Ik weet niet wat S3/S4 betekent, dus waarschijnlijk niet.Als ik juist ben en jij werkt op de S3/S4, dan zit je daar al volledig in de déluge! Ik ben al jaren triest over het gemiddelde niveau dat we krijgen van de studenten, maar ook over wat er van hen nog verwacht wordt.... Wanneer ik thesissen verbeter, ben ik al lang blij wanneer ze consistent kunnen zijn en zie ik vele zaken door de vingers (en heb het ook opgegeven om velen van hen bij te leren wat ze nu exact fout doen, de sterstudent uitgezonderd).
Overigens wil ik die déluge wel wat nuanceren: elk jaar zie ik nog echte topstudenten waarvan ik denk "stond ik ook maar zo ver op die leeftijd". De top verandert volgens mij niet zo hard, en de "ok" student ook niet. Wél heb je een veel langere staart, zo de student die in Ma1 zit maar eigenlijk ook nog vakken meesleurt van Ba1-3 waarop hij maar blijft falen. En als puntje bij paaltje komt heeft hij dan de 3de keer (dus herexamens meegeteld na 6x het examen te doen) een "10 om nooit meer te zien". En dan kan hij met hetzelfde spelletje beginnen in een ander vak. Volgens mij bewijzen we onze maatschappij, maar ook onze studenten, geen dienst met dat soort mensen uiteindelijk een diploma te laten halen op "uitputting". Dit allemaal off-topic.

ik typ met 2 vingers.