Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Als ik iemand een mail stuur deze week, begin ik ook wel met een gelukkig nieuwjaar te wensen hoor. Is toch beleefd? :unsure:

Ik ga nu wel niet speciaal mijn halve adresboek enkel daarvoor aanschrijven, maar als ik u toch moest e-mailen, waarom niet he.
Uit beleefdheid ja.

Maar ge hebt er ook die veel te persoonlijk en te enthousiast ermee omgaan, terwijl de onderlinge relatie niet ok is.

Dit voelt voor mij zo hypocriet aan, dat ik er niet aan mee doe.

Een ergernis en een vraag tegelijk eigenlijk.

Ik ben momenteel actief als interim in afwachting van mijn volgende job. Ik werd vorige week opgebeld om deze hele week te werken en nu werd ik daarjuist gebeld dat mijn shift van morgen met de vroege is geannuleerd.

Ik vraag mij af of dit zomaar kan? Alleszins zeer vervelend.

Een ergernis en een vraag tegelijk eigenlijk.

Ik ben momenteel actief als interim in afwachting van mijn volgende job. Ik werd vorige week opgebeld om deze hele week te werken en nu werd ik daarjuist gebeld dat mijn shift van morgen met de vroege is geannuleerd.

Ik vraag mij af of dit zomaar kan? Alleszins zeer vervelend.
Heb je een weekcontract getekend?

Nee, dat werkt daar voornamelijk met dagcontracten. Op zich denk ik wel dat ze dat dan wel kunnen doen, maar erg netjes vind ik het niet.
Volgens mij valt er dan inderdaad niets aan te doen, maar de experts zullen hier nig wel passeren.
Aangenaam is anders ja, vroeger als vakantiejob vaak genoeg meegemaakt. Of opgebeld worden om 15h om de late shift te komen doen (dagen waren toen nog beperkt en niet in uren, als student).

Bij ons komen werken! De ochtendgesprekken beperken zich daar tot: "mhm", "wuk ist?", "lat mi grust" en *burp*.
De eerste werkdag na nieuwjaar zal niet anders zijn. :unsure:
Nu ook wel full disclosure geven eh @Remake. De ochtenden zijn misschien zo, maar de namiddagen zijn vingernagelkes lakken en occasioneel kleurt iemand uw buttcrack zwart.

Nu ook wel full disclosure geven eh @Remake. De ochtenden zijn misschien zo, maar de namiddagen zijn vingernagelkes lakken en occasioneel kleurt iemand uw buttcrack zwart.
Lijkt me dan ook vrij logisch dat we 's morgens allemaal wat hungover zijn door het namiddagfeest. Het is nu eenmaal een metaalfabriek:

Allee, ipv de hele week thuis te zitten werk ik deze week enkel voormiddag. Die van mij is toch werken en vaak 's namiddags thuis.

2 mails gehad van collega's ivm een dringend lek gisteren namiddag, waar het water dus binnenliep bij de mensen.
Ik bel die mensen zonet dus op en die zijn natuurlijk redelijk pissed dat dat zo lang geduurd heeft.

Ik versta zoiets niet. In het telefoniesysteem waar ze op mijne naam moeten klikken staat in het groot: namiddag vrij.
En als ge dat niet moest zien en een collega pakt niet op, dan kijkt ge toch ffkes in de agenda.(in dit geval stond het toestel af, dan krijgt ge een melding dus doet ge dat zeker)
Zodat ge zelf ffkes kunt proberen het op te lossen, maar nee...

Allee, ipv de hele week thuis te zitten werk ik deze week enkel voormiddag. Die van mij is toch werken en vaak 's namiddags thuis.

2 mails gehad van collega's ivm een dringend lek gisteren namiddag, waar het water dus binnenliep bij de mensen.
Ik bel die mensen zonet dus op en die zijn natuurlijk redelijk pissed dat dat zo lang geduurd heeft.

Ik versta zoiets niet. In het telefoniesysteem waar ze op mijne naam moeten klikken staat in het groot: namiddag vrij.
En als ge dat niet moest zien en een collega pakt niet op, dan kijkt ge toch ffkes in de agenda.(in dit geval stond het toestel af, dan krijgt ge een melding dus doet ge dat zeker)
Zodat ge zelf ffkes kunt proberen het op te lossen, maar nee...
Is het niet beter die slecht presterende mensen hun c4 te geven? Ik neem aan dat die beslissing niet bij jou ligt, maar het is toch wraakoproepend dat zulke mensen mogen blijven doorknoeien?

Is het niet beter die slecht presterende mensen hun c4 te geven? Ik neem aan dat die beslissing niet bij jou ligt, maar het is toch wraakoproepend dat zulke mensen mogen blijven doorknoeien?

Het zijn nu mensen van een ander kantoor dat we overgenomen hebben, dus de eerste keer dat ik ermee te maken heb.
Geen enkel idee hoe hun prestatie voor de rest is.
Maar dit lijkt me toch echt wel gewoon basic knowledge zou ge dan denken.

Terug
Bovenaan