelf niet mee omkunnen met die vergaderingen. Sindsdien ga ik ook niet meer, ze hebben mijn nummer, als er iets is moeten ze maar bellen.

Het valt me ook op hoe dat voor sommige oudjes (ja, sorry, maar da's enkel met ouderen) echt het jaarlijks uitstapje is. Komen ze daar met een dossier toe van 450 pagina's van alles wat ze willen bespreken, vallen ze die gast van de syndicus al aan voor de vergadering begint. Enfin, in de gloria kan daar écht inspiratie uit opdoen.

Hahaha, dat is zo herkenbaar.
Zeker zo van die mensen die willen dat alles maar onderzocht moet worden en klagen wat de ander mensen in hun privé doen. :lol:
Er zijn echt mensen die niet gemaakt zijn om op zo een appartement te wonen en dat ook nooit gaan zijn.

En inderdaad, veel maken er daar een uitstapje van alsof dat het hoogtepunt is van het jaar waarop velen dan wat willen afgeven op alles wat hen stoort.
Enfin gelukkig is dat een minderheid, ik hou dat kort want heb echt geen zin om het 280ste verhaal te horen over hoe Jeanine haar kookpotten te luid in de kast zet om 21u22.
Bij mij duurt zo een vergadering gemiddeld een dik uurtje, denk dat ik amper eens aan 2 uur vergaderen geraak en nog nooit echt langer vergaderd heb op al die jaren. Ik heb daar zelf geen zin in en vaak hypothekeren die "zagers" ook gewoon de tijd van de ander mensen die willen praten over dingen die er echt toe doen.

Juist de mensen die zich door het jaar inzetten in zo een gebouw krijgen van mij al eens een platform. Respect dat er mensen zijn die zich vaak uren en uren kosteloos inzetten voor anderen.
Maar als er dan komen commentaar leveren op die mensen zonder dat ze zelf één vinger uitsteken zijn ze wel aan het verkeerde adres.

Vele van die oudjes hebben inderdaad niets beter te doen. Ik zou als medebewoner of syndicus hen toch wel vriendelijk op hun plaats zetten als ze het uithangen met belachelijke zaken.
Zo'n vergaderingen zouden toch moeten gaan over de essentie: renovatiewerken gebouw, aanstelling of ontslag syndicus, goedkeuring jaarrekening, verhoging/verlaging reservekapitaal, huishoudreglement, etc.

Niet over de hond van de overbuur (behalve als half het gebouw hier over klaagt en die bijt en continu blaft), een persoonlijke vuilbak voor de deur van 1 eigenaar of kuisproducten van de kuisploeg (eventueel dat je hier nog snel een mailtje kan sturen naar die firma om het product te achterhalen en indien ok, is daar de kous mee af).

Sommige mensen hebben gewoon niets beter te doen en zijn verzuurd.

Hahaha, dat is zo herkenbaar.
Zeker zo van die mensen die willen dat alles maar onderzocht moet worden en klagen wat de ander mensen in hun privé doen. :laugh:
Er zijn echt mensen die niet gemaakt zijn om op zo een appartement te wonen en dat ook nooit gaan zijn.

En inderdaad, veel maken er daar een uitstapje van alsof dat het hoogtepunt is van het jaar waarop velen dan wat willen afgeven op alles wat hen stoort.
Enfin gelukkig is dat een minderheid, ik hou dat kort want heb echt geen zin om het 280ste verhaal te horen over hoe Jeanine haar kookpotten te luid in de kast zet om 21u22.
Bij mij duurt zo een vergadering gemiddeld een dik uurtje, denk dat ik amper eens aan 2 uur vergaderen geraak en nog nooit echt langer vergaderd heb op al die jaren. Ik heb daar zelf geen zin in en vaak hypothekeren die "zagers" ook gewoon de tijd van de ander mensen die willen praten over dingen die er echt toe doen.

Juist de mensen die zich door het jaar inzetten in zo een gebouw krijgen van mij al eens een platform. Respect dat er mensen zijn die zich vaak uren en uren kosteloos inzetten voor anderen.
Maar als er dan komen commentaar leveren op die mensen zonder dat ze zelf één vinger uitsteken zijn ze wel aan het verkeerde adres.
Correct. Heb mij toen ook laten gelden omdat twee koppels over vanalles van mijn huurder begonnen zagen en dat op sommige vlakken totaal niet consistent was. Omdat ze dan met 4 tegen mij kunnen samenhokken voelen ze zich machtig. Er is een probleem met de kleppen van de ventilatie in die blok, dus je hebt soms idd wat etensgeuren in de gang. De syndicus weet dat. "Nee, da's uw huurder die onder haar dampkap rookt!!". Enfin, zo'n stoten. "En dat is al maanden!"

Tot iemand anders op de vergadering vroeg of ze dat meisje in kwestie daar al op hadden aangesproken? "Ah, nee."

Nee, liever show spelen op een vergadering waar ze zich niet kan verdedigen, ik totaal niet op de hoogte ben, maar in 't echt gewoon vriendelijk goeiedag zeggen als ze passeert. Ugh.

Vandaag aanvraag gesprek gehad IVM ontslag. Niet met iemand van de raad van bestuur, niet met mijn directe leidinggevende, maar met een collega.

Die collega die mij beschuldigd van pestgedrag en als motivering voor mijn ontslag wordt gebruikt.

Als ik haar hiermee confronteer weet ze natuurlijk van niets.

Vandaag aanvraag gesprek gehad IVM ontslag. Niet met iemand van de raad van bestuur, niet met mijn directe leidinggevende, maar met een collega.

Die collega die mij beschuldigd van pestgedrag en als motivering voor mijn ontslag wordt gebruikt.

Lol, wat is dat nu weer voor bedrijf. Waarom zou je in godsnaam een HR-gerelateerde zaak met een collega moeten bespreken?

Dat moet weer een erg constructief gesprek zijn geweest. Wat een maloten daar.

Dat moet weer een erg constructief gesprek zijn geweest. Wat een maloten daar.
Zeker.

Ze begon met en hoe voelt ge u? Ik: geen commentaar.

Zij: ge had het toch zien aankomen?

Ik: mijn ontslag wel, niet dat gij mij beschuldigd van pesterijen.

Zij: geen commentaar

Ik: waarom is dit gesprek niet met de coördinator?

Zij: geen commentaar.

Einde gesprek

Zeker.

Ze begon met en hoe voelt ge u? Ik: geen commentaar.

Zij: ge had het toch zien aankomen?

Ik: mijn ontslag wel, niet dat gij mij beschuldigd van pesterijen.

Zij: geen commentaar

Ik: waarom is dit gesprek niet met de coördinator?

Zij: geen commentaar.

Einde gesprek
Hierdoor kun je toch niet concluderen dat ze van niets weet?

Terug
Bovenaan