Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Gaat leuk zijn om hun reactie te zien 😁
Nee, ik ben altijd professioneel gebleven en ze waren altijd heel tevreden.

Het kwam voor hun echt als een verrassing toen ik het daarnet aankondigde. Zag ook wel wat lichte paniek in hun ogen omdat ze nu al te weinig volk hebben en nog niet super actief aan het zoeken zijn. 😛

Ik geloof dat je in PC200 niet in aanmerking komt voor je eindejaarspremie als je minder dan 5 jaar voor het bedrijf werkt, en je zelf je ontslag geeft voor het einde van het jaar. Dus daarmee ook opletten.
Dat zou me verbazen. Nu, uiteindelijk loopt mijn opzegperiode tot midden januari. Denk dat @JPV hier wel het fijne van weet.

Dat zou me verbazen. Nu, uiteindelijk loopt mijn opzegperiode tot midden januari. Denk dat @JPV hier wel het fijne van weet.
Ja ik heb het foutief geformuleerd: als je nog het volledige kalenderjaar in dienst bent (en dus op moment van de uitbetaling), dan heb je er uiteraard recht op.

Als je je opzeg gegeven had op 15 oktober, uit dienst ging op 1 december, waarbij jouw WG steeds op 15 december de eindejaarspremie betaalt, dan was het het ander verhaal geweest (indien je er nog geen 5 jaar werkte en de CAO niets anders zegt).
Als je er meer dan 5 jaar werkt, dan krijg je de premie pro rata (in PC200), in het geval dat je opzeg voor het einde van het jaar zou eindigen natuurlijk.

Ik geloof dat je in PC200 niet in aanmerking komt voor je eindejaarspremie als je minder dan 5 jaar voor het bedrijf werkt, en je zelf je ontslag geeft voor het einde van het jaar. Dus daarmee ook opletten.
Klopt deels. @Mr. November als je ontslag genomen hebt én minder dan 5 jaar in dienst was, heb je in pc 200 idd geen recht op je eindejaarspremie bij uitdiensttreding. Maar: of je uitdienst bent, wordt op de datum van betaling eindejaarspremie bekeken. En MR. November zal nog in dienst zijn die datum. Hij heeft er dus dan wel recht op, maar niet (pro rata) voor de dagen die hij volgend jaar nog presteert (hij zou er wel recht op gehad hebben als hij zijn ontslag kreeg ipv gaf).

Dus kort: voor 2021 krijgt hij zijn normale EJP, voor 2022 niks van die werkgever.

De immense luiheid van sommige collega's.
Ik heb een bepaald dossier enkele maanden gedaan, ongeveer 4-5 jaar geleden omdat mijn toenmalige collega uitviel door kanker.

Ondertussen zit dat bij een andere collega (na nog een wissel maar goed), en iedere keer komt dat dus terug op mijn bord. Mij niet gelaten, ik help graag waar het kan. Maar het is wel vervelend dat elk dossier dat ik overdraag uiteindelijk toch op één of andere manier terug komt.
Maar een beetje inspanning mag toch wel?

Nu scant die collega een brief die ze ontvangen heeft in van 5/11 (!) en mailt me die door met een uitroeptekentje van hoge urgentie (dan krijg ik al lichtjes het schijt als mensen dat doen).

Met in die mail: "Blijkbaar krijgen we voor dat gebouw nog geld, waar gaat dit over?"

Ik open die brief, staat er in dat dat een uitnodiging is voor een buitengewone vergadering in het kader van de vereffening van een firma en dat je daarom dat saldo terug krijgt (in grote lijnen).
Het staat gewoon letterlijk in de fucking 4de regel van die brief. Echt waar...

Sjans dat het de laatste weken érg rustig is op het werk.

De immense luiheid van sommige collega's.
Ik heb een bepaald dossier enkele maanden gedaan, ongeveer 4-5 jaar geleden omdat mijn toenmalige collega uitviel door kanker.

Ondertussen zit dat bij een andere collega (na nog een wissel maar goed), en iedere keer komt dat dus terug op mijn bord. Mij niet gelaten, ik help graag waar het kan. Maar het is wel vervelend dat elk dossier dat ik overdraag uiteindelijk toch op één of andere manier terug komt.
Maar een beetje inspanning mag toch wel?

Nu scant die collega een brief die ze ontvangen heeft in van 5/11 (!) en mailt me die door met een uitroeptekentje van hoge urgentie (dan krijg ik al lichtjes het schijt als mensen dat doen).
...

Echt om de muren van op te lopen, zoiets. Niet alleen het blijven terugschuiven van verantwoordelijkheden maar ook dingen weken laten liggen en dan het ineens dringend maken voor iemand anders. Gelukkig is het straks weekend :wink:

Tijdens mijn verlof worden mijn e-mails doorgestuurd naar onze algemene emailbox.

Ik kom terug uit verlof zijn er daar 3 van behandeld en is er 1 collega die de algemene emailbox beheert erin geslaagd om mijn doorgestuurde emails terug naar mijn emailbox te sturen met de opmerking, ik denk dat deze voor u is.

Mail gestuurd omdat de gewerkte feestdagen in november niet deftig zijn uitbetaald en uiteraard is payroll weer met een week op verlof :sop:

Zo nog iets, maar voornamelijk 't geval bij ontslag 'krijgen' is dat men vreest dat je in die tijd interne gegevens gaat verzamelen om 'mee te pakken'. Lees 'source code' of klantenbestanden of iets dergelijks.
't Mag niet, maar 't gebeurd uiteraard wel.
Ah, ik ken enen die zo een eigen bedrijf uit de grond gestampt heeft. Allez, dat wordt beweerd. En ik ben wel geneigd het te geloven.

Zoals ik al eens vermeld heb, ben ik echt niet de persoon die graag smalltalk voert.
Nu zit er in onze bureau van 5 zo ene die *constant* over vanalles wil praten.
"En de kindjes dit weekend, en Sinterklaas, en we zijn zo laat opgestaan en we hebben naar die serie gekeken, en wa vinde gij van Marvel?"

Normaal gezien valt hij de rest er mee lastig maar toevallig heeft iedereen verlof deze week, buiten hij en ik.
Nu is die al een hele ochtend aan het ratelen over vanalles. Ik zet dan in een stil moment mijn koptelefoon op.
Absoluut geen kwade gast maar dat gebabbel de hele dag. Vreselijk.
Staat hij ineens naast mij met zijn gsm "dit zijn dus de nieuwe ruiten van ons huis".

:sop:

Aangegeven dat ik wil werken helpt precies niet, na 10 minuten begint die opnieuw.
Heb nu een vergaderzaal geboekt en daar gaan werken met de deur toe. Rust.
Nu zien dat ik later dan hem ga eten zodat ik niet aan zijn tafel moet zitten.

Zoals ik al eens vermeld heb, ben ik echt niet de persoon die graag smalltalk voert.
Nu zit er in onze bureau van 5 zo ene die *constant* over vanalles wil praten.
"En de kindjes dit weekend, en Sinterklaas, en we zijn zo laat opgestaan en we hebben naar die serie gekeken, en wa vinde gij van Marvel?"

Normaal gezien valt hij de rest er mee lastig maar toevallig heeft iedereen verlof deze week, buiten hij en ik.
Nu is die al een hele ochtend aan het ratelen over vanalles. Ik zet dan in een stil moment mijn koptelefoon op.
Absoluut geen kwade gast maar dat gebabbel de hele dag. Vreselijk.
Staat hij ineens naast mij met zijn gsm "dit zijn dus de nieuwe ruiten van ons huis".

:sop:

Aangegeven dat ik wil werken helpt precies niet, na 10 minuten begint die opnieuw.
Heb nu een vergaderzaal geboekt en daar gaan werken met de deur toe. Rust.
Nu zien dat ik later dan hem ga eten zodat ik niet aan zijn tafel moet zitten.

Dan was die poort toch een pak stiller hé.

Terug
Bovenaan