Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Ik werk in een productieomgeving waarin ik support geef aan het operationele team en een hele resem andere taken heb. Nu tijdens mijn evaluatie gehoord dat de collega’s rond mij opslag kregen en ik nog even geduld moet hebben omdat ik ‘nog niet lang genoeg in mijn rol zit’. Dat ik dat team moet aansturen en behoeden van stommiteiten wordt dan wel niet opgemerkt. (Of toch niet door de juiste mensen althans)

Qua frustratie kan dit wel tellen natuurlijk.

Ik werk in een productieomgeving waarin ik support geef aan het operationele team en een hele resem andere taken heb. Nu tijdens mijn evaluatie gehoord dat de collega’s rond mij opslag kregen en ik nog even geduld moet hebben omdat ik ‘nog niet lang genoeg in mijn rol zit’. Dat ik dat team moet aansturen en behoeden van stommiteiten wordt dan wel niet opgemerkt. (Of toch niet door de juiste mensen althans)

Qua frustratie kan dit wel tellen natuurlijk.
Wat is dan 'niet lang genoeg'?

Ik denk dat het wel de gewoonte is dat je uw eerste jaar (dus nog vooraleer je een vol jaar bij de WG werkt) niet direct opslag moet verwachten 'samen met de rest' (tenzij al op voorhand afgesproken, dat je na 6 mnd proef al iets mag verwachten of zoiets).

Wat is dan 'niet lang genoeg'?

Ik denk dat het wel de gewoonte is dat je uw eerste jaar (dus nog vooraleer je een vol jaar bij de WG werkt) niet direct opslag moet verwachten 'samen met de rest' (tenzij al op voorhand afgesproken, dat je na 6 mnd proef al iets mag verwachten of zoiets).

Ik werk reeds 12 jaar bij deze werkgever waaronder 3 jaar in mijn huidige rol. (Al is die serieus uitgebreid in de loop der jaren)
1 jaar terug een opslag gehad.

De sint is dit weekend geweest. Een feestje voor de kinderen van de collegas.
Uiteraard met klassieke zwarte piet. 🤯
De foto verschijnt op de community portal en uiteraard een mail van een collega die zich geroepen voelt om aan te kaarten dat dit feitelijk not done is.
Akkoord dat is uw mening en je mag die hebben maar stuur die mail dan toch niet naar 'alle' collegas..over de verschillende branches....
Daar moeten dan nog eens een tiental anderen op replyen (gesterkt door de eerste mail who knows) naar wederom alle werknemers over de verschillende branches.
Tot HR er zich mee kwam moeien en een mail stuurde naar 'alle' werknemers om het zeker te apprecieren maar dat het mailverkeer mag stoppen....

Ik heb een 'meeting' gehad met iemand in het Frans... allez ja... het was eerder een Frans machinegeweer dat een uur lang afging op full-auto, waarvan ik net genoeg gevolgd heb om 1 keer "oui oui cava" te kunnen antwoorden toen ik aangesproken werd.

Echt bijna geen kloten van verstaan. De materie was op zich nog vrij interessant, maar niet van toepassing voor mij.

Sinds een aantal weken op een nieuw project gezet, maar dat loopt precies niet zo vlot als gehoopt.
Persoonlijk ben ik op technisch vlak iemand die niet vlug maar wat zit te proberen.
Code in elkaar rammen, pushen en hopen dat het goed is werkt niet goed, vind ik persoonlijk.
Maar dit team denkt daar duidelijk anders over.
Feitelijk zou ik het wel kunnen doen, maar zo ben ik gewoon niet.
En iedereen heeft daar om de week een week verlof, zo geraak ik ook niet bekend met die mensen.

Ik blijf ook 'optimaliseren', terwijl er feitelijk niets beter wordt, heb dat ook met persoonlijke technische dingen. Hoe vaak dat ik audiosystemen afstel zonder dat er hoorbare verbetering is. Het idee dat het volgens mij beter kan, zonder tegelijkertijd slechter te worden, blijft knagen.
Aan de andere kant, koken en eten doe ik absoluut geen optimalisatie. Geef mij wat rijst, curry ketchup en kip en ik kan een dag verder.

Vervelende is dus dat ik hier maar tijdelijk op het project zit en dus niet veel gedaan ga krijgen.

Namiddag is de boekhouding hier dus telefonisch niet bereikbaar.
Met als gevolg dat die klanten mij dan bellen maar ik kan hun niet helpen.

Belt ene ivm openstaande factuur. Ik leg dat uit: zet op mail naar mijn collega. De tuinfirma X hun factuur is niet betaald, ik zie geen factuur. Kan je die mensen eens bellen.

En altijd, maar dan ook fucking altijd moet ik dan ne mail terugkrijgen met extra vragen.
Nu was het "ik vind daar geen factuur van".

Ja, ik bedoel goed voor u. Bel die mensen. Ik ben al 5 minuten van mijne tijd kwijt aan uw probleem, bel gewoon naar die nummer.
Echt waar, woensdagnamiddag is zo frustrerend.

Edit: ja nu mailen ze die firma met mij in cc en vervolgens nog es ne mail naar mij dat ze die gemaild hebben.
Ffs.

De foto verschijnt op de community portal en uiteraard een mail van een collega die zich geroepen voelt om aan te kaarten dat dit feitelijk not done is.
Akkoord dat is uw mening en je mag die hebben maar stuur die mail dan toch niet naar 'alle' collegas..over de verschillende branches....
Daar moeten dan nog eens een tiental anderen op replyen (gesterkt door de eerste mail who knows) naar wederom alle werknemers over de verschillende branches.
Tot HR er zich mee kwam moeien en een mail stuurde naar 'alle' werknemers om het zeker te apprecieren maar dat het mailverkeer mag stoppen....
Het leutige is dat je onder die tiental anderen wellicht een paar onnozelaars hebt die "stop eens met reply to all te sturen" in hun mail hebben gezet.

Leve BCC.

Na 1 dag terug uit verlof mij zo geërgerd op het werk dat ik een uur heb zitten roepen via de telefoon tegen de halftijds tijdelijke leidinggevende omdat de boel vierkant draait hier en ik het kotsmoe ben.

Uitkomst mag hem volgende week als hij komt in zijn gezicht gaan roepen om mijn frustraties af te reageren

Vandaag terug uit verlof, duidelijk alles gebrieft en taken verdeeld aan de rest van het team die zeker moesten gebeuren vorige week. Planning zit al maanden overvol, enorm druk en zoals gezegd in mijn eerdere post is de waardering ver te zoeken.

Het enige wat ik vandaag hoor is: "Ja Mr. November, ik heb dat vorige week niet kunnen doen want ik heb het echt heel druk gehad". En ik weet dat dat niet zo is als ik naar hun planning kijk.

Echt waar... . Maar bon, morgen heb ik normaliter een laatste gesprek bij een andere werkgever, dus hopelijk snel weg hier.

Update: Vanaf 17 januari ga ik ergens anders aan de slag, deze namiddag dien ik hier mijn ontslag in. Was mijn eerste werkgever en tot vorig jaar werkte ik hier echt enorm graag, maar sinds de fusie en nieuwe partner die er is bijgekomen loopt het echt allemaal in het honderd.

Projecten verkopen met het idee van: "het is verkocht en we zien wel hoe we het doen" zonder dat we eigenlijk de expertise of juiste zaken ervoor ontwikkeld hebben, nadat het voorstel is getekend vragen of ze met x, y & z rekening hebben gehouden :'ah nee niet aan gedacht', tegen klanten zeggen dat we dit jaar alles nog kunnen aanleveren terwijl ze weten dat dit niet lukt, mensen die langdurig ziek zijn en dan nog meer projecten in onze nek schuiven en maar blijven verkopen, terwijl iedereen al op zijn tandvlees zit (er al volledig door eigenlijk).... Enfin ik kan hier 1000 dingen opschrijven van zaken die mislopen.

Bovendien zit ik hier echt aan mijn plafond in een kleine KMO, terwijl er bij de nieuwe werkgever meer doorgroeimogelijkheden zijn om zowel horizontaal, diagonaal of verticaal te schuiven.

Enfin, deze namiddag nog mijn ontslagbrief inleveren en dat ze dan binnen 6 weken zelf hun miserie maar oplossen in plaats van te verwachten dat ik het 's nachts of in het weekend nog maar extra doe terwijl ze dan doodleuk zeggen dat er geen extra's inzitten voor dit jaar en wss volgend jaar en zelfs in eerste instantie verlof waar ik recht op heb weigeren of vragen om toch door te werken.

Gaat leuk zijn om hun reactie te zien 😁
Als er een haar in de boter zit wel ja. Je weet dat men uiteindelijk u niets meer kan 'maken'. Ze kunnen u in 't slechtste geval gewoon nog 6w ambeteren.
Dan is het in uw hoofd zo van 'dudes, het hangt hier mijn kl** uit de laatste X maanden, ge hebt mij al X keer liggen gehad ... nu zij'k den bos in ... kust ze'.
En in realiteit iets in de aard van 'goede middag, bij deze zou ik graag mijn ontslag indienen ... hier alvast de noodzakelijke documentatie ... kunnen we even overlopen hoe de komende weken zullen verlopen'.

Al moet ik wel zeggen dat in mijn ervaring het ook veel gebeurd dat men gewoon aan geeft dat je niet meer moet komen.
Meestal dan een weekje overdrachten inplannen (of 2/3, naar gelang projectload & wat nodig is) of iets in die'n aard & de rest v/d tijd kan je dan gewoon thuis uit zitten.
Voornamelijk omdat men niet meer kan/wil vertrouwen dat je uw werk naar de standaard gaat blijven uitvoeren eens je uw ontslag geeft/krijgt.

Zo nog iets, maar voornamelijk 't geval bij ontslag 'krijgen' is dat men vreest dat je in die tijd interne gegevens gaat verzamelen om 'mee te pakken'. Lees 'source code' of klantenbestanden of iets dergelijks.
't Mag niet, maar 't gebeurd uiteraard wel.

Ik heb altijd mijn opzeg volledig mogen/moeten uitdoen. :sarcastic:
Ik had dan ook beloofd om tot de laatste minuut een redelijk inspanning te blijven leveren en mijn manager had me beloofd indien ik dat deed om de CAO90 bonus uit te betalen van dat jaar... ook al was ik dan al een dikke maand weg.
En zo nog eens 2.8k gekregen terwijl ik normaal gezien kon fluiten achter dat geld. Wel tof zo.

Het is zo dat het hoort, niet zoals die belachelijke roetveegpiet op ketnet.
Not done? Bij mijn kinderen op school is hij zwart met rode lippen. De enige echte.
Iedereen die niet akkoord is buiten smijten?

Ik geloof dat je in PC200 niet in aanmerking komt voor je eindejaarspremie als je minder dan 5 jaar voor het bedrijf werkt, en je zelf je ontslag geeft voor het einde van het jaar. Dus daarmee ook opletten.

Terug
Bovenaan