Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Werkelijk om zot van te worden. Je moet voor dat soort volk al regels schrijven waarin duidelijk voltijds thuiswerk vermeld staat en waar stevig boetes aan gekoppeld zijn. En dan nog zouden ze er hun gat mee vegen.

Inderdaad, maar er loopt ook eentje rond die niet gevaccineerd is. Enfin zoals ik een dikke week geleden zei:

Allee, het zijn weer een bende klein kinderen op werk.
Heb dat telewerk hier al aangehaald en weer een deel die pertinent weigeren om thuis te werken.

Waarvan één die vorige keer zei dat ze absoluut niet kon thuiswerken, maar nu recent een hele tijd thuis werkte omdat haar auto defect was.
Dat mijne baas het maar oplost, mij zien ze er niet meer of amper.

Kleutermentaliteit van sommigen, echt waar.

"Ja maar die maatregelen trekken op niets want allee op plaats X moet ik een CST en mag ik zonder masker, maar op café moet ik dat wel opzetten om naar toilet te gaan".

"Ge snapt toch dat ze de regels zo gemaakt hebben om maximaal vrijheid te geven zodat ge net nog op café kunt gaan? Of liever alles ineens terug dicht"

*stilte*

En nu is het weer volle bak paniek bij diezelfde mensen natuurlijk.

Dat ze bij ons hun voeten vegen aan de maatregelen was al gekend.
Ze hebben al 2 besmettingen gehad en toen sjans gehad dat de rest niet aangestoken was.

Gisteren ga ik naar daar. Zitten ze daar met 5 in een ruimte van 15 vierkante meter, alles dicht. De CO-meter ergens in de hoek op de grond gezet "omdat die altijd te hoog aangaf".

Ik zei hen dat er duidelijk gecommuniceerd was, zoveel mogelijk thuiswerk. En maximum met 2 in die ruimte + verluchten.
"Ja, maar straks ga ik door en die en die ook blablabla".

Net nieuws dat één van huns partner positief getest heeft en die WN moet zich nu dus ook laten testen. Natuurlijk paniek bij de rest.
Echt waar :wallbash:
Ik zou wat stoelen en bureaus weghalen zodat max x aantal mensen daar kunnen werken, en een online planner gebruiken om iedereen max 1 dag per week kantoorwerk te laten reserveren.

Ik zou wat stoelen en bureaus weghalen zodat max x aantal mensen daar kunnen werken, en een online planner gebruiken om iedereen max 1 dag per week kantoorwerk te laten reserveren.
Indien met een badgesysteem, die planner daaraan koppelen en de toegang ontzeggen bij toch naar het kantoor komen. Niet dat zo'n badgesysteem volledig werkt, maar het zou een stap zijn als je met zo'n hardleerse mensen zit.

Ja zijn goeie ideeën maar praktisch onhaalbaar. Die bureau's zijn huge en niet echt plaats om die ergens te zetten.
Zou ze al met plakband volledig moeten afplakken maar zijn individuele bureau's.

Eigenlijk zou ne mens gewoon hopen da ze es allemaal goed ziek zijn (ma da mag ni).

Dat ze bij ons hun voeten vegen aan de maatregelen was al gekend.
Ze hebben al 2 besmettingen gehad en toen sjans gehad dat de rest niet aangestoken was.

Gisteren ga ik naar daar. Zitten ze daar met 5 in een ruimte van 15 vierkante meter, alles dicht. De CO-meter ergens in de hoek op de grond gezet "omdat die altijd te hoog aangaf".

Ik zei hen dat er duidelijk gecommuniceerd was, zoveel mogelijk thuiswerk. En maximum met 2 in die ruimte + verluchten.
"Ja, maar straks ga ik door en die en die ook blablabla".

Net nieuws dat één van huns partner positief getest heeft en die WN moet zich nu dus ook laten testen. Natuurlijk paniek bij de rest.
Echt waar :wallbash:

Toezicht op het Welzijn op het Werk Directie Limburg​

Telefonisch van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u en van 14u tot 16u30 op het telefoonnummer: 02 233 41 90.

Ja zijn goeie ideeën maar praktisch onhaalbaar. Die bureau's zijn huge en niet echt plaats om die ergens te zetten.
Zou ze al met plakband volledig moeten afplakken maar zijn individuele bureau's.

Eigenlijk zou ne mens gewoon hopen da ze es allemaal goed ziek zijn (ma da mag ni).
Drolleke leggen op hun bureau, dan gaan ze daar niet meer zitten.

Neverending saga van mijn bonus. Bonus op billable hours en fixed price delivery. Maar aangezien er van de 5 mensen die dat hadden er nu nog maar eentje overschiet ( ik dus) is die bonus ondertussen vaak meer dan mijn regulier loon in een maand. Blijkbaar vindt men dat niet leuk bij management :unsure:

Als ze natuurlijk mensen hadden aangenomen om die andere 4 te vervangen ipv het gewoon op mij te dumpen, maar neen hoor.

Neverending saga van mijn bonus. Bonus op billable hours en fixed price delivery. Maar aangezien er van de 5 mensen die dat hadden er nu nog maar eentje overschiet ( ik dus) is die bonus ondertussen vaak meer dan mijn regulier loon in een maand. Blijkbaar vindt men dat niet leuk bij management :unsure:

Als ze natuurlijk mensen hadden aangenomen om die andere 4 te vervangen ipv het gewoon op mij te dumpen, maar neen hoor.

Moet dat dan niet bij de goeie-momenten-op-het-werk staan, het feit dat je bonus je regulier loon overstijgt? ;)

Maar wel typisch, het is een direct gevolg van de beslissing van het bedrijf om geen mensen te vervangen (om kosten te besparen) maar dan klagen ze wel over dat het voor die ene persoon die overblijft meer kost. Soms denk ik dat je vanaf een bepaald niveau in een bedrijf een beetje schizofreen moet zijn, dat is precies een vereiste :tongue:

Hehe, op mijn vorig werk ook eens gehad, contractuele sales bonus die ze vergeten waren te cappen. Na een uitzonderlijk goed jaar een 10tal keer mijn bonus gekregen, wat neerkwam op iets meer dan 4 keer mijn jaarloon :laugh:.
Het jaar erna stond er opeens een cap op 🤷‍♂️.

Wij krijgen sinds vorig jaar in plaats van een bonus, RSUs (restricted stock units). Waarschijnlijk heel tof als je je graag bezig houdt met de beurs. Ik zou begot niet weten hoe in te schatten wanneer de juiste moment is om te verkopen.

Wij krijgen sinds vorig jaar in plaats van een bonus, RSUs (restricted stock units). Waarschijnlijk heel tof als je je graag bezig houdt met de beurs. Ik zou begot niet weten hoe in te schatten wanneer de juiste moment is om te verkopen.
Als je gelooft in de langere termijn waarde van het bedrijf, bijhouden.
Anders: veiliger van te verkopen en de opbrengst ergens anders in te investeren met meer risicospreiding (ETF) :p

Vorige week was er via via hulp gevraagd aan ons team de andere teams van ons departement te helpen omdat wij er zogezegd het beste voor staan. Er zou een meeting ingepland worden om het werk onder ons te verdelen. Ik kon hier niet bij zijn wegens een andere meeting en had (aan m'n collega's) laten weten dat ik het niet zag zitten omdat ik er veel te weinig kennis over heb. Ik denk oprecht dat het beantwoorden van mijn vragen over die materie die andere teams meer tijd zal kosten dan het werk zelf te doen.

Daarbij is er de afgelopen 3 dagen ineens gigantisch veel werk voor ons bijgekomen, dus past het ook totaal niet.

Vandaag een eerste mail in mijn inbox van de teamleader van het andere team:

"Dag Eland,

Heel erg bedankt dat je ons wilt helpen. In bijlage vind je alles wat je moet doen.

Groeten"

Dat zal er gene worden hoor. :laugh: Ik vis er wel uit wat ik snel kan en wil doen om een beetje goodwill te tonen en de rest krijgen ze zo terug. Hoe kan je nu denken dat je tijd bespaart door iemand op te zadelen met zaken die hij niet kan? :laugh:

Beetje frustrerend om te horen dat die coronapremie voor ons niet doorgaat omdat we in 2019 verlies draaiden en tijdens de pandemie véél winst hebben gemaakt. En ze moeten dat niet doen als er in 2019 geen winst is geweest. :wallbash:

Vorige week was er via via hulp gevraagd aan ons team de andere teams van ons departement te helpen omdat wij er zogezegd het beste voor staan. Er zou een meeting ingepland worden om het werk onder ons te verdelen. Ik kon hier niet bij zijn wegens een andere meeting en had (aan m'n collega's) laten weten dat ik het niet zag zitten omdat ik er veel te weinig kennis over heb. Ik denk oprecht dat het beantwoorden van mijn vragen over die materie die andere teams meer tijd zal kosten dan het werk zelf te doen.

Daarbij is er de afgelopen 3 dagen ineens gigantisch veel werk voor ons bijgekomen, dus past het ook totaal niet.

Vandaag een eerste mail in mijn inbox van de teamleader van het andere team:

"Dag Eland,

Heel erg bedankt dat je ons wilt helpen. In bijlage vind je alles wat je moet doen.

Groeten"

Dat zal er gene worden hoor. :laugh: Ik vis er wel uit wat ik snel kan en wil doen om een beetje goodwill te tonen en de rest krijgen ze zo terug. Hoe kan je nu denken dat je tijd bespaart door iemand op te zadelen met zaken die hij niet kan? :laugh:
Maak hier maar deels een glimlach van de dag van.
Ik heb laten weten dat ik enkel het werk zou doen dat ik (snel) kan, en dat werd onthaald op een "Prima, da's goed. Dikke merci".

Dan was die opleiding van vorige week over assertief zelfmanagement waarin de nadruk lag op het correct overbrengen van zulke kwesties toch nog ergens goed voor. :clap:

Maandag mag ik naar Rotterdam gaan om een review meeting te doen met een ander bedrijf.
Ergernis 1: ze hebben die meeting ingepland om 5 uur 's avonds in Rotterdam en we gaan daar een goeie 2 uur zitten. Leuk voor de Nederlanders, ik mag wel 2,5 uur gaan bollen om er te zijn en dan nog es hetzelfde terug.
Ergernis 2: al mijn andere meetings met dat bedrijf zijn omgezet naar teams omdat ze in België niet meer op kantoor mogen werken, maar Nederland doet er niet aan mee.
Ergernis 3: Mijn baas zit der niet mee in, want die heeft vorige week corona betrapt en gaat er dus van uit dat hij volgende week gerecupereerd én immuun gaat zijn.
Ergernis 4: ik ken de vergader"lokalen" daar, dus dat gaat met 10 man in een kot zijn waar ge u met moeite kunt draaien.

:wallbash: :wallbash: :wallbash: ge zou toch verwachten dat ze het licht wat beginnen zien qua remote werken etc, maar nop.

Maandag mag ik naar Rotterdam gaan om een review meeting te doen met een ander bedrijf.
Ergernis 1: ze hebben die meeting ingepland om 5 uur 's avonds in Rotterdam en we gaan daar een goeie 2 uur zitten. Leuk voor de Nederlanders, ik mag wel 2,5 uur gaan bollen om er te zijn en dan nog es hetzelfde terug.
Ergernis 2: al mijn andere meetings met dat bedrijf zijn omgezet naar teams omdat ze in België niet meer op kantoor mogen werken, maar Nederland doet er niet aan mee.
Ergernis 3: Mijn baas zit der niet mee in, want die heeft vorige week corona betrapt en gaat er dus van uit dat hij volgende week gerecupereerd én immuun gaat zijn.
Ergernis 4: ik ken de vergader"lokalen" daar, dus dat gaat met 10 man in een kot zijn waar ge u met moeite kunt draaien.

:wallbash: :wallbash: :wallbash: ge zou toch verwachten dat ze het licht wat beginnen zien qua remote werken etc, maar nop.
Strange ... NL is nochthans strenger dan hier qua lockdown, voor zover ik hoorde.

Terug
Bovenaan