Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

In het middelbaar hadden wij ooit een Latijns Amerikaanse uitwisselingsstudent, den Gael.
Eerste les Duits: Ich bin...
Wij hadden op st lucas zo een meisje... weet haar voornaam niet maar de achternaam was Gheyle...
Aanwezigheden werden dan zo afgeroepen.

Jansens..jan... 'aanwezig'
Peeters peter... 'aanwezig'..
Gheyle katrien.. 'aanwezig' Natuurlijk gegniffel in heel het auditorium...
allemaal grappig en zo maar op een gegeven moment zag ik eens naar dat meisje haar polsen en die had twee leuke littekens... Not across the street maar down the road.... :unsure:

anywayz update van het werk. Na een volledige nacht converteren is mijn IFC toch finaal in revit geraakt.

Er wordt zeker een concurrentiebeding opgenomen in de arbeidscontracten van sales-mensen echter wordt het allemaal geniepig gedaan natuurlijk. Via privémails werken, klanten sms'en voor een afspraak buiten bedrijfsuren etc.
Hij is gelukkig niet één van de slimste dus hebben al het één en ander kunnen ontdekken/blokkeren. Bon, vroeg of laat loopt em tegen de paal. Werd eerder al door meerdere concurrenten buitengesmeten. Is ook een blunder dat die na ontslagen geweest te zijn weer naar ons is gekomen maar t'is het type sales waarvan de klanten hem als een trouw hondje volgen.

@Vega jij werkt ook in de verzekeringsmakelaardij hé? Komen jullie dit ook tegen?

Ik heb al meerdere bedrijven geweten waar ze effectief rechtszaken aanspanden tegen ex-sales die dachten van hun klanten mee te nemen. Meestal was het dreigen of één of ander officieel schrijven al voldoende.

Wij hadden op st lucas zo een meisje... weet haar voornaam niet maar de achternaam was Gheyle...
Aanwezigheden werden dan zo afgeroepen.

Jansens..jan... 'aanwezig'
Peeters peter... 'aanwezig'..
Gheyle katrien.. 'aanwezig' Natuurlijk gegniffel in heel het auditorium...
allemaal grappig en zo maar op een gegeven moment zag ik eens naar dat meisje haar polsen en die had twee leuke littekens... Not across the street maar down the road.... :unsure:

anywayz update van het werk. Na een volledige nacht converteren is mijn IFC toch finaal in revit geraakt.
Er zat eens een Katrien Akke in mijn klas en op alle communicatie stond er K. Akke :unsure:

Dit zijn dan ook zo typische jobs waar er amper kwalificaties nodig voor zijn.
Al versta ik ook niet waarom je niet een beetje moeite zou doen om toch iet of wat deftig te versturen.
Wij kregen onlangs een mail van iemand die werk zocht als chauffeur:
“ Jow, ik ben x en ik zoek werk. Je mag me bellen op nummer xx.

Meer stond daar niet in 😛

Zo had ik laatst ook ene aan de lijn
"Ey, hebt ge werk voor me?"
"Euhm, hoe bedoelt u?
"Ja gewoon zeg maar wa ik moet doen, maakt nie uit! Afwas, poetsen, buh!"
"Ik zal eens vragen aan ons dev team of ze iemand nodig hebben om de codes op te kuisen?"
(dat laatste heb ik nu wel niet echt geantwoord :unsure: )

Er zat eens een Katrien Akke in mijn klas en op alle communicatie stond er K. Akke :unsure:

Pauline Eenis en Peter Issen leven met haar mee.

Op mijn allereerste project (aka lang geleden) kwam er iemand die ons datamodel moest designen. Nadat hij al 15min wat ongemakkelijk op zijn stoel zat te schuifelen, stak hij zijn hoofd opzij... "seg Lint, waar vind ik mijne email?"
Lint: :wtf: Ah er staat gewoon een Outlook icoon op uw bureaublad.
Kerel gaat terug ongemakkelijk op zijne stoel schuifelen voor 5min... "seg Lint, waar is mijn bureaublad?"
:eek:

Die gast had dus Burgerlijk Ingenieur Computerwetenschappen gedaan... HOE in godsnaam???

Iemand die alles succesvol ontweken heeft van Microsoft totdat hij bij jullie kwam? :p

CFO die massaal veel ideeën van de business afschiet wegens "te slechte payback want langer dan 2 jaar". Van zijn totaal gebrek aan ideeën moeten we het sowieso niet hebben...
Ik had bijna gezegd dat ik nog wel een idee had om een serieus pak geld te besparen met een hele korte payback; als we uitgaan van 3 maanden ontslagpremie levert hem ontslaan na 3 maanden al geld op 👿

CFO die massaal veel ideeën van de business afschiet wegens "te slechte payback want langer dan 2 jaar". Van zijn totaal gebrek aan ideeën moeten we het sowieso niet hebben...
Ik had bijna gezegd dat ik nog wel een idee had om een serieus pak geld te besparen met een hele korte payback; als we uitgaan van 3 maanden ontslagpremie levert hem ontslaan na 3 maanden al geld op 👿
2 jaar is anders ne stevige payback waarvoor heel sterke kwalitatieve argumenten tegenover moeten staan imo. En als ge die niet hebt: Terecht dat een 2 year ROI niet aanvaardbaar is.

Ik ken natuurlijk geen details, dus misschien hebt ge die wel...?

Is dan ook niet aan de CFO om met ideen te komen he.

Trouwens genoeg aan de andere kant van de business gezeten. En eigenlijk veel meer slechte ideeën tegen gekomen dan wat anders. Business plan die precies door een kleuter zijn gemaak en totaal niet realistisch zijn.

Of " innoverende approaches" dat zijn dus de ideeën dat ze wss tussen de potten bieren hebben bedacht, je weet op voorhand dat je zo verkeerd bent maar toch ff uw idee komen vertellen.

Daarom dat er al issues zijn tussen business - CFO - It :unsure:

2 jaar is anders ne stevige payback waarvoor heel sterke kwalitatieve argumenten tegenover moeten staan imo. En als ge die niet hebt: Terecht dat een 2 year ROI niet aanvaardbaar is.

Ik ken natuurlijk geen details, dus misschien hebt ge die wel...?

Ok, misschien wat te weinig context gegeven: het gaat puur om de kostenbesparende investeringen; alles dat groei, innovatie,... aangaat, staat daarbuiten en heeft een betere ROI.
Elk bedrijf is anders, maar bij ons zijn er maar weinig low hanging fruits te vinden die puur op kosten werken en zich op minder dan 2 jaar terugbetalen.

@|nfected: true, maar ik vind het te gemakkelijk om vanuit zijn ivoren toren gewoon wat af te schieten zonder dat hij goed weet waar hij over praat. Ik heb andere CFO's gekend die hun bedrijf door en door kenden, echt de business konden challengen (en in een aantal gevallen doorgroeiden tot CEO)

Laat het mij erop houden dat ik persoonlijk vind dat die vent zijn geld niet waard is - dat we zijn "toegevoegde waarde" voor de helft minder geld kunnen krijgen, of een beter kaliber voor hetzelfde geld :p

@Noctilucus, ik heb precies toch de indruk dat jij de viewpoint van een CFO en/of investeringen voor een bedrijf niet goed kent?
En daar bedoel ik niets slechts mee, niet iedereen moet dat kennen, iedereen zijn eigen job.

Of die CFO uiteindelijk wel of niet zijn geld waard is, weet ik uiteraard niet. En het spreekt voor zich dat iemand in die functie het bedrijf moet kennen, en niet vanuit een ivoren toren moet beslissen.

Maar:
Ok, misschien wat te weinig context gegeven: het gaat puur om de kostenbesparende investeringen
Kostenbesparende investeringen zijn nu net het type investeringen waar ge een zo snel mogelijke ROI wilt hebben. Twee jaar is daar zowat het maximum voor imo. Op 2 jaar verandert de wereld en uwe business best wel hoor...
Dus als de ROI langer is, vermindert ge uw cash positie, terwijl ge het uitgeeft aan zaken waarvan ge nog niet es weet of het na de payback nog relevant zal zijn.
Voor een ROI van 2j+ moet ge dus sterke kwalitatieve argumenten hebben (bvb. core en blijvend onderdeel van bedrijf, kwaliteit of branding verhogend werken, minder ongevallen,...).

; alles dat groei, innovatie,... aangaat, staat daarbuiten en heeft een betere ROI.
En dit zijn dus net degenen waar ge niet noodzakelijk op een korte ROI moet rekenen...

Elk bedrijf is anders, maar bij ons zijn er maar weinig low hanging fruits te vinden die puur op kosten werken en zich op minder dan 2 jaar terugbetalen.
Super, moet ge ook geen/weinig geld steken in kostenbesparende investeringen...

@|nfected: true, maar ik vind het te gemakkelijk om vanuit zijn ivoren toren gewoon wat af te schieten zonder dat hij goed weet waar hij over praat. Ik heb andere CFO's gekend die hun bedrijf door en door kenden, echt de business konden challengen (en in een aantal gevallen doorgroeiden tot CEO)
Agreed zoals ik dus al zei.

Wij hebben een klant waarbij het eerste deel van het emailadres wordt opgebouwd door de voornaam met daarachter de eerste letter van de achternaam (direct aan elkaar, zonder komma of zo). Als je dan een email krijgt van mevr. Ana L. dan verslik je je toch ook wel ff in uw koffie.

Helft van onze IT afdeling wordt geoutsourced naar een externe firma.
Binnen 14 dagen worden deze personen ook nog eens allemaal overgedragen aan deze firma.

Maw collega's die 'verkocht' worden samen met de dienst naar een ander bedrijf.
Van privé naar consultancy zonder uw inspraak...

Beesten hebben meer rechten als ze verkocht worden

Binnen 14 dagen worden deze personen ook nog eens allemaal overgedragen aan deze firma.

Jaren geleden ook bij een klant gezien.

Iedereen van IT van de ene dag op de andere in dienst bij een IT contractor

Wij hebben een klant waarbij het eerste deel van het emailadres wordt opgebouwd door de voornaam met daarachter de eerste letter van de achternaam (direct aan elkaar, zonder komma of zo). Als je dan een email krijgt van mevr. Ana L. dan verslik je je toch ook wel ff in uw koffie.
Mja, dat is gelijk de PR hashtag bij Susan Boyle haar album release party indertijd:
unnamed.jpg

Ze hebben meer rechten dan ze denken, kan immers niet zomaar en zoals je het beschrijft kunnen ze niet voor consultancy opdrachten ingeschakeld worden, toch zeker niet zomaar.

Laat hen dus eens vakbond of advocaat contacteren.

Ik heb dat al 3 keer meegemaakt. Dat hoeft toch geen probleem te zijn? Ze zijn verplicht alle voorwaarden over te nemen.

Dingen die ze willen veranderen hebben bij ons altijd geld op gebracht.

Ik heb dat al 3 keer meegemaakt. Dat hoeft toch geen probleem te zijn? Ze zijn verplicht alle voorwaarden over te nemen.

Dingen die ze willen veranderen hebben bij ons altijd geld op gebracht.
Niet alle voorwaarden staan duidelijk op papier. Als je bvb van een vast bedrijf naar een consultancy-functie overgaat, dan verandert je functie wel degelijk, ook al staat er "developer" op je arbeidsovereenkomst.

Terug
Bovenaan